>

Korpodieta – (nie)zdrowe odżywianie w biurze

Korpodieta – (nie)zdrowe odżywianie w biurze

Praca biurowa w korporacji? Żadna nowość. Dedlajny, asapy, kole, mitingi… Każda sekunda wypełniona taskami. Jak w tym wszystkim znaleźć czas na zdrowe odżywianie? Co jeść w pracy biurowej? W końcu każdy z nas musi jeść lancz. Ważne, żeby nie był to jakiś lancz, a zdrowy i złożony z odpowiednich składników. Oto, jakie błędy w diecie popełniamy, gdy pracujemy w biurze. I jak się ich wystrzec.

Biurowo, lecz niezbyt sportowo

Praca przy biurku to niezbyt aktywny zawód. Większość czasu spędza się bowiem na siedzeniu i korzystaniu z komputera. Bardzo dobrze, jeśli mamy spotkania czy zebrania – można wtedy rozprostować nogi. Nie jest to jednak nic wymagającego dla organizmu. Wystarczy dodać do tego niezdrowy sposób odżywiania się i zanim się obejrzymy – kolejne kilogramy wskoczą na wagę. To jednak jeszcze nie wszystko. Kawa pita litrami, przerwy na papierosa, garbienie się przed komputerem, godzinne pisanie na klawiaturze… I mamy problemy ze zdrowiem. Pracując w biurze wcale nie tak trudno o ból kręgosłupa czy problemy z nadgarstkami. Biurowy styl życia wcale nie musi być jednak tak druzgocący w skutkach dla organizmu. Trzeba tylko świadomie podejść do tematu i zamienić dawne złe nawyki na nowe i zdrowe! Co jeść w pracy siedzącej i jak nie przytyć przed biurkiem?

Błędy w diecie pracownika biurowego

u9qjveqe.jpg">co jeść w pracy biurowej

Nie ma co się oszukiwać – w wielu przypadkach z dietą idziemy na łatwiznę. Szczególnie, gdy nie wiemy co jeść w pracy siedzącej. Mało czasu, stres, przemęczenie, więc jemy coś gotowego na szybko. Mało kto pokusi się o samodzielne przygotowywanie posiłków do pracy. A to wcale nie dziwi. Praca umysłowa może wycieńczyć. Przecież nie raz wyskakują kolejne taski czy trzeba dokończyć projekt na wczoraj i konieczne są nadgodziny. Wtedy nie mamy czasu nawet oderwać się od pracy, żeby coś zjeść. Wybieramy więc fast foody, bułki albo zupki w proszku. Pchamy w siebie coraz większe dawki zbędnych kalorii. I podjadamy między posiłkami. Bo w końcu na biurku między komputerem, notesem a dokumentami znajdzie się miejsce na słodkie lub słone przekąski, prawda? Czasem właśnie na takich smakołykach jesteśmy zmuszeni przeżyć cały dzień w pracy. Automaty ze słodyczami aż kuszą, więc niejednokrotnie zagryzamy stres czekoladowym batonem. Jak wyzbyć się tych grzechów pracownika biurowego? Zobaczcie, co jeść w pracy biurowej, żeby było znacznie zdrowiej.

Catering biurowy – blisko, szybko, wygodnie
co jeść w pracy siedzącej

Zdaje się, że niemal w każdym biurowcu znajdziemy bistro bądź punkt, w którym możemy kupić ciepłe posiłki. Często zapewniony jest także zewnętrzny catering z lanczami. I podczas „pory karmienia” wszyscy pracownicy biegną po obiady i zupy. Nie można też zapomnieć o Panu Kanapce. W niektórych przypadkach dokopiemy się do zdrowych posiłków. Te śmiało można jeść w pracy siedzącej. W innych niestety – w kanapkach aż przelewa się od kalorycznego majonezu, a lancze składają się niemal z samego tłuszczu. Mamy do wyboru także sałatki zakupione w bistro. Z tym, że trudno ocenić, czy sam dresing nie jest bardziej kaloryczny niż cały obiad. Co więc jeść w pracy? Oczywiście, najprostszym sposobem jest kupienie jedzenia na miejscu. Zajmuje to bardzo mało czasu i nie wymaga wysiłku. Jeśli więc ufamy naszym dostawcom jedzenia – nasz problem znika. Ważne jest jednak, by przestudiować kaloryczność spożywanych posiłków. W końcu to jedzenie jemy codziennie. I jeśli wybierzemy źle, może to się skończyć dodatkowymi kilogramami na wadze. W cateringu biurowym na pewno znajdziemy coś dietetycznego i zdrowego, co można jeść w pracy.

Pracuję w biurze – gotuję w domu

Naturalnie najlepszym rozwiązaniem jest samodzielne przygotowywanie posiłków do pracy. Szczególnie, kiedy nie wiesz, co jeść w pracy, żeby schudnąć. Mamy wtedy pewność, że znajduje się w nich to, czego potrzebujemy. I nie przesadzamy z kalorycznością diety biurowej. To jednak wymaga poświęcenia czasu na gotowanie. Jeśli nie jesteś fanem przygotowywania jedzenia – wyznacz sobie jeden dzień na gotowanie. Znacznie lepiej jeść w pracy to, co się samemu ugotowało. Mamy wtedy pewność, ile kalorii zawiera nasza dieta. Posiłki można przygotować na kilka dni do przodu. Pakujemy wszystko w pojemniki i mamy gotowe lancze na cały tydzień. Mogą to być sałatki, zupy, jogurty z dodatkami… Poszukaj inspiracji wśród znajomych, w książkach kucharskich, internecie bądź umów się do dietetyka. Zbilansowana dieta to pierwszy krok do szczupłej sylwetki. W ten sposób możesz też zaoszczędzić pieniądze – catering biurowy zwykle nie należy do tanich. Szczególnie, jeśli korzystamy z jego usług każdego dnia. Pamiętaj, że zdrowa dieta przekłada się na jakość twojej pracy. Co więcej, lepiej zniesiesz stres i szybkie tempo życia.

Jak jeść w biurze – inspiracje. Co jeść w pracy zamiast kanapek?
co jeść w pracy zamiast kanapek

- Przekąski: chrupiące warzywa (chipsy), owoce, jogurty z otrębami, orzechy, surówki. Wszystkie możesz kupić w supermarketach. Zamiast słonych paluszków czy chipsów – pokrój marchewkę i podjadaj w trakcie pracy. Takie przekąski można śmiało jeść w pracy zamiast kanapek.

- Śniadanie: nie omijaj pierwszego posiłku! Zadbaj o to, by był on bogaty w węglowodany i białka. Możesz sięgnąć po pełnoziarniste pieczywo z jajkiem.

- Lancz: Na drugie śniadanie w pracy wybierz coś lekkiego np. sałatkę czy zupę. Omijaj szerokim łukiem kaloryczne sosy i zupy z dodatkiem śmietany. I automaty z batonami. Zdecydowanie lepiej jest je jeść zamiast kanapek.

- Ciepły posiłek: W zdrowym planie odżywiania powinien znaleźć się choć jeden ciepły posiłek dziennie. Może to być właśnie zupa, domowy obiad czy lancz kupiony w cateringu. Ważne, żeby był bogaty w odpowiednie składniki odżywcze. Wybieraj te z większą ilością warzyw, potrawy duszone czy te z chudym mięsem.

- Nawodnienie: Litry kawy dziennie nigdy nie są dobrym rozwiązaniem. Niech nas nie zgubi fakt, że sławni literaci właśnie dzięki nim byli najbardziej produktywni. Wystarczy nam jedna bądź dwie kawy w ciągu dnia. Pozostałą ilość płynów powinna stanowić woda. Pijmy 1,5-2 litry wody na dzień.

- W liczbach: 4-5 posiłków dziennie co 3-4 godziny w ciągu dnia. Zasady są proste, już wiesz, co jeść w pracy zamiast kanapek.

Dieta w pracy biurowej może być trudna do utrzymania. Szybkie tempo życia nie zachęca do dbania o swój organizm. Jeśli jednak chcesz zachować zdrowie i smukłą sylwetkę – koniecznie zadbaj o swój jadłospis. Pamiętaj także o codziennej dawce ruchu. Najlepiej jeśli będą to regularne treningi np. bieganie, siłownia. Jeśli nie wiesz jak się za to samemu zabrać – pomoże ci dietetyk bądź trener personalny. Szczególnie, gdy nie wiesz, co jeść w pracy, żeby schudnąć.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

admin 4 5 października 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Jusia
    6 października 2018
    Korpodieta nie jest dobrym pomysłem... Pracując w takiej branży nie odżywiałam się zdrowo... Czułam, że z tygodnia na tydzień coraz bardziej przybierałam na wadze... Na szczęście firma wprowadziła karnety na siłownie, z których bardzo chętnie korzystam. Do tego zmieniłam swój jadłospis, wprowadziłam więcej warzyw i owoców oraz regularność posiłków. Ponadto razem z koleżankami z pracy zamówiłyśmy sobie [moderowane], bo jest całkowicie naturalny, podkręca metabolizm i znacznie przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej.
  • Ala
    6 października 2018
    Przy pracy siedzącej to trochę trudno o trzymanie linii - szczególnie, jeśli nie uprawia się sportu i nie zważa na to, co się je
  • Monika
    6 października 2018
    Jaki fajny artykuł. Napisany tak z jajem - bardzo mi się podoba. No ale cóż, takie już są realia w biurze. Do tego dochodzi oczywiście siedzenie przed komputerem cały dzień... I nadwaga gotowa
  • Bakuś
    5 października 2018
    A mnie wcale nie jest trudno. Ale tak, trzymam zbilansowaną dietę i ruszam się codziennie. Nawet jak coś podjadam w pracy (zdrowego!) to nie odbija się to na mojej sylwetce :)

Artykuły z kategorii: Zdrowie i odżywianie

naturalna-energia-guarana-przed-treningiem

Naturalna energia – guarana przed treningiem?

Przedtreningówki energetyczne nie są obce nawet początkującym bywalcom siłowni. W końcu każdy chce jak najszybciej osiągnąć zamierzony cel treningowy. Liczy się to, by na treningu mieć jak najwięcej energii i wykonać plan jak najlepiej. Znamy więc kofeinę, taurynę, yerba mate… A jak sprawa ma się z guaraną? Oto kompendium wiedzy o guaranie w kontekście treningów!

ile-czasu-trening-po-posilku

Ile czasu trening po posiłku?

Właśnie, kiedy trening po posiłku? Pora spożywania posiłków jest nieodłącznym elementem dobrze ułożonego planu treningowego. Czas odstępu przed treningiem różni się jednak w zależności od rodzaju posiłku. Ile trzeba czekać z treningiem po pierwszym posiłku, obiedzie, przekąsce czy wypiciu shake’a? Zobacz, czym grozi zbyt szybkie lub zbyt późne zjedzenie posiłku w stosunku do sesji treningowej.

zdrowie-czy-kwasek-cytrynowy-jest-szkodliwy

Zdrowie: Czy kwasek cytrynowy jest szkodliwy?

Oznaczenie E330, które posiada kwasek cytrynowy nikogo nie zachęca. Ciągle powielane są opinie o tym, że wszystko co na „E” jest niezdrowe. Ale czy tak jest w istocie? Czy kwasek cytrynowy jest zdrowy? Postanowiliśmy sprawdzić, jaki jest skład kwasku cytrynowego oraz jego wpływ na zdrowie.

dobry-dietetyk-lublin-jak-go-wybrac-skuteczne-odchudzanie-w-lublinie

Dobry dietetyk Lublin – jak go wybrać? Skuteczne odchudzanie w Lublinie!

Jak wybrać dietetyka? Szczególnie w tak dużym mieście, jak Lublin? Czy jest sposób na skuteczne odchudzanie z dietetykiem? Oczywiście, że tak! Zobaczcie co powinien mieć dobry dietetyk Lublin!

jakie-owoce-jesc-zima

Jakie owoce jeść zimą?

Dostarczanie do organizmu warzyw i owoców powinno stanowić podstawę każdej diety. W okresie zimowym natomiast warto skupić się na jedzeniu owoców sezonowych. Dzięki nim można uzupełnić dietę w witaminy i zachować zdrowie. Jakie owoce jeść zimą? Oto owoce, które warto jeść w sezonie zimowym.

naturalna-energia-sproszkowany-korzen-maca

Naturalna energia – sproszkowany korzeń maca

Korzeń maca. W medycynie ludowej traktowany jako afrodyzjak. Obecnie – roślina, na bazie której powstają wszechstronne suplementy diety. Sproszkowany korzeń maca poleca się m.in. zabieganym, zapracowanym i zestresowanym osobom. Maca suplement diety może bowiem w naturalny sposób przywrócić witalność i dodać energii. Jak wykorzystać sproszkowany korzeń maca w swojej rutynie treningowej?

jedzenie-spowalniajace-metabolizm-czego-unikac

Jedzenie spowalniające metabolizm – czego unikać?

Metabolizm odpowiada za zapotrzebowanie organizmu na kalorie. W dużej mierze to od tempa metabolizmu zależy charakter treningu czy komponowanie diety. Ważne jest więc, by dostosowywać posiłki do wymagań metabolizmu. Jakie artykuły spożywcze mają jednak negatywny wpływ na jego działanie? Jak spowolnić metabolizm? A co pobudza metabolizm?

naturalne-odchudzanie-zielony-mlody-jeczmien-zalety

Naturalne odchudzanie – Zielony młody jęczmień zalety!

Młody jęczmień tabletki, młody jęczmień proszek, młody jęczmień rozdrobniony… W sklepach ze zdrową żywnością aż huczy od zalet młodego jęczmienia i jego rodzajów. Czym tak właściwie jest ta roślina? Jaki jest jej wpływ na organizm, a dokładniej – jak pomaga w odchudzaniu? Poznajcie zielony młody jęczmień!

orzechy-makadamia-na-cukrzyce-i-odchudzanie

Orzechy makadamia na cukrzycę i odchudzanie?

Maślane i lekko słodkawe orzechy macadamia bez wątpienia stanowią ważny składnik w cukiernictwie. Okazuje się jednak, że cenny jest nie tylko smak orzechów macadamia. Mają one wiele wartościowych składników odżywczych. Tym samym, orzechy macadamia mogą pomoc w zwalczaniu chorób cywilizacyjnych, a nawet przyspieszyć odchudzanie!

10-rosyjskich-posilkow-jako-uzupelnienie-twojej-diety-low-carb

10 rosyjskich posiłków jako uzupełnienie Twojej diety low-carb

Węglowodany i cukier już dawno opuściły Twój jadłospis? W obrębie jednej kuchni można odczuć monotonię… Mamy dla Was pomysły na posiłki tłuszczowo-błonnikowe wprost z Rosji! Oto 10 rosyjskich dań idealnych dla diety low-carb.

naturalna-energia-guarana-przed-treningiem

Naturalna energia – guarana przed treningiem?

ile-czasu-trening-po-posilku

Ile czasu trening po posiłku?

zdrowie-czy-kwasek-cytrynowy-jest-szkodliwy

Zdrowie: Czy kwasek cytrynowy jest szkodliwy?

dobry-dietetyk-lublin-jak-go-wybrac-skuteczne-odchudzanie-w-lublinie

Dobry dietetyk Lublin – jak go wybrać? Skuteczne odchudzanie w Lublinie!

jakie-owoce-jesc-zima

Jakie owoce jeść zimą?

naturalna-energia-sproszkowany-korzen-maca

Naturalna energia – sproszkowany korzeń maca

jedzenie-spowalniajace-metabolizm-czego-unikac

Jedzenie spowalniające metabolizm – czego unikać?

naturalne-odchudzanie-zielony-mlody-jeczmien-zalety

Naturalne odchudzanie – Zielony młody jęczmień zalety!

orzechy-makadamia-na-cukrzyce-i-odchudzanie

Orzechy makadamia na cukrzycę i odchudzanie?

10-rosyjskich-posilkow-jako-uzupelnienie-twojej-diety-low-carb

10 rosyjskich posiłków jako uzupełnienie Twojej diety low-carb

{