Joga w ciąży - rozluźnianie i rozciąganie krok po kroku

Joga w ciąży - rozluźnianie i rozciąganie krok po kroku

Wszechstronne działanie jogi na nasz organizm sprawia, że trening w ciąży może wywierać zbawienny wpływ na rozwój wypadków. I choć niektóre asany klasycznej jogi są wyjątkowo trudne i nie poleca się ich m.in. kobietom ciężarnym, jest wiele pozycji, które świetnie wpłyną na ogólne rozluźnienie i pomogą ci lepiej pracować oddechem. Zobacz, od czego zacząć, by joga w ciąży przyniosła jak najklepsze efekty!

Jak się zorganizować: joga w ciąży - kiedy i jak często?

Tak jak każda aktywność fizyczna obciąża nasz organizm, również joga zużywa pewną część energii. Z tego względu joga w ciąży to dobry pomysł, jednak nie od razu. Jeśli nie masz doświadczenia z jogą, musisz się nieco wstrzymać. Kiedy w I trymestrze ciąża wywróci twoje życie do góry nogami i organizm będzie przeżywać szok każdego dnia, lepiej odpuścić sobie tego typu aktywność. Częste wycieczki do łazienki na pewno nie będą pomocne. II trymestr to zdecydowanie lepszy moment na rozpoczęcie przygody z jogą. Kiedy twój maluszek ma już rozwinięty układ nerwowy, a ty potrafisz już panować nad reakcjami swojego ciała, możesz śmiało ćwiczyć kondycję i zgłębiać kolejne jogiczne asany. Na początek joga w ciąży 2-3 razy w tygodniu po ok. 30-40 minut powinna wystarczyć. Poznasz podstawowe asany i wejdziesz płynnie w ten świat. Dzięki stopniowemu obciążaniu ciała zadbasz nie tylko o siebie, ale także o dziecko. Zobacz, od czego zacząć, aby joga w ciąży nie była dla ciebie zbyt dużym szokiem.

Czytaj: Bezpieczny trening na siłowni dla kobiet w ciąży

Joga w ciąży: które pozycje najlepiej się sprawdzą?

Porywanie się z motyką na słońce jeszcze nigdy nie przyniosło zamierzonych efektów. Dlatego właśnie joga w ciąży ma być dla ciebie narzędziem do wspomagania własnego ciała. Zacznij od asan relaksacyjnych, które pozwolą ci się odprężyć i zapanować nad wahaniami nastroju. Joga w ciąży pozwoli ci nauczyć się prawidłowego oddychania, które jest szczególnie ważne - tak w całej ciąży, jak i podczas porodu. Twój trening powinien skupiać się na prostych asanach, które poprawią twoje krążenie, wzmocnią kręgosłup i zregenerują całe ciało. Dlatego spróbuj wykonać po kolei: Parvatasana w virasanie, Baddha-konasana, Upavistha konasana i Dvi-pada-viparitadandasana. Na koniec postaw na całkowite odprężenie, wykonując Savasanę boczną. Joga w ciąży może bardzo korzystnie wpłynąć na twoje ciało i rozwijający się organizm twojego malucha - trzeba jednak ćwiczyć w odpowiedniej długości sesjach.

Joga w ciąży: długość sesji i jej wpływ na twoje ciało
joga w ciąży

Trening jogi to nie tylko wykonywanie sekwencji asan. Ważne jest całkowite zapanowanie nad swoim ciałem, rozluźnieniem poszczególnych partii i stosowanie prawidłowych technik oddechowychJoga w ciąży to dla ciebie przede wszystkim czas relaksacji i przygotowania swojego ciała do porodu. Nie liczy się to, ile asan uda ci się wykonać, ale to, ile korzyści dla twojego organizmu da każdy trening. Podczas sesji jogi kieruj się własnymi odczuciami i swoją kobiecą intuicją. Nie napinaj brzucha i nie dopuszczaj do jego skręcania lub dociskania. W sekwencji powitania słońca na pewno zrezygnuj z Ultrasany. Podobnie podczas wieczornej sesji relaksacyjnej - raczej odpuść sobie Padahastasanę, Bhujangasanę i pozycję Astanga Namaskara, a podczas wykonywania pozycji Balasana zachowaj szczególną ostrożność.

Efekty, które da ci joga w ciąży: na co możesz liczyć?

Jeśli rozważasz tę formę aktywności, joga w ciąży to naprawdę świetny pomysł. Tempo wykonywanych ćwiczeń jest spokojne, a podstawy jogi skupiają się na miarowym i odprężającym oddychaniu. Stosowanie prawidłowych technik oddychania jest dla ciebie szczególnie ważne - zwiększona pojemność robocza płuc to dla ciebie spora pomoc w tym najważniejszym momencie. Rozluźnione i wzmocnione ciało lepiej poradzi sobie z porodem. Prawdopodobnie będzie on krótszy i mniej bolesny. Regularny trening jogi pozwoli ci na wzmocnienie mięśni dna miednicy, które bezpośrednio biorą udział w akcji porodowej. Są więc duże szanse na to, że dzięki jodze uda ci się urodzić w naturalny sposób.

Zobacz też: Pilates w ciąży

Aleks Dorosiński 0 20 maja 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Aktywnie w Ciąży

bieganie-podczas-ciazy-czy-warto-i-czy-w-ogole-mozna

Bieganie podczas ciąży - czy warto i czy w ogóle można?

Ciąża jest szczególnym okresem, podczas którego wszelka aktywność fizyczna powinna być dokładnie przemyślana i dostosowana do stanu zdrowia danej kobiety. Jak kwestia ta wygląda w przypadku biegania?

nie-aktywne-9-miesiecy-poznaj-10-mitow-na-temat-treningow-w-ciazy

(Nie)aktywne 9 miesięcy? Poznaj 10 mitów na temat treningów w ciąży

Nadmierna troska bliskich ci osób bywa niekiedy przytłaczająca. I choć w głębi serca wiesz, że twoja mama, babcia czy ciocia chcą dla ciebie dobrze, sama wiesz, co jest najlepsze dla ciebie i twojego ciała. Zobacz top 10 mitów na temat treningów w ciąży, by łatwo rozprawić się z podobnymi wskazówkami.

cwiczenia-na-pilce-w-ciazy-czy-warto

Ćwiczenia na piłce w ciąży - czy warto?

W mediach społecznościowych i na wielu blogach regularnie pojawiają się poradniki, dotyczące tego, jak ćwiczyć na piłce w czasie ciąży. Czy jest to dobry pomysł i co można uzyskać regularnie praktykując taką aktywność?

nordic-walking-dla-kobiet-w-ciazy-spacer-z-kijkami-nie-tylko-na-emeryturze

Nordic walking dla kobiet w ciąży - spacer z kijkami nie tylko na emeryturze!

Wiadomość o ciąży dla wielu przyszłych mam oznacza przejście w stan wytężonego dbania o siebie i swój organizm. Niestety, większość ciężarnych rezygnuje z aktywności fizycznej w obawie przed niekorzystnym wpływem na rozwój maleństwa. Okazuje się, że aktywność fizyczna, wskazana na każdym etapie życia, świetnie sprawdzi się również w ciąży. Nordic walking będzie idealny! Dlaczego?

baby-joga-kontrowersyjny-trening-niemowlakow

Baby Joga - kontrowersyjny trening niemowlaków

Czy joga jest dobrą aktywnością fizyczną dla małych dzieci? Oczywiście. Wspólne treningi mają umocnić więzi i mają pozytywny wpływ na rozwój dziecka. A joga w dynamiczna w rosyjskim stylu? Jej zdrowotne cechy wychwala Poznajcie różne warianty treningu jogi z najmłodszymi i powiązane z nimi kontrowersje!

rozciaganie-statyczne-vs-rozciaganie-dynamiczne

Rozciąganie statyczne VS rozciąganie dynamiczne

Rozciąganie jest nieodłącznym partnerem treningu, niezależnie jaki rodzaj aktywności fizycznej praktykujesz. Umiejętność bezpiecznego rozciągania to podstawa zachowania właściwej postawy ciała, ruchliwości stawów i elastyczności mięśni. W tym artykule porównamy dwie podstawowe techniki rozciągania: dynamiczną i statyczną.

odmiany-jogi-1

Odmiany jogi

Joga jest jednym z najstarszych systemów treningowych. Wywodząca się z Indii i praktykowana na całym świecie metoda poprawia zdrowie, gibkość i świadomość ciała milionów ludzi. Nie bez przyczyny uznawana jest za jedną z najzdrowszych aktywności fizycznych. Joga ma wiele odmian i niektóre znacząco różnią się od siebie. Zobacz różne oblicza jogi i wybierz najlepszą dla siebie.

rozciaganie-podnosi-jakosc-zycia

Rozciąganie podnosi jakość życia

Rozciąganie mamy we krwi – to jeden z najbardziej naturalnych odruchów. Już jedno dobre przeciągnięcie się z rana to zastrzyk energii i endorfin. Nawet noworodki instynktownie przeciągają się tuż po przebudzeniu. Po co właściwie się rozciągamy i jak joga, stretching czy pilates mogą wpłynąć na poprawę naszego życia?

po-co-mi-rozciaganie

Po co mi rozciąganie

W jednym z postów od naszych użytkowników przeczytaliśmy: „Od kilku tygodni codziennie biegam. Trening rozpoczynam zwykle od rozciągania. Ostatnio dowiedziałam się, że robię błąd, bo to wcale nie poprawia mojej efektywności. Teraz już sama nie wiem, co robić. Powinnam od razu biec? Po co mi właściwie rozciąganie?”

bieganie-podczas-ciazy-czy-warto-i-czy-w-ogole-mozna

Bieganie podczas ciąży - czy warto i czy w ogóle można?

Ciąża jest szczególnym okresem, podczas którego wszelka aktywność fizyczna powinna być dokładnie przemyślana i dostosowana do stanu zdrowia danej kobiety. Jak kwestia ta wygląda w przypadku biegania?

nie-aktywne-9-miesiecy-poznaj-10-mitow-na-temat-treningow-w-ciazy

(Nie)aktywne 9 miesięcy? Poznaj 10 mitów na temat treningów w ciąży

Nadmierna troska bliskich ci osób bywa niekiedy przytłaczająca. I choć w głębi serca wiesz, że twoja mama, babcia czy ciocia chcą dla ciebie dobrze, sama wiesz, co jest najlepsze dla ciebie i twojego ciała. Zobacz top 10 mitów na temat treningów w ciąży, by łatwo rozprawić się z podobnymi wskazówkami.

cwiczenia-na-pilce-w-ciazy-czy-warto

Ćwiczenia na piłce w ciąży - czy warto?

W mediach społecznościowych i na wielu blogach regularnie pojawiają się poradniki, dotyczące tego, jak ćwiczyć na piłce w czasie ciąży. Czy jest to dobry pomysł i co można uzyskać regularnie praktykując taką aktywność?

nordic-walking-dla-kobiet-w-ciazy-spacer-z-kijkami-nie-tylko-na-emeryturze

Nordic walking dla kobiet w ciąży - spacer z kijkami nie tylko na emeryturze!

Wiadomość o ciąży dla wielu przyszłych mam oznacza przejście w stan wytężonego dbania o siebie i swój organizm. Niestety, większość ciężarnych rezygnuje z aktywności fizycznej w obawie przed niekorzystnym wpływem na rozwój maleństwa. Okazuje się, że aktywność fizyczna, wskazana na każdym etapie życia, świetnie sprawdzi się również w ciąży. Nordic walking będzie idealny! Dlaczego?

baby-joga-kontrowersyjny-trening-niemowlakow

Baby Joga - kontrowersyjny trening niemowlaków

Czy joga jest dobrą aktywnością fizyczną dla małych dzieci? Oczywiście. Wspólne treningi mają umocnić więzi i mają pozytywny wpływ na rozwój dziecka. A joga w dynamiczna w rosyjskim stylu? Jej zdrowotne cechy wychwala Poznajcie różne warianty treningu jogi z najmłodszymi i powiązane z nimi kontrowersje!

rozciaganie-statyczne-vs-rozciaganie-dynamiczne

Rozciąganie statyczne VS rozciąganie dynamiczne

Rozciąganie jest nieodłącznym partnerem treningu, niezależnie jaki rodzaj aktywności fizycznej praktykujesz. Umiejętność bezpiecznego rozciągania to podstawa zachowania właściwej postawy ciała, ruchliwości stawów i elastyczności mięśni. W tym artykule porównamy dwie podstawowe techniki rozciągania: dynamiczną i statyczną.

odmiany-jogi-1

Odmiany jogi

Joga jest jednym z najstarszych systemów treningowych. Wywodząca się z Indii i praktykowana na całym świecie metoda poprawia zdrowie, gibkość i świadomość ciała milionów ludzi. Nie bez przyczyny uznawana jest za jedną z najzdrowszych aktywności fizycznych. Joga ma wiele odmian i niektóre znacząco różnią się od siebie. Zobacz różne oblicza jogi i wybierz najlepszą dla siebie.

rozciaganie-podnosi-jakosc-zycia

Rozciąganie podnosi jakość życia

Rozciąganie mamy we krwi – to jeden z najbardziej naturalnych odruchów. Już jedno dobre przeciągnięcie się z rana to zastrzyk energii i endorfin. Nawet noworodki instynktownie przeciągają się tuż po przebudzeniu. Po co właściwie się rozciągamy i jak joga, stretching czy pilates mogą wpłynąć na poprawę naszego życia?

po-co-mi-rozciaganie

Po co mi rozciąganie

W jednym z postów od naszych użytkowników przeczytaliśmy: „Od kilku tygodni codziennie biegam. Trening rozpoczynam zwykle od rozciągania. Ostatnio dowiedziałam się, że robię błąd, bo to wcale nie poprawia mojej efektywności. Teraz już sama nie wiem, co robić. Powinnam od razu biec? Po co mi właściwie rozciąganie?”