Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu | Aktualizacja 2020

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu | Aktualizacja 2020

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

Sprawdzony sposób na zakwasy: co zrobić, gdy przedawkujesz trening?

Często-gęsto zdarza się, że ignorujemy brak stymulacji mięśniowej czy dłuższą przerwę w treningu i wracamy na te same obciążenia. Co więcej, mimo chwili wytchnienia od treningu dalej działamy z progresją ciężaru czy długością serii. Jak sobie wtedy radzić i czy istnieje sprawdzony sposób na zakwasy?

Zakwasy: skąd się biorą i czy jest na nie sprawdzony sposób?

Niezależnie o d tego, czy ćwiczymy regularnie, czy robimy sobie dłuższe przerwy od treningu, w naszym mięśniach może wystąpić zjawisko popularnie nazywane zakwasami. Zespół opóźnionego bólu mięśniowego, bo tak fachowo nazywa się tę przypadłość, powstaje najczęściej wskutek wytężonej pracy fizycznej i powstałe mikrouszkodzenia naszych włókien mięśniowych. Szczęście w nieszczęściu jest takie, że zakwasy to reakcja obronna organizmu zmęczonego przerzucaniem żelastwa w hurtowych ilościach i chociaż mogą potrwać nawet do tygodnia, z czasem same przejdą. Zasadniczo nie istnieje złoty środek, a najlepszy sposób na zakwasy to po prostu umiar w ćwiczeniach. Jeśli już jednak wystąpią, na pewno nie warto sięgać po doraźne środki przeciwbólowe, a proste patenty na odjęcie sobie tego nieprzyjemnego bólu. Jakie sposoby na zakwasy sprawdzą się w konkretnych przypadkach?

Dlaczego po treningu klatki piersiowej powstają zakwasy?

Ćwiczenia fizyczne wywołują powstawanie mikrourazów we włóknach mięśniowych. Organizm automatycznie rozpoczyna mechanizmy naprawcze. W tym procesie następuje budowa masy mięśniowej. Skutkiem ubocznym mikrourazów mogą być jednak bóle mięśni. Te wywołują  zakwasy – nie jak dotychczas sądzono gromadzący się w mięśniach kwas mlekowy.

W przypadku treningu siłowego klatki piersiowej bardzo często stosuje się duże obciążenia oraz objętość. Zwiększanie wartości ciężarów, z którymi ćwiczymy jest „zaskoczeniem” dla mięśni. Nie są one bowiem przyzwyczajone do danego obciążenia. Podobna reakcja następuje w momencie, gdy wracamy do regularnych treningów po dłuższej przerwie w ćwiczeniach.

Zdaniem kulturystów jedynie silny ból mięśni świadczy o efektywnym procesie budowania masy mięśniowej. Należy jednak pamiętać, że może on być również objawem przetrenowania.

Jak uniknąć zakwasów podczas treningu klatki piersiowej?
sposoby na zakwasy mięśni

- Regularne sesje treningowe

- Początkowo małe obciążenia treningowe, mały zakres i dynamika ruchu

- Stopniowe zwiększanie obciążeń treningowych i zakresu ruchu wraz z kolejnymi sesjami treningowymi

- Doskonalenie koordynacji – pozwoli to na szybsze zaangażowanie do pracy powolnych włókien mięśniowych

- Przeprowadzenie prawidłowej rozgrzewki

- Ograniczenie treningów ekscentrycznych

Softball – sposób na bolesne zakwasy mięśni na klatce piersiowej
sposoby na zakwasy na klatce

Wykonanie poniższego ćwiczenia pomoże w zmniejszeniu dolegliwości bólowych w obrębie pośladków i klatki piersiowej. Co więcej, wpłynie na zwiększenie mobilności bioder oraz zakresu ruchu w górnych partiach ciała. Na czym polega ten sposób na zakwasy? Usiądź na piłce do softballu i przesuwając pośladkami po piłce wykonaj masaż mięśni (pośladki). Masaż na klatkę piersiową: Ustaw się przodem do ściany i włóż piłkę między ścianę a klatkę piersiową. Wykonuj ruchy tułowiem, by przeprowadzić masaż.

Czytaj też: Skuteczne sposoby na zakwasy mięśni

Podobne techniki masażu można zastosować w trakcie brania prysznica za pomocą twardej gąbki. W efekcie nastąpi stopniowe rozluźnianie spiętych mięśni oraz poprawi się krążenie krwi.

Ból po treningu górnych partii mięśniowych: sprawdzony sposób na zakwasy

Atrybutem współczesnego mężczyzny jest silna, muskularna klatka piersiowa, potężne ramiona i barki oraz wyżyłowany brzuch. To właśnie te miejsca są najczęściej przetrenowanymi partiami mięśniowymi męskich ciał. Niezależnie od naszego stopnia zaawansowania treningowego i stażu na siłowni, umiar to podstawa i należy zawsze przestrzegać tej zasady podczas ćwiczeń. Jeśli pojawiły się zakwasy, warto sięgnąć po relaksacyjne sposoby wypływające wprost z górskich źródeł. To właśnie woda posiada największe właściwości regeneracyjne, a ze względu na możliwość regulowania temperatury można zastosować terapię termiczną. Wśród sposobów na zakwasy dużych partii mięśniowych, takich jak plecy czy klatka piersiowa, znajdują się również ćwiczenia rozciągające oraz automasaże z wykorzystaniem twardych rollerów i miękkich wałków. Dobrze sprawdzą się też kilkuminutowe sesje odpoczynkowe na piłce do pilatesu. Nie inaczej dzieje się w przypadku dolnych partii mięśniowych.

Dobry sposób na zakwasy: uda, pośladki, łydki

Smukłe nogi i jędrne pośladki to domena wysportowanych kobiet. Na seksowne dolne partie mięśniowe pracuje większość ćwiczących dziewczyn nie tylko na siłowni, ale i w salach fitness czy w domowym zaciszu z planami treningowymi Mel B, Ewy Chodakowskiej czy Anny Lewandowskiej. Mimo że nasze nogi uzbrojone są w najsilniejsze mięśnie w całym organizmie, również one są narażone na zakwasy. Gdy opóźniony ból mięśniowy pojawi się w udach, łydkach czy pośladkach, w pierwszej kolejności warto sięgnąć po relaksacyjną kąpiel z wykorzystaniem olejków eterycznych i regenerujących soli kąpielowych. Dzięki zawartym składnikom mineralnym poprawi się drożność naszych kanałów oddechowych - krew będzie lepiej krążyć po całym ustroju, dzięki czemu nasze mięśnie będą lepiej dotlenione. Sposobem na zakwasy nóg i pośladków może być również sesja rozciągania z użyciem gum oporowych, dzięki czemu wprowadzimy element utrudniający, by jeszcze lepiej zaangażować mięśnie zmęczone treningiem. W walce z zakwasami dobrze sprawdzi się również picie soków owocowych bogatych w antocyjany, np. soki wiśniowe. Te substancje pozytywnie wpływają na kondycję mięśnie, poprawiają też wygląd skóry, włosów i paznokci.

Sposób na zakwasy: sauna i odnowa biologiczna

Sprawdzonym remedium na walkę z zakwasami są krótkie sesje w saunie poprzedzielane seriami chłodnych natrysków. W dzień wolny od treningu możecie spróbować tego typu zabiegów np. w klubie fitness, w którym na co dzień ćwiczycie. Wysoka temperatura powietrza poprawi krążenie, a chłodny prysznic pomoże stymulować komórki mięśniowe do regeneracji. Jako dobry sposób na zakwasy można też wykorzystać zabiegi odnowy biologicznej i masaże miejscowe w certyfikowanych salonach SPA.

Dodatkowe sposoby na zwalczenie zakwasów na klatce piersiowej

- Kąpiele w saunie. Należy pamiętać jednak, by nie iść na sesję do sauny od razu po treningu!

- Masaże – sprawdzą się zarówno automasaże (roler, softball, masaże sztangą), jak i profesjonalne zabiegi.

- Ciepłe kąpiele. Ogrzewanie mięśni (także przy pomocy maści rozgrzewających) zmniejsza bóle oraz napięcia mięśniowe.

- Lekkie ćwiczenia rozciągające.

- Przerwa od intensywnych treningów siłowych czy wytrzymałościowych. Nie powinno się jednak całkowicie rezygnować z aktywności fizycznej. Zamiast ciężkich sesji lepiej udać się na krótki jogging czy lekki trening na basenie.

- Uzupełnienie niedoborów elektrolitów (m.in. magnez, witamina C, sód, potas).

- Wspomaganie się odżywkami antykatabolicznymi oraz suplementami przyspieszającymi regenerację potreningową organizmu i zawierającymi aminokwasy.

Zakwasy klatki piersiowej - alternatywny sposób

Maści rozgrzewające jest jednym z bardziej alternatywnych metod walki z zakwasami klatki piersiowej. Należy posmarować bolące mięśnia maścią rozgrzewającą  np.  przed snem. Warto posmarować swoją klatkę w nocy, ponieważ będzie nam łatwiej rozgrzać ją  pod kołdrą. Dodatkowo nie ubrudzimy swojego ubrania

Zakwasy| dieta

Zadbaj o prawidłową dietę, która może zapobiec i załagodzić objawy zakwasów. Zadbaj o  dostarczenie odpowiedniej ilości protein, które wspomagają regeneracje mieśni. Dobrym rozwiązaniem jest zażywanie witaminy C, która wpływa korzystne na nasz układ krwionośny i wzmocnienie odpornościowe.

Picie wiśni – sposób na zakwasy!

Na wielu portalach treningowych sportowcy zalecają picie soku z  owoców wiśni. Zawierają bardzo dużo  przeciwutleniaczy, wspomagających regeneracje organizmu i łagodzą ból w reakcjach przeciwzapalnych.

Domowe sposoby na zakwasy – ocet

Ten składnik znajduje się  prawie w każdej kuchni – nie nadaje się tylko do dań. Jest świetnym sposobem na walkę z zakwasami. Smarowanie bolesnych mięśni pomaga w poradzeniu sobie z bólem.

W razie zakwasów klatki piersiowej powinno się unikać:

- głębokich i intensywnych masaży

- ciężkich, intensywnych treningów

- ekscentrycznej pracy mięśni

- ćwiczeń, które doprowadziły do pojawienia się zakwasów

Czytaj też: Sposoby na zakwasy na nogach

admin 0 9 stycznia 2020  2475

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

pompki-na-wszystkie-sposoby-aktualizacja-2020

Pompki na wszystkie sposoby! | AKTUALIZACJA 2020

Pompka – popularne ćwiczenie siłowe, z którym miał do czynienia chyba każdy. Pompki klasyczne, na pięściach, na poręczach… Istnieje mnóstwo konfiguracji o różnym stopniu trudności. Zobacz, jakie są warianty pompek. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

muzyka-do-treningu-czyli-jak-zwiekszyc-jego-efektywnosc

Muzyka do treningu, czyli jak zwiększyć jego efektywność

Muzyka nie tylko umila czas podczas aktywności fizycznej, lecz także przekłada się na odczuwanie znacznie mniejszego zmęczenia. Jaką muzykę wybrać do konkretnych aktywności fizycznych?

co-daje-regularna-jazda-na-rowerze-stacjonarnym

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

joga-solo-w-domowym-zaciszu-sprawdz-cwiczenia-na-glebokie-rozciaganie

Joga solo w domowym zaciszu - sprawdź ćwiczenia na głębokie rozciąganie

Korzyści płynące z regularnego stretchingu są nieocenione. To nie tylko sprężyste mięśnie i giętkie ciało. Ćwiczenia na rozciąganie zwiększają mobilność stawów, mogą zagwarantować lepszą integrację powięziowo-mięśniową oraz zapobiec ewentualnym kontuzjom. Jeśli brakuje ci pomysłu na stretching, wypróbuj pozycji jogi na rozciąganie. Ćwiczenia możesz wykonać w domu we własnym zakresie!

baby-joga-kontrowersyjny-trening-niemowlakow

Baby Joga - kontrowersyjny trening niemowlaków

Czy joga jest dobrą aktywnością fizyczną dla małych dzieci? Oczywiście. Wspólne treningi mają umocnić więzi i mają pozytywny wpływ na rozwój dziecka. A joga w dynamiczna w rosyjskim stylu? Jej zdrowotne cechy wychwala Poznajcie różne warianty treningu jogi z najmłodszymi i powiązane z nimi kontrowersje!

rozciaganie-statyczne-vs-rozciaganie-dynamiczne

Rozciąganie statyczne VS rozciąganie dynamiczne

Rozciąganie jest nieodłącznym partnerem treningu, niezależnie jaki rodzaj aktywności fizycznej praktykujesz. Umiejętność bezpiecznego rozciągania to podstawa zachowania właściwej postawy ciała, ruchliwości stawów i elastyczności mięśni. W tym artykule porównamy dwie podstawowe techniki rozciągania: dynamiczną i statyczną.

odmiany-jogi-1

Odmiany jogi

Joga jest jednym z najstarszych systemów treningowych. Wywodząca się z Indii i praktykowana na całym świecie metoda poprawia zdrowie, gibkość i świadomość ciała milionów ludzi. Nie bez przyczyny uznawana jest za jedną z najzdrowszych aktywności fizycznych. Joga ma wiele odmian i niektóre znacząco różnią się od siebie. Zobacz różne oblicza jogi i wybierz najlepszą dla siebie.

rozciaganie-podnosi-jakosc-zycia

Rozciąganie podnosi jakość życia

Rozciąganie mamy we krwi – to jeden z najbardziej naturalnych odruchów. Już jedno dobre przeciągnięcie się z rana to zastrzyk energii i endorfin. Nawet noworodki instynktownie przeciągają się tuż po przebudzeniu. Po co właściwie się rozciągamy i jak joga, stretching czy pilates mogą wpłynąć na poprawę naszego życia?

po-co-mi-rozciaganie

Po co mi rozciąganie

W jednym z postów od naszych użytkowników przeczytaliśmy: „Od kilku tygodni codziennie biegam. Trening rozpoczynam zwykle od rozciągania. Ostatnio dowiedziałam się, że robię błąd, bo to wcale nie poprawia mojej efektywności. Teraz już sama nie wiem, co robić. Powinnam od razu biec? Po co mi właściwie rozciąganie?”

pompki-na-wszystkie-sposoby-aktualizacja-2020

Pompki na wszystkie sposoby! | AKTUALIZACJA 2020

Pompka – popularne ćwiczenie siłowe, z którym miał do czynienia chyba każdy. Pompki klasyczne, na pięściach, na poręczach… Istnieje mnóstwo konfiguracji o różnym stopniu trudności. Zobacz, jakie są warianty pompek. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

muzyka-do-treningu-czyli-jak-zwiekszyc-jego-efektywnosc

Muzyka do treningu, czyli jak zwiększyć jego efektywność

Muzyka nie tylko umila czas podczas aktywności fizycznej, lecz także przekłada się na odczuwanie znacznie mniejszego zmęczenia. Jaką muzykę wybrać do konkretnych aktywności fizycznych?

co-daje-regularna-jazda-na-rowerze-stacjonarnym

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

joga-solo-w-domowym-zaciszu-sprawdz-cwiczenia-na-glebokie-rozciaganie

Joga solo w domowym zaciszu - sprawdź ćwiczenia na głębokie rozciąganie

Korzyści płynące z regularnego stretchingu są nieocenione. To nie tylko sprężyste mięśnie i giętkie ciało. Ćwiczenia na rozciąganie zwiększają mobilność stawów, mogą zagwarantować lepszą integrację powięziowo-mięśniową oraz zapobiec ewentualnym kontuzjom. Jeśli brakuje ci pomysłu na stretching, wypróbuj pozycji jogi na rozciąganie. Ćwiczenia możesz wykonać w domu we własnym zakresie!

baby-joga-kontrowersyjny-trening-niemowlakow

Baby Joga - kontrowersyjny trening niemowlaków

Czy joga jest dobrą aktywnością fizyczną dla małych dzieci? Oczywiście. Wspólne treningi mają umocnić więzi i mają pozytywny wpływ na rozwój dziecka. A joga w dynamiczna w rosyjskim stylu? Jej zdrowotne cechy wychwala Poznajcie różne warianty treningu jogi z najmłodszymi i powiązane z nimi kontrowersje!

rozciaganie-statyczne-vs-rozciaganie-dynamiczne

Rozciąganie statyczne VS rozciąganie dynamiczne

Rozciąganie jest nieodłącznym partnerem treningu, niezależnie jaki rodzaj aktywności fizycznej praktykujesz. Umiejętność bezpiecznego rozciągania to podstawa zachowania właściwej postawy ciała, ruchliwości stawów i elastyczności mięśni. W tym artykule porównamy dwie podstawowe techniki rozciągania: dynamiczną i statyczną.

odmiany-jogi-1

Odmiany jogi

Joga jest jednym z najstarszych systemów treningowych. Wywodząca się z Indii i praktykowana na całym świecie metoda poprawia zdrowie, gibkość i świadomość ciała milionów ludzi. Nie bez przyczyny uznawana jest za jedną z najzdrowszych aktywności fizycznych. Joga ma wiele odmian i niektóre znacząco różnią się od siebie. Zobacz różne oblicza jogi i wybierz najlepszą dla siebie.

rozciaganie-podnosi-jakosc-zycia

Rozciąganie podnosi jakość życia

Rozciąganie mamy we krwi – to jeden z najbardziej naturalnych odruchów. Już jedno dobre przeciągnięcie się z rana to zastrzyk energii i endorfin. Nawet noworodki instynktownie przeciągają się tuż po przebudzeniu. Po co właściwie się rozciągamy i jak joga, stretching czy pilates mogą wpłynąć na poprawę naszego życia?

po-co-mi-rozciaganie

Po co mi rozciąganie

W jednym z postów od naszych użytkowników przeczytaliśmy: „Od kilku tygodni codziennie biegam. Trening rozpoczynam zwykle od rozciągania. Ostatnio dowiedziałam się, że robię błąd, bo to wcale nie poprawia mojej efektywności. Teraz już sama nie wiem, co robić. Powinnam od razu biec? Po co mi właściwie rozciąganie?”