Joga na stres | Znajdź czas na chwilę oddechu!

Joga na stres | Znajdź czas na chwilę oddechu!

Joga jest idealnym sposobem na poradzenie sobie ze stresem. Niektóre asany pozwalają na redukcję napięcia emocjonalnego i zmniejszenie uczucia zmęczenia. Poznaj ćwiczenia jogi na stres, które pozwolą Ci przywrócić równowagę psychiczną.

Joga naturalne lekarstwo na stres

Joga jest naturalnym lekarstwem na stres. Joga uważana jest za proces, który pozwala nam poradzić sobie z stresem. Jest także naturalną terapią w leczeniu depresji i różnych rodzajów nerwic. Umożliwia nam wyuczenie się umiejętności kontrolowania własnego ciała i emocji. Joga jest sposobem na stres i inne uciążliwe problemy.

Joga pomaga na stres | Znaczenie asan i psychologia

joga na stres

Już w starożytności Hipokrates głosił teorię, że ciało i psychika człowieka mogą na siebie wzajemnie oddziaływać. Jako pierwszy z uczonych postanowił odkryć powiązanie właściwości organizmu z powodami występowania chorób. Twierdził, że dobrym sposobem na zabezpieczenie się przed występowaniem różnych zaburzeń organizmu jest aktywność fizyczna. Do dziś badane są powiązania psychologiczne umysłu człowieka z ciałem. Joga jest świetnym sposobem na poradzenie sobie ze stresem.

Powiązanie ciała i umysłu było głównym tematem rozważań wielu uczonych i filozofów w kręgach kultury wschodniej. Dużą popularność jogi jako sposobu na stres zawdzięczamy przełomowym odkryciom z dziedziny psychologii.  W jodze ułożenie ciała ćwiczącego podczas wykonywania asan symbolizuje charakter i klimat konkretnej postaci z legend i wierzeń wschodnich kultur. Można przyjąć założenie, że joga dla początkujących jest świetnym sposobem na poradzenie sobie z napięciem emocjonalnym. Pozycje w ćwiczeniach relaksujących wpływają na stan emocjonalny człowieka. Dobór odpowiednich asan może być sposobem na świadome redukowanie stresu.

Ćwiczenia dla początkujących – joga na stres

Joga jest świetnym sposobem na stres. Wykonywanie asan pozwala uwolnić umysł od wewnętrznych napięć. Działa energetycznie na nasze ciało i umysł. W kolejnej części artykułu przedstawimy Ci  opis sześciu podstawowych asan dla początkujących, które możesz wykonać na macie w domowym zaciszu. Uważaj, od jogi można się uzależnić!

Do sześciu ćwiczeń jogi na stres zaliczamy:

  • Pozycja węża (Bhujangasana) – Wykonanie tego ćwiczenia jogi na stres polega na mocnym wygięciu kręgosłupa. Celem w tej pozycji jest usunięcie napięcia z dolnej części pleców za pomocą rozciągania. Głębokie wdechy podczas wykonywania asany dają niesamowitą dawkę energii!
  • Unoszenie rąk (Urdhva Hastasana w Tadasanie) – Jak sama nazwa wskazuje ćwiczenie opiera się na unoszeniu rąk. Ta pozycja pozwala odnaleźć w ciele wewnętrzną równowagę i pewność siebie.
  • Pozycja wojownika (Virabhandrasana II) – To świetna pozycja, która zwiększa odwagę i pewność siebie. Asana sprzyja przywróceniu stabilnej harmonii i spokoju ducha. Ćwiczenia opierają się na pracy nóg.
  • Głęboki skłon ( Uttanasana) – Ćwiczenie jogi na stres pozwala znaleźć chwilę na oddech. Silnie relaksująca asana, która wspomaga eliminowanie uczucia zmęczenia i rozluźnia głowę.Wspomniana pozycja jest świetną alternatywą dla ćwiczeń rozciągających plecy.
  • Asana dziecka (Balasana) – Pozycja jest świetnym sposobem na zakończenie sekwencji asan. Jest ostatnim etapem treningu jogi na stres. Świetnie wycisza umysł i pozostawia ciało w stanie głębokiej harmonii.

Joga na stres – pozytywne opinie

Joga na stres cieszy się ogromną liczbą pozytywnych opinii. Naturalna terapia w postaci wykonywania asan w jodze pozwala odnaleźć wewnętrzny spokój i wyciszyć nasz umysł. Jeśli efekty jogi na stres były niezauważalne nie byłoby tylu pozytywnych opinii na jej temat. W Chinach joga stała się głównym sposobem na walkę z napięciami emocjonalnymi – to, co u nas jest alternatywne, na wschodzie jest czymś normalnym. Przekonaj się o świetnym działaniu jogi w walce ze stresem i dołącz do grona zadowolonych joginów.

Joga na stres – ćwiczenia w grupie

Jeśli jesteś typem człowieka, który lubi wykonywać ćwiczenia w grupie, to znajdź odpowiednie zajęcia jogi w swoim mieście. Możesz także skorzystać z pomocy innych joginów, którzy z chęcią pokażą Ci jak wykonać asany pozwalające poradzić sobie ze stresem. Swoje poszukiwania możesz rozpocząć od naszej wyszukiwarki:
joga lepszytrener

 

Mateusz Matysiak 0 30 lipca 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Joga i rozciąganie

rozciaganie-kregoslupa-w-pigulce-cwiczenia-do-wykonania-w-domu

Rozciąganie kręgosłupa w pigułce - ćwiczenia do wykonania w domu

Nasz kręgosłup narażony jest na spore przeciążenia w każdej godzinie. Siedząca praca czy spanie na niewygodnym materacu mogą doprowadzić nasze kręgi do zbicia i tym samym do skrócenia naszego trzonu ruchowego. Stąd już tylko krok do bolesności grzbietu. Ulgę przyniosą ćwiczenia na rozciąganie kręgosłupa.

dowiedz-sie-czym-jest-i-na-czym-polega-joga-dla-dzieci

Dowiedz się, czym jest i na czym polega joga dla dzieci

W dzisiejszych czasach nasze pociechy poruszają się coraz mniej. Aktywność fizyczna w ich życiu zeszła na dalszy plan, ustępując miejsca innym uciechom i zajęciom. W związku z tym ich mięśnie są bardzo często napięte i obolałe. Co więcej, dzieci borykają się także ze swoimi małymi lub większymi problemami, którym muszą dać upust. Jeżeli nie wiesz jak radzić sobie w takiej sytuacji, to warto zapisać dziecko na kurs jogi.

dowiedz-sie-czym-sa-pozycje-jogi-i-jak-poprawnie-je-wykonywac

Dowiedz się, czym są pozycje jogi i jak poprawnie je wykonywać?

Joga jest rodzajem aktywności fizycznej, która pomaga rozwijać ciało umysł oraz duszę. Ćwiczenie jogi daje bardzo wiele pozytywnych aspektów sprzyjających lepszemu samopoczuciu oraz poprawie sylwetki. Joga to także bardzo dobroczynny wpływ na utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. W jodze istnieje bardzo wiele pozycji, które sprzyjają poprawie kondycji ciała, a także przygotowują nas do długiego przebywania z pozycji siedzącej.

czym-jest-pilates-i-jakie-efekty-daja-regularne-cwiczenia

Czym jest pilates i jakie efekty dają regularne ćwiczenia?

Piltes to jedne ze spokojniejszych zajęć sportowych. Są doskonałe dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem albo dla tych, które przez dłuższy czas nie mogły wykonywać aktywności fizycznej i małymi krokami wracają do sportu. Pilates, to także doskonałe rozwiązanie dla kobiet w ciąży oraz dla osób starszych. Dowiedz się wszystkiego, co najważniejsze na temat pilatesu i poznaj jego zalety.

materac-do-gimnastyki-jak-wybrac-najlepszy-z-nich

Materac do gimnastyki – jak wybrać najlepszy z nich?

Materace to ważny element treningów odbywających się głównie na podłodze i związanych z ryzykiem bolesnych upadków. Jak wybrać odpowiedni materac do konkretnej aktywności fizycznej?

na-trening-marsz-gimnastyka-dla-seniorow

Na trening marsz! Gimnastyka dla seniorów

Uprawiana przez całe życie aktywność fizyczna pozwala na doczekanie spokojnej, złotej starości. Również w starszym wieku warto zadbać o ciągły ruch i uprawiać sport możliwie jak najdłużej. Świetną formą ruchu dla seniora będzie gimnastyka w domowym zaciszu lub specjalnych ośrodkach. To co, na trening?

czy-trenujac-joge-mozna-sie-odchudzic

Czy trenując jogę, można się odchudzić?

Joga jest niezwykle pozytywnie sprzyjającym ciału sportem. Regularne treningi jogi bardzo rozciągają nasze ciało oraz wzmacniają mięśnie głębokie. Joga posiada także szereg innych bardzo istotnych zalet, a jedną z nich jest odchudzanie. Jeżeli chcesz dowiedzieć się nieco więcej na temat jogi, to zapraszamy do poniższego artykułu.

znajdz-dla-siebie-trening-grupowy-na-silowni

Znajdź dla siebie trening grupowy na siłowni!

Decydując się na trening grupowy w klubie fitness często stajemy przed szerokim wyborem. Wiele z nazw treningów znamy i kojarzymy (np. joga czy step), ale część z nich może brzmieć zupełnie obco jak ABT, TBC czy pilates. Jak znaleźć najbardziej odpowiednie zajęcia grupowe, skoro jest ich aż tak wiele? Oto lista najpopularniejszych treningów grupowych na siłowniach oraz ich krótka charakterystyka.

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

mata-treningowa-cwicz-w-kazdym-miejscu

Mata treningowa - ćwicz w każdym miejscu!

Do czego służy mata treningowa i jakie ćwiczenia na niej wykonywać? Jak wybrać odpowiedni model do konkretnego typu aktywności fizycznej? Sprawdź!

rozciaganie-kregoslupa-w-pigulce-cwiczenia-do-wykonania-w-domu

Rozciąganie kręgosłupa w pigułce - ćwiczenia do wykonania w domu

Nasz kręgosłup narażony jest na spore przeciążenia w każdej godzinie. Siedząca praca czy spanie na niewygodnym materacu mogą doprowadzić nasze kręgi do zbicia i tym samym do skrócenia naszego trzonu ruchowego. Stąd już tylko krok do bolesności grzbietu. Ulgę przyniosą ćwiczenia na rozciąganie kręgosłupa.

dowiedz-sie-czym-jest-i-na-czym-polega-joga-dla-dzieci

Dowiedz się, czym jest i na czym polega joga dla dzieci

W dzisiejszych czasach nasze pociechy poruszają się coraz mniej. Aktywność fizyczna w ich życiu zeszła na dalszy plan, ustępując miejsca innym uciechom i zajęciom. W związku z tym ich mięśnie są bardzo często napięte i obolałe. Co więcej, dzieci borykają się także ze swoimi małymi lub większymi problemami, którym muszą dać upust. Jeżeli nie wiesz jak radzić sobie w takiej sytuacji, to warto zapisać dziecko na kurs jogi.

dowiedz-sie-czym-sa-pozycje-jogi-i-jak-poprawnie-je-wykonywac

Dowiedz się, czym są pozycje jogi i jak poprawnie je wykonywać?

Joga jest rodzajem aktywności fizycznej, która pomaga rozwijać ciało umysł oraz duszę. Ćwiczenie jogi daje bardzo wiele pozytywnych aspektów sprzyjających lepszemu samopoczuciu oraz poprawie sylwetki. Joga to także bardzo dobroczynny wpływ na utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. W jodze istnieje bardzo wiele pozycji, które sprzyjają poprawie kondycji ciała, a także przygotowują nas do długiego przebywania z pozycji siedzącej.

czym-jest-pilates-i-jakie-efekty-daja-regularne-cwiczenia

Czym jest pilates i jakie efekty dają regularne ćwiczenia?

Piltes to jedne ze spokojniejszych zajęć sportowych. Są doskonałe dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem albo dla tych, które przez dłuższy czas nie mogły wykonywać aktywności fizycznej i małymi krokami wracają do sportu. Pilates, to także doskonałe rozwiązanie dla kobiet w ciąży oraz dla osób starszych. Dowiedz się wszystkiego, co najważniejsze na temat pilatesu i poznaj jego zalety.

materac-do-gimnastyki-jak-wybrac-najlepszy-z-nich

Materac do gimnastyki – jak wybrać najlepszy z nich?

Materace to ważny element treningów odbywających się głównie na podłodze i związanych z ryzykiem bolesnych upadków. Jak wybrać odpowiedni materac do konkretnej aktywności fizycznej?

na-trening-marsz-gimnastyka-dla-seniorow

Na trening marsz! Gimnastyka dla seniorów

Uprawiana przez całe życie aktywność fizyczna pozwala na doczekanie spokojnej, złotej starości. Również w starszym wieku warto zadbać o ciągły ruch i uprawiać sport możliwie jak najdłużej. Świetną formą ruchu dla seniora będzie gimnastyka w domowym zaciszu lub specjalnych ośrodkach. To co, na trening?

czy-trenujac-joge-mozna-sie-odchudzic

Czy trenując jogę, można się odchudzić?

Joga jest niezwykle pozytywnie sprzyjającym ciału sportem. Regularne treningi jogi bardzo rozciągają nasze ciało oraz wzmacniają mięśnie głębokie. Joga posiada także szereg innych bardzo istotnych zalet, a jedną z nich jest odchudzanie. Jeżeli chcesz dowiedzieć się nieco więcej na temat jogi, to zapraszamy do poniższego artykułu.

znajdz-dla-siebie-trening-grupowy-na-silowni

Znajdź dla siebie trening grupowy na siłowni!

Decydując się na trening grupowy w klubie fitness często stajemy przed szerokim wyborem. Wiele z nazw treningów znamy i kojarzymy (np. joga czy step), ale część z nich może brzmieć zupełnie obco jak ABT, TBC czy pilates. Jak znaleźć najbardziej odpowiednie zajęcia grupowe, skoro jest ich aż tak wiele? Oto lista najpopularniejszych treningów grupowych na siłowniach oraz ich krótka charakterystyka.

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

mata-treningowa-cwicz-w-kazdym-miejscu

Mata treningowa - ćwicz w każdym miejscu!

Do czego służy mata treningowa i jakie ćwiczenia na niej wykonywać? Jak wybrać odpowiedni model do konkretnego typu aktywności fizycznej? Sprawdź!