Jazda na rowerze, czyli doskonały sposób na schudnięcie

Jazda na rowerze, czyli doskonały sposób na schudnięcie

Jazda na rowerze to jedna z wielu aktywności podejmowanych w celu schudnięcia. Jak szybko można stracić niechciane kilogramy podczas jazdy na rowerze i o czym warto pamiętać?

Jazda rowerem a odchudzanie

Jazda rowerem to jeden z wielu treningów aerobowych przeprowadzanych zarówno w celu schudnięcia, jak i poprawienia swojej kondycji fizycznej. Tego typu sport różni się jednak od innych pod względem faktu, że może być on praktykowany podczas zwykłych dojazdów do szkoły i pracy bez konieczności wygospodarowania dodatkowego czasu ze swojego dnia. Jest to zatem bardzo korzystna opcja dla osób zabieganych.]

Czytaj też: Bieganie vs jazda na rowerze

Jazda na rowerze a odchudzanie

Jazda na rowerze pozwala na spalanie zbędnych kilogramów w sposób stosunkowo przyjemny. Codzienne pokonywanie drogi do pracy za pomocą takiego środka transportu jest bowiem znacznie bardziej komfortowe niż stanie w porannych korkach. W wielu miastach istnieją także specjalne ścieżki pozwalające na swobodną jazdę bez konieczności martwienia się o przechodniów oraz inne pojazdy mogące pojawić się na Twojej trasie.

ZobaczCzy codzienne jeżdżenie na rowerze jest zdrowe?

Jazda na rowerze a odchudzanie

Jazda na rowerze to sport spalający wiele kalorii stosunkowo małym kosztem. Podczas takiej aktywności trwającej godzinę można pozbyć się bowiem nawet 500 kcal. Oczywiście, liczba ta zależy nie tylko od czasu trwania treningu, lecz także od wielu innych czynników, takich jak jego intensywność, masa ciała i wzrost osoby ćwiczącej oraz jej indywidualne predyspozycje dotyczące przemiany materii. Z tego powodu 500 to jedynie uśredniona liczba kalorii, jakie można spalić podczas godzinnej jazdy na rowerze.

Jazda na rowerze a odchudzanie nóg
jazda na rowerze odchudzanie

Jazda na rowerze wpływa świetnie na łydki, uda i pośladki. Aktywność fizyczna z dużym obciążeniem pozwala na rozbudowanie mięśni, podczas gdy nieco lżejsza i spokojniejsza forma tego sportu umożliwia spalenie niechcianej tkanki tłuszczowej i wysmuklenie nóg. Z tego powodu podczas jazdy na rowerze należy skupić się na swoim celu i wybrać taką intensywność ćwiczeń, jaka będzie najodpowiedniejsza w Twoim przypadku.

Zobacz też: Rowerek stacjonarny na odchudzanie

Jazda na rowerze a odchudzanie brzucha

Jazda na rowerze pozwala nie tylko na spalenie tkanki tłuszczowej na nogach, lecz także działa pozytywnie na wygląd brzucha. Podczas takiej aktywności fizycznej można odczuć ruch mięśni właśnie w tym obrębie, jednak jest on nieco mniejszy, niż w trakcie ćwiczeń dotyczących głównie brzucha. Połączenie jazdy na rowerze z treningami siłowymi będzie zatem najlepszym rozwiązaniem dla osób, które chcą wyszczuplić i wzmocnić całe ciało.

Jazda na rowerze w domu a odchudzanie

Jazda na rowerze stacjonarnym działa bardzo podobnie do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. W przypadku tej drugiej opcji, można, co prawda, jednocześnie dotlenić organizm i dostarczyć mu odpowiedniej porcji witaminy D3, jednak oba rozwiązania są świetnym pomysłem w przypadku osób, które chcą schudnąć. Jazda na rowerze w domu umożliwia również uprawianie sportu niezależnie od pogody i pory roku, co często stanowi ogromną zaletę dla wielu ćwiczących.

Jazda na rowerze a odchudzanie - forum

W Internecie znaleźć można liczne fora, na których różne osoby dyskutują o wpływie jazdy na rowerze na gubienie zbędnych kilogramów. Zwykle pokazują one także efekty, jakie uzyskały wraz z upływem czasu, dzięki czemu możesz stwierdzić, czy są one dla ciebie wystarczająco atrakcyjne. Pamiętaj jednak, że rezultaty są uzależnione od indywidualnych predyspozycji danej osoby.

Jazda na rowerze a odchudzanie - efekty

Regularna jazda na rowerze pozwala na zrzucenie zbędnych kilogramów w przyjemny i szybki sposób. Możesz realizować aktywność fizyczną podczas codziennych dojazdów do pracy i szkoły, bez konieczności kupowania karnetu na siłownię. Jedynym wydatkiem jest własny rower, z którego możesz korzystać w trakcie wiosny, lata oraz jesieni. Warto jednak wiedzieć, że każdy sport musi iść w parze z odpowiednią dietą.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Nikola Łuszyńska 0 28 kwietnia 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

spinning-w-realu-ciekawostki-o-szosowej-jezdzie-torowej

Spinning w realu - ciekawostki o szosowej jeździe torowej

Dla wszystkich trenujących spinning i kolarstwo lub po prostu lubiących rowery. Duże prędkości, szybkie przejazdy, ciekawe fakty o jeździe torowej - rekord w jeździe godzinnej.

szybka-jazda-kolarstwo-szosowe-wybor-roweru

Szybka jazda - kolarstwo szosowe, wybór roweru

Gdy na zewnątrz robi się ciepło na drogi wyjeżdżają szybkie maszyny. Są prawie bezgłośne, przyjazne dla środowiska i dostarczają dużo frajdy. Mowa o rowerach szosowych. Nie ważne czy mieszkasz w mieście czy na prowincji, kolarstwo szosowe jest dobrą opcją na zadbanie o formę na wiosnę. Jeżeli wcześniej nie jeździłeś na "szosie" i zastanawiasz się nad jej zakupem koniecznie przeczytaj jak wybrać najlepszy rower dla siebie.

jak-przejechalem-rowerem-szosowym-pol-miasta-bez-powietrza-w-oponie

Jak przejechałem rowerem szosowym pół miasta bez powietrza w oponie

Na co dzień jeżdżę rowerem szosowym po mieście. Używam go do dojeżdżania do pracy, rekreacyjnej jazdy w weekendy i czasem do treningów wytrzymałościowych. Dzisiaj opowiem jak uszkodziłem dętkę i przejechałem bez powietrza w oponie przez miasto.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe

Kolarstwo szosowe: Próby wysiłkowe i strefy treningowe

Określanie stref tętna w treningu kolarskim oraz innych sportach wytrzymałościowych. Testowanie intensywności ćwiczeń, określanie maksymalnego tętna i inne techniki monitorowania parametrów treningowych przy ćwiczeniach aerobowych.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe-cz-ii

Kolarstwo szosowe: próby wysiłkowe i strefy treningowe, cz. II

Testy treningowe na wyznaczanie stref tętna w treningu kolarski, biegowym oraz pływackim. Zobacz jak zaplanować i przeprowadzić swój trening by jeździć i biegać szybciej przy tym samym wysiłku.

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

spinning-w-realu-ciekawostki-o-szosowej-jezdzie-torowej

Spinning w realu - ciekawostki o szosowej jeździe torowej

Dla wszystkich trenujących spinning i kolarstwo lub po prostu lubiących rowery. Duże prędkości, szybkie przejazdy, ciekawe fakty o jeździe torowej - rekord w jeździe godzinnej.

szybka-jazda-kolarstwo-szosowe-wybor-roweru

Szybka jazda - kolarstwo szosowe, wybór roweru

Gdy na zewnątrz robi się ciepło na drogi wyjeżdżają szybkie maszyny. Są prawie bezgłośne, przyjazne dla środowiska i dostarczają dużo frajdy. Mowa o rowerach szosowych. Nie ważne czy mieszkasz w mieście czy na prowincji, kolarstwo szosowe jest dobrą opcją na zadbanie o formę na wiosnę. Jeżeli wcześniej nie jeździłeś na "szosie" i zastanawiasz się nad jej zakupem koniecznie przeczytaj jak wybrać najlepszy rower dla siebie.

jak-przejechalem-rowerem-szosowym-pol-miasta-bez-powietrza-w-oponie

Jak przejechałem rowerem szosowym pół miasta bez powietrza w oponie

Na co dzień jeżdżę rowerem szosowym po mieście. Używam go do dojeżdżania do pracy, rekreacyjnej jazdy w weekendy i czasem do treningów wytrzymałościowych. Dzisiaj opowiem jak uszkodziłem dętkę i przejechałem bez powietrza w oponie przez miasto.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe

Kolarstwo szosowe: Próby wysiłkowe i strefy treningowe

Określanie stref tętna w treningu kolarskim oraz innych sportach wytrzymałościowych. Testowanie intensywności ćwiczeń, określanie maksymalnego tętna i inne techniki monitorowania parametrów treningowych przy ćwiczeniach aerobowych.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe-cz-ii

Kolarstwo szosowe: próby wysiłkowe i strefy treningowe, cz. II

Testy treningowe na wyznaczanie stref tętna w treningu kolarski, biegowym oraz pływackim. Zobacz jak zaplanować i przeprowadzić swój trening by jeździć i biegać szybciej przy tym samym wysiłku.