Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy mięśni ramion po treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy mięśni ramion po treningu

Zbyt intensywne ćwiczenia, złe dobranie aktywności fizycznej do możliwości organizmu czy brak rozgrzewki – to najczęstsze przyczyny zakwasów mięśni. Bardzo często pojawiają się one w okolicach ramion. W jaki sposób zmniejszyć bolesność zakwasów na ramionach?

Zapobieganie zakwasom na ramionach

Podobnie jak w przypadku zakwasów na innych partiach ciała można zapobiegać bólom mięśni poprzez rozsądne układanie treningów. W tym aspekcie ogromne znaczenie ma również odbycie prawidłowej rozgrzewki przed treningiem głównym. Warto dostosować Sposoby na zakwasy nóg

Zakwasy na ramionach mogą przytrafić się również biegaczom. Podczas biegu przecież pracują również ręce – nieprzyzwyczajone do tej aktywności fizycznej mogą boleć po zakończeniu ćwiczeń. Z czasem, przy regularnych treningach, mięśnie adaptują się do wysiłku.

Uwaga: Po treningu siłowym na klatkę piersiową również mogą pojawić się bolesne zakwasy. Podczas ćwiczeń zaangażowane są bowiem przednie aktony mięśni barków. Zdarza się także, ze w stosunku do mięśni klatki piersiowej są słabiej rozwinięte. Tym samym stosowane obciążenie treningowe jest dla barków zbyt duże.

Czym się strułeś, tym się lecz – ćwiczenia sposobem na zakwasy na ramionach
sposoby na zakwasy mięśni ramion

Należy pamiętać, że niewskazane jest wykonywanie tych samych ćwiczeń, które doprowadziły do pojawienia się zakwasów. Mogą one bowiem nasilić bolesność, a nawet doprowadzić do kontuzji. W walce z zakwasami ramion sprawdzą się lekkie ćwiczenia rozciągające, takie jak m.in.:

- krążenia ramion

- ściąganie łopatek

- dotykanie jedną ręką do przeciwległej łopatki (można pomóc sobie wolną ręką)

- wymachy ramion w tył i w przód

- skakanie na skakance

- skłony w przód, a następnie rozciągnięcie ciała w pozycji górnej

Czytaj też: Sposoby na zakwasy klatki piersiowej

Automasaż sposobem na zakwasy mięśni na ramionach

Jednym ze sposobów redukowania bolesności zakwasów na ramionach jest automasaż. Sprawdzają się techniki oparte na zmiennym nacisku dłoni na bolące miejsca. Tym samym poprawia się krążenie krwi. Nie można się zrażać, jeśli w trakcie masażu nasili się ból – to normalna reakcja organizmu. Jeśli nie wiesz jak prawidłowo przeprowadzić masaż mięśni ramion – zgłoś się do masażysty.

Picie wody na zakwasy na ramionach
sposoby na zakwasy mięśni

Oczywiście ten sposób sprawdzi się również w razie zakwasów każdej innej partii mięśniowej. Niemniej, zarówno podczas treningu, jak i po jego zakończeniu należy dbać o dostarczenie odpowiedniej ilości płynów do organizmu. Dobrym wyjściem jest uzupełnienie płynów za pomocą napojów węglowodanowych o wysokim wskaźniku glikemicznym (po intensywnych ćwiczeniach bądź zawodach). Woda wypłukuje z mięśni toksyny, mające wpływ na utrzymywanie się bólów.

Wodę należy pić w wolnym tempie małymi łykami.

Sposoby na zredukowanie bolesności zakwasów na ramionach

- Sesje w saunie

- Lekki trening na basenie

- Naprzemienny ciepły i zimny prysznic

- Ćwiczenia rozciągające

- Delikatne masaże

- Kąpiel w ciepłej wodzie

Jeśli po treningu pojawią się zakwasy z następnym treningiem powinno się poczekać do momentu, aż zmniejszy się bolesność w obrębie mięśni. Intensywne ćwiczenia mogą pogłębić dolegliwość. Należy również unikać intensywnych technik masażu.

admin 0 14 stycznia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

wybor-pilki-gimnastycznej-do-pilatesu

Wybór piłki gimnastycznej do pilatesu

Piłka gimnastyczna to nieodłączny element wyposażenia każdej siłowni. Wykorzystuje się ją na zajęciach fitness. Jaką wybrać piłkę, aby trening pilatessu był jeszcze bardziej efektywny? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w tym artykule.

zajecia-fitness-dla-poczatkujacych-cwiczenia

Zajęcia fitness dla początkujących | Ćwiczenia

W życiu każdego człowieka przychodzi moment, w którym praca ogranicza jego czas. Aktywność fizyczna to zapomniane słowo, a ciało nie prezentuje się już tak dobrze, jak kiedyś. Dobrym sposobem na powrót do smukłej sylwetki i dobrej kondycji jest zapisanie się na zajęcia fitness dla początkujących.

wioslowanie-sztanga-cwiczenia

Wiosłowanie Sztangą | Ćwiczenia

Wiosłowanie sztangą to idealne ćwiczenie na plecy. Głównym celem jest rozwój mięśni grzbietowych. Efekty widoczne są już po kilku treningach. Nie ma na co czekać - złap za sztangę i wiosłuj!

przysiady-ze-sztanga-na-barkach-jak-prawidlowo-je-wykonywac

Przysiady ze sztangą na barkach – jak prawidłowo je wykonywać?

Zależy Ci na zwiększeniu masy mięśniowej w szybkim czasie? Mamy na to sposób, wykonuj przysiady ze sztangą na barkach! Jest to jedno z najbardziej popularnych ćwiczeń na ujędrnienie nóg i pośladków. Angażuje wiele partii mięśni i daje niesamowite efekty.

pomysly-na-uliczny-trening-street-workout-cwiczenia

Pomysły na uliczny trening | Street workout ćwiczenia

Nie musisz wydawać pieniędzy na drogie karnety na siłownię, aby zadbać o swój wygląd. Wystarczy, że wyjdziesz z domu. W tym artykule dowiesz się, jak wykonać kilka ćwiczeń street workout i szybko poprawić swoją formę.

baby-joga-kontrowersyjny-trening-niemowlakow

Baby Joga - kontrowersyjny trening niemowlaków

Czy joga jest dobrą aktywnością fizyczną dla małych dzieci? Oczywiście. Wspólne treningi mają umocnić więzi i mają pozytywny wpływ na rozwój dziecka. A joga w dynamiczna w rosyjskim stylu? Jej zdrowotne cechy wychwala Poznajcie różne warianty treningu jogi z najmłodszymi i powiązane z nimi kontrowersje!

rozciaganie-statyczne-vs-rozciaganie-dynamiczne

Rozciąganie statyczne VS rozciąganie dynamiczne

Rozciąganie jest nieodłącznym partnerem treningu, niezależnie jaki rodzaj aktywności fizycznej praktykujesz. Umiejętność bezpiecznego rozciągania to podstawa zachowania właściwej postawy ciała, ruchliwości stawów i elastyczności mięśni. W tym artykule porównamy dwie podstawowe techniki rozciągania: dynamiczną i statyczną.

odmiany-jogi-1

Odmiany jogi

Joga jest jednym z najstarszych systemów treningowych. Wywodząca się z Indii i praktykowana na całym świecie metoda poprawia zdrowie, gibkość i świadomość ciała milionów ludzi. Nie bez przyczyny uznawana jest za jedną z najzdrowszych aktywności fizycznych. Joga ma wiele odmian i niektóre znacząco różnią się od siebie. Zobacz różne oblicza jogi i wybierz najlepszą dla siebie.

rozciaganie-podnosi-jakosc-zycia

Rozciąganie podnosi jakość życia

Rozciąganie mamy we krwi – to jeden z najbardziej naturalnych odruchów. Już jedno dobre przeciągnięcie się z rana to zastrzyk energii i endorfin. Nawet noworodki instynktownie przeciągają się tuż po przebudzeniu. Po co właściwie się rozciągamy i jak joga, stretching czy pilates mogą wpłynąć na poprawę naszego życia?

po-co-mi-rozciaganie

Po co mi rozciąganie

W jednym z postów od naszych użytkowników przeczytaliśmy: „Od kilku tygodni codziennie biegam. Trening rozpoczynam zwykle od rozciągania. Ostatnio dowiedziałam się, że robię błąd, bo to wcale nie poprawia mojej efektywności. Teraz już sama nie wiem, co robić. Powinnam od razu biec? Po co mi właściwie rozciąganie?”

wybor-pilki-gimnastycznej-do-pilatesu

Wybór piłki gimnastycznej do pilatesu

Piłka gimnastyczna to nieodłączny element wyposażenia każdej siłowni. Wykorzystuje się ją na zajęciach fitness. Jaką wybrać piłkę, aby trening pilatessu był jeszcze bardziej efektywny? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w tym artykule.

zajecia-fitness-dla-poczatkujacych-cwiczenia

Zajęcia fitness dla początkujących | Ćwiczenia

W życiu każdego człowieka przychodzi moment, w którym praca ogranicza jego czas. Aktywność fizyczna to zapomniane słowo, a ciało nie prezentuje się już tak dobrze, jak kiedyś. Dobrym sposobem na powrót do smukłej sylwetki i dobrej kondycji jest zapisanie się na zajęcia fitness dla początkujących.

wioslowanie-sztanga-cwiczenia

Wiosłowanie Sztangą | Ćwiczenia

Wiosłowanie sztangą to idealne ćwiczenie na plecy. Głównym celem jest rozwój mięśni grzbietowych. Efekty widoczne są już po kilku treningach. Nie ma na co czekać - złap za sztangę i wiosłuj!

przysiady-ze-sztanga-na-barkach-jak-prawidlowo-je-wykonywac

Przysiady ze sztangą na barkach – jak prawidłowo je wykonywać?

Zależy Ci na zwiększeniu masy mięśniowej w szybkim czasie? Mamy na to sposób, wykonuj przysiady ze sztangą na barkach! Jest to jedno z najbardziej popularnych ćwiczeń na ujędrnienie nóg i pośladków. Angażuje wiele partii mięśni i daje niesamowite efekty.

pomysly-na-uliczny-trening-street-workout-cwiczenia

Pomysły na uliczny trening | Street workout ćwiczenia

Nie musisz wydawać pieniędzy na drogie karnety na siłownię, aby zadbać o swój wygląd. Wystarczy, że wyjdziesz z domu. W tym artykule dowiesz się, jak wykonać kilka ćwiczeń street workout i szybko poprawić swoją formę.

baby-joga-kontrowersyjny-trening-niemowlakow

Baby Joga - kontrowersyjny trening niemowlaków

Czy joga jest dobrą aktywnością fizyczną dla małych dzieci? Oczywiście. Wspólne treningi mają umocnić więzi i mają pozytywny wpływ na rozwój dziecka. A joga w dynamiczna w rosyjskim stylu? Jej zdrowotne cechy wychwala Poznajcie różne warianty treningu jogi z najmłodszymi i powiązane z nimi kontrowersje!

rozciaganie-statyczne-vs-rozciaganie-dynamiczne

Rozciąganie statyczne VS rozciąganie dynamiczne

Rozciąganie jest nieodłącznym partnerem treningu, niezależnie jaki rodzaj aktywności fizycznej praktykujesz. Umiejętność bezpiecznego rozciągania to podstawa zachowania właściwej postawy ciała, ruchliwości stawów i elastyczności mięśni. W tym artykule porównamy dwie podstawowe techniki rozciągania: dynamiczną i statyczną.

odmiany-jogi-1

Odmiany jogi

Joga jest jednym z najstarszych systemów treningowych. Wywodząca się z Indii i praktykowana na całym świecie metoda poprawia zdrowie, gibkość i świadomość ciała milionów ludzi. Nie bez przyczyny uznawana jest za jedną z najzdrowszych aktywności fizycznych. Joga ma wiele odmian i niektóre znacząco różnią się od siebie. Zobacz różne oblicza jogi i wybierz najlepszą dla siebie.

rozciaganie-podnosi-jakosc-zycia

Rozciąganie podnosi jakość życia

Rozciąganie mamy we krwi – to jeden z najbardziej naturalnych odruchów. Już jedno dobre przeciągnięcie się z rana to zastrzyk energii i endorfin. Nawet noworodki instynktownie przeciągają się tuż po przebudzeniu. Po co właściwie się rozciągamy i jak joga, stretching czy pilates mogą wpłynąć na poprawę naszego życia?

po-co-mi-rozciaganie

Po co mi rozciąganie

W jednym z postów od naszych użytkowników przeczytaliśmy: „Od kilku tygodni codziennie biegam. Trening rozpoczynam zwykle od rozciągania. Ostatnio dowiedziałam się, że robię błąd, bo to wcale nie poprawia mojej efektywności. Teraz już sama nie wiem, co robić. Powinnam od razu biec? Po co mi właściwie rozciąganie?”