Joga Kraków, czyli trening ciała i ducha u podnóża Wawelu

Joga Kraków, czyli trening ciała i ducha u podnóża Wawelu

Pochodząca z doliny Indusu joga cieszy się coraz większą popularnością. Praktykowana od ponad 4 tysięcy lat jest obecnie jednym z najstarszych, wciąż aktualnych systemów filozofii indyjskiej. Może stanowić ważny element codziennego treningu nie tylko dla osób szczególnie uduchowionych. Zobacz, jak zacząć swoją przygodę z jogą i gdzie zrobić najlepszy trening w Krakowie!

Jak to wygląda i na czym polega: joga Kraków w pigułce

Coraz większe zainteresowanie jogą wynika najpewniej z bolesności w dolnym odcinku kręgosłupa. Joga Kraków to świetny pomysł na rozciągnięcie grzbietu i zwiększenie elastyczności całego ciała. Kluczem do sukcesu w praktyce jogi jest technika oddychania. Na co dzień nasz oddech jest raczej płytki - trening jogi to przede wszystkim prawidłowe techniki oddechowe, od głębokiego wdechu przez nos, chwilowe zatrzymanie powietrza w płucach, pracę przeponą i wydech ustami. Wprawdzie istnieje kilka przeciwwskazań w zakresie praktyki jogicznej, m.in silne bóle kręgosłupa (zwłąszcza te niezdiagnozowane) oraz problemy z nadwagą. Przeszkodą w praktyce może być także zaawansowana osteoporoza, a u kobiet - pierwsze dni menstruacji i niekiedy ciąża. Zanim zdecydujesz się na regularną praktykę jogi w Krakowie, możesz zapisać się na kurs całkowicie od podstaw lub sprawdzić podstawowe asany, aby mieć dobry start.

Szukaj treningów jogi w Krakowie ->>>>>
kraków joga

Joga Kraków dla początkujących: podstawowe pozycje jogiczne

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z jogą w Krakowie, bardzo pomocne będzie przygotowanie się w domowym zaciszu. Zadbaj o odpowiednie miejsce do praktykowania jogi na co dzień i odpowiednio luźny strój, który nie będzie krępować twoich ruchów. Na pierwszy ogień weź najprostsze asany, takie jak pozycja góry (tadasana) czy nieboszczyka (savasana), pies z głową w dół (adha mukha). Dobrze sprawdzą się także pozycja wielbłąda oraz siad skrzyżno-skrętny (svastikasana). Jeśli czujesz się na siłach, możesz także wykonać półmostek (chatushpadasana). Warto jednak od razu oddać się w ręce fachowców, zwłaszcza, jeśli wiesz, że trudno ci utrzymać odpowiedni poziom motywacji. Świetnie wyposażone studia u podnóża Wawelu to dla Ciebie gwarancja, że joga Kraków spełni twoje oczekiwania!

Joga w Krakowie: najlepsze studia treningowe na mapie!
joga kraków

Rosnąca popularność jogi wywiera coraz większy wpływ na ofertę studiów treningowych w Krakowie. Te z każdym kolejnym miesiącem przygotowują nowe rodzaje zajęć, w ramach których prowadzone są różne terapie mentalne. Najlepsze studia treningowe jogi na mapie Krakowa okalają miasto łagodnym łukiem. Takie miejsca, jak Mayura-hatha joga przy Krupniczej, Szkoła Jogi na Dębnikach przy Bałuckiego czy Studio Magdaleny Hussein przy Słomianej to jedne z bardziej znanych w mieście. Obok nich prężnie funkcjonują szkoły i akademie: Sadhana przy Długiej, 5 Elements przy Meissnera oraz Odrobina Dobrej Woli na Zarudawiu. Co więcej, trening joga Kraków nie kosztuje wiele - kurs dla początkujących to wydatek ok. 90 zł za 4 tygodnie, a miesięczny karnet open na wszystkie zajęcia (z wyłączeniem kursu od podstaw) to wydatek ok. 200 zł.

Jakie efekty da Ci regularny trening jogi w Krakowie?

Szeroki wachlarz pozytywnego wpływu jogi na codzienne życie to prawdopodobnie czynnik przemawiający do wszystkich, którzy zaczynają swoją praktykę. regularny trening da ci ulgę w bólach stawów, kości i głowy, zwiększy się także wydajność twoich mięśni i ścięgien oraz zakres ruchomości stawów. Elastyczniejsze ciało pozwoli ci na większy komfort w wykonywaniu codziennych czynności, a stosowanie odpowiednich technik oddechowych pozwala na dotlenienie organizmu i regenerację układu krążeniowo-nerwowego. Co najciekawsze, joga Kraków to realna szansa na zmniejszeniu poziomu stresu, ogólną poprawę samopoczucia i usprawnienie pracy serca oraz przyspieszenie metabolizmu. Twój trening może być także ukierunkowany na ujędrnienie skóry czy zmniejszenie dolegliwości wynikających z zaburzeń funkcjonowania układu trawiennego. Na pewno warto zacząć już teraz!

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Aleks Dorosiński 0 31 sierpnia 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Regionalne Obiekty Sportowe

medytacja-w-morskim-stylu-joga-gdansk-i-okolice-trojmiasta

Medytacja w morskim stylu: joga Gdańsk i okolice Trójmiasta

Muskające ciało promienie słońca, szum fal na nadmorskiej plaży i delikatny wiatr. Czy tak wyobrażasz sobie równowagę? To tylko jedno jej oblicze! Trening jogi w Gdańsku da ci szansę na poznanie wszystkich pozostałych. Zobacz, od czego zacząć i jak poprowadzić swój trening w stolicy Pomorza, by wejść na kolejny poziom wewnętrznego spokoju!

jazda-konna-gdansk-i-trojmiasto-gdzie-trenowac-jezdziectwo-na-wybrzezu

Jazda konna Gdańsk i Trójmiasto: gdzie trenować jeździectwo na Wybrzeżu?

Nadmorskie wybrzeże to idealne miejsce na relaks na łonie natury. Między innymi z tego względu tutejsze stajnie i stadniny cieszą się rosnącym zainteresowaniem ze strony osób uprawiających jeździectwo konne. Niezależnie od tego, czy masz już za sobą pierwsze lekcje, czy dopiero chcesz zacząć, jazda konna Gdańsk to dobry pomysł dla każdego. Sprawdź, dlaczego warto i jak to wygląda w praktyce.

profesjonalne-strzelnice-krakow-sprawdz-gdzie-trenowac-i-jak-sie-do-tego-zabrac

Profesjonalne strzelnice Kraków: sprawdź, gdzie trenować i jak się do tego zabrać!

Profesjonalny trening strzelecki nie musi być zarezerwowany wyłącznie dla zawodowców. Również osoby, które nigdy nie miały broni w rękach, mogą czerpać radość z rekreacyjnego strzelania. Już teraz sprawdź, które strzelnice Kraków warto odwiedzić, ile kosztuje trening pod okiem instruktora i czy bez pozwolenia na broń można korzystać ze strzelnicy we własnym zakresie.

moc-grupowego-treningu-w-sercu-podlasia-sprawdz-zajecia-fitness-bialystok

Moc grupowego treningu w sercu Podlasia: sprawdź zajęcia fitness Białystok!

Oferta treningowa siłowni i klubów fitness na Podlasiu ma jeden wspólny mianownik: jest różnorodna. To bardzo dobrze - zwłaszcza że coraz więcej osób decyduje się na treningi grupowe i ćwiczenie własnej uważności w domowym zaciszu jako alternatywy dla zajęć fitness. Jakie rodzaje grupowych zajęć sportowych znajdziemy w Białymstoku i które kluby i siłownie są wg statystyk najlepsze?

baby-joga-kontrowersyjny-trening-niemowlakow

Baby Joga - kontrowersyjny trening niemowlaków

Czy joga jest dobrą aktywnością fizyczną dla małych dzieci? Oczywiście. Wspólne treningi mają umocnić więzi i mają pozytywny wpływ na rozwój dziecka. A joga w dynamiczna w rosyjskim stylu? Jej zdrowotne cechy wychwala Poznajcie różne warianty treningu jogi z najmłodszymi i powiązane z nimi kontrowersje!

rozciaganie-statyczne-vs-rozciaganie-dynamiczne

Rozciąganie statyczne VS rozciąganie dynamiczne

Rozciąganie jest nieodłącznym partnerem treningu, niezależnie jaki rodzaj aktywności fizycznej praktykujesz. Umiejętność bezpiecznego rozciągania to podstawa zachowania właściwej postawy ciała, ruchliwości stawów i elastyczności mięśni. W tym artykule porównamy dwie podstawowe techniki rozciągania: dynamiczną i statyczną.

odmiany-jogi-1

Odmiany jogi

Joga jest jednym z najstarszych systemów treningowych. Wywodząca się z Indii i praktykowana na całym świecie metoda poprawia zdrowie, gibkość i świadomość ciała milionów ludzi. Nie bez przyczyny uznawana jest za jedną z najzdrowszych aktywności fizycznych. Joga ma wiele odmian i niektóre znacząco różnią się od siebie. Zobacz różne oblicza jogi i wybierz najlepszą dla siebie.

rozciaganie-podnosi-jakosc-zycia

Rozciąganie podnosi jakość życia

Rozciąganie mamy we krwi – to jeden z najbardziej naturalnych odruchów. Już jedno dobre przeciągnięcie się z rana to zastrzyk energii i endorfin. Nawet noworodki instynktownie przeciągają się tuż po przebudzeniu. Po co właściwie się rozciągamy i jak joga, stretching czy pilates mogą wpłynąć na poprawę naszego życia?

po-co-mi-rozciaganie

Po co mi rozciąganie

W jednym z postów od naszych użytkowników przeczytaliśmy: „Od kilku tygodni codziennie biegam. Trening rozpoczynam zwykle od rozciągania. Ostatnio dowiedziałam się, że robię błąd, bo to wcale nie poprawia mojej efektywności. Teraz już sama nie wiem, co robić. Powinnam od razu biec? Po co mi właściwie rozciąganie?”

medytacja-w-morskim-stylu-joga-gdansk-i-okolice-trojmiasta

Medytacja w morskim stylu: joga Gdańsk i okolice Trójmiasta

Muskające ciało promienie słońca, szum fal na nadmorskiej plaży i delikatny wiatr. Czy tak wyobrażasz sobie równowagę? To tylko jedno jej oblicze! Trening jogi w Gdańsku da ci szansę na poznanie wszystkich pozostałych. Zobacz, od czego zacząć i jak poprowadzić swój trening w stolicy Pomorza, by wejść na kolejny poziom wewnętrznego spokoju!

jazda-konna-gdansk-i-trojmiasto-gdzie-trenowac-jezdziectwo-na-wybrzezu

Jazda konna Gdańsk i Trójmiasto: gdzie trenować jeździectwo na Wybrzeżu?

Nadmorskie wybrzeże to idealne miejsce na relaks na łonie natury. Między innymi z tego względu tutejsze stajnie i stadniny cieszą się rosnącym zainteresowaniem ze strony osób uprawiających jeździectwo konne. Niezależnie od tego, czy masz już za sobą pierwsze lekcje, czy dopiero chcesz zacząć, jazda konna Gdańsk to dobry pomysł dla każdego. Sprawdź, dlaczego warto i jak to wygląda w praktyce.

profesjonalne-strzelnice-krakow-sprawdz-gdzie-trenowac-i-jak-sie-do-tego-zabrac

Profesjonalne strzelnice Kraków: sprawdź, gdzie trenować i jak się do tego zabrać!

Profesjonalny trening strzelecki nie musi być zarezerwowany wyłącznie dla zawodowców. Również osoby, które nigdy nie miały broni w rękach, mogą czerpać radość z rekreacyjnego strzelania. Już teraz sprawdź, które strzelnice Kraków warto odwiedzić, ile kosztuje trening pod okiem instruktora i czy bez pozwolenia na broń można korzystać ze strzelnicy we własnym zakresie.

moc-grupowego-treningu-w-sercu-podlasia-sprawdz-zajecia-fitness-bialystok

Moc grupowego treningu w sercu Podlasia: sprawdź zajęcia fitness Białystok!

Oferta treningowa siłowni i klubów fitness na Podlasiu ma jeden wspólny mianownik: jest różnorodna. To bardzo dobrze - zwłaszcza że coraz więcej osób decyduje się na treningi grupowe i ćwiczenie własnej uważności w domowym zaciszu jako alternatywy dla zajęć fitness. Jakie rodzaje grupowych zajęć sportowych znajdziemy w Białymstoku i które kluby i siłownie są wg statystyk najlepsze?

baby-joga-kontrowersyjny-trening-niemowlakow

Baby Joga - kontrowersyjny trening niemowlaków

Czy joga jest dobrą aktywnością fizyczną dla małych dzieci? Oczywiście. Wspólne treningi mają umocnić więzi i mają pozytywny wpływ na rozwój dziecka. A joga w dynamiczna w rosyjskim stylu? Jej zdrowotne cechy wychwala Poznajcie różne warianty treningu jogi z najmłodszymi i powiązane z nimi kontrowersje!

rozciaganie-statyczne-vs-rozciaganie-dynamiczne

Rozciąganie statyczne VS rozciąganie dynamiczne

Rozciąganie jest nieodłącznym partnerem treningu, niezależnie jaki rodzaj aktywności fizycznej praktykujesz. Umiejętność bezpiecznego rozciągania to podstawa zachowania właściwej postawy ciała, ruchliwości stawów i elastyczności mięśni. W tym artykule porównamy dwie podstawowe techniki rozciągania: dynamiczną i statyczną.

odmiany-jogi-1

Odmiany jogi

Joga jest jednym z najstarszych systemów treningowych. Wywodząca się z Indii i praktykowana na całym świecie metoda poprawia zdrowie, gibkość i świadomość ciała milionów ludzi. Nie bez przyczyny uznawana jest za jedną z najzdrowszych aktywności fizycznych. Joga ma wiele odmian i niektóre znacząco różnią się od siebie. Zobacz różne oblicza jogi i wybierz najlepszą dla siebie.

rozciaganie-podnosi-jakosc-zycia

Rozciąganie podnosi jakość życia

Rozciąganie mamy we krwi – to jeden z najbardziej naturalnych odruchów. Już jedno dobre przeciągnięcie się z rana to zastrzyk energii i endorfin. Nawet noworodki instynktownie przeciągają się tuż po przebudzeniu. Po co właściwie się rozciągamy i jak joga, stretching czy pilates mogą wpłynąć na poprawę naszego życia?

po-co-mi-rozciaganie

Po co mi rozciąganie

W jednym z postów od naszych użytkowników przeczytaliśmy: „Od kilku tygodni codziennie biegam. Trening rozpoczynam zwykle od rozciągania. Ostatnio dowiedziałam się, że robię błąd, bo to wcale nie poprawia mojej efektywności. Teraz już sama nie wiem, co robić. Powinnam od razu biec? Po co mi właściwie rozciąganie?”