Jazda na rowerze, czyli doskonały sposób na schudnięcie

Jazda na rowerze, czyli doskonały sposób na schudnięcie

Jazda na rowerze to jedna z wielu aktywności podejmowanych w celu schudnięcia. Jak szybko można stracić niechciane kilogramy podczas jazdy na rowerze i o czym warto pamiętać?

Jazda rowerem a odchudzanie

Jazda rowerem to jeden z wielu treningów aerobowych przeprowadzanych zarówno w celu schudnięcia, jak i poprawienia swojej kondycji fizycznej. Tego typu sport różni się jednak od innych pod względem faktu, że może być on praktykowany podczas zwykłych dojazdów do szkoły i pracy bez konieczności wygospodarowania dodatkowego czasu ze swojego dnia. Jest to zatem bardzo korzystna opcja dla osób zabieganych.

Czytaj też: Bieganie vs jazda na rowerze

Jazda na rowerze a odchudzanie

Jazda na rowerze pozwala na spalanie zbędnych kilogramów w sposób stosunkowo przyjemny. Codzienne pokonywanie drogi do pracy za pomocą takiego środka transportu jest bowiem znacznie bardziej komfortowe niż stanie w porannych korkach. W wielu miastach istnieją także specjalne ścieżki pozwalające na swobodną jazdę bez konieczności martwienia się o przechodniów oraz inne pojazdy mogące pojawić się na Twojej trasie.

ZobaczCzy codzienne jeżdżenie na rowerze jest zdrowe?

Jazda na rowerze a odchudzanie

Jazda na rowerze to sport spalający wiele kalorii stosunkowo małym kosztem. Podczas takiej aktywności trwającej godzinę można pozbyć się bowiem nawet 500 kcal. Oczywiście, liczba ta zależy nie tylko od czasu trwania treningu, lecz także od wielu innych czynników, takich jak jego intensywność, masa ciała i wzrost osoby ćwiczącej oraz jej indywidualne predyspozycje dotyczące przemiany materii. Z tego powodu 500 to jedynie uśredniona liczba kalorii, jakie można spalić podczas godzinnej jazdy na rowerze.

Jazda na rowerze a odchudzanie nóg
jazda na rowerze odchudzanie

Jazda na rowerze wpływa świetnie na łydki, uda i pośladki. Aktywność fizyczna z dużym obciążeniem pozwala na rozbudowanie mięśni, podczas gdy nieco lżejsza i spokojniejsza forma tego sportu umożliwia spalenie niechcianej tkanki tłuszczowej i wysmuklenie nóg. Z tego powodu podczas jazdy na rowerze należy skupić się na swoim celu i wybrać taką intensywność ćwiczeń, jaka będzie najodpowiedniejsza w Twoim przypadku.

Zobacz też: Rowerek stacjonarny na odchudzanie

Jazda na rowerze a odchudzanie brzucha

Jazda na rowerze pozwala nie tylko na spalenie tkanki tłuszczowej na nogach, lecz także działa pozytywnie na wygląd brzucha. Podczas takiej aktywności fizycznej można odczuć ruch mięśni właśnie w tym obrębie, jednak jest on nieco mniejszy, niż w trakcie ćwiczeń dotyczących głównie brzucha. Połączenie jazdy na rowerze z treningami siłowymi będzie zatem najlepszym rozwiązaniem dla osób, które chcą wyszczuplić i wzmocnić całe ciało.

Jazda na rowerze w domu a odchudzanie

Jazda na rowerze stacjonarnym działa bardzo podobnie do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. W przypadku tej drugiej opcji, można, co prawda, jednocześnie dotlenić organizm i dostarczyć mu odpowiedniej porcji witaminy D3, jednak oba rozwiązania są świetnym pomysłem w przypadku osób, które chcą schudnąć. Jazda na rowerze w domu umożliwia również uprawianie sportu niezależnie od pogody i pory roku, co często stanowi ogromną zaletę dla wielu ćwiczących.

Jazda na rowerze a odchudzanie - forum

W Internecie znaleźć można liczne fora, na których różne osoby dyskutują o wpływie jazdy na rowerze na gubienie zbędnych kilogramów. Zwykle pokazują one także efekty, jakie uzyskały wraz z upływem czasu, dzięki czemu możesz stwierdzić, czy są one dla ciebie wystarczająco atrakcyjne. Pamiętaj jednak, że rezultaty są uzależnione od indywidualnych predyspozycji danej osoby.

Jazda na rowerze a odchudzanie - efekty

Regularna jazda na rowerze pozwala na zrzucenie zbędnych kilogramów w przyjemny i szybki sposób. Możesz realizować aktywność fizyczną podczas codziennych dojazdów do pracy i szkoły, bez konieczności kupowania karnetu na siłownię. Jedynym wydatkiem jest własny rower, z którego możesz korzystać w trakcie wiosny, lata oraz jesieni. Warto jednak wiedzieć, że każdy sport musi iść w parze z odpowiednią dietą.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Nikola Łuszyńska 0 28 kwietnia 2020  1109

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

spinning-w-realu-ciekawostki-o-szosowej-jezdzie-torowej

Spinning w realu - ciekawostki o szosowej jeździe torowej

Dla wszystkich trenujących spinning i kolarstwo lub po prostu lubiących rowery. Duże prędkości, szybkie przejazdy, ciekawe fakty o jeździe torowej - rekord w jeździe godzinnej.

szybka-jazda-kolarstwo-szosowe-wybor-roweru

Szybka jazda - kolarstwo szosowe, wybór roweru

Gdy na zewnątrz robi się ciepło na drogi wyjeżdżają szybkie maszyny. Są prawie bezgłośne, przyjazne dla środowiska i dostarczają dużo frajdy. Mowa o rowerach szosowych. Nie ważne czy mieszkasz w mieście czy na prowincji, kolarstwo szosowe jest dobrą opcją na zadbanie o formę na wiosnę. Jeżeli wcześniej nie jeździłeś na "szosie" i zastanawiasz się nad jej zakupem koniecznie przeczytaj jak wybrać najlepszy rower dla siebie.

jak-przejechalem-rowerem-szosowym-pol-miasta-bez-powietrza-w-oponie

Jak przejechałem rowerem szosowym pół miasta bez powietrza w oponie

Na co dzień jeżdżę rowerem szosowym po mieście. Używam go do dojeżdżania do pracy, rekreacyjnej jazdy w weekendy i czasem do treningów wytrzymałościowych. Dzisiaj opowiem jak uszkodziłem dętkę i przejechałem bez powietrza w oponie przez miasto.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe

Kolarstwo szosowe: Próby wysiłkowe i strefy treningowe

Określanie stref tętna w treningu kolarskim oraz innych sportach wytrzymałościowych. Testowanie intensywności ćwiczeń, określanie maksymalnego tętna i inne techniki monitorowania parametrów treningowych przy ćwiczeniach aerobowych.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe-cz-ii

Kolarstwo szosowe: próby wysiłkowe i strefy treningowe, cz. II

Testy treningowe na wyznaczanie stref tętna w treningu kolarski, biegowym oraz pływackim. Zobacz jak zaplanować i przeprowadzić swój trening by jeździć i biegać szybciej przy tym samym wysiłku.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

spinning-w-realu-ciekawostki-o-szosowej-jezdzie-torowej

Spinning w realu - ciekawostki o szosowej jeździe torowej

Dla wszystkich trenujących spinning i kolarstwo lub po prostu lubiących rowery. Duże prędkości, szybkie przejazdy, ciekawe fakty o jeździe torowej - rekord w jeździe godzinnej.

szybka-jazda-kolarstwo-szosowe-wybor-roweru

Szybka jazda - kolarstwo szosowe, wybór roweru

Gdy na zewnątrz robi się ciepło na drogi wyjeżdżają szybkie maszyny. Są prawie bezgłośne, przyjazne dla środowiska i dostarczają dużo frajdy. Mowa o rowerach szosowych. Nie ważne czy mieszkasz w mieście czy na prowincji, kolarstwo szosowe jest dobrą opcją na zadbanie o formę na wiosnę. Jeżeli wcześniej nie jeździłeś na "szosie" i zastanawiasz się nad jej zakupem koniecznie przeczytaj jak wybrać najlepszy rower dla siebie.

jak-przejechalem-rowerem-szosowym-pol-miasta-bez-powietrza-w-oponie

Jak przejechałem rowerem szosowym pół miasta bez powietrza w oponie

Na co dzień jeżdżę rowerem szosowym po mieście. Używam go do dojeżdżania do pracy, rekreacyjnej jazdy w weekendy i czasem do treningów wytrzymałościowych. Dzisiaj opowiem jak uszkodziłem dętkę i przejechałem bez powietrza w oponie przez miasto.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe

Kolarstwo szosowe: Próby wysiłkowe i strefy treningowe

Określanie stref tętna w treningu kolarskim oraz innych sportach wytrzymałościowych. Testowanie intensywności ćwiczeń, określanie maksymalnego tętna i inne techniki monitorowania parametrów treningowych przy ćwiczeniach aerobowych.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe-cz-ii

Kolarstwo szosowe: próby wysiłkowe i strefy treningowe, cz. II

Testy treningowe na wyznaczanie stref tętna w treningu kolarski, biegowym oraz pływackim. Zobacz jak zaplanować i przeprowadzić swój trening by jeździć i biegać szybciej przy tym samym wysiłku.