Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

Zalety jazdy na rowerze

Jazda na rowerze polecana jest niemalże wszystkim. Nawet dzieci warto uczyć jazdy na rowerze. Im wcześniej dziecko zacznie naukę, tym łatwiej będzie mu w przyszłości. Czego można się spodziewać jeżdżąc na rowerze?

Zmniejszenie cellulitu

Ta informacja skierowana jest do kobiet. To kobiety miewają cellulit. Nawet bardzo szczupła kobieta może narzekać z powodu nieestetycznej, pomarańczowej skórki. Z całą pewnością niejednokrotnie próbowałyście zażegnać ów problem, w większości bezskutecznie.

Niestety cellulit jest bardzo trudno, całkowicie zniwelować. Jednak jak najbardziej warto próbować i trzeba to robić. W walce z tym problemem może okazać się pomocna jazda na rowerze. Jeżdżąc rowerem skupiamy się na mozolnej pracy nóg, które wykonują ogromny trening. Nie dość, że mięśnie nóg są wzmacnianie i kształtowane, to można liczyć na zmianę ich obwodów na mniejsze. Dobrym sposobem jest wykonanie zdjęcie przed rozpoczęciem regularnej jazdy rowerem i obserwować postępy.

Spadek masy ciała

Efekty jazdy na rowerze może pokazywać także waga. Jazda rowerem jest treningiem cardio, czyli nastawionym na spalanie kalorii. W związku z tym organizm, który prawidłowo się odżywia, a dodatkowo jest stymulowany regularną aktywnością fizyczną w postaci roweru, może liczyć na zrzucenie zbędnych kilogramów.

Oszczędność pieniędzy
jazda na rowerze zalety

A jakby tak pokusić się o zrezygnowanie z jazdy samochodem lub publicznymi środkami transportu? W zamian za to wstawać nieco wcześniej i pedałować do pracy? Proszę sobie tylko wyobrazić, ile dodatkowej gotówki zaoszczędzimy.

Lepsze samopoczucie

Jeżdżąc na rowerze stacjonarnym i niestacjonarnym, tak samo można poprawić sobie humor i samopoczucie. Podczas uprawiania sportu wydzielane są endorfiny, dzięki którym jesteśmy szczęśliwi - zmęczeni, ale szczęśliwi.

Jeżdżąc rowerem mamy także możliwość obserwacji i obcowania z naturą, która niewątpliwie napawa dużym optymizmem i uspokaja. Dobrze w związku z tym zaproponować taką przejażdżkę swoim najbliższym.

Zapobieganie żylakom

Jeżeli ktoś ma siedzącą pracę albo nazbyt stojącą, to rower będzie idealnym rozwiązaniem, aby zapobiegać powstawaniu żylaków. Często wiele kobiet i mężczyzn nie zdaje sobie sprawy z tego, że żylaki mogą pojawić się nawet u osób w młodym wieku. 

Ruszając się, nie tylko możemy zapobiegać żylakom i zakrzepom, ale także wzmocnimy swoją odporność, obniżymy ciśnienie oraz pomagamy w unormowaniu pracy metabolizmu.

Jak często trenować jazdę rowerem?

Jeździć na rowerze można codziennie. Dla lepszych efektów, im częściej będziemy jeździć, tym lepiej. Należy tylko pamiętać, aby nie przeciążyć organizmu i mięśni. Dla uzyskania optymalnego efektu, warto jeździć na rowerze trzy razy w tygodniu.

Można wybierać się na przejażdżki trwające kilka godzin, ale można też pokusić się o krótsze trasy. Jazdę na rowerze warto urozmaicać, wybierając co trening nową trasę, w innych okolicznościach przyrody.  

Jednak pamiętajmy, iż dla otrzymania najlepszych efektów należy połączyć ten sport z odpowiednio zbilansowaną dietą. Tylko wtedy otrzymamy najlepsze z możliwych efektów. Nie wolno zapominać o wypijaniu dużej ilości wody.

Jednak, jeżeli odczuwamy przetrenowanie lub bóle mięśni bądź stawów, to zaprzestańmy treningom i udajmy się do fizjoterapeuty. Zdowie jest najważniejsze i nie warto z nim zadzierać.

Bezpieczeństwo podczas jazdy rowerem

Bezpieczeństwo podczas jazdy rowerem jest sprawą kluczową. Nie zapominajmy o kasku, który jest podstawową ochroną. Jadąc rowerem nic nas nie chroni, tak jak w aucie, dlatego pamiętajmy o bezpieczeństwie. Zwracajmy także uwagę na to, w jaki sposób jedziemy, wykonujmy poprawnie wszystkie manewry, ale także czuwajmy nad tym, jak zachowują się inni kierowcy na drodze.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Daria Wejman 0 7 maja 2021  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

podpowiadamy-jak-odchudzic-rece-zobacz-proste-patenty-na-smukle-ramiona

Podpowiadamy, jak odchudzić ręce: zobacz proste patenty na smukłe ramiona!

Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć - czy ta faktycznie modelowa odpowiedź na pytanie, jak odchudzić ręce? Okazuje się, że sporo w tym prawdy! Ale sam trening to trochę mało, by skutecznie wysmuklić ramiona - warto więc podejść do procesu bardziej holistycznie i pomyśleć o innych czynnikach. Jakich?

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

podpowiadamy-jak-odchudzic-rece-zobacz-proste-patenty-na-smukle-ramiona

Podpowiadamy, jak odchudzić ręce: zobacz proste patenty na smukłe ramiona!

Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć - czy ta faktycznie modelowa odpowiedź na pytanie, jak odchudzić ręce? Okazuje się, że sporo w tym prawdy! Ale sam trening to trochę mało, by skutecznie wysmuklić ramiona - warto więc podejść do procesu bardziej holistycznie i pomyśleć o innych czynnikach. Jakich?