Korpodieta – (nie)zdrowe odżywianie w biurze

Korpodieta – (nie)zdrowe odżywianie w biurze

Praca biurowa w korporacji? Żadna nowość. Dedlajny, asapy, kole, mitingi… Każda sekunda wypełniona taskami. Jak w tym wszystkim znaleźć czas na zdrowe odżywianie? Co jeść w pracy biurowej? W końcu każdy z nas musi jeść lancz. Ważne, żeby nie był to jakiś lancz, a zdrowy i złożony z odpowiednich składników. Oto, jakie błędy w diecie popełniamy, gdy pracujemy w biurze. I jak się ich wystrzec.

Biurowo, lecz niezbyt sportowo

Praca przy biurku to niezbyt aktywny zawód. Większość czasu spędza się bowiem na siedzeniu i korzystaniu z komputera. Bardzo dobrze, jeśli mamy spotkania czy zebrania – można wtedy rozprostować nogi. Nie jest to jednak nic wymagającego dla organizmu. Wystarczy dodać do tego niezdrowy sposób odżywiania się i zanim się obejrzymy – kolejne kilogramy wskoczą na wagę. To jednak jeszcze nie wszystko. Kawa pita litrami, przerwy na papierosa, garbienie się przed komputerem, godzinne pisanie na klawiaturze… I mamy problemy ze zdrowiem. Pracując w biurze wcale nie tak trudno o ból kręgosłupa czy problemy z nadgarstkami. Biurowy styl życia wcale nie musi być jednak tak druzgocący w skutkach dla organizmu. Trzeba tylko świadomie podejść do tematu i zamienić dawne złe nawyki na nowe i zdrowe! Co jeść w pracy siedzącej i jak nie przytyć przed biurkiem?

Błędy w diecie pracownika biurowego
co jeść w pracy biurowej

Nie ma co się oszukiwać – w wielu przypadkach z dietą idziemy na łatwiznę. Szczególnie, gdy nie wiemy co jeść w pracy siedzącej. Mało czasu, stres, przemęczenie, więc jemy coś gotowego na szybko. Mało kto pokusi się o samodzielne przygotowywanie posiłków do pracy. A to wcale nie dziwi. Praca umysłowa może wycieńczyć. Przecież nie raz wyskakują kolejne taski czy trzeba dokończyć projekt na wczoraj i konieczne są nadgodziny. Wtedy nie mamy czasu nawet oderwać się od pracy, żeby coś zjeść. Wybieramy więc fast foody, bułki albo zupki w proszku. Pchamy w siebie coraz większe dawki zbędnych kalorii. I podjadamy między posiłkami. Bo w końcu na biurku między komputerem, notesem a dokumentami znajdzie się miejsce na słodkie lub słone przekąski, prawda? Czasem właśnie na takich smakołykach jesteśmy zmuszeni przeżyć cały dzień w pracy. Automaty ze słodyczami aż kuszą, więc niejednokrotnie zagryzamy stres czekoladowym batonem. Jak wyzbyć się tych grzechów pracownika biurowego? Zobaczcie, co jeść w pracy biurowej, żeby było znacznie zdrowiej.

Catering biurowy – blisko, szybko, wygodnie
co jeść w pracy siedzącej

Zdaje się, że niemal w każdym biurowcu znajdziemy bistro bądź punkt, w którym możemy kupić ciepłe posiłki. Często zapewniony jest także zewnętrzny catering z lanczami. I podczas „pory karmienia” wszyscy pracownicy biegną po obiady i zupy. Nie można też zapomnieć o Panu Kanapce. W niektórych przypadkach dokopiemy się do zdrowych posiłków. Te śmiało można jeść w pracy siedzącej. W innych niestety – w kanapkach aż przelewa się od kalorycznego majonezu, a lancze składają się niemal z samego tłuszczu. Mamy do wyboru także sałatki zakupione w bistro. Z tym, że trudno ocenić, czy sam dresing nie jest bardziej kaloryczny niż cały obiad. Co więc jeść w pracy? Oczywiście, najprostszym sposobem jest kupienie jedzenia na miejscu. Zajmuje to bardzo mało czasu i nie wymaga wysiłku. Jeśli więc ufamy naszym dostawcom jedzenia – nasz problem znika. Ważne jest jednak, by przestudiować kaloryczność spożywanych posiłków. W końcu to jedzenie jemy codziennie. I jeśli wybierzemy źle, może to się skończyć dodatkowymi kilogramami na wadze. W cateringu biurowym na pewno znajdziemy coś dietetycznego i zdrowego, co można jeść w pracy.

Pracuję w biurze – gotuję w domu

Naturalnie najlepszym rozwiązaniem jest samodzielne przygotowywanie posiłków do pracy. Szczególnie, kiedy nie wiesz, co jeść w pracy, żeby schudnąć. Mamy wtedy pewność, że znajduje się w nich to, czego potrzebujemy. I nie przesadzamy z kalorycznością diety biurowej. To jednak wymaga poświęcenia czasu na gotowanie. Jeśli nie jesteś fanem przygotowywania jedzenia – wyznacz sobie jeden dzień na gotowanie. Znacznie lepiej jeść w pracy to, co się samemu ugotowało. Mamy wtedy pewność, ile kalorii zawiera nasza dieta. Posiłki można przygotować na kilka dni do przodu. Pakujemy wszystko w pojemniki i mamy gotowe lancze na cały tydzień. Mogą to być sałatki, zupy, jogurty z dodatkami… Poszukaj inspiracji wśród znajomych, w książkach kucharskich, internecie bądź umów się do dietetyka. Zbilansowana dieta to pierwszy krok do szczupłej sylwetki. W ten sposób możesz też zaoszczędzić pieniądze – catering biurowy zwykle nie należy do tanich. Szczególnie, jeśli korzystamy z jego usług każdego dnia. Pamiętaj, że zdrowa dieta przekłada się na jakość twojej pracy. Co więcej, lepiej zniesiesz stres i szybkie tempo życia.

Jak jeść w biurze – inspiracje. Co jeść w pracy zamiast kanapek?
co jeść w pracy zamiast kanapek

- Przekąski: chrupiące warzywa (chipsy), owoce, jogurty z otrębami, orzechy, surówki. Wszystkie możesz kupić w supermarketach. Zamiast słonych paluszków czy chipsów – pokrój marchewkę i podjadaj w trakcie pracy. Takie przekąski można śmiało jeść w pracy zamiast kanapek.

- Śniadanie: nie omijaj pierwszego posiłku! Zadbaj o to, by był on bogaty w węglowodany i białka. Możesz sięgnąć po pełnoziarniste pieczywo z jajkiem.

- Lancz: Na drugie śniadanie w pracy wybierz coś lekkiego np. sałatkę czy zupę. Omijaj szerokim łukiem kaloryczne sosy i zupy z dodatkiem śmietany. I automaty z batonami. Zdecydowanie lepiej jest je jeść zamiast kanapek.

- Ciepły posiłek: W zdrowym planie odżywiania powinien znaleźć się choć jeden ciepły posiłek dziennie. Może to być właśnie zupa, domowy obiad czy lancz kupiony w cateringu. Ważne, żeby był bogaty w odpowiednie składniki odżywcze. Wybieraj te z większą ilością warzyw, potrawy duszone czy te z chudym mięsem.

- Nawodnienie: Litry kawy dziennie nigdy nie są dobrym rozwiązaniem. Niech nas nie zgubi fakt, że sławni literaci właśnie dzięki nim byli najbardziej produktywni. Wystarczy nam jedna bądź dwie kawy w ciągu dnia. Pozostałą ilość płynów powinna stanowić woda. Pijmy 1,5-2 litry wody na dzień.

- W liczbach: 4-5 posiłków dziennie co 3-4 godziny w ciągu dnia. Zasady są proste, już wiesz, co jeść w pracy zamiast kanapek.

Dieta w pracy biurowej może być trudna do utrzymania. Szybkie tempo życia nie zachęca do dbania o swój organizm. Jeśli jednak chcesz zachować zdrowie i smukłą sylwetkę – koniecznie zadbaj o swój jadłospis. Pamiętaj także o codziennej dawce ruchu. Najlepiej jeśli będą to regularne treningi np. bieganie, siłownia. Jeśli nie wiesz jak się za to samemu zabrać – pomoże ci dietetyk bądź trener personalny. Szczególnie, gdy nie wiesz, co jeść w pracy, żeby schudnąć.

admin 4 5 października 2018  1503

Dodaj komentarz

  • Jusia
    6 października 2018
    Korpodieta nie jest dobrym pomysłem... Pracując w takiej branży nie odżywiałam się zdrowo... Czułam, że z tygodnia na tydzień coraz bardziej przybierałam na wadze... Na szczęście firma wprowadziła karnety na siłownie, z których bardzo chętnie korzystam. Do tego zmieniłam swój jadłospis, wprowadziłam więcej warzyw i owoców oraz regularność posiłków. Ponadto razem z koleżankami z pracy zamówiłyśmy sobie [moderowane], bo jest całkowicie naturalny, podkręca metabolizm i znacznie przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej.
  • Ala
    6 października 2018
    Przy pracy siedzącej to trochę trudno o trzymanie linii - szczególnie, jeśli nie uprawia się sportu i nie zważa na to, co się je
  • Monika
    6 października 2018
    Jaki fajny artykuł. Napisany tak z jajem - bardzo mi się podoba. No ale cóż, takie już są realia w biurze. Do tego dochodzi oczywiście siedzenie przed komputerem cały dzień... I nadwaga gotowa
  • Bakuś
    5 października 2018
    A mnie wcale nie jest trudno. Ale tak, trzymam zbilansowaną dietę i ruszam się codziennie. Nawet jak coś podjadam w pracy (zdrowego!) to nie odbija się to na mojej sylwetce :)

Artykuły z kategorii: Zdrowie i odżywianie

poznaj-wszystkie-metody-radzenia-sobie-ze-stresem

Poznaj wszystkie metody radzenia sobie ze stresem

Stres, chcąc nie chcąc, jest ważnym i nieodłącznym aspektem naszego życia. Stresu doświadcza każdy człowiek, dlatego warto jest przybliżyć sobie ten temat i dowiedzieć się, czy istnieją jakiekolwiek metody radzenia sobie ze stresem?

dietetyczne-dania-z-cukinii-przepisy-na-fit-cukinie

Dietetyczne dania z cukinii – przepisy na fit cukinię

Cukinia jest jednym ze zdrowszych warzyw. Sprawdza się szczególnie u osób będących na diecie. Oto przepisy na proste i zdrowe dania z cukinii – idealne na zimowy obiad!

zycie-w-dobrej-formie-wyprobuj-trening-zdrowotny

Życie w dobrej formie: wypróbuj trening zdrowotny!

“Każdy może ćwiczyć. Wszyscy mogą ćwiczyć. Wiek nie odgrywa żadnej roli” - brzmi znajomo? Szeroko pojęty sport atakuje z każdej strony. Odpowiednia aktywność fizyczna, uprawiana przez całe życie, może mieć zbawienny wpływ na opóźnienie procesów starzenia się organizmu. Jednak trening zdrowotny to idealne rozwiązanie nie tylko dla osób starszych. W końcu wiek nie gra roli!

odchudzanie-bez-tajemnic-sprawdz-po-jakie-suplementy-siegnac

Odchudzanie bez tajemnic - sprawdź, po jakie suplementy sięgnąć!

Suplementy na odchudzanie wiodą prym popularności pośród wszystkich preparatów wspomagających dietę redukcyjną. Nie bez powodu sprzedawalność tej grupy odżywek jest na wysokim poziomie przez niemal cały rok. Jak zdrowo podejść do diety redukcyjnej? Po jakie suplementy sięgnąć w pierwszej kolejności? I czy naturalna suplementacja ma sens?

dieta-bez-weglowodanow-szybki-sposob-na-redukcje

Dieta bez węglowodanów - szybki sposób na redukcję?

Dla jednych nadmiar węglowodanów w diecie to przyczyna tycia, dla innych dobra pożywka dla rozrastających się mięśni. Jak jest naprawdę z tymi węglowodanami? Czy można ograniczyć ich podaż do minimum? Jak wygląda dieta bez węglowodanów i jaki ma wpływ na nasz organizm?

dieta-od-dietetyka-czyli-po-co-i-jak-siegnac-by-osiagnac-zamierzone-efekty

Dieta od dietetyka, czyli po co i jak sięgnąć, by osiągnąć zamierzone efekty?

Kult ciała stanowi chleb powszedni niemal każdego z nas. Warto zastanowić się, co będzie idealnym paliwem dla naszego ciała. Jakie są idealne proporcje dziennego jadłospisu? Czy dietetyk faktycznie wywróci Twoje żywieniowe nawyki do góry nogami? I czy dieta od specjalisty nie będzie nudna?

dieta-na-mase-miesniowa-dla-szczuplych-ile-kalorii-powinienem-jesc

Dieta na masę mięśniową dla szczupłych – ile kalorii powinienem jeść?

Wiele szczupłych osób marzy o zwiększeniu swojej masy mięśniowej. Nie wystarczy więcej jeść, aby zwiększyć swoją masę mięśniową. Ile kalorii potrzebujesz, aby zmienić swoją sylwetkę? Poznaj podstawowe informacje o diecie na masę!

fit-dania-z-cukinii-proste-i-smaczne

Fit dania z cukinii – proste i smaczne

Fit dania z cukinii stały się bardzo popularne w różnych dietach odchudzających. Cukinia to bardzo uniwersalne warzywo i można je dodawać do prawie wszystkiego. Wykonanie posiłków z cukinią i papryką jest bardzo proste. Poznaj przykładowe przepisy na różnego rodzaju fit dania z cukinii!

zdrowe-zycie-piramida-zdrowego-zywienia-i-aktywnosci-fizycznej

Zdrowe życie - piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej

Wiedza o wpływie diety na zdrowie człowieka podlega stałej ewolucji. Wiele osób stara się odżywiać zgodnie z zasadami piramidy zdrowego żywienia sporządzanej przez Instytut Żywności i Żywienia. Dowiedz się, jakie zasady przyjmowania posiłków są zgodne z piramidą zdrowego żywienia i aktywności fizycznej.

produkty-zawierajace-duzo-bialka

Produkty zawierające dużo białka!

Dużo białka możemy znaleźć w różnych produktach do suplementacji. Często w ich skład wchodzą także duże ilości węglowodanów. Dowiedz się, jakie produkty do suplementacji są wysokobiałkowe. Dlaczego białko jest tak ważne dla naszego organizmu?

poznaj-wszystkie-metody-radzenia-sobie-ze-stresem

Poznaj wszystkie metody radzenia sobie ze stresem

Stres, chcąc nie chcąc, jest ważnym i nieodłącznym aspektem naszego życia. Stresu doświadcza każdy człowiek, dlatego warto jest przybliżyć sobie ten temat i dowiedzieć się, czy istnieją jakiekolwiek metody radzenia sobie ze stresem?

dietetyczne-dania-z-cukinii-przepisy-na-fit-cukinie

Dietetyczne dania z cukinii – przepisy na fit cukinię

Cukinia jest jednym ze zdrowszych warzyw. Sprawdza się szczególnie u osób będących na diecie. Oto przepisy na proste i zdrowe dania z cukinii – idealne na zimowy obiad!

zycie-w-dobrej-formie-wyprobuj-trening-zdrowotny

Życie w dobrej formie: wypróbuj trening zdrowotny!

“Każdy może ćwiczyć. Wszyscy mogą ćwiczyć. Wiek nie odgrywa żadnej roli” - brzmi znajomo? Szeroko pojęty sport atakuje z każdej strony. Odpowiednia aktywność fizyczna, uprawiana przez całe życie, może mieć zbawienny wpływ na opóźnienie procesów starzenia się organizmu. Jednak trening zdrowotny to idealne rozwiązanie nie tylko dla osób starszych. W końcu wiek nie gra roli!

odchudzanie-bez-tajemnic-sprawdz-po-jakie-suplementy-siegnac

Odchudzanie bez tajemnic - sprawdź, po jakie suplementy sięgnąć!

Suplementy na odchudzanie wiodą prym popularności pośród wszystkich preparatów wspomagających dietę redukcyjną. Nie bez powodu sprzedawalność tej grupy odżywek jest na wysokim poziomie przez niemal cały rok. Jak zdrowo podejść do diety redukcyjnej? Po jakie suplementy sięgnąć w pierwszej kolejności? I czy naturalna suplementacja ma sens?

dieta-bez-weglowodanow-szybki-sposob-na-redukcje

Dieta bez węglowodanów - szybki sposób na redukcję?

Dla jednych nadmiar węglowodanów w diecie to przyczyna tycia, dla innych dobra pożywka dla rozrastających się mięśni. Jak jest naprawdę z tymi węglowodanami? Czy można ograniczyć ich podaż do minimum? Jak wygląda dieta bez węglowodanów i jaki ma wpływ na nasz organizm?

dieta-od-dietetyka-czyli-po-co-i-jak-siegnac-by-osiagnac-zamierzone-efekty

Dieta od dietetyka, czyli po co i jak sięgnąć, by osiągnąć zamierzone efekty?

Kult ciała stanowi chleb powszedni niemal każdego z nas. Warto zastanowić się, co będzie idealnym paliwem dla naszego ciała. Jakie są idealne proporcje dziennego jadłospisu? Czy dietetyk faktycznie wywróci Twoje żywieniowe nawyki do góry nogami? I czy dieta od specjalisty nie będzie nudna?

dieta-na-mase-miesniowa-dla-szczuplych-ile-kalorii-powinienem-jesc

Dieta na masę mięśniową dla szczupłych – ile kalorii powinienem jeść?

Wiele szczupłych osób marzy o zwiększeniu swojej masy mięśniowej. Nie wystarczy więcej jeść, aby zwiększyć swoją masę mięśniową. Ile kalorii potrzebujesz, aby zmienić swoją sylwetkę? Poznaj podstawowe informacje o diecie na masę!

fit-dania-z-cukinii-proste-i-smaczne

Fit dania z cukinii – proste i smaczne

Fit dania z cukinii stały się bardzo popularne w różnych dietach odchudzających. Cukinia to bardzo uniwersalne warzywo i można je dodawać do prawie wszystkiego. Wykonanie posiłków z cukinią i papryką jest bardzo proste. Poznaj przykładowe przepisy na różnego rodzaju fit dania z cukinii!

zdrowe-zycie-piramida-zdrowego-zywienia-i-aktywnosci-fizycznej

Zdrowe życie - piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej

Wiedza o wpływie diety na zdrowie człowieka podlega stałej ewolucji. Wiele osób stara się odżywiać zgodnie z zasadami piramidy zdrowego żywienia sporządzanej przez Instytut Żywności i Żywienia. Dowiedz się, jakie zasady przyjmowania posiłków są zgodne z piramidą zdrowego żywienia i aktywności fizycznej.

produkty-zawierajace-duzo-bialka

Produkty zawierające dużo białka!

Dużo białka możemy znaleźć w różnych produktach do suplementacji. Często w ich skład wchodzą także duże ilości węglowodanów. Dowiedz się, jakie produkty do suplementacji są wysokobiałkowe. Dlaczego białko jest tak ważne dla naszego organizmu?