Joga na poprawę stanu odcinka szyjnego kręgosłupa

Joga na poprawę stanu odcinka szyjnego kręgosłupa

Wiele osób spędza sporą część życia w niezdrowej i nienaturalnej dla kręgosłupa pozycji. Siedząca praca i mała ilość aktywności fizycznej, sprawiają, że odczuwamy nieprzyjemne bóle i napięcia. Często skarżymy się na bóle w okolicy kręgosłupa szyjnego. Jakimi sposobami pozbyć się uciążliwego bólu? Czy joga pomoże na ból szyjny kręgosłupa?

Joga na poprawę stanu odcinka szyjnego kręgosłupa

Wiele osób spędza sporą część życia w niezdrowej i nienaturalnej dla kręgosłupa pozycji. Siedząca praca i mała ilość aktywności fizycznej, sprawiają, że odczuwamy nieprzyjemne bóle i napięcia. Często skarżymy się na bóle w okolicy kręgosłupa szyjnego. Jakimi sposobami pozbyć się uciążliwego bólu? Czy joga pomoże na ból szyjny kręgosłupa?

Czym jest Joga?

Joga należy do systemu filozofii indyjskiej. Są to wszystkie związki zachodzące pomiędzy naszym umysłem i ciałem. Joga łączy trzy zasady, które jeżeli będą przestrzegane, dadzą satysfakcję i poznanie natury rzeczywistości. Do tych trzech filarów można zaliczyć dbanie o sferę duchową, treningi ciała oraz egzystencję w zgodzie z zasadami etycznymi.

Joga jest całkowicie bezpieczną aktywnością fizyczną i nie powinna nikomu zaszkodzić. Poleca się jogę także kobietom w ciąży i seniorom. Ten rodzaj sportu staje się coraz bardziej popularny, ponieważ doceniane są jego właściwości prozdrowotne. Już w każdym mieście w Polsce można zapisać się na zajęcia jogi. Jeżeli zależy Ci na jakości wykonywanych ćwiczeń, to joga jak najbardziej sprosta tym oczekiwaniom.

Czy joga może pomóc na bóle kręgosłupa szyjnego?
joga na kręgosłup szyjny

Jak najbardziej joga jest pomocna w walce z bólami kręgosłupa szyjnego. Dzięki regularnym oraz prawidłowo wykonywanym ćwiczeniom można zredukować męczący ból karku. Ćwiczenia jogi na kręgosłup szyjny zostały skonstruowane w taki sposób, aby jak najbardziej niwelować napięcia powstałe w tym miejscu.

Wykonując ćwiczenia jogi, przez nasze ciało przepływa energia, która pozwala na rozluźnienie mięśni i poprawę stanu kręgosłupa. Podczas redukowania napięcia związanego z bólem kręgosłupa szyjnego, należy zadbać o regularność wykonywanych ćwiczeń. Jest to bardzo ważny aspekt, ponieważ tylko regularne ćwiczenia przynoszą ukojenie w bólu na stałe.

Oczywiście istnieją takie choroby i schorzenia, którym joga nie jest w stanie pomóc. Jeżeli mimo regularnych ćwiczeń ból nie ustępuje, to należy udać się do odpowiedniego specjalisty, w celu ustalenia diagnostyki i leczenia.

Ćwiczenia na kręgosłup szyjny i piersiowy

Istnieje wiele zestawów ćwiczeń, dzięki którym zminimalizujemy odczuwalny ból w okolicach szyi i karku oraz odcinku piersiowym. Poniżej kilka ćwiczeń usprawniających część odcinka szyjnego i piersiowego:

- Stań tyłem do ściany, opierając o nią prawą dłoń. Cała ręka powinna być wyprostowana, a ciało, stopy i głowa patrzą przed siebie na wprost. Wyprostowana ręka powinna być nieco niżej niż bark. Dłoń mocna oparta o ścianę powinna mocno na nią napierać. W tej pozycji wytrzymujemy kilka sekund i zmieniamy ręce.

- Długi, sztywny kij umieszczamy pod pachami, na plecach. Dłonie opieramy lekko o końcówce kija, ale barki nie powinny opadać w dół. Dłonie powinny bardzo delikatnie napierać na kij, a nasze ręce muszą zbliżać się do kręgosłupa.

Czytaj też: Joga na ból głowy

- Kładziemy się na podłodze, w pozycji na plecach. Pod łopatkami umieszczamy zwinięty w rulon ręcznik. Szyja powinna swobodnie leżeć na podłodze, a głowa powinna być skierowana do sufitu. Ręce prostujemy i przenosimy za głowę, podpierając je na dowolnej wysokości. W ten sposób powinniśmy ciągnąć ręce jak najdalej, przy jednoczesnym przyciskaniu żeber i klatki piersiowej do podłogi.

Jak wykonywać ćwiczenia jogi na kręgosłup?

Ćwiczenia na kręgosłup szyjny i piersiowy należy wykonywać w określony sposób, aby nie wyrządzić sobie krzywdy. Co prawda w internecie znajdziemy mnóstwo filmików pokazujących jak zadbać o poprawę stanu naszej szyi, jednak najlepiej udać się na profesjonalne zajęcia jogi do jogina, który zrozumie nasz problem i postara się jak najlepiej pomóc, pokazując najodpowiedniejszy dla naszego schorzenia zestaw ćwiczeń.

Jeżeli dopiero chcemy zacząć przygodę z jogą, to najlepiej poznać ją od podstaw. Najlepiej jest udać się do szkoły jogi i uczestniczyć w kilku zajęciach, wtedy będziemy mieli pewność, czy tego rodzaju aktywność fizyczna jest dla nas. Nie każdemu odpowiada ten sposób dbania o swoją sylwetkę i stan ducha.

Daria Wejman 0 15 października 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Joga i Rozciąganie

mata-paski-klocki-sprawdz-akcesoria-do-jogi-i-cwicz-na-poziomie

Mata, paski, klocki - sprawdź akcesoria do jogi i ćwicz na poziomie!

Profesjonalne szkoły jogi i kluby fitness posiadają w swoim wyposażeniu wszelkie akcesoria niezbędne do praktykowania jogi na każdym poziomie. Jeśli jednak decydujemy się na ćwiczenie jogi w domowym zaciszu, może się okazać, że konieczny będzie zakup kilku akcesoriów. Sprawdź, które z nich są absolutnie niezbędne i które pomogą przejść na następny poziom.

taki-stretching-nie-tylko-w-balecie-abc-rozciagania-bioder

Taki stretching nie tylko w balecie. ABC rozciągania bioder

Wielu z nas stretching kojarzy się z lekkością baletu, innym z ćwiczeniami rozciągającymi, które w swej intensywności stają się niekiedy nazbyt bolesne. Unieruchomione na kilka godzin dziennie mięśnie tracą swoją gibkość, a tą można odzyskać np. poprzez rozciąganie. Skąd się jednak bierze bolesność podczas stretchingu i dlaczego tak ważne w dobie office reality jest rozciąganie bioder?

rozciaganie-do-szpagatu-w-4-krokach-sprawdzone-cwiczenia-dla-kazdego

Rozciąganie do szpagatu w 4 krokach - sprawdzone ćwiczenia dla każdego

Wbrew powszechnej opinii, osoby które nie ćwiczyły rozciągania do szpagatu w dzieciństwie wcale nie są skazane na porażkę i mogą swobodnie trenować, by osiągnąć sukces. Najważniejsza jest duża mobilność w stawach biodrowych, a systematyczna praca na pewno zbliży cię do szpagatu. Sprawdź, jakie ćwiczenia wykonywać, by rozciąganie do szpagatu przyniosło oczekiwane efekty.

cwiczenia-rozciagajace-do-szpagatu-aktualizacja-2020

Ćwiczenia rozciągające do szpagatu | Aktualizacja 2020

W wielu dyscyplinach sportowych rozciągnięte ciało jest ogromnym atutem. Szpagat należy do bardzo prostych figur gimnastycznych, jednak przygotowanie do jej wykonania wymaga sporo pracy i cierpliwości. Zobacz jak ćwiczyć by zrobić szpagat. Oto, jak zrobić szpagat krok po kroku. Rozciąganie do szpagatu ćwiczenia.

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami-aktualizacja-2020

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami! Aktualizacja 2020

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

cwiczenia-z-dzieckiem-aktywnosc-dla-najmlodszych-i-rodzicow

Ćwiczenia z dzieckiem: aktywność dla najmłodszych i rodziców

Kiedy w domu pojawia się mały człowiek, rodzice skupiają się na jego karmieniu, pielęgnowaniu i transportowaniu – noszą go na rękach, w nosidełku, bujają w kołysce i prowadzają w wózku. A gdyby tak już od pierwszych miesięcy życia postawić na ruch? Zobaczcie jak prawidłowo rozwijać sprawność ruchową dziecka, a przy okazji pielęgnować własną. Jakie zajęcia grupowe są szczególnie zalecane dla dzieci i czym kierować się wysyłając dziecko na zajęcia sportowe.

trening-silowy-w-ciazy

Trening siłowy w ciąży

Czy podnoszenie ciężarów lub inny trening siłowy jest bezpieczny dla kobiet w ciąży? Na co zwrócić uwagę podczas ćwiczeń w różnych trymestrach ciąży.

cwiczenia-w-czasie-ciazy

Ćwiczenia w czasie ciąży

Czy wszystkie kobiety mogą podejmować aktywność fizyczną w okresie ciąży? Jak zadbać o bezpieczeństwo w trakcie ćwiczeń podczas ciąży? Na te pytania odpowiada fizjoterapeutka i trenerka personalna Paulina Augustyn

bezpieczny-trening-na-silowni-dla-kobiet-w-ciazy

Bezpieczny trening na siłowni dla kobiet w ciąży

Wbrew pozorom aktywność fizyczna w trakcie ciąży jest zalecana. Regularne treningi w ciąży gwarantują prawidłowy rozwój dziecka i utrzymanie mamy w dobrym samopoczuciu. Jak powinien wyglądać bezpieczny trening kobiet w ciąży?

jazda-na-rowerze-czy-to-bezpieczny-sport-dla-kobiet-w-ciazy

Jazda na rowerze – czy to bezpieczny sport dla kobiet w ciąży?

Większość kobiet we właściwym momencie swojego życia decyduje się na dziecko. Problem pojawia się wtedy, gdy kobieta przed ciążą uprawiała sport, a nie jest pewna czy może go kontynuować. Są również kobiety, dla których to właśnie ciąża jest najlepszym momentem na rozpoczęcie aktywności fizycznej. Rozwiewamy więc wątpliwości na temat jazdy na rowerze w trakcie ciąży.

mata-paski-klocki-sprawdz-akcesoria-do-jogi-i-cwicz-na-poziomie

Mata, paski, klocki - sprawdź akcesoria do jogi i ćwicz na poziomie!

Profesjonalne szkoły jogi i kluby fitness posiadają w swoim wyposażeniu wszelkie akcesoria niezbędne do praktykowania jogi na każdym poziomie. Jeśli jednak decydujemy się na ćwiczenie jogi w domowym zaciszu, może się okazać, że konieczny będzie zakup kilku akcesoriów. Sprawdź, które z nich są absolutnie niezbędne i które pomogą przejść na następny poziom.

taki-stretching-nie-tylko-w-balecie-abc-rozciagania-bioder

Taki stretching nie tylko w balecie. ABC rozciągania bioder

Wielu z nas stretching kojarzy się z lekkością baletu, innym z ćwiczeniami rozciągającymi, które w swej intensywności stają się niekiedy nazbyt bolesne. Unieruchomione na kilka godzin dziennie mięśnie tracą swoją gibkość, a tą można odzyskać np. poprzez rozciąganie. Skąd się jednak bierze bolesność podczas stretchingu i dlaczego tak ważne w dobie office reality jest rozciąganie bioder?

rozciaganie-do-szpagatu-w-4-krokach-sprawdzone-cwiczenia-dla-kazdego

Rozciąganie do szpagatu w 4 krokach - sprawdzone ćwiczenia dla każdego

Wbrew powszechnej opinii, osoby które nie ćwiczyły rozciągania do szpagatu w dzieciństwie wcale nie są skazane na porażkę i mogą swobodnie trenować, by osiągnąć sukces. Najważniejsza jest duża mobilność w stawach biodrowych, a systematyczna praca na pewno zbliży cię do szpagatu. Sprawdź, jakie ćwiczenia wykonywać, by rozciąganie do szpagatu przyniosło oczekiwane efekty.

cwiczenia-rozciagajace-do-szpagatu-aktualizacja-2020

Ćwiczenia rozciągające do szpagatu | Aktualizacja 2020

W wielu dyscyplinach sportowych rozciągnięte ciało jest ogromnym atutem. Szpagat należy do bardzo prostych figur gimnastycznych, jednak przygotowanie do jej wykonania wymaga sporo pracy i cierpliwości. Zobacz jak ćwiczyć by zrobić szpagat. Oto, jak zrobić szpagat krok po kroku. Rozciąganie do szpagatu ćwiczenia.

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami-aktualizacja-2020

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami! Aktualizacja 2020

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

cwiczenia-z-dzieckiem-aktywnosc-dla-najmlodszych-i-rodzicow

Ćwiczenia z dzieckiem: aktywność dla najmłodszych i rodziców

Kiedy w domu pojawia się mały człowiek, rodzice skupiają się na jego karmieniu, pielęgnowaniu i transportowaniu – noszą go na rękach, w nosidełku, bujają w kołysce i prowadzają w wózku. A gdyby tak już od pierwszych miesięcy życia postawić na ruch? Zobaczcie jak prawidłowo rozwijać sprawność ruchową dziecka, a przy okazji pielęgnować własną. Jakie zajęcia grupowe są szczególnie zalecane dla dzieci i czym kierować się wysyłając dziecko na zajęcia sportowe.

trening-silowy-w-ciazy

Trening siłowy w ciąży

Czy podnoszenie ciężarów lub inny trening siłowy jest bezpieczny dla kobiet w ciąży? Na co zwrócić uwagę podczas ćwiczeń w różnych trymestrach ciąży.

cwiczenia-w-czasie-ciazy

Ćwiczenia w czasie ciąży

Czy wszystkie kobiety mogą podejmować aktywność fizyczną w okresie ciąży? Jak zadbać o bezpieczeństwo w trakcie ćwiczeń podczas ciąży? Na te pytania odpowiada fizjoterapeutka i trenerka personalna Paulina Augustyn

bezpieczny-trening-na-silowni-dla-kobiet-w-ciazy

Bezpieczny trening na siłowni dla kobiet w ciąży

Wbrew pozorom aktywność fizyczna w trakcie ciąży jest zalecana. Regularne treningi w ciąży gwarantują prawidłowy rozwój dziecka i utrzymanie mamy w dobrym samopoczuciu. Jak powinien wyglądać bezpieczny trening kobiet w ciąży?

jazda-na-rowerze-czy-to-bezpieczny-sport-dla-kobiet-w-ciazy

Jazda na rowerze – czy to bezpieczny sport dla kobiet w ciąży?

Większość kobiet we właściwym momencie swojego życia decyduje się na dziecko. Problem pojawia się wtedy, gdy kobieta przed ciążą uprawiała sport, a nie jest pewna czy może go kontynuować. Są również kobiety, dla których to właśnie ciąża jest najlepszym momentem na rozpoczęcie aktywności fizycznej. Rozwiewamy więc wątpliwości na temat jazdy na rowerze w trakcie ciąży.