Kobiecy, domowy – trening zimowy

Kobiecy, domowy – trening zimowy

Gdy za oknem mróz motywacja do aktywności fizycznej spada o dobrych kilka punktów. Skutecznym zabezpieczeniem mogą być treningi w domu. Zobacz szybki trening w domu dla kobiet. Oto ćwiczenia idealne dla kobiet i niewymagające sprzętu treningowego!

Zima w pełni – dlaczego trening w domu?

Wiele kobiet rozpoczynających swoją przygodę z aktywnością fizyczną wstydzi się treningów na siłowni. Zwykle dzieje się tak wśród pań starających się zrzucić zbędne kilogramy. Alternatywą może być więc trening w domu. W domu kobiety czują się swobodnie. Do takich sesji ćwiczeniowych nie jest potrzebny również specjalistyczny sprzęt. Istnieje wiele kompleksowych ćwiczeń, które wymagają jedynie ciężaru własnego ciała. Co więcej, domowe treningi pozwalają na zaoszczędzenie czasu potrzebnego na dojazdy do siłowni czy klubu fitness. W przypadku pozostawania aktywnym w zimie – nie trzeba wychodzić na mróz, by spalić kalorie!

Zobacz też: Sporty walki dla kobiet?

Zimowy trening w domu – o czym należy pamiętać?
szybki trening w domu

Samodzielne trenowanie wiąże się z samodzielnym układaniem planu treningowego. Panie ćwiczące w domu powinny tak dobierać ćwiczenia, by pozwalały one na równomierne trenowanie całego ciała. Zgubne jest skupianie się na wybranych jego częściach np. pośladkach czy udach. Nie tylko nie pomoże wymodelować danej partii, lecz także może powodować kontuzje. Ćwiczeniami angażującymi mięśnie całego ciała podczas treningu w domu mogą być m.in. pompki, przysiady, spięcia brzucha, deska czy wypady. Przed każdym treningiem należy pamiętać także o rozgrzewce!

W początkowym okresie treningu panie mogą traktować własne ciało jako sprzęt treningowy (kalistenika). Dobrym wyjściem jest także wykorzystywanie przedmiotów codziennego użytku np. butelek z wodą w funkcji hantli.

Szybki trening w domu dla kobiet – przysiady
poranny trening w domu

1. Przysiady klasyczne

Stań w pozycji wyprostowanej, stopy trochę szerzej niż na szerokość barków. Ręce wyprostowane z przodu ciała. Przysiad: wypchnięcie bioder do tyłu oraz stopniowe uginanie kolan. Kontynuuj zginanie nóg aż do momentu, gdy uda znajdą się równolegle do podłogi. Wytrzymaj chwilę w tej pozycji i wróć do pozycji wyjściowej.

2. Przysiady wykroczne

Stań wyprostowana, lewą nogę wysuń zdecydowanie do przodu. Dłonie oprzyj na biodrach. Obniżaj ciało aż do momentu, gdy lewe kolano utworzy kąt prosty (plecy proste!). W takiej pozycji wytrzymaj pół minuty i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie na drugą nogę.

Poranny trening w domu dla kobiet – pompki
szybki trening w domu

1. Pompki klasyczne

Pozycja dolna: dłonie rozstawione nieco szerzej niż na szerokość barków, stopy oparte na palcach. Napnij mięśnie pośladków i brzucha. Ciało powinno znajdować się w linii prostej. Następnie wyprostuj ręce i unieś ciało. Wykonując wdech – zegnij ręce w łokciach aż do momentu, gdy utworzą kąt 90 stopni. Wydech – uniesienie ciała.

2. „Babskie” pompki

Ćwiczenie szczególnie doceniane przez kobiety, stąd także jego nazwa. Pozycja dolna jak w przypadku pompek klasycznych. Z tą różnicą, że nogi powinny być oparte na delikatnie ugiętych kolanach. Pośladki i plecy muszą znajdować się w tej samej linii. Wdech – opuszczanie ciała, wydech – podnoszenie ciała.

Domowy trening dla kobiet – brzuszki
trening w domu dla kobiet

1. Brzuszki klasyczne

Połóż się na plecach i ugnij nogi w kolanach (stopy stoją płasko na podłodze). Następnie połóż ręce za głową. Wdech – podnieś łopatki, staraj się napinać brzuch tak, jakbyś dociskała go do kręgosłupa. Wydech – wróć do pozycji wyjściowej.

2. Brzuszki skośne

Połóż się na plecach, zegnij kolana (stopy stoją płasko na podłodze, ręce za głową). Kostkę jednej nogi oprzyj na kolanie drugiej. Podniesienie ciała wiąże się z wykonaniem skrętu tułowia. Łokieć powinien dotknąć przeciwległego kolana. Wykonaj określoną ilość powtórzeń w serii i powtórz ćwiczenie na drugą stronę ciała.

Trening w domu dla kobiet – sprzęt treningowy

Jedną z głównych zalet treningów w domu jest to, że nie potrzeba do nich specjalistycznego sprzętu. Nie jest to żadne ograniczenie – kobiety, które chcą urozmaicić własne domowe ćwiczenia mogą zaopatrzyć się w tanie i skuteczne przyrządy treningowe. Należą do nich m.in. gumy oporowe, taśmy Trening personalny dla kobiet

Doskonałym zamiennikiem domowych treningów mogą być sesje z trenerem personalnym. Pod jego opieką zarówno ćwiczenia w ciepłe, jak i zimne miesiące będą miały stuprocentową skuteczność. Niezależnie czy jesteście skupione na odchudzaniu, modelowaniu sylwetki czy utrzymywaniu formy – trener personalny pomoże wam osiągnąć cel treningowy znacznie szybciej.

admin 1 17 grudnia 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Katarzyna
    18 grudnia 2018
    Klasyczne pomysły na trening w domu, ale miło się czyta

Artykuły z kategorii: Trening

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia-aktualizacja-2020

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia | AKTUALIZACJA 2020

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

energia-z-kofeiny-czy-siegac-po-kawe-przed-treningiem-aktualizacja-2020

Energia z kofeiny – czy sięgać po kawę przed treningiem? | AKTUALIZACJA 2020

Sportowcy i osoby trenujące sięgają po różnego rodzaju wspomagacze energetyczne. Jednym z nich jest kofeina. A jej naturalnym źródłem – kawa. Jakie są efekty po wypiciu kawy przed treningiem? Czy jest to bezpieczne dla zdrowia? Czy w ogóle powinno się ją pić przed wysiłkiem fizycznym? Kawa przed treningiem siłowym i treningiem cardio – czy to dobry pomysł? Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

czy-mozna-uzaleznic-sie-od-sportu-sprawdz-czy-jestes-uzalezniony

Czy można uzależnić się od sportu? Sprawdź, czy jesteś uzależniony!

Mówi się, że sport to zdrowie. Mówi się też, że co za dużo to nie zdrowo. Czy katorżnicze codzienne treningi, rezygnowanie z życia towarzyskiego i ciągłe kontrolowanie własnego wyglądu może doprowadzić do uzależnienia od wysiłku fizycznego? Jak sprawdzić czy jesteśmy uzależnieni od sportu? Jakie jest ryzyko takiego podejścia do treningów i cy zawsze jest dla nas niekorzystne? Odpowiedzi na te – i inne – pytania znajdziecie w poniższym artykule.

czym-rozni-sie-trening-na-boso-od-tego-w-butach

Czym różni się trening na boso od tego w butach?

Większość treningów przeprowadza się w butach, jednak istnieją zajęcia pozwalające na ćwiczenie na bosaka. Takie rozwiązanie niesie za sobą liczne korzyści, z których nie wszyscy zdają sobie sprawę.

gdy-trening-wejdzie-za-bardzo-co-na-zakwasy

Gdy trening wejdzie za bardzo. Co na zakwasy?

Na pewno niejednokrotnie masz taki moment w treningu, że chętnie wykonujesz więcej powtórzeń czy serii niż zakłada twój plan treningowy. Krew pięknie pompuje mięśnie, a tobie zależy na jeszcze lepszych efektach. Jak sobie radzić, gdy pojawi się ból mięśni po treningu? Co na zakwasy?

pompki-na-wszystkie-sposoby-aktualizacja-2020

Pompki na wszystkie sposoby! | AKTUALIZACJA 2020

Pompka – popularne ćwiczenie siłowe, z którym miał do czynienia chyba każdy. Pompki klasyczne, na pięściach, na poręczach… Istnieje mnóstwo konfiguracji o różnym stopniu trudności. Zobacz, jakie są warianty pompek. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia-aktualizacja-2020

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia | AKTUALIZACJA 2020

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

energia-z-kofeiny-czy-siegac-po-kawe-przed-treningiem-aktualizacja-2020

Energia z kofeiny – czy sięgać po kawę przed treningiem? | AKTUALIZACJA 2020

Sportowcy i osoby trenujące sięgają po różnego rodzaju wspomagacze energetyczne. Jednym z nich jest kofeina. A jej naturalnym źródłem – kawa. Jakie są efekty po wypiciu kawy przed treningiem? Czy jest to bezpieczne dla zdrowia? Czy w ogóle powinno się ją pić przed wysiłkiem fizycznym? Kawa przed treningiem siłowym i treningiem cardio – czy to dobry pomysł? Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

czy-mozna-uzaleznic-sie-od-sportu-sprawdz-czy-jestes-uzalezniony

Czy można uzależnić się od sportu? Sprawdź, czy jesteś uzależniony!

Mówi się, że sport to zdrowie. Mówi się też, że co za dużo to nie zdrowo. Czy katorżnicze codzienne treningi, rezygnowanie z życia towarzyskiego i ciągłe kontrolowanie własnego wyglądu może doprowadzić do uzależnienia od wysiłku fizycznego? Jak sprawdzić czy jesteśmy uzależnieni od sportu? Jakie jest ryzyko takiego podejścia do treningów i cy zawsze jest dla nas niekorzystne? Odpowiedzi na te – i inne – pytania znajdziecie w poniższym artykule.

czym-rozni-sie-trening-na-boso-od-tego-w-butach

Czym różni się trening na boso od tego w butach?

Większość treningów przeprowadza się w butach, jednak istnieją zajęcia pozwalające na ćwiczenie na bosaka. Takie rozwiązanie niesie za sobą liczne korzyści, z których nie wszyscy zdają sobie sprawę.

gdy-trening-wejdzie-za-bardzo-co-na-zakwasy

Gdy trening wejdzie za bardzo. Co na zakwasy?

Na pewno niejednokrotnie masz taki moment w treningu, że chętnie wykonujesz więcej powtórzeń czy serii niż zakłada twój plan treningowy. Krew pięknie pompuje mięśnie, a tobie zależy na jeszcze lepszych efektach. Jak sobie radzić, gdy pojawi się ból mięśni po treningu? Co na zakwasy?

pompki-na-wszystkie-sposoby-aktualizacja-2020

Pompki na wszystkie sposoby! | AKTUALIZACJA 2020

Pompka – popularne ćwiczenie siłowe, z którym miał do czynienia chyba każdy. Pompki klasyczne, na pięściach, na poręczach… Istnieje mnóstwo konfiguracji o różnym stopniu trudności. Zobacz, jakie są warianty pompek. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?