Joga na stres | Znajdź czas na chwilę oddechu!

Joga na stres | Znajdź czas na chwilę oddechu!

Joga jest idealnym sposobem na poradzenie sobie ze stresem. Niektóre asany pozwalają na redukcję napięcia emocjonalnego i zmniejszenie uczucia zmęczenia. Poznaj ćwiczenia jogi na stres, które pozwolą Ci przywrócić równowagę psychiczną.

Joga naturalne lekarstwo na stres

Joga jest naturalnym lekarstwem na stres. Joga uważana jest za proces, który pozwala nam poradzić sobie z stresem. Jest także naturalną terapią w leczeniu depresji i różnych rodzajów nerwic. Umożliwia nam wyuczenie się umiejętności kontrolowania własnego ciała i emocji. Joga jest sposobem na stres i inne uciążliwe problemy.

Joga pomaga na stres | Znaczenie asan i psychologia

joga na stres

Już w starożytności Hipokrates głosił teorię, że ciało i psychika człowieka mogą na siebie wzajemnie oddziaływać. Jako pierwszy z uczonych postanowił odkryć powiązanie właściwości organizmu z powodami występowania chorób. Twierdził, że dobrym sposobem na zabezpieczenie się przed występowaniem różnych zaburzeń organizmu jest aktywność fizyczna. Do dziś badane są powiązania psychologiczne umysłu człowieka z ciałem. Joga jest świetnym sposobem na poradzenie sobie ze stresem.

Powiązanie ciała i umysłu było głównym tematem rozważań wielu uczonych i filozofów w kręgach kultury wschodniej. Dużą popularność jogi jako sposobu na stres zawdzięczamy przełomowym odkryciom z dziedziny psychologii.  W jodze ułożenie ciała ćwiczącego podczas wykonywania asan symbolizuje charakter i klimat konkretnej postaci z legend i wierzeń wschodnich kultur. Można przyjąć założenie, że joga dla początkujących jest świetnym sposobem na poradzenie sobie z napięciem emocjonalnym. Pozycje w ćwiczeniach relaksujących wpływają na stan emocjonalny człowieka. Dobór odpowiednich asan może być sposobem na świadome redukowanie stresu.

Ćwiczenia dla początkujących – joga na stres

Joga jest świetnym sposobem na stres. Wykonywanie asan pozwala uwolnić umysł od wewnętrznych napięć. Działa energetycznie na nasze ciało i umysł. W kolejnej części artykułu przedstawimy Ci  opis sześciu podstawowych asan dla początkujących, które możesz wykonać na macie w domowym zaciszu. Uważaj, od jogi można się uzależnić!

Do sześciu ćwiczeń jogi na stres zaliczamy:

  • Pozycja węża (Bhujangasana) – Wykonanie tego ćwiczenia jogi na stres polega na mocnym wygięciu kręgosłupa. Celem w tej pozycji jest usunięcie napięcia z dolnej części pleców za pomocą rozciągania. Głębokie wdechy podczas wykonywania asany dają niesamowitą dawkę energii!
  • Unoszenie rąk (Urdhva Hastasana w Tadasanie) – Jak sama nazwa wskazuje ćwiczenie opiera się na unoszeniu rąk. Ta pozycja pozwala odnaleźć w ciele wewnętrzną równowagę i pewność siebie.
  • Pozycja wojownika (Virabhandrasana II) – To świetna pozycja, która zwiększa odwagę i pewność siebie. Asana sprzyja przywróceniu stabilnej harmonii i spokoju ducha. Ćwiczenia opierają się na pracy nóg.
  • Głęboki skłon ( Uttanasana) – Ćwiczenie jogi na stres pozwala znaleźć chwilę na oddech. Silnie relaksująca asana, która wspomaga eliminowanie uczucia zmęczenia i rozluźnia głowę.Wspomniana pozycja jest świetną alternatywą dla ćwiczeń rozciągających plecy.
  • Asana dziecka (Balasana) – Pozycja jest świetnym sposobem na zakończenie sekwencji asan. Jest ostatnim etapem treningu jogi na stres. Świetnie wycisza umysł i pozostawia ciało w stanie głębokiej harmonii.

Joga na stres – pozytywne opinie

Joga na stres cieszy się ogromną liczbą pozytywnych opinii. Naturalna terapia w postaci wykonywania asan w jodze pozwala odnaleźć wewnętrzny spokój i wyciszyć nasz umysł. Jeśli efekty jogi na stres były niezauważalne nie byłoby tylu pozytywnych opinii na jej temat. W Chinach joga stała się głównym sposobem na walkę z napięciami emocjonalnymi – to, co u nas jest alternatywne, na wschodzie jest czymś normalnym. Przekonaj się o świetnym działaniu jogi w walce ze stresem i dołącz do grona zadowolonych joginów.

Joga na stres – ćwiczenia w grupie

Jeśli jesteś typem człowieka, który lubi wykonywać ćwiczenia w grupie, to znajdź odpowiednie zajęcia jogi w swoim mieście. Możesz także skorzystać z pomocy innych joginów, którzy z chęcią pokażą Ci jak wykonać asany pozwalające poradzić sobie ze stresem. Swoje poszukiwania możesz rozpocząć od naszej wyszukiwarki:
joga lepszytrener

 

Mateusz Matysiak 0 30 lipca 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Joga i rozciąganie

aktywne-dorastanie-joga-dla-dzieci

Aktywne dorastanie | Joga dla dzieci

Każde dziecko posiada indywidualne zachowanie. Praktykowanie jogi w młodym wieku pozwala zachować wartości, które są najważniejsze w dzieciństwie – indywidualne spojrzenie na świat i pozytywną energię. Dzieci biorące udział w zajęciach jogi wykonując przeróżne asany. Dowiedz się ,jakie ćwiczenia wykonywane są na zajęciach jogi dla dzieci.

jaka-jest-najlepsza-mata-do-pilatesu-grubosc-opinie-wybor

Jaka jest najlepsza mata do pilatesu? Grubość, opinie, wybór

Mata do pilatesu to jeden z najbardziej funkcjonalnych sprzętów fitness. Może mieć różne grubości, które przekładają się na komfort wykonywanych ćwiczeń pilates. Jaka mata jest najlepsza? Swoje decyzje zakupu maty do pilatesu najlepiej oceniać na podstawie istniejących opinii.

joga-zamosc-podstawowe-informacje-dla-poczatkujacych

Joga Zamość – Podstawowe informacje dla początkujących

Chciałbyś rozpocząć swoją przygodę z jogą? Wybór odpowiednich zajęć nie jest prosty. Istnieje bardzo dużo rodzajów jogi m.in.: air joga, joga twarzy, joga Asztanga, joga Iyengara. Przekonaj się o wspaniałych efektach jogi na własnej skórze. Postaramy się pomóc Ci w wyborze odpowiednich zajęć jogi w Zamościu!

cwiczenia-rozciagajace-miesnie-plecow-dla-poczatkujacych

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców dla początkujących

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców powinny stanowić element każdej rozgrzewki. Przynoszą ulgę osobom borykającymi się z bólami pleców. Należy wykonywać je systematycznie. W tym artykule poznasz kilka przykładów ćwiczeń rozciągających plecy, które zabezpieczą Cię przed występowaniem kontuzji.

kiedy-nalezy-rozciagac-barki-i-ramiona

Kiedy należy rozciągać barki i ramiona?

Nie ustają spory odnośnie odpowiedniej pory rozciągania mięśni. Jedni mówią, że przed treningiem, inni – że od razu po nim. Jak rzecz ma się z rozciąganiem barków i ramion? Zobacz, dlaczego warto i jak robić ćwiczenia na te partie mięśniowe.

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!

aktywne-dorastanie-joga-dla-dzieci

Aktywne dorastanie | Joga dla dzieci

Każde dziecko posiada indywidualne zachowanie. Praktykowanie jogi w młodym wieku pozwala zachować wartości, które są najważniejsze w dzieciństwie – indywidualne spojrzenie na świat i pozytywną energię. Dzieci biorące udział w zajęciach jogi wykonując przeróżne asany. Dowiedz się ,jakie ćwiczenia wykonywane są na zajęciach jogi dla dzieci.

jaka-jest-najlepsza-mata-do-pilatesu-grubosc-opinie-wybor

Jaka jest najlepsza mata do pilatesu? Grubość, opinie, wybór

Mata do pilatesu to jeden z najbardziej funkcjonalnych sprzętów fitness. Może mieć różne grubości, które przekładają się na komfort wykonywanych ćwiczeń pilates. Jaka mata jest najlepsza? Swoje decyzje zakupu maty do pilatesu najlepiej oceniać na podstawie istniejących opinii.

joga-zamosc-podstawowe-informacje-dla-poczatkujacych

Joga Zamość – Podstawowe informacje dla początkujących

Chciałbyś rozpocząć swoją przygodę z jogą? Wybór odpowiednich zajęć nie jest prosty. Istnieje bardzo dużo rodzajów jogi m.in.: air joga, joga twarzy, joga Asztanga, joga Iyengara. Przekonaj się o wspaniałych efektach jogi na własnej skórze. Postaramy się pomóc Ci w wyborze odpowiednich zajęć jogi w Zamościu!

cwiczenia-rozciagajace-miesnie-plecow-dla-poczatkujacych

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców dla początkujących

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców powinny stanowić element każdej rozgrzewki. Przynoszą ulgę osobom borykającymi się z bólami pleców. Należy wykonywać je systematycznie. W tym artykule poznasz kilka przykładów ćwiczeń rozciągających plecy, które zabezpieczą Cię przed występowaniem kontuzji.

kiedy-nalezy-rozciagac-barki-i-ramiona

Kiedy należy rozciągać barki i ramiona?

Nie ustają spory odnośnie odpowiedniej pory rozciągania mięśni. Jedni mówią, że przed treningiem, inni – że od razu po nim. Jak rzecz ma się z rozciąganiem barków i ramion? Zobacz, dlaczego warto i jak robić ćwiczenia na te partie mięśniowe.

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!