Która kreatyna dostępna na rynku jest najlepsza na masę?

Która kreatyna dostępna na rynku jest najlepsza na masę?

Kreatyna to jeden z suplementów pozwalających na przyspieszenie przyrostu masy mięśniowej. Która ogólnodostępna kreatyna jest najlepsza i umożliwia osiągnięcie najbardziej zadowalających efektów?

Najlepsza kreatyna na masę

Obecnie na rynku znaleźć można kreatynę różnych marek, co przekłada się na jej cenę, pojemność oraz formę. Suplement ten występuje bowiem zarówno w postaci jabłczanu kreatyny, jak i monohydratu i kilku innych, mniej popularnych opcji. Podczas wyboru odpowiedniego typu należy kierować się własnymi potrzebami i preferencjami, jednak nie zaszkodzi zorientowanie się w opiniach innych osób stosujących dany produkt.

Najlepsza kreatyna na masę - monohydrat kreatyny

Monohydrat kreatyny jest zdecydowanie najtańszym i najczęściej przyjmowanym suplementem tego typu. Jego ogromną zaletą jest zdolność do dobrego wiązania wody w komórkach mięśniowych, co przekłada się na uzyskany efekt. Podczas zakupu takiego produktu warto wiedzieć, że jego tańsze wersje mogą posiadać zbyt duże cząsteczki, przez co w trakcie ich użytkowania istnieje szansa wystąpienia problemów jelitowych. Z tego powodu lepiej zdecydować się na nieco droższe opcje mikronizowane.

Czytaj: Piramida treningowa a rzeźba ciała

Najlepsza kreatyna na masę - jabłczan kreatyny

Jabłczan kreatyny stanowi połączenie tej substancji z kwasem jabłkowym, dzięki czemu jest on w stanie błyskawicznie rozpuszczać się w wodzie. Takie rozwiązanie sprawia, że nie wpływa on negatywnie na pracę układu pokarmowego, a uzyskana masa mięśniowa cechuje się wysoką jakością. Nie istnieją jednak badania stwierdzające wyraźną przewagę jabłczanu kreatyny nad jej monohydratem.

Zobacz: Suplementy na redukcji

Najlepsza kreatyna na masę mięśniową

Podczas wyboru kreatyny na przyrost masy mięśniowej warto skupić się na własnych potrzebach, kondycji, formie aktywności fizycznej oraz innych indywidualnych uwarunkowaniach. W przypadku osób dopiero rozpoczynających przygodę z intensywnymi treningami lepszą opcją jest monohydrat kreatyny, a jej bardziej złożone wersje są znacznie częściej wybierane przez wprawionych sportowców trenujących sporty wytrzymałościowe, siłowe, szybkościowe czy nawet sztuki walki.

Która kreatyna najlepsza na masę?
najlepsza kreatyna na masę

To, czy dana kreatyna doprowadzi Cię do oczekiwanych rezultatów zależy od wielu czynników. Podczas wyboru najlepszego możliwego wariantu należy skupić się nie tylko na własnych potrzebach, lecz także predyspozycjach organizmu do gromadzenia wody. W przypadku osób, których organizm gromadzi dużą ilość wody należy unikać monohydratu kreatyny i skorzystać z innych jej form. Natomiast w sytuacji, gdy cierpisz na nadkwasotę żołądka lub inne problemy z układem pokarmowym, powinieneś unikać jabłczanu kreatynowego.

Jaka najlepsza kreatyna na masę?

Trudno jednoznacznie stwierdzić, która z form kreatyny dostępnych na rynku jest najlepsza w Twoim przypadku. Wszystko zależy bowiem od wielu różnorodnych czynników często wynikających ze sposobu funkcjonowania organizmu danej osoby. Z tego powodu jeden ćwiczący będzie zadowolony z monohydratu kreatyny, podczas gdy inny wybierze jabłczan lub pozostałe, znacznie mniej popularne formy tego suplementu na przyrost masy mięśniowej.

Najlepsza kreatyna na masę i siłę

Na rynku znaleźć można nie tylko podstawowe dwie formy kreatyny. Niektórzy producenci łączą bowiem ten suplement z dodatkowymi składnikami, co zwiększa ich wchłanialność przez mięśnie. Z tego powodu podczas wyboru najlepszej kreatyny warto skupić się na jej składzie i zorientować, za co odpowiadają poszczególne substancje dodane.

Najlepsza kreatyna na przyrost masy mięśniowej

W Internecie znaleźć można liczne rankingi kreatyny poszczególnych marek, jednak warto pamiętać, że są one jedynie subiektywną formą zestawienia konkretnych produktów. W tego typu artykułach znaleźć można takie suplementy, jak Universal Creatine, Olimp Creatine Xplode, Olimp Creatine Monohydrate Creapure, Trec CM3 Powder, Universal Storm czy Iron Horse Crea Fight.

Nikola Łuszyńska 0 9 marca 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening Siłowy

czym-jest-kompleks-sztangowy-redukcja-plan-trening-aktualizacja-2020

Czym jest kompleks sztangowy? | redukcja, plan, trening | AKTUALIZACJA 2020

Kompleks sztangowy – przebojem zdobywająca popularność metoda ćwiczeń rodem z treningu crossfit. Zobacz, na czym polega ten rodzaj treningu. Poznaj przykładowe zestawy ćwiczeń. Kto skorzysta najbardziej na włączeniu kompleksu sztangowego do własnego planu? Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

top-najpopularniejszych-cwiczen-na-drazku-aktualizacja-2020

Top najpopularniejszych ćwiczeń na drążku | AKTUALIZACJA 2020

Drążek jest przyrządem, który znalazł szerokie zastosowanie w różnych dziedzinach sportu m.in. street workoucie, kalistenice, treningach siłowych czy gimnastyce. Oto zestawienie najczęściej wykonywanych ćwiczeń na drążku dla początkujących i nie tylko. Zobacz, jak je prawidłowo wykonywać oraz co można dzięki nim osiągnąć.

idealne-cwiczenie-na-szerokie-bary-podciaganie-sztangi-do-brody-w-pigulce

Idealne ćwiczenie na szerokie bary! Podciąganie sztangi do brody w pigułce

Każdemu z nas trening barków kojarzy się z dobrym dopompowaniem wszystkich aktonów mięśni naramiennych, w szczególności części bocznych. Dobry trening barków to tony przerzuconego żelastwa i w efekcie maksymalizacja ukrwienia komórek. Jak zapewnić sobie możliwie największe ukrwienie barków i jednocześnie rozbudować kaptury? Warto sięgnąć po podciąganie sztangi do brody.

armwrestling-podstawowe-informacje-o-silowaniu-na-reke-aktualizacja-2020

Armwrestling – podstawowe informacje o siłowaniu na rękę | Aktualizacja 2020

Zobaczcie zasady obowiązujące w siłowaniu na rękę. Armwrestling nie jest tak oczywisty na jaki wygląda. Ten sport siłowy wymaga dobrego przygotowania i przemyślanej taktyki.

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

czym-jest-kompleks-sztangowy-redukcja-plan-trening-aktualizacja-2020

Czym jest kompleks sztangowy? | redukcja, plan, trening | AKTUALIZACJA 2020

Kompleks sztangowy – przebojem zdobywająca popularność metoda ćwiczeń rodem z treningu crossfit. Zobacz, na czym polega ten rodzaj treningu. Poznaj przykładowe zestawy ćwiczeń. Kto skorzysta najbardziej na włączeniu kompleksu sztangowego do własnego planu? Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

top-najpopularniejszych-cwiczen-na-drazku-aktualizacja-2020

Top najpopularniejszych ćwiczeń na drążku | AKTUALIZACJA 2020

Drążek jest przyrządem, który znalazł szerokie zastosowanie w różnych dziedzinach sportu m.in. street workoucie, kalistenice, treningach siłowych czy gimnastyce. Oto zestawienie najczęściej wykonywanych ćwiczeń na drążku dla początkujących i nie tylko. Zobacz, jak je prawidłowo wykonywać oraz co można dzięki nim osiągnąć.

idealne-cwiczenie-na-szerokie-bary-podciaganie-sztangi-do-brody-w-pigulce

Idealne ćwiczenie na szerokie bary! Podciąganie sztangi do brody w pigułce

Każdemu z nas trening barków kojarzy się z dobrym dopompowaniem wszystkich aktonów mięśni naramiennych, w szczególności części bocznych. Dobry trening barków to tony przerzuconego żelastwa i w efekcie maksymalizacja ukrwienia komórek. Jak zapewnić sobie możliwie największe ukrwienie barków i jednocześnie rozbudować kaptury? Warto sięgnąć po podciąganie sztangi do brody.

armwrestling-podstawowe-informacje-o-silowaniu-na-reke-aktualizacja-2020

Armwrestling – podstawowe informacje o siłowaniu na rękę | Aktualizacja 2020

Zobaczcie zasady obowiązujące w siłowaniu na rękę. Armwrestling nie jest tak oczywisty na jaki wygląda. Ten sport siłowy wymaga dobrego przygotowania i przemyślanej taktyki.

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.