Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

Zalety jazdy na rowerze

Jazda na rowerze polecana jest niemalże wszystkim. Nawet dzieci warto uczyć jazdy na rowerze. Im wcześniej dziecko zacznie naukę, tym łatwiej będzie mu w przyszłości. Czego można się spodziewać jeżdżąc na rowerze?

Zmniejszenie cellulitu

Ta informacja skierowana jest do kobiet. To kobiety miewają cellulit. Nawet bardzo szczupła kobieta może narzekać z powodu nieestetycznej, pomarańczowej skórki. Z całą pewnością niejednokrotnie próbowałyście zażegnać ów problem, w większości bezskutecznie.

Niestety cellulit jest bardzo trudno, całkowicie zniwelować. Jednak jak najbardziej warto próbować i trzeba to robić. W walce z tym problemem może okazać się pomocna jazda na rowerze. Jeżdżąc rowerem skupiamy się na mozolnej pracy nóg, które wykonują ogromny trening. Nie dość, że mięśnie nóg są wzmacnianie i kształtowane, to można liczyć na zmianę ich obwodów na mniejsze. Dobrym sposobem jest wykonanie zdjęcie przed rozpoczęciem regularnej jazdy rowerem i obserwować postępy.

Spadek masy ciała

Efekty jazdy na rowerze może pokazywać także waga. Jazda rowerem jest treningiem cardio, czyli nastawionym na spalanie kalorii. W związku z tym organizm, który prawidłowo się odżywia, a dodatkowo jest stymulowany regularną aktywnością fizyczną w postaci roweru, może liczyć na zrzucenie zbędnych kilogramów.

Oszczędność pieniędzy
jazda na rowerze zalety

A jakby tak pokusić się o zrezygnowanie z jazdy samochodem lub publicznymi środkami transportu? W zamian za to wstawać nieco wcześniej i pedałować do pracy? Proszę sobie tylko wyobrazić, ile dodatkowej gotówki zaoszczędzimy.

Lepsze samopoczucie

Jeżdżąc na rowerze stacjonarnym i niestacjonarnym, tak samo można poprawić sobie humor i samopoczucie. Podczas uprawiania sportu wydzielane są endorfiny, dzięki którym jesteśmy szczęśliwi - zmęczeni, ale szczęśliwi.

Jeżdżąc rowerem mamy także możliwość obserwacji i obcowania z naturą, która niewątpliwie napawa dużym optymizmem i uspokaja. Dobrze w związku z tym zaproponować taką przejażdżkę swoim najbliższym.

Zapobieganie żylakom

Jeżeli ktoś ma siedzącą pracę albo nazbyt stojącą, to rower będzie idealnym rozwiązaniem, aby zapobiegać powstawaniu żylaków. Często wiele kobiet i mężczyzn nie zdaje sobie sprawy z tego, że żylaki mogą pojawić się nawet u osób w młodym wieku. 

Ruszając się, nie tylko możemy zapobiegać żylakom i zakrzepom, ale także wzmocnimy swoją odporność, obniżymy ciśnienie oraz pomagamy w unormowaniu pracy metabolizmu.

Jak często trenować jazdę rowerem?

Jeździć na rowerze można codziennie. Dla lepszych efektów, im częściej będziemy jeździć, tym lepiej. Należy tylko pamiętać, aby nie przeciążyć organizmu i mięśni. Dla uzyskania optymalnego efektu, warto jeździć na rowerze trzy razy w tygodniu.

Można wybierać się na przejażdżki trwające kilka godzin, ale można też pokusić się o krótsze trasy. Jazdę na rowerze warto urozmaicać, wybierając co trening nową trasę, w innych okolicznościach przyrody.  

Jednak pamiętajmy, iż dla otrzymania najlepszych efektów należy połączyć ten sport z odpowiednio zbilansowaną dietą. Tylko wtedy otrzymamy najlepsze z możliwych efektów. Nie wolno zapominać o wypijaniu dużej ilości wody.

Jednak, jeżeli odczuwamy przetrenowanie lub bóle mięśni bądź stawów, to zaprzestańmy treningom i udajmy się do fizjoterapeuty. Zdowie jest najważniejsze i nie warto z nim zadzierać.

Bezpieczeństwo podczas jazdy rowerem

Bezpieczeństwo podczas jazdy rowerem jest sprawą kluczową. Nie zapominajmy o kasku, który jest podstawową ochroną. Jadąc rowerem nic nas nie chroni, tak jak w aucie, dlatego pamiętajmy o bezpieczeństwie. Zwracajmy także uwagę na to, w jaki sposób jedziemy, wykonujmy poprawnie wszystkie manewry, ale także czuwajmy nad tym, jak zachowują się inni kierowcy na drodze.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Daria Wejman 0 7 maja 2021  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?