Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

Zalety jazdy na rowerze

Nikomu nie trzeba przypominać i tłumaczyć, czym jest jazda na rowerze i jak ją wykonywać. Wystarczy wziąć rower do ręki, napompować koła po okresie zastoju i wyruszać w trasę. Z regularnej jazdy na rowerze wypływa nieskończenie wiele zalet, poznajmy chociaż kilka.

Spalanie kalorii

Ta informacja będzie zachwycająca i zadowalająca dla wielu. Dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Pedałowanie na rowerze w stałym tempie potrafi spalić aż 400 kalorii w ciągu godziny! To naprawdę dużo, zwłaszcza, że jeżdżąc na rowerze nie liczy się czasu, gdyż bardzo szybko ucieka. Z godzinnej jazdy wychodzi nawet trzy!

Jeżeli zatem jeździmy na rowerze regularnie, to można liczyć się z tym, że kalorie będą spalane dość szybko. Jeżeli zastanawiamy się czy rower pomoże w odchudzaniu, to chyba już nic więcej nie trzeba dodawać.

Może ktoś w tej chwili zastanawia się, kiedy ma znaleźć czas na pedałowanie w natłoku codziennych obowiązków? Warto w tym celu przemyśleć swój dojazd do pracy, gdyż może się okazać, że to właśnie tutaj jest ukryty klucz do sukcesu. 

Redukcja cellulitu

Z tej zalety ucieszy się każda kobieta. Jazda na rowerze daje rewelacyjne efekty dla skóry. Jeżdżąc na rowerze można liczyć na regularne usuwanie skórki pomarańczowej. Ciało, które się rusza, lepiej wygląda – to pewne. Usprawnia się krążenie krwi, skóra staje się lepiej dotleniona, a co za tym idzie sprężysta i jędrniejsza.

Oszczędność pieniędzy

Jazda na rowerze oszczędza pieniądze? Niby w jaki sposób? Otóż oszczędza! Jeżeli dana osoba wybierze dojazd do pracy rowerem, a nie swoim samochodem, to pieniądze, które wydajemy na benzynę, właśnie znalazły się w skarbonce.

A może jeździsz autobusem? A bilety też trzeba kupić i to z roku na rok coraz drożej! A wystarczy wsiąść na rower i wyjechać nieco wcześniej.

Rower można także wypożyczyć. Nie trzeba go kupować. Wystarczy jedynie kupić specjalną kartę i dowiedzieć się gdzie znajduje się najbliższa wypożyczalnia rowerów.

Korzystny wpływ na środowisko
jazda na rowerze efekty

Z roku na rok nie tylko obserwuje się wzrost cen, ale także większe zanieczyszczenie środowiska. Na ten stan wpływa wiele czynników, a jednym z nich jest transport. Samochody, autobusy – przyczyniają się do podtruwania ludzi i środowiska.

Wybierając rower można przyczynić się do ograniczenia zanieczyszczeń. Może ktoś pomyśli, że jedno auto mniej na ulicy, to nic takiego. Może i tak, ale jeżeli rower wybierze jedynie 50 tysięcy mieszkańców danego województwa, to może zmienić się wiele!

Mocne mięśnie

Jazda na rowerze wiąże się także z mocnymi mięśniami. Pedałując pokonujemy pewien opór, dzięki któremu wzmacniamy mięśnie nóg. Podczas jazdy na rowerze nie pracują jedynie nogi, ale także brzuch. W związku z tym można wypracować także mięśnie brzucha i nóg za jednym treningiem.

O czym należy pamiętać jeżdżąc na rowerze?

Jazda na rowerze wiąże się także z pewnymi obowiązkami. Wsiadając na rower trzeba zadbać o strój i wyposażenie. Jeżeli chcemy, aby było nam wygodnie ubierzmy przylegające do ciała spodnie i luźną bluzkę. W sklepach sportowych można kupić specjalne spodnie z poduszkami, dzięki którym nie bolą pośladki. Buty także nie powinny sprawiać nam bólu – nie mogą obcierać ani być zbyt małe.

Należy także zadbać o ochronę głowyKask jest podstawowym wyposażeniem każdego rowerzysty. Powinien być zawsze pod ręką. Wsiadając na rower nie można zapominać o kasku, ponieważ gdybyśmy ulegli wypadkowi, to kask może uratować nam życie.

Ważne są także światła. Rower powinien być widoczny z daleka, zwłaszcza w ciemności. Jadąc w nocy ulicą, auta mogą nas nie zauważać, dlatego oświetlenie z przodu i z tyłu oraz najlepiej elementy odblaskowe są bardzo istotne.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Daria Wejman 0 22 maja 2021  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!