Joga solo w domowym zaciszu - sprawdź ćwiczenia na głębokie rozciąganie

Joga solo w domowym zaciszu - sprawdź ćwiczenia na głębokie rozciąganie

Korzyści płynące z regularnego stretchingu są nieocenione. To nie tylko sprężyste mięśnie i giętkie ciało. Ćwiczenia na rozciąganie zwiększają mobilność stawów, mogą zagwarantować lepszą integrację powięziowo-mięśniową oraz zapobiec ewentualnym kontuzjom. Jeśli brakuje ci pomysłu na stretching, wypróbuj pozycji jogi na rozciąganie. Ćwiczenia możesz wykonać w domu we własnym zakresie!

Joga na rozciąganie: od czego zacząć?

Na dobry początek kilka informacji organizacyjnych. Ćwiczenia na rozciąganie to nadal sesja jogi w skróconej formie, dlatego tak ważne jest odpowiednie zabezpieczenie podłoża i zagwarantowanie sobie stabilizującej maty. Ćwiczenia rozciągające, które proponujemy, nie wymagają dodatkowych akcesoriów, jednak możesz zaopatrzyć się dodatkowo w ręcznik do jogi, aby zapewnić sobie jeszcze większy komfort rozciągania. Pamiętaj, że przykurczone mięśnie wpływają bezpośrednio na zaburzenie równowagi i stabilności twojej sylwetki, dlatego wykonanie pozycji jogi na rozciąganie z pewnością pomoże poprawić ogólny komfort codziennych czynności.

Pozycje jogi na rozciąganie: krzesło i pies z głową w dół

Podczas stretchingu najważniejsze jest świadome oddychanie. Ćwiczenia jogi na rozciąganie to również zachowanie tej zasady. Pozycja psa z głową w dół pozwoli ci na dotlenienie mózgu i wyciszenie układu sercowo-naczyniowego. Wystarczy, że położysz się na brzuchu, dłonie ułożysz blisko tułowia i uniesiesz go, opierając się na rękach. Maksymalnie unieś biodra ku górze i wyprostuj plecy i nogi. W ten sposób rozciągniesz całą tylną taśmę i kręgosłup, zmniejszając bóle w plecach. Po tej pozycji wykonaj krzesło - stań prosto i zegnij kolana do ok. 90 st. Ramiona wyciągnij maksymalnie ponad głowę i złącz dłonie. W tym ćwiczeniu jogi na rozciąganie świetnie pracują nogi, grzbiet i ramiona. Dzięki miarowym oddechowi uspokoisz pracę narządów wewnętrznych i wyciszysz nieco mięsień sercowy i siebie.

Czytaj: Joga na zdrowy kręgosłup

Wojownik i trójkąt: joga na rozciąganie specjalnie dla ciebie
joga rozciąganie nóg

Po wykonaniu powyższych ćwiczeń przejdź do kolejnej pozycji - wojownika. Do złudzenia przypomina ona wodza indian, choć nie wymaga noszenia pióropusza. Uklęknij, trzymając lekko rozchylone stopy. Następnie usiądź na macie, oprzyj przedramiona na udach i wyprostuj kręgosłup. To proste ćwiczenie na rozciąganie czerpiące z pozycji jogicznej pozwoli ci uelastycznić stopy i stawy skokowe, a regularne wykonywanie pozwoli na rozciągnięcie mm. śródstopia i ud. Z pozycji wojownika przejdź do trójkąta - tutaj musisz stanąć w szerokim rozkroku, tak by kąt pomiędzy nogami wyniósł nawet 90 stopni. Kolana muszą być cały czas wyprostowane, a kręgosłup maksymalnie wyciągnięty. Pochyl się w stronę lewej nogi i oprzyj lewą dłoń o podłoże, układając ją za nogą. Druga ręka powinna być wyciągnięta maksymalnie ku górze, by utworzyć przedłużenie ręki opartej o podłoże. Wykonując tę pozycję jogi na rozciąganie bardzo wzmocnisz mm. nóg i zwiększysz elastyczność bioder.

Zobacz: 
Joga ćwiczenia energetyzujące

Stretching joga: czy takie rozciąganie coś da?

Istnieją różne opinie nt. rozciągania jogą. Jedni twierdzą, że to zdecydowanie za lekkie podejście do stretchingu, drudzy zaś, że to głębokie i bardzo odprężające ćwiczenia rozciągające. Jakby na to nie spojrzeć, regularne wykonywanie wskazanych powyżej ćwiczeń pozwoli uelastycznić mięśnie całego ciała, wzmocnić core i kręgosłup oraz rozluźnić napięte mięśnie posturalne, które bezpośrednio wpływają na stabilność naszej sylwetki. Joga na rozciąganie to na pewno dobry pomysł dla wszystkich, którzy chcą wyciszyć się i spędzić swoje 30 minut w absolutnym spokoju. Dokładnie tyle potrzebujesz, by wykonać ćwiczenia rozciągające, bo każde z nich wykonasz w 6 seriach po ok. 45 sek, zachowując ok. minutę przerwy pomiędzy kolejnymi pozycjami. To jakieś 2% całego dnia, dlatego jesteśmy pewni, że możesz sobie pozwolić na taką relaksacyjną sesję każdego wieczora lub co drugi dzień. Gwarantujemy świetne samopoczucie i idealne rozluźnienie.

Aleks Dorosiński 0 12 marca 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

pompki-na-wszystkie-sposoby-aktualizacja-2020

Pompki na wszystkie sposoby! | AKTUALIZACJA 2020

Pompka – popularne ćwiczenie siłowe, z którym miał do czynienia chyba każdy. Pompki klasyczne, na pięściach, na poręczach… Istnieje mnóstwo konfiguracji o różnym stopniu trudności. Zobacz, jakie są warianty pompek. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

muzyka-do-treningu-czyli-jak-zwiekszyc-jego-efektywnosc

Muzyka do treningu, czyli jak zwiększyć jego efektywność

Muzyka nie tylko umila czas podczas aktywności fizycznej, lecz także przekłada się na odczuwanie znacznie mniejszego zmęczenia. Jaką muzykę wybrać do konkretnych aktywności fizycznych?

co-daje-regularna-jazda-na-rowerze-stacjonarnym

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem-aktualizacja-2020

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem? | AKTUALIZACJA 2020

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy? Przewiń artykuł do aktualizacji 2020.

tym-cwiczeniem-zbudujesz-potezne-miesnie-klatki-nieoceniony-potencjal-pompek

Tym ćwiczeniem zbudujesz potężne mięśnie klatki! Nieoceniony potencjał pompek

Jeszcze kilka lat temu cieszyły się ogromną popularnością i sięgano po nie w wielu wariantach. Takie różne bodźce dla naszych mięśni mogą szybko dać imponujące efekty. Dziś ponownie wracają do łask - w końcu moc tkwi w prostocie, a pompki na klatkę to klasyka sama w sobie. Jak maksymalnie wykorzystać potencjał tego ćwiczenia?

zakwasy-na-brzuchu-przyczyny-ich-powstawania-i-sposoby-zwalczania

Zakwasy na brzuchu, przyczyny ich powstawania i sposoby zwalczania

Zakwasy na brzuchu mogą mieć różne powody. Co najczęściej powoduje takie zjawisko i jak z nim skutecznie walczyć?

miesnie-proste-brzucha-jak-je-skutecznie-cwiczyc

Mięśnie proste brzucha – jak je skutecznie ćwiczyć?

Mięśnie proste brzucha biorą udział w różnych ćwiczeniach i pełnią liczne funkcje, a ich rozbudowanie jest celem wielu osób. Jaka aktywność fizyczna jest najlepsza na ten fragment tkanki mięśniowej?

nordic-walking-czym-tak-wlasciwie-jest

Nordic walking - czym tak właściwie jest?

Nordic walking to coraz popularniejszy sport uprawiany zarówno przez młode, jak i starsze osoby. Jak właściwie trenować nordic walking i na czym to polega?

pompki-na-wszystkie-sposoby-aktualizacja-2020

Pompki na wszystkie sposoby! | AKTUALIZACJA 2020

Pompka – popularne ćwiczenie siłowe, z którym miał do czynienia chyba każdy. Pompki klasyczne, na pięściach, na poręczach… Istnieje mnóstwo konfiguracji o różnym stopniu trudności. Zobacz, jakie są warianty pompek. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

muzyka-do-treningu-czyli-jak-zwiekszyc-jego-efektywnosc

Muzyka do treningu, czyli jak zwiększyć jego efektywność

Muzyka nie tylko umila czas podczas aktywności fizycznej, lecz także przekłada się na odczuwanie znacznie mniejszego zmęczenia. Jaką muzykę wybrać do konkretnych aktywności fizycznych?

co-daje-regularna-jazda-na-rowerze-stacjonarnym

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem-aktualizacja-2020

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem? | AKTUALIZACJA 2020

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy? Przewiń artykuł do aktualizacji 2020.

tym-cwiczeniem-zbudujesz-potezne-miesnie-klatki-nieoceniony-potencjal-pompek

Tym ćwiczeniem zbudujesz potężne mięśnie klatki! Nieoceniony potencjał pompek

Jeszcze kilka lat temu cieszyły się ogromną popularnością i sięgano po nie w wielu wariantach. Takie różne bodźce dla naszych mięśni mogą szybko dać imponujące efekty. Dziś ponownie wracają do łask - w końcu moc tkwi w prostocie, a pompki na klatkę to klasyka sama w sobie. Jak maksymalnie wykorzystać potencjał tego ćwiczenia?

zakwasy-na-brzuchu-przyczyny-ich-powstawania-i-sposoby-zwalczania

Zakwasy na brzuchu, przyczyny ich powstawania i sposoby zwalczania

Zakwasy na brzuchu mogą mieć różne powody. Co najczęściej powoduje takie zjawisko i jak z nim skutecznie walczyć?

miesnie-proste-brzucha-jak-je-skutecznie-cwiczyc

Mięśnie proste brzucha – jak je skutecznie ćwiczyć?

Mięśnie proste brzucha biorą udział w różnych ćwiczeniach i pełnią liczne funkcje, a ich rozbudowanie jest celem wielu osób. Jaka aktywność fizyczna jest najlepsza na ten fragment tkanki mięśniowej?

nordic-walking-czym-tak-wlasciwie-jest

Nordic walking - czym tak właściwie jest?

Nordic walking to coraz popularniejszy sport uprawiany zarówno przez młode, jak i starsze osoby. Jak właściwie trenować nordic walking i na czym to polega?