Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

Dlaczego po treningu klatki piersiowej powstają zakwasy?

Ćwiczenia fizyczne wywołują powstawanie mikrourazów we włóknach mięśniowych. Organizm automatycznie rozpoczyna mechanizmy naprawcze. W tym procesie następuje budowa masy mięśniowej. Skutkiem ubocznym mikrourazów mogą być jednak bóle mięśni. Te wywołują  zakwasy – nie jak dotychczas sądzono gromadzący się w mięśniach kwas mlekowy.

W przypadku treningu siłowego klatki piersiowej bardzo często stosuje się duże obciążenia oraz objętość. Zwiększanie wartości ciężarów, z którymi ćwiczymy jest „zaskoczeniem” dla mięśni. Nie są one bowiem przyzwyczajone do danego obciążenia. Podobna reakcja następuje w momencie, gdy wracamy do regularnych treningów po dłuższej przerwie w ćwiczeniach.

Zdaniem kulturystów jedynie silny ból mięśni świadczy o efektywnym procesie budowania masy mięśniowej. Należy jednak pamiętać, że może on być również objawem przetrenowania.

Jak uniknąć zakwasów podczas treningu klatki piersiowej?
sposoby na zakwasy mięśni

- Regularne sesje treningowe

- Początkowo małe obciążenia treningowe, mały zakres i dynamika ruchu

- Stopniowe zwiększanie obciążeń treningowych i zakresu ruchu wraz z kolejnymi sesjami treningowymi

- Doskonalenie koordynacji – pozwoli to na szybsze zaangażowanie do pracy powolnych włókien mięśniowych

- Przeprowadzenie prawidłowej rozgrzewki

- Ograniczenie treningów ekscentrycznych

Softball – sposób na bolesne zakwasy mięśni na klatce piersiowej
sposoby na zakwasy na klatce

Wykonanie poniższego ćwiczenia pomoże w zmniejszeniu dolegliwości bólowych w obrębie pośladków i klatki piersiowej. Co więcej, wpłynie na zwiększenie mobilności bioder oraz zakresu ruchu w górnych partiach ciała. Na czym polega ten sposób na zakwasy? Usiądź na piłce do softballu i przesuwając pośladkami po piłce wykonaj masaż mięśni (pośladki). Masaż na klatkę piersiową: Ustaw się przodem do ściany i włóż piłkę między ścianę a klatkę piersiową. Wykonuj ruchy tułowiem, by przeprowadzić masaż.

Czytaj też: Skuteczne sposoby na zakwasy mięśni

Podobne techniki masażu można zastosować w trakcie brania prysznica za pomocą twardej gąbki. W efekcie nastąpi stopniowe rozluźnianie spiętych mięśni oraz poprawi się krążenie krwi.

Dodatkowe sposoby na zwalczenie zakwasów na klatce piersiowej

- Kąpiele w saunie. Należy pamiętać jednak, by nie iść na sesję do sauny od razu po treningu!

- Masaże – sprawdzą się zarówno automasaże (roler, softball, masaże sztangą), jak i profesjonalne zabiegi.

- Ciepłe kąpiele. Ogrzewanie mięśni (także przy pomocy maści rozgrzewających) zmniejsza bóle oraz napięcia mięśniowe.

- Lekkie ćwiczenia rozciągające.

- Przerwa od intensywnych treningów siłowych czy wytrzymałościowych. Nie powinno się jednak całkowicie rezygnować z aktywności fizycznej. Zamiast ciężkich sesji lepiej udać się na krótki jogging czy lekki trening na basenie.

- Uzupełnienie niedoborów elektrolitów (m.in. magnez, witamina C, sód, potas).

  • Wspomaganie się odżywkami antykatabolicznymi oraz suplementami przyspieszającymi regenerację potreningową organizmu i zawierającymi aminokwasy.

Zakwasy klatki piersiowej - alternatywny sposób

Maści rozgrzewające jest jednym z bardziej alternatywnych metod walki z zakwasami klatki piersiowej. Należy posmarować bolące mięśnia maścią rozgrzewającą  np.  przed snem. Warto posmarować swoją klatkę w nocy, ponieważ będzie nam łatwiej rozgrzać ją  pod kołdrą. Dodatkowo nie ubrudzimy swojego ubrania

Zakwasy| dieta

Zadbaj o prawidłową dietę, która może zapobiec i załagodzić objawy zakwasów. Zadbaj o  dostarczenie odpowiedniej ilości protein, które wspomagają regeneracje mieśni. Dobrym rozwiązaniem jest zażywanie witaminy C, która wpływa korzystne na nasz układ krwionośny i wzmocnienie odpornościowe.

Picie wiśni – sposób na zakwasy!

Na wielu portalach treningowych sportowcy zalecają picie soku z  owoców wiśni. Zawierają bardzo dużo  przeciwutleniaczy, wspomagających regeneracje organizmu i łagodzą ból w reakcjach przeciwzapalnych.

Domowe sposoby na zakwasy – ocet

Ten składnik znajduje się  prawie w każdej kuchni – nie nadaje się tylko do dań. Jest świetnym sposobem na walkę z zakwasami. Smarowanie bolesnych mięśni pomaga w poradzeniu sobie z bólem.

W razie zakwasów klatki piersiowej powinno się unikać:

- głębokich i intensywnych masaży

- ciężkich, intensywnych treningów

- ekscentrycznej pracy mięśni

- ćwiczeń, które doprowadziły do pojawienia się zakwasów

Czytaj też: Sposoby na zakwasy na nogach

admin 0 14 stycznia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

przysiady-ze-sztanga-na-barkach-jak-prawidlowo-je-wykonywac

Przysiady ze sztangą na barkach – jak prawidłowo je wykonywać?

Zależy Ci na zwiększeniu masy mięśniowej w szybkim czasie? Mamy na to sposób, wykonuj przysiady ze sztangą na barkach! Jest to jedno z najbardziej popularnych ćwiczeń na ujędrnienie nóg i pośladków. Angażuje wiele partii mięśni i daje niesamowite efekty.

pomysly-na-uliczny-trening-street-workout-cwiczenia

Pomysły na uliczny trening | Street workout ćwiczenia

Nie musisz wydawać pieniędzy na drogie karnety na siłownię, aby zadbać o swój wygląd. Wystarczy, że wyjdziesz z domu. W tym artykule dowiesz się, jak wykonać kilka ćwiczeń street workout i szybko poprawić swoją formę.

sila-i-sprawnosc-poznaj-kalistenike

Siła i sprawność – poznaj kalistenikę!

Istnieje bardzo duża różnorodność ćwiczeń kształtujących naszą sylwetkę. Do wykonania niektórych potrzebujemy specjalnych sprzętów. Zazwyczaj są one bardzo drogie i dostępne jedynie na siłowni. W takim razie, w jaki sposób rozpoczać przygodę z ćwiczeniami bez ponoszenia dużych kosztów? Odpowiedź jest prosta – ćwiczenia kalisteniczne. Możesz je wykonywać w domowych warunkach!

dobry-trener-personalny-rzeszow-ceny-i-opinie

Dobry trener personalny Rzeszów - ceny i opinie

Zastanawiasz się jak znaleźć dobrego trenera personalnego w Rzeszowie? Jakie są opinie o trenerach z tego miasta? Ile kosztują usługi trenera osobistego? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdziesz w naszym artykule. Po jego przeczytaniu będziesz wiedział, jak znaleźć odpowiedniego trenera osobistego w Rzeszowie.

turbo-spalacz-interwalowy-trening-odchudzajacy

Turbo spalacz - interwałowy trening odchudzający

Jeśli chcesz spalić tłuszcz w rekordowo szybkim tempie, zastosuj jeden z najczęściej wybieranych form treningowych. Zamień swoje kalorie na energię do wykonywania intensywnych ćwiczeń. Poznaj interwały!

baby-joga-kontrowersyjny-trening-niemowlakow

Baby Joga - kontrowersyjny trening niemowlaków

Czy joga jest dobrą aktywnością fizyczną dla małych dzieci? Oczywiście. Wspólne treningi mają umocnić więzi i mają pozytywny wpływ na rozwój dziecka. A joga w dynamiczna w rosyjskim stylu? Jej zdrowotne cechy wychwala Poznajcie różne warianty treningu jogi z najmłodszymi i powiązane z nimi kontrowersje!

rozciaganie-statyczne-vs-rozciaganie-dynamiczne

Rozciąganie statyczne VS rozciąganie dynamiczne

Rozciąganie jest nieodłącznym partnerem treningu, niezależnie jaki rodzaj aktywności fizycznej praktykujesz. Umiejętność bezpiecznego rozciągania to podstawa zachowania właściwej postawy ciała, ruchliwości stawów i elastyczności mięśni. W tym artykule porównamy dwie podstawowe techniki rozciągania: dynamiczną i statyczną.

odmiany-jogi-1

Odmiany jogi

Joga jest jednym z najstarszych systemów treningowych. Wywodząca się z Indii i praktykowana na całym świecie metoda poprawia zdrowie, gibkość i świadomość ciała milionów ludzi. Nie bez przyczyny uznawana jest za jedną z najzdrowszych aktywności fizycznych. Joga ma wiele odmian i niektóre znacząco różnią się od siebie. Zobacz różne oblicza jogi i wybierz najlepszą dla siebie.

rozciaganie-podnosi-jakosc-zycia

Rozciąganie podnosi jakość życia

Rozciąganie mamy we krwi – to jeden z najbardziej naturalnych odruchów. Już jedno dobre przeciągnięcie się z rana to zastrzyk energii i endorfin. Nawet noworodki instynktownie przeciągają się tuż po przebudzeniu. Po co właściwie się rozciągamy i jak joga, stretching czy pilates mogą wpłynąć na poprawę naszego życia?

po-co-mi-rozciaganie

Po co mi rozciąganie

W jednym z postów od naszych użytkowników przeczytaliśmy: „Od kilku tygodni codziennie biegam. Trening rozpoczynam zwykle od rozciągania. Ostatnio dowiedziałam się, że robię błąd, bo to wcale nie poprawia mojej efektywności. Teraz już sama nie wiem, co robić. Powinnam od razu biec? Po co mi właściwie rozciąganie?”

przysiady-ze-sztanga-na-barkach-jak-prawidlowo-je-wykonywac

Przysiady ze sztangą na barkach – jak prawidłowo je wykonywać?

Zależy Ci na zwiększeniu masy mięśniowej w szybkim czasie? Mamy na to sposób, wykonuj przysiady ze sztangą na barkach! Jest to jedno z najbardziej popularnych ćwiczeń na ujędrnienie nóg i pośladków. Angażuje wiele partii mięśni i daje niesamowite efekty.

pomysly-na-uliczny-trening-street-workout-cwiczenia

Pomysły na uliczny trening | Street workout ćwiczenia

Nie musisz wydawać pieniędzy na drogie karnety na siłownię, aby zadbać o swój wygląd. Wystarczy, że wyjdziesz z domu. W tym artykule dowiesz się, jak wykonać kilka ćwiczeń street workout i szybko poprawić swoją formę.

sila-i-sprawnosc-poznaj-kalistenike

Siła i sprawność – poznaj kalistenikę!

Istnieje bardzo duża różnorodność ćwiczeń kształtujących naszą sylwetkę. Do wykonania niektórych potrzebujemy specjalnych sprzętów. Zazwyczaj są one bardzo drogie i dostępne jedynie na siłowni. W takim razie, w jaki sposób rozpoczać przygodę z ćwiczeniami bez ponoszenia dużych kosztów? Odpowiedź jest prosta – ćwiczenia kalisteniczne. Możesz je wykonywać w domowych warunkach!

dobry-trener-personalny-rzeszow-ceny-i-opinie

Dobry trener personalny Rzeszów - ceny i opinie

Zastanawiasz się jak znaleźć dobrego trenera personalnego w Rzeszowie? Jakie są opinie o trenerach z tego miasta? Ile kosztują usługi trenera osobistego? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdziesz w naszym artykule. Po jego przeczytaniu będziesz wiedział, jak znaleźć odpowiedniego trenera osobistego w Rzeszowie.

turbo-spalacz-interwalowy-trening-odchudzajacy

Turbo spalacz - interwałowy trening odchudzający

Jeśli chcesz spalić tłuszcz w rekordowo szybkim tempie, zastosuj jeden z najczęściej wybieranych form treningowych. Zamień swoje kalorie na energię do wykonywania intensywnych ćwiczeń. Poznaj interwały!

baby-joga-kontrowersyjny-trening-niemowlakow

Baby Joga - kontrowersyjny trening niemowlaków

Czy joga jest dobrą aktywnością fizyczną dla małych dzieci? Oczywiście. Wspólne treningi mają umocnić więzi i mają pozytywny wpływ na rozwój dziecka. A joga w dynamiczna w rosyjskim stylu? Jej zdrowotne cechy wychwala Poznajcie różne warianty treningu jogi z najmłodszymi i powiązane z nimi kontrowersje!

rozciaganie-statyczne-vs-rozciaganie-dynamiczne

Rozciąganie statyczne VS rozciąganie dynamiczne

Rozciąganie jest nieodłącznym partnerem treningu, niezależnie jaki rodzaj aktywności fizycznej praktykujesz. Umiejętność bezpiecznego rozciągania to podstawa zachowania właściwej postawy ciała, ruchliwości stawów i elastyczności mięśni. W tym artykule porównamy dwie podstawowe techniki rozciągania: dynamiczną i statyczną.

odmiany-jogi-1

Odmiany jogi

Joga jest jednym z najstarszych systemów treningowych. Wywodząca się z Indii i praktykowana na całym świecie metoda poprawia zdrowie, gibkość i świadomość ciała milionów ludzi. Nie bez przyczyny uznawana jest za jedną z najzdrowszych aktywności fizycznych. Joga ma wiele odmian i niektóre znacząco różnią się od siebie. Zobacz różne oblicza jogi i wybierz najlepszą dla siebie.

rozciaganie-podnosi-jakosc-zycia

Rozciąganie podnosi jakość życia

Rozciąganie mamy we krwi – to jeden z najbardziej naturalnych odruchów. Już jedno dobre przeciągnięcie się z rana to zastrzyk energii i endorfin. Nawet noworodki instynktownie przeciągają się tuż po przebudzeniu. Po co właściwie się rozciągamy i jak joga, stretching czy pilates mogą wpłynąć na poprawę naszego życia?

po-co-mi-rozciaganie

Po co mi rozciąganie

W jednym z postów od naszych użytkowników przeczytaliśmy: „Od kilku tygodni codziennie biegam. Trening rozpoczynam zwykle od rozciągania. Ostatnio dowiedziałam się, że robię błąd, bo to wcale nie poprawia mojej efektywności. Teraz już sama nie wiem, co robić. Powinnam od razu biec? Po co mi właściwie rozciąganie?”