Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

Biomechanika jazdy na rowerze: które mięśnie działają?

Choć to tylko rower, regularny trening z wykorzystaniem tego sprzętu może stanowić świetną metodę wzmacniania całego ciała. Mało kto wie, że podczas jazdy na rowerze pracę wykonuje wiele grup mięśni. Najintensywniej pracują mm. nóg, w szczególności mm. czworogłowe i dwugłowe ud i mm. brzuchate łydek. W pracę zaangażowane są również mm. najszersze grzbietu i stabilizatory łopatek, a także mm. ramion, w szczególności mm. trójgłowe i dwugłowe (tricepsy i bicepsy) oraz zespół mm. przedramion. Poszczególne mięśnie wykonują pracę w zależności od wielu czynników, a kluczowe jest samo ustawienie roweru. Ważna jest również wybrana przerzutka - im ciężej pedałować, tym mocniej zaangażowane są poszczególne mięśnie. Podobnie jest w przypadku różnego stopnia nachylenia terenu. Jak powinna wyglądać jazda na rowerze pod kątem treningu mięśni brzucha?

Mięśnie brzucha a jazda na rowerze: w jaki sposób należy jeździć?

Co do zasady jazda rowerowa, tak jak inne ćwiczenia aerobowe, nie wpływa wyłącznie na jedną grupę mięśni. Trenowane są jednocześnie różne partie ciała, a najbardziej zaangażowane w pracę są mm. nóg. Jazda na rowerze wpływa jednak na mięśnie brzucha, a najbardziej możemy to poczuć głównie w momencie wykonywania mocnych podjazdów oraz podczas gwałtownych manewrów. Wtedy to nasze mięśnie brzucha stabilizują całą sylwetkę, dzięki czemu jazda na rowerze staje się płynna. Podczas ruchów stabilizacji w pracę angażują się bezpośrednio również mm. ramion oraz pośladków. Warto pamiętać, że takich efektów nie osiągniemy podczas jazdy na rowerze stacjonarnym w domu czy w klubie fitness. Najlepiej w takich sytuacjach sprawdzają się rowery górskie typu MTB. To idealny sprzęt dla zapewnienia komfortu jazdy i jeszcze większego zaangażowania w pracę konkretnych mięśni.

Jazda na rowerze mięśnie brzucha: twój sposób na odchudzanie!
jazda na rowerze mięśnie brzucha

Wiele osób myśli, że trening na odchudzanie to tylko ten wykonywany na siłowni czy w klubie fitness. Okazuje się, że nie trzeba korzystać z pionowych czy poziomych rowerów stacjonarnych, aby czerpać wielopłaszczyznowe korzyści z tej formy treningu. Jazda na rowerze świetnie wpływa na mięśnie brzucha i tym samym może być dobrym środkiem w drodze do zbudowania wymarzonej sylwetki. Według badań i statystyk, podczas jazdy rowerem z prędkością ok. 15 km/h już podczas 1 h można spalić ok. 300 kcal. W tym samym czasie, poruszając się z prędkością ok. 35-40 km/h, można spalić nawet 600 kcal. Prędkość to oczywiście tylko jeden czynnik - trudniejszy teren skutecznie zwiększy wydatek energetyczny w tym samym czasie. Jazda na rowerze, mięśnie brzucha i odchudzanie - brzmi jak idealne rozwiązanie, zwłaszcza dla tych, którzy planują redukcję tkanki tłuszczowej.

Odchudzanie i jazda na rowerze: czy sprawdzą się stalowe mięśnie brzucha?

Nie bez powodu jazda na rowerze wpływa na mięśnie brzucha - są one odpowiedzialne za stabilizację korpusu podczas wszystkich manewrów. Nie oznacza to oczywiście, że sama jazda na rowerze wystarczy, aby zbudować mocne mięśnie brzucha i skutecznie przyspieszyć proces odchudzania. Sam rower może okazać się niewystarczający. Z doświadczenia rekomendujemy holistyczne podejście do procesu treningowego i odchudzania oraz stosowanie różnych form wysiłku. Może to być trening siłowy, trening aerobowy (bieganie, jazda na rowerze), basen oraz trening w domowym zaciszu. Dobrze sprawdzi się także trening uważności np. w postaci domowej sesji jogi. Tak różnorodna aktywność fizyczna połączona ze zbilansowaną dietą pozytywnie wpłynie na całokształt twojego treningu, a jazda na rowerze będzie dodatkowym elementem w twojej drodze po mocne mięśnie brzucha.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Witold Milewski 0 17 stycznia 2021  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

nowe-dyscypliny-fitness

Nowe dyscypliny Fitness

Jak we wszystkich dziedzinach życia tak w fitnessie, aby nie zostać w tyle trzeba się rozwijać. Dlatego ciągle powstają nowe typy zajęć, metody treningowe i korzystające z nowego sprzętu treningowego. W tym artykule przyjrzymy się najpopularniejszym nowym treningom.

ciekawe-gadzety-fitness-dostepne-od-2016-roku

Ciekawe gadżety fitness dostępne od 2016 roku

Nowy rok przynosi kilka nowości na rynku akcesorii fitness. Zobaczcie listę 7 gadżetów dla aktywnych. Nowoczesny sprzęt dostarczy szczegółowych danych o treningu, zagra muzykę pod wodą lub oszczędzi miejsce w torbie na siłownię!

jak-wybrac-silownie-lub-klub-fitness-krok-po-kroku

Jak wybrać siłownię lub klub fitness, krok po kroku

Klamka zapadła! Postanawiamy chodzić na siłownię, aby zrzucić kilka kilogramów, wysmuklić sylwetkę bądź zbudować mięśnie. Mamy przed sobą cel, widzimy siebie po półrocznych regularnych treningach i już chcemy zmotywowani podjąć się wyzwania. Ale jak wybrać siłownię na nasz plac boju o lepsze ciało? Podpowiadamy krok po kroku.

abecadlo-fitnessu

Abecadło fitnessu

W tym materiale rozszyfrujemy skróty ABS, ABT, ATC, TRX, TBC oraz Tae Bo. Wszystkie te skróty odnoszą się do zajęć typu fitness czyli treningów kształtujących sylwetkę i poprawiających kondycję organizmu.

najsprawniejsza-babcia-na-swiecie-80-letnia-kulturystka-trenujaca-fitness-ernestine-shepherd

Najsprawniejsza babcia na świecie – 80 letnia kulturystka trenująca fitness Ernestine Shepherd

Najstarsza bodybuilderka, kulturystka i zawodniczka fitness. Kondycja i siła tej babki może zaskoczyć. Mimo 80 lat wygląda jak wysportowana 40 latka. Poznajcie Ernestine Shepherd.

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

nowe-dyscypliny-fitness

Nowe dyscypliny Fitness

Jak we wszystkich dziedzinach życia tak w fitnessie, aby nie zostać w tyle trzeba się rozwijać. Dlatego ciągle powstają nowe typy zajęć, metody treningowe i korzystające z nowego sprzętu treningowego. W tym artykule przyjrzymy się najpopularniejszym nowym treningom.

ciekawe-gadzety-fitness-dostepne-od-2016-roku

Ciekawe gadżety fitness dostępne od 2016 roku

Nowy rok przynosi kilka nowości na rynku akcesorii fitness. Zobaczcie listę 7 gadżetów dla aktywnych. Nowoczesny sprzęt dostarczy szczegółowych danych o treningu, zagra muzykę pod wodą lub oszczędzi miejsce w torbie na siłownię!

jak-wybrac-silownie-lub-klub-fitness-krok-po-kroku

Jak wybrać siłownię lub klub fitness, krok po kroku

Klamka zapadła! Postanawiamy chodzić na siłownię, aby zrzucić kilka kilogramów, wysmuklić sylwetkę bądź zbudować mięśnie. Mamy przed sobą cel, widzimy siebie po półrocznych regularnych treningach i już chcemy zmotywowani podjąć się wyzwania. Ale jak wybrać siłownię na nasz plac boju o lepsze ciało? Podpowiadamy krok po kroku.

abecadlo-fitnessu

Abecadło fitnessu

W tym materiale rozszyfrujemy skróty ABS, ABT, ATC, TRX, TBC oraz Tae Bo. Wszystkie te skróty odnoszą się do zajęć typu fitness czyli treningów kształtujących sylwetkę i poprawiających kondycję organizmu.

najsprawniejsza-babcia-na-swiecie-80-letnia-kulturystka-trenujaca-fitness-ernestine-shepherd

Najsprawniejsza babcia na świecie – 80 letnia kulturystka trenująca fitness Ernestine Shepherd

Najstarsza bodybuilderka, kulturystka i zawodniczka fitness. Kondycja i siła tej babki może zaskoczyć. Mimo 80 lat wygląda jak wysportowana 40 latka. Poznajcie Ernestine Shepherd.