Jazda na rolkach – przyjemne trenowanie ciała

Jazda na rolkach – przyjemne trenowanie ciała

Sezon letni i jesienny to doskonały czas na wyciągnięcie rolek i udanie się na trening na świeżym powietrzu. Rolki gwarantują zarówno dobrą zabawę, jak i poprawiają ogólną kondycję organizmu. Poznaj korzyści płynące z jeżdżenia na rolkach.

Skąd się wzięły rolki?

rolki usa historia pierwsze rolki jazda dziewczyny

Wbrew ludzkim wyobrażeniom o rolkach, jako współczesnym wynalazku, rolki zostały skonstruowane w XVIII wieku przez Belga Johna Josepha Merlina. Chciał on znaleźć letni zamiennik dla łyżew, co mu się w zupełności udało. Rolki nie zostały żywo przyjęte, jednak z biegiem czasu wróciły do łask. Jazda na rolkach to sport typowo letni i jesienny, współcześnie, w większości miast w Polsce, organizowane są wydarzenia zbierające ludzi jeżdżących na rolkach, by wspólnie pokonać ustaloną trasę (zazwyczaj nocą). Największym wydarzeniem zbierającym rolkarzy jest Nightskating Warszawa.

Dlaczego warto założyć rolki?

Jazda na rolkach jest przede wszystkim dobrą zabawą, ale właśnie dzięki niej ludzki organizm zyskuje bardzo wiele. Nie tylko pobudza układ oddechowy i układ krążenia, lecz także nie obciąża stawów. Jazda na rolkach ponadto pobudza do pracy prawie wszystkie partie mięśni – ręce, nogi, plecy, pośladki czy brzuch, dzięki czemu wiele osób zamiast treningu na siłowni wybiera właśnie jazdę na rolkach – przyjemnie modelują swoją sylwetkę.

Przyjemne z pożytecznym

Jazda na rolkach może być formą treningu odchudzającego. Należy jednak pamiętać, że tak jak w każdej aktywności fizycznej, by osiągnąć zamierzone efekty, należy systematycznie ćwiczyć. Jeśli chodzi o rolki, powinno się jeździć około pół godziny dziennie do czterech razy na tydzień. Ponadto tempo powinno być spokojne, dzięki czemu organizm nie zmęczy się zbyt szybko i będzie w stanie pokonać dłuższy dystans.

Na rolkach do pracy

Korzystając z sezonu rolkarskiego warto wykorzystać jazdę na rolkach jako trening w trakcie dojazdu do pracy. Rolki rozwijają spore prędkości i mogą być dobrym zamiennikiem roweru, samochodu czy autobusu. Jazda do pracy na rolkach nie powoduje martwienia się czy znajdzie się wolne miejsce parkingowe lub miejsce w stojaku na rowery – są niewielkie, więc można je zabrać ze sobą do pracy. Dzięki wykorzystaniu czasu poświęconego na dojazd na jazdę na rolkach, nie tylko nie stoi się w korkach, lecz także organizm budzi się dzięki porannej aktywności.

Korzyści nie tylko dla organizmu

Dzięki temu, że sezon rolkarski to okres lata i jesieni pokrywa się on z sezonem urlopowo-wakacyjnym. W tym kontekście rolki są kreatywnym pomysłem na transport po mieście podczas wypoczynku. Zamiast męczyć się w zatłoczonym i dusznym autobusie, lub godzinami chodzić piechotą, warto jeździć na rolkach. Rolki zapewniają dużą swobodę i są mobilne, w niedługim czasie można pokonać spore odległości, a w momencie dotarcia do celu wystarczy je zdjąć i zacząć zwiedzać zamki i kościoły. Ponadto aktywność fizyczna związana z jazdą na rolkach pozwala na dotlenienie organizmu i efektywniejsze zwiedzanie.

Trener Pokemon na rolkach

Zbierasz pokemony? A co jeśli zamiast monotonnych spacerów, by wychodzić dziesięciokilometrowe jajko założyć rolki i szybko wyhodować nowego pokemona? Jest to dobry pomysł, ponieważ gra ma ograniczenie prędkości do 20 km/h, przy której naliczanie kilometrów jajka jest zablokowane, zatem rolki to idealny środek transportu dla Trenera Pokemon. Pokonywanie większych dystansów dzięki jeździe na rolkach daje również możliwość znalezienia większej ilości rzadkich i nowych pokemonów. Jazda na rolkach poprawi ponadto trenerską kondycję, dzięki czemu w przyszłości będzie mógł pokonywać coraz dłuższe trasy, a co za tym idzie zdobywać coraz wyższe poziomy w Pokemon Go.

Czytaj więcej: Jak szybciej łapać pokemony? 

Rolki – sport dla każdego

Jazda na rolkach może mieć bardzo dużo zastosowań nie tylko w ramach treningów, lecz także jako środek transportu. Dzięki rolkom można aktywnie wykorzystać czas, który w dużej mierze traci się na automatyczne czynności, takie jak dojazd do pracy czy droga od jednego zabytku do drugiego. Warto zastanowić się nad wszechstronnym zastosowaniem rolek i wprowadzić je do swojego życia.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Dominika Górska 1 9 września 2016  3284

Dodaj komentarz

  • 23 lipca 2017
    Jako dziecko uwielbiałam jeździć na rolkach. Później złamanie ręki i jakoś nie jestem w stanie się znowu do tego przekonać. Niestety, pewien rodzaj traumy pozostał....

Artykuły z kategorii: Bieganie

rozciaganie-po-bieganiu-jak-sie-do-niego-zabrac-by-przynioslo-pozadane-efekty

Rozciąganie po bieganiu - jak się do niego zabrać, by przyniosło pożądane efekty?

Odpowiednia rozgrzewka to ważny element treningu, również w przypadku treningu biegacza. Co zrobić, gdy już zakończymy ćwiczenia i nasze ciało będzie powoli stygnąć? Dobrym pomysłem będzie wykonanie kilku ćwiczeń na rozciąganie po bieganiu, dzięki którym nasze mięśnie nie stracą na elastyczności i będą gotowe na kolejne wyzwania. Jak się do tego zabrać?

oddychanie-podczas-biegania-czyli-jak-to-robic-z-glowa

Oddychanie podczas biegania, czyli jak to robić z głową?

Już od najmłodszych lat wiemy o tym, jak ważny jest udział tlenu w aktywności fizycznej. Oddychanie podczas biegania to trochę specyficzne zjawisko. Z jednej strony powinniśmy to robić przez nos, momentami jednak przez usta. Jak to rozróżnić i jak oddychać, żeby w ogóle miało to sens?

jak-wzmocnic-kolana-po-urazie-lub-bez-zadnej-kontuzji

Jak wzmocnić kolana po urazie lub bez żadnej kontuzji?

Wzmocnienie kolan może być konieczne nie tylko po urazie, lecz także w przypadku osób, które regularnie ćwiczą i narażają ten staw na kontuzje. Sprawdź, jak skutecznie wzmocnić kolana za pomocą kilku prostych ćwiczeń.

bieganie-czyli-jak-spalic-duzo-kalorii-w-krotkim-czasie

Bieganie, czyli jak spalić dużo kalorii w krótkim czasie

Bieganie to jeden z popularniejszych sposobów na gubienie zbędnych kilogramów. Ile tak naprawdę kalorii spala ten sport i jak długo trzeba biegać, aby uzyskać oczekiwane rezultaty?

jak-rozpoczac-swoja-przygode-z-bieganiem

Jak rozpocząć swoją przygodę z bieganiem?

Bieganie zyskuje na popularności od kilku lat, szczególnie w sezonie wiosenno-letnim. Tego typu aktywność fizyczna niesie bowiem za sobą wiele korzyści. Co daje bieganie i jak rozpocząć regularne treningi w sposób odpowiedzialny?

spacer-i-spalanie-kalorii-czy-to-jest-mozliwe

Spacer i spalanie kalorii – czy to jest możliwe?

Mówi się, że spalanie kalorii następuje wyłącznie przy intensywnym treningu. Wiele osób uważa, że zwykły ruch nie wpływa na zmniejszenie tkanki tłuszczowej. Czy aby pewno? Codzienny spacer może być świetnym sposobem na spalenie wielu kalorii! Dowiedz się, ile kalorii możesz spalić podczas zwykłego spaceru! Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

slow-jogging-czyli-doskonala-alternatywa-dla-klasycznego-biegania

Slow jogging, czyli doskonała alternatywa dla klasycznego biegania

Slow jogging to nieco mniej popularna alternatywa dla klasycznego biegania znanego wielu osobom dążącym do szczupłej i wysportowanej sylwetki. Czym tak właściwie jest ta aktywność fizyczna i na czym dokładnie polega?

biegaj-malo-zyskaj-duzo-metoda-treningowa-andyego-magnessa

Biegaj mało, zyskaj dużo – metoda treningowa Andy’ego Magnessa

Istnieją metody biegowe, które zakładają małą częstotliwość treningów i jednocześnie zachwycające wyniki sportowe. Istnieją też ludzie, którzy są w stanie to osiągnąć! Tak jest w przypadku Andy’ego Magnessa – ultramaratończyka, który trenując jedynie godzinę tygodniowo jest w stanie ukończyć stukilometrowe dystanse. Na czym polega skuteczność jego metody treningowej? I co proponują przeciwnicy?

jak-wyglada-trening-sprinterski

Jak wygląda trening sprinterski?

Każda dyscyplina wymaga odpowiedniego przygotowania, również w sprincie istotną rolę odgrywa przemyślany plan treningowy i niegasnąca motywacja zawodnika. Jak powinien wyglądać dobrze zorganizowany plan treningu sprinterskiego i czy już na etapie przygotowań można zaplanować poprawę wyników w zawodowym biegu? Sprinterzy potrzebują wszechstronnych treningów. Zobacz, jak wygląda trening sprinterski i wypróbuj konkretny plan treningowy dla sprintera.

czy-codzienne-bieganie-ma-sens

Czy codzienne bieganie ma sens?

Zapaleni biegacze nie są w stanie odpuścić sobie nawet dnia treningu. Co jednak z czasem na regenerację po treningową? Czy codzienne bieganie może być zdrowe?

rozciaganie-po-bieganiu-jak-sie-do-niego-zabrac-by-przynioslo-pozadane-efekty

Rozciąganie po bieganiu - jak się do niego zabrać, by przyniosło pożądane efekty?

Odpowiednia rozgrzewka to ważny element treningu, również w przypadku treningu biegacza. Co zrobić, gdy już zakończymy ćwiczenia i nasze ciało będzie powoli stygnąć? Dobrym pomysłem będzie wykonanie kilku ćwiczeń na rozciąganie po bieganiu, dzięki którym nasze mięśnie nie stracą na elastyczności i będą gotowe na kolejne wyzwania. Jak się do tego zabrać?

oddychanie-podczas-biegania-czyli-jak-to-robic-z-glowa

Oddychanie podczas biegania, czyli jak to robić z głową?

Już od najmłodszych lat wiemy o tym, jak ważny jest udział tlenu w aktywności fizycznej. Oddychanie podczas biegania to trochę specyficzne zjawisko. Z jednej strony powinniśmy to robić przez nos, momentami jednak przez usta. Jak to rozróżnić i jak oddychać, żeby w ogóle miało to sens?

jak-wzmocnic-kolana-po-urazie-lub-bez-zadnej-kontuzji

Jak wzmocnić kolana po urazie lub bez żadnej kontuzji?

Wzmocnienie kolan może być konieczne nie tylko po urazie, lecz także w przypadku osób, które regularnie ćwiczą i narażają ten staw na kontuzje. Sprawdź, jak skutecznie wzmocnić kolana za pomocą kilku prostych ćwiczeń.

bieganie-czyli-jak-spalic-duzo-kalorii-w-krotkim-czasie

Bieganie, czyli jak spalić dużo kalorii w krótkim czasie

Bieganie to jeden z popularniejszych sposobów na gubienie zbędnych kilogramów. Ile tak naprawdę kalorii spala ten sport i jak długo trzeba biegać, aby uzyskać oczekiwane rezultaty?

jak-rozpoczac-swoja-przygode-z-bieganiem

Jak rozpocząć swoją przygodę z bieganiem?

Bieganie zyskuje na popularności od kilku lat, szczególnie w sezonie wiosenno-letnim. Tego typu aktywność fizyczna niesie bowiem za sobą wiele korzyści. Co daje bieganie i jak rozpocząć regularne treningi w sposób odpowiedzialny?

spacer-i-spalanie-kalorii-czy-to-jest-mozliwe

Spacer i spalanie kalorii – czy to jest możliwe?

Mówi się, że spalanie kalorii następuje wyłącznie przy intensywnym treningu. Wiele osób uważa, że zwykły ruch nie wpływa na zmniejszenie tkanki tłuszczowej. Czy aby pewno? Codzienny spacer może być świetnym sposobem na spalenie wielu kalorii! Dowiedz się, ile kalorii możesz spalić podczas zwykłego spaceru! Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

slow-jogging-czyli-doskonala-alternatywa-dla-klasycznego-biegania

Slow jogging, czyli doskonała alternatywa dla klasycznego biegania

Slow jogging to nieco mniej popularna alternatywa dla klasycznego biegania znanego wielu osobom dążącym do szczupłej i wysportowanej sylwetki. Czym tak właściwie jest ta aktywność fizyczna i na czym dokładnie polega?

biegaj-malo-zyskaj-duzo-metoda-treningowa-andyego-magnessa

Biegaj mało, zyskaj dużo – metoda treningowa Andy’ego Magnessa

Istnieją metody biegowe, które zakładają małą częstotliwość treningów i jednocześnie zachwycające wyniki sportowe. Istnieją też ludzie, którzy są w stanie to osiągnąć! Tak jest w przypadku Andy’ego Magnessa – ultramaratończyka, który trenując jedynie godzinę tygodniowo jest w stanie ukończyć stukilometrowe dystanse. Na czym polega skuteczność jego metody treningowej? I co proponują przeciwnicy?

jak-wyglada-trening-sprinterski

Jak wygląda trening sprinterski?

Każda dyscyplina wymaga odpowiedniego przygotowania, również w sprincie istotną rolę odgrywa przemyślany plan treningowy i niegasnąca motywacja zawodnika. Jak powinien wyglądać dobrze zorganizowany plan treningu sprinterskiego i czy już na etapie przygotowań można zaplanować poprawę wyników w zawodowym biegu? Sprinterzy potrzebują wszechstronnych treningów. Zobacz, jak wygląda trening sprinterski i wypróbuj konkretny plan treningowy dla sprintera.

czy-codzienne-bieganie-ma-sens

Czy codzienne bieganie ma sens?

Zapaleni biegacze nie są w stanie odpuścić sobie nawet dnia treningu. Co jednak z czasem na regenerację po treningową? Czy codzienne bieganie może być zdrowe?