Kobiecy, domowy – trening zimowy

Kobiecy, domowy – trening zimowy

Gdy za oknem mróz motywacja do aktywności fizycznej spada o dobrych kilka punktów. Skutecznym zabezpieczeniem mogą być treningi w domu. Zobacz szybki trening w domu dla kobiet. Oto ćwiczenia idealne dla kobiet i niewymagające sprzętu treningowego!

Zima w pełni – dlaczego trening w domu?

Wiele kobiet rozpoczynających swoją przygodę z aktywnością fizyczną wstydzi się treningów na siłowni. Zwykle dzieje się tak wśród pań starających się zrzucić zbędne kilogramy. Alternatywą może być więc trening w domu. W domu kobiety czują się swobodnie. Do takich sesji ćwiczeniowych nie jest potrzebny również specjalistyczny sprzęt. Istnieje wiele kompleksowych ćwiczeń, które wymagają jedynie ciężaru własnego ciała. Co więcej, domowe treningi pozwalają na zaoszczędzenie czasu potrzebnego na dojazdy do siłowni czy klubu fitness. W przypadku pozostawania aktywnym w zimie – nie trzeba wychodzić na mróz, by spalić kalorie!

Zobacz też: Sporty walki dla kobiet?

Zimowy trening w domu – o czym należy pamiętać?
szybki trening w domu

Samodzielne trenowanie wiąże się z samodzielnym układaniem planu treningowego. Panie ćwiczące w domu powinny tak dobierać ćwiczenia, by pozwalały one na równomierne trenowanie całego ciała. Zgubne jest skupianie się na wybranych jego częściach np. pośladkach czy udach. Nie tylko nie pomoże wymodelować danej partii, lecz także może powodować kontuzje. Ćwiczeniami angażującymi mięśnie całego ciała podczas treningu w domu mogą być m.in. pompki, przysiady, spięcia brzucha, deska czy wypady. Przed każdym treningiem należy pamiętać także o rozgrzewce!

W początkowym okresie treningu panie mogą traktować własne ciało jako sprzęt treningowy (kalistenika). Dobrym wyjściem jest także wykorzystywanie przedmiotów codziennego użytku np. butelek z wodą w funkcji hantli.

Szybki trening w domu dla kobiet – przysiady
poranny trening w domu

1. Przysiady klasyczne

Stań w pozycji wyprostowanej, stopy trochę szerzej niż na szerokość barków. Ręce wyprostowane z przodu ciała. Przysiad: wypchnięcie bioder do tyłu oraz stopniowe uginanie kolan. Kontynuuj zginanie nóg aż do momentu, gdy uda znajdą się równolegle do podłogi. Wytrzymaj chwilę w tej pozycji i wróć do pozycji wyjściowej.

2. Przysiady wykroczne

Stań wyprostowana, lewą nogę wysuń zdecydowanie do przodu. Dłonie oprzyj na biodrach. Obniżaj ciało aż do momentu, gdy lewe kolano utworzy kąt prosty (plecy proste!). W takiej pozycji wytrzymaj pół minuty i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie na drugą nogę.

Poranny trening w domu dla kobiet – pompki
szybki trening w domu

1. Pompki klasyczne

Pozycja dolna: dłonie rozstawione nieco szerzej niż na szerokość barków, stopy oparte na palcach. Napnij mięśnie pośladków i brzucha. Ciało powinno znajdować się w linii prostej. Następnie wyprostuj ręce i unieś ciało. Wykonując wdech – zegnij ręce w łokciach aż do momentu, gdy utworzą kąt 90 stopni. Wydech – uniesienie ciała.

2. „Babskie” pompki

Ćwiczenie szczególnie doceniane przez kobiety, stąd także jego nazwa. Pozycja dolna jak w przypadku pompek klasycznych. Z tą różnicą, że nogi powinny być oparte na delikatnie ugiętych kolanach. Pośladki i plecy muszą znajdować się w tej samej linii. Wdech – opuszczanie ciała, wydech – podnoszenie ciała.

Domowy trening dla kobiet – brzuszki
trening w domu dla kobiet

1. Brzuszki klasyczne

Połóż się na plecach i ugnij nogi w kolanach (stopy stoją płasko na podłodze). Następnie połóż ręce za głową. Wdech – podnieś łopatki, staraj się napinać brzuch tak, jakbyś dociskała go do kręgosłupa. Wydech – wróć do pozycji wyjściowej.

2. Brzuszki skośne

Połóż się na plecach, zegnij kolana (stopy stoją płasko na podłodze, ręce za głową). Kostkę jednej nogi oprzyj na kolanie drugiej. Podniesienie ciała wiąże się z wykonaniem skrętu tułowia. Łokieć powinien dotknąć przeciwległego kolana. Wykonaj określoną ilość powtórzeń w serii i powtórz ćwiczenie na drugą stronę ciała.

Trening w domu dla kobiet – sprzęt treningowy

Jedną z głównych zalet treningów w domu jest to, że nie potrzeba do nich specjalistycznego sprzętu. Nie jest to żadne ograniczenie – kobiety, które chcą urozmaicić własne domowe ćwiczenia mogą zaopatrzyć się w tanie i skuteczne przyrządy treningowe. Należą do nich m.in. gumy oporowe, taśmy Trening personalny dla kobiet

Doskonałym zamiennikiem domowych treningów mogą być sesje z trenerem personalnym. Pod jego opieką zarówno ćwiczenia w ciepłe, jak i zimne miesiące będą miały stuprocentową skuteczność. Niezależnie czy jesteście skupione na odchudzaniu, modelowaniu sylwetki czy utrzymywaniu formy – trener personalny pomoże wam osiągnąć cel treningowy znacznie szybciej.

admin 1 17 grudnia 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Katarzyna
    18 grudnia 2018
    Klasyczne pomysły na trening w domu, ale miło się czyta

Artykuły z kategorii: Trening

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trening-ems-wroclaw-zacznij-cwiczyc-juz-dzis

Trening EMS Wrocław - zacznij ćwiczyć już dziś!

Trening EMS Wrocław jest zupełnie nową formą aktywności fizycznej znacznie różniącą się od standardowych ćwiczeń na siłowni. Na czym polega EMS i czemu zyskuje rosnącą popularność?

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

jak-zaczac-cwiczyc-na-silowni-poradnik-dla-zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

marzenie-kazdego-sportowca-domowa-silownia-jak-zrobic

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.

trening-na-trampolinach-efekty-opinie-spalone-kalorie

Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach może być świetną zabawą zarówno dla osób starszych, jak i młodszych. Wielu sportowców uważa, że trening na trampolinach jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kalorii. Ćwiczenia opierające się na skokach dają niesamowite efekty. Dowiedz się, dlaczego tak wielu sportowców decyduje się na trening na trampolinach.

suplementy-dla-sportowcow-czy-warto-je-stosowac

Suplementy dla sportowców | Czy warto je stosować?

W przypadku dużego zapotrzebowania na substancje budulcowe, warto zastanowić się nad rozpoczęciem suplementacji tabletkami lub dostępnymi odżywkami dla sportowców. Suplementy dla sportowców dostarczają optymalnych ilości składników potrzebnych do budowy masy mięśniowej. Dowiedz się o niesamowitej sile działania suplementów dla sportowców.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trening-ems-wroclaw-zacznij-cwiczyc-juz-dzis

Trening EMS Wrocław - zacznij ćwiczyć już dziś!

Trening EMS Wrocław jest zupełnie nową formą aktywności fizycznej znacznie różniącą się od standardowych ćwiczeń na siłowni. Na czym polega EMS i czemu zyskuje rosnącą popularność?

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

jak-zaczac-cwiczyc-na-silowni-poradnik-dla-zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

marzenie-kazdego-sportowca-domowa-silownia-jak-zrobic

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.

trening-na-trampolinach-efekty-opinie-spalone-kalorie

Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach może być świetną zabawą zarówno dla osób starszych, jak i młodszych. Wielu sportowców uważa, że trening na trampolinach jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kalorii. Ćwiczenia opierające się na skokach dają niesamowite efekty. Dowiedz się, dlaczego tak wielu sportowców decyduje się na trening na trampolinach.

suplementy-dla-sportowcow-czy-warto-je-stosowac

Suplementy dla sportowców | Czy warto je stosować?

W przypadku dużego zapotrzebowania na substancje budulcowe, warto zastanowić się nad rozpoczęciem suplementacji tabletkami lub dostępnymi odżywkami dla sportowców. Suplementy dla sportowców dostarczają optymalnych ilości składników potrzebnych do budowy masy mięśniowej. Dowiedz się o niesamowitej sile działania suplementów dla sportowców.