Joga efekty: ten trening to prawdziwe źródło komfortu życia!

Joga efekty: ten trening to prawdziwe źródło komfortu życia!

Coraz modniejsza w ostatnich latach joga znajduje swoich kolejnych zwolenników. Nic dziwnego, bo regularna praktyka jogiczna pozytywnie wpływa na nasze ciało i zwiększa wydolność mózgu. Zobacz, jakie efekty daje joga i w jaki sposób może przełożyć się na większy komfort życia każdego dnia!

Usprawnione oddychanie i praca serca: joga efekty

Jako trening mentalny i prozdrowotnyjoga daje efekty podobne do tych, które doświadczone małżeństwa znają ze szkoły rodzenia. Regularny trening jogi skutecznie usprawnia bowiem nasze oddychanie i jednocześnie pozytywnie wpływa na zmiany w pojemności tlenowej naszych płuc. Co ciekawe, osoby borykające się z takimi chorobami układu oddechowego, jak astma czy alergie, bardzo skorzystają na tego typu ćwiczeniach. Joga to także pozytywne efekty w zakresie wspomagania pracy serca. Redukcja ciśnienia krwi, niższe tętno i uspokojony puls to czynniki, które wpływają pozytywnie na kondycję serca i jednocześnie mogą poprawiać poziom cholesterolu we krwi.

Elastyczność i równowaga na zdrowie! Trening jogi efekty

Wiele osób ćwiczących jogę wie, jak wiele asan czerpie z gimnastyki (i odwrotnie). Efekty, które daje joga, to m.in. wzmocnienie mięśni, zwiększenie ich siły i wydolności, a co za tym idzie - także pośredni wpływ na redukcję tkanki tłuszczowej. Regularnie podejmowana joga to także efekty w postaci zwiększonego zakresu ruchów w stawach oraz poprawiony balans całego ciała. Joga i jej efekty to przede wszystkim lepsza elastyczność i zwiększona równowaga - to właśnie dlatego osobom regularnie praktykującym jogę dużo łatwiej jest podejmować inne aktywności fizyczne. Ich ciała tylko czekają na wykorzystanie pełni potencjału!

Joga efekty: nie tylko ciało, ale i umysł skorzysta na treningu!

Mocniejszy kręgosłup i większa elastyczność ciała to nie wszystko. Joga to także efekty w postaci lepszego snu, wyciszenia umysłu i szeroko pojętej relaksacji, głównie w formie redukcji stresu. Trening, który skutecznie obniża poziom kortyzolu, idealnie wycisza nasz organizm, a ćwiczenia oddechowe tylko pogłębiają ten efekt. Regularnie podejmowana joga to także wspomaganie walki z depresją - mało kto wie, że środki antydepresyjne to nie wszystko i wiele więcej można osiągnąć poprzez proste ćwiczenia wykonywane każdego dnia. Obserwuje się także pozytywne efekty jogi w zakresie zmniejszania nerwicy, również w przypadku wystąpienia zespołu stresu pourazowego.

Jakie mogą być długofalowe efekty z regularnej praktyki jogi?
joga efekty

Mało kto wie, że regularnie podejmowany trening jogi może mieć długofalowe skutki bezpośrednio wpływające na całe nasze życie i codzienne nawyki. Przede wszystkim poprawi się nasza jakość życia - joga to efekty takie jak zwiększona odporność na stres i zmęczenie oraz kojąca ulga w migrenach i różnego rodzaju stanach zapalnych. Efekty regularnej praktyki jogi to również redukcja chronicznego stresu np. u osób, które zajmują eksponowane stanowiska, zarządzają zespołami i projektami i na których ciąży duża odpowiedzialność za osiągane wyniki. Dzięki regularnym treningom jogi dużo łatwiej prowadzić szeroko rozumiany zdrowy styl życia. Trening uważności i większe skupienie pozwoli nie tylko na lepszy sen czy wsparcie w walce z chorobami, ale też w zakresie wdrażania nowych dobrych nawyków.

Joga efekty: czy regularny trening ma jakiekolwiek wady?

Co do zasady joga to jedna z najbezpieczniejszych i najkorzystniejszych dla zdrowia aktywności fizycznych. Z tego względu joga i jej efekty to głównie pozytywny wpływ na całe nasze ciało i umysł. Jakiekolwiek negatywne skutki uprawiania jogi mogą mieć miejsce jedynie w przypadku praktyki w schorzeniach kręgosłupa, zaawansowanej osteoporozie czy w trakcie ciąży. Ważne jest odpowiednie podejście nie tylko ze strony osoby ćwiczącej - instruktor prowadzący zajęcia powinien informować nowe osoby zarówno o zaletach płynących z praktyki jogicznej, jak i ewentualnych przeciwwskazaniach. W końcu sport to zdrowie, a zajęcia mentalne takie jak joga powinny dawać możliwie jak najlepsze efekty dla ciała i ducha.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Witold Milewski 0 13 stycznia 2021  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Joga i Rozciąganie

czym-sa-asany-i-z-czym-one-sie-wiaza

Czym są asany i z czym one się wiążą?

Asany związane są z praktyką jogi. To pozycje, które wykonujemy podczas treningu. Mają na celu rozluźnić ciało, wzmocnić mięśnie i pozwolić odnaleźć w ciele więcej miejsca. Asanów jest wiele. Wszystko zależy od tego, nad czym chcemy popracować na treningu. Poznaj najbardziej popularne asany w jodze!

joga-wcale-nie-taka-straszna-dowiedz-sie-jak-rozpoczac-nauke

Joga wcale nie taka straszna – dowiedz się, jak rozpocząć naukę!

Joga w ostatnich latach zyskała na popularności. Naprawdę nic w tym dziwnego. Jest to sport, który daje ciału wiele dobrego. Dzięki zajęciom jogi można wypracować całe ciało, nawet nie zdając sobie sprawy jak bardzo. Ma też wiele innych zalet, które warto wziąć pod uwagę. Dowiedz się wszystkiego, na temat jogi! I zacznij trenować!

jak-skutecznie-rozciagnac-miesnie-nog

Jak skutecznie rozciągnąć mięśnie nóg?

Rozciąganie nóg powinno być często praktykowane, zwłaszcza przez osoby regularnie uprawiające sport. Przykurcze mięśni mogą powodować bóle, a nawet kontuzje, dlatego bardzo ważne jest wykonanie odpowiedniego strechingu. Nie wiesz w jaki sposób do niego podejść? Poniżej znajdziesz kilka praktycznych wskazówek!

naukowa-sztuka-boskiej-uwaznosci-na-czym-polega-kriya-yoga

Naukowa sztuka boskiej uważności: na czym polega kriya yoga?

Szczęście, miłość, oświecenie i szeroko rozumiany pokój - to cele życia wielu z nas. A gdyby tak codzienną praktyką jogiczną zbliżać się do osiągnięcia tych celów? Trening uważności kriya yoga skupia się właśnie na tych małych wielkich rzeczach, wynikających bezpośrednio z pragnienia doskonałości. Czym dokładnie jest kriya yoga, czym się wyróżnia na tle innych odmian jogi i jak ją praktykować?

rozciaganie-kregoslupa-ktore-da-ci-ulge-jak-sie-do-tego-zabrac

Rozciąganie kręgosłupa, które da ci ulgę. Jak się do tego zabrać?

Każdego dnia twój kręgosłup spotyka się z brutalną rzeczywistością, a praca za biurkiem to dla niego prawdziwa gehenna. Jeśli cierpisz na bóle pleców lub chcesz ich uniknąć, możesz łatwo zadbać o profilaktykę grzbietu. Sprawdź ćwiczenia na rozciąganie kręgosłupa i działaj choćby od zaraz!

cwiczenia-rozciagajace-do-szpagatu

Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

W wielu dyscyplinach sportowych rozciągnięte ciało jest ogromnym atutem. Szpagat należy do bardzo prostych figur gimnastycznych, jednak przygotowanie do jej wykonania wymaga sporo pracy i cierpliwości. Zobacz jak ćwiczyć by zrobić szpagat. Oto, jak zrobić szpagat krok po kroku. Rozciąganie do szpagatu ćwiczenia. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

podstawy-jogi-powitanie-slonca

Podstawy jogi – powitanie słońca

Powitaniem słońca określa się konkretną sekwencję asan. Mogą one stanowić wprowadzenie do praktyki jogi. Mogą także być sposobem na wyzwolenie energii o poranku. Na czym polega powitanie słońca w jodze i jak je wykonywać? Powitanie słońca opis. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację 2020.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców! Przewiń artykuł, żeby przejść do aktualizacji 2020.

czy-da-sie-schudnac-regularnie-cwiczac-joge

Czy da się schudnąć regularnie ćwicząc jogę?

Joga jest zdecydowanie mniej wymagającym sportem niż jazda na rowerze czy bieganie. Z tego powodu wiele osób zastanawia się, czy jest ona dobrym sposobem na skuteczne wypracowanie szczupłej sylwetki. Jak sprawić, żeby joga naprawdę odchudzała?

czym-sa-asany-i-z-czym-one-sie-wiaza

Czym są asany i z czym one się wiążą?

Asany związane są z praktyką jogi. To pozycje, które wykonujemy podczas treningu. Mają na celu rozluźnić ciało, wzmocnić mięśnie i pozwolić odnaleźć w ciele więcej miejsca. Asanów jest wiele. Wszystko zależy od tego, nad czym chcemy popracować na treningu. Poznaj najbardziej popularne asany w jodze!

joga-wcale-nie-taka-straszna-dowiedz-sie-jak-rozpoczac-nauke

Joga wcale nie taka straszna – dowiedz się, jak rozpocząć naukę!

Joga w ostatnich latach zyskała na popularności. Naprawdę nic w tym dziwnego. Jest to sport, który daje ciału wiele dobrego. Dzięki zajęciom jogi można wypracować całe ciało, nawet nie zdając sobie sprawy jak bardzo. Ma też wiele innych zalet, które warto wziąć pod uwagę. Dowiedz się wszystkiego, na temat jogi! I zacznij trenować!

jak-skutecznie-rozciagnac-miesnie-nog

Jak skutecznie rozciągnąć mięśnie nóg?

Rozciąganie nóg powinno być często praktykowane, zwłaszcza przez osoby regularnie uprawiające sport. Przykurcze mięśni mogą powodować bóle, a nawet kontuzje, dlatego bardzo ważne jest wykonanie odpowiedniego strechingu. Nie wiesz w jaki sposób do niego podejść? Poniżej znajdziesz kilka praktycznych wskazówek!

naukowa-sztuka-boskiej-uwaznosci-na-czym-polega-kriya-yoga

Naukowa sztuka boskiej uważności: na czym polega kriya yoga?

Szczęście, miłość, oświecenie i szeroko rozumiany pokój - to cele życia wielu z nas. A gdyby tak codzienną praktyką jogiczną zbliżać się do osiągnięcia tych celów? Trening uważności kriya yoga skupia się właśnie na tych małych wielkich rzeczach, wynikających bezpośrednio z pragnienia doskonałości. Czym dokładnie jest kriya yoga, czym się wyróżnia na tle innych odmian jogi i jak ją praktykować?

rozciaganie-kregoslupa-ktore-da-ci-ulge-jak-sie-do-tego-zabrac

Rozciąganie kręgosłupa, które da ci ulgę. Jak się do tego zabrać?

Każdego dnia twój kręgosłup spotyka się z brutalną rzeczywistością, a praca za biurkiem to dla niego prawdziwa gehenna. Jeśli cierpisz na bóle pleców lub chcesz ich uniknąć, możesz łatwo zadbać o profilaktykę grzbietu. Sprawdź ćwiczenia na rozciąganie kręgosłupa i działaj choćby od zaraz!

cwiczenia-rozciagajace-do-szpagatu

Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

W wielu dyscyplinach sportowych rozciągnięte ciało jest ogromnym atutem. Szpagat należy do bardzo prostych figur gimnastycznych, jednak przygotowanie do jej wykonania wymaga sporo pracy i cierpliwości. Zobacz jak ćwiczyć by zrobić szpagat. Oto, jak zrobić szpagat krok po kroku. Rozciąganie do szpagatu ćwiczenia. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

podstawy-jogi-powitanie-slonca

Podstawy jogi – powitanie słońca

Powitaniem słońca określa się konkretną sekwencję asan. Mogą one stanowić wprowadzenie do praktyki jogi. Mogą także być sposobem na wyzwolenie energii o poranku. Na czym polega powitanie słońca w jodze i jak je wykonywać? Powitanie słońca opis. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację 2020.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców! Przewiń artykuł, żeby przejść do aktualizacji 2020.

czy-da-sie-schudnac-regularnie-cwiczac-joge

Czy da się schudnąć regularnie ćwicząc jogę?

Joga jest zdecydowanie mniej wymagającym sportem niż jazda na rowerze czy bieganie. Z tego powodu wiele osób zastanawia się, czy jest ona dobrym sposobem na skuteczne wypracowanie szczupłej sylwetki. Jak sprawić, żeby joga naprawdę odchudzała?