Jakie tętno do spalania tłuszczu?

Jakie tętno do spalania tłuszczu?

Spalanie tkanki tłuszczowej zależy nie tylko od wybranego typu ćwiczeń, lecz także od uwarunkowań organizmu danej osoby. Utrzymanie odpowiedniego tętna jest w stanie znacznie przyspieszyć efekty i wspomóc odchudzanie. Jakie tętno jest najbardziej wskazane podczas treningów?

Jak obliczyć tętno do spalania tłuszczu?

Teoria efektywności spalania tkanki tłuszczowej zależnie od tętna wykorzystuje wskaźnik określający maksymalną wartość tego parametru. Wzór na obliczenie HRmax:
220 - ilość lat danej osoby = HRmax

W przypadku osoby 23-letniej tętno maksymalne wynosi zatem 197. Jest to wartość, na podstawie której wylicza się procentowy udział tkanki tłuszczowej podczas treningu. Należy jednak pamiętać, że w Internecie można znaleźć wiele wykresów różniących się od siebie drobnymi szczegółami, dlatego nie można ufać im w stu procentach.

Jakie tętno do spalania tłuszczu? Wartość tętna a spalanie tkanki tłuszczowej

Według wielu źródeł spalanie tkanki tłuszczowej jest znaczne bardziej efektywne w przypadku zachowania niższego tętna. Z tego powodu spokojniejszy trening może okazać się skuteczniejszy w usuwaniu zbędnej tkanki tłuszczowej gromadzącej się w dowolnym miejscu. Jest to zdecydowanie dobra wiadomość dla osób o nieco słabszej kondycji, dla których intensywne ćwiczenia mogłyby być nie lada wyzwaniem.

Jakie tętno do spalania tłuszczu na rowerze?

Zasada udziału procentowego tkanki tłuszczowej podczas spalania kalorii jest taka sama niezależnie od wybranego przyrządu. Podczas jeżdżenia na rowerze warto zrezygnować z dużych podjazdów wymagających większego nakładu sił oraz innych czynności podwyższających tętno. Jazda na równej powierzchni z niewielką prędkością przez znacznie dłuższy czas pozwala bowiem na efektywniejsze spalanie tkanki tłuszczowej niż krótki trening przy wysokim tętnie.

Czytaj też: Ćwiczenia na otyłość brzuszną

Jakie tętno do spalania tłuszczu na orbitreku?

Podobna sytuacja dotyczy również orbitreka. Dla osób, które chcą pozbyć się nadmiernej tkanki tłuszczowej najlepszym rozwiązaniem jest mniej wymagający trening trwający odpowiednią ilość czasu. Niektóre orbitreki posiadają specjalne nakładki na palec pozwalające na mierzenie tętna w czasie rzeczywistym, co sprawdza się świetnie w przypadku użytkowników dbających o jego utrzymanie na odpowiednim poziomie. Wówczas kontrolowanie właściwych wartości jest znacznie łatwiejsze i nie wymaga kupowania zegarków posiadających system pokazujący aktualne tętno.

Jakie tętno do spalania tłuszczu biegając?
jakie tętno do spalania tluszczu

Podczas biegu również można zastosować się do teorii dotyczącej udziału procentowego tkanki tłuszczowej. Wówczas należy utrzymać odpowiednie tempo i nie decydować się na trasy, na których występują liczne przeszkody w postaci kamieni lub pagórków. Dzięki takiemu rozwiązaniu bieg staje się znacznie spokojniejszy, co pozwala na obniżenie tętna i zachowanie jego poziomu umożliwiającego skuteczne spalanie tkanki tłuszczowej.

Jakie tętno do spalania tłuszczu? - kalorie to nie tkanka tłuszczowa

Korzystając z różnego rodzaju aplikacji wykonujących pomiary podczas aktywności fizycznej można zauważyć, że ilość spalonych kalorii jest znacznie większa w przypadku intensywniejszych treningów. Jednak wbrew pozorom nie jest to wyłącznie tkanka tłuszczowa. Podczas utrzymywania znacznie wyższego tętna co prawda spala się więcej kalorii, jednak udział procentowy tkanki tłuszczowej jest mniejszy. Z tego powodu intensywne treningi nie są wskazane dla osób, które dążą do pozbycia się zbędnych kilogramów.

Czytaj też: Pole dance a odchudzanie

Jakie tętno do spalania tłuszczu przy nadwadze?

Osoby ze znaczną nadwagą lub nawet otyłością nie są w stanie wykonywać naprawdę intensywnych ćwiczeń angażujących wiele mięśni. Z tego powodu wiadomość o tym, że te mniej wymagające aktywności utrzymujące niższe tętno są bardziej wskazane może stanowić dla nich niemal zbawienie. W takim przypadku dobrym pomysłem będzie skorzystanie z rowerka stacjonarnego z wbudowanym miernikiem tętna lub orbitreka. Na rynku istnieją również liczne modele zegarków pozwalających na odczytywanie odpowiednich wyliczeń w czasie rzeczywistym.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Nikola Łuszyńska 0 26 września 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

jakie-bledy-popelniaja-kobiety-zaczynajac-odchudzanie-poznaj-ranking-top-5

Jakie błędy popełniają kobiety, zaczynając odchudzanie? Poznaj ranking TOP 5!

Wiele kobiet decyduje się zacząć odchudzanie. Postanowienie godne podziwu - tym bardziej, jeśli mamy dobrze przygotowany plan, jasno określony cel i wystarczająco dużo determinacji. Co, jeśli coś pójdzie nie tak? Zobacz, jakie błędy popełniają kobiety podczas odchudzania, aby twoja redukcja przebiegła pomyślnie!

cwiczenia-na-posladki-i-uda-proste-patenty-bez-wychodzenia-z-domu

Ćwiczenia na pośladki i uda - proste patenty bez wychodzenia z domu!

Epidemia czy nie, o formę trzeba dbać! Niezależnie od twojego doświadczenia w treningu, możesz sprawdzić nasze ćwiczenia na pośladki i uda, które wykonasz w domu. Zamknięte siłownie to nie problem! Przekonaj się, jakie to proste i zadbaj o kształtne pośladki i jędrne uda już dziś!

zdrowy-sen-a-proces-odchudzania-sprawdz-co-musisz-wiedziec-na-temat-spania

Zdrowy sen a proces odchudzania: sprawdź, co musisz wiedzieć na temat… spania!

Wielu z nas zdaje się, że 8 godzin snu to magiczna granica wyspania się, bycia wypoczętym przez cały dzień i w pełni zregenerowanym. Okazuje się, że zdrowy sen nie jedno ma imię i nie dla wszystkich musi trwać tak samo długo. Z czego to wynika? I jak nasz sen może wpływać na proces odchudzania?

wrzuc-wyzszy-bieg-w-swoim-treningu-siegnij-po-cwiczenia-ze-skakanka

Wrzuć wyższy bieg w swoim treningu - sięgnij po ćwiczenia ze skakanką!

Niepozorny przyrząd treningowy, który znasz właściwie od najmłodszych lat. Ćwiczenia ze skakanką mogą być elementem bardzo intensywnego treningu na całe ciało. Zobacz, jak w prosty sposób wejść na wyższy poziom treningu i włącz skakankę do codziennej aktywności. Efekty przyjdą szybciej niż myślisz!

co-jest-lepsze-bieganie-czy-rower-fakty-i-mity-w-starciu-z-rzeczywistoscia

Co jest lepsze: bieganie czy rower? Fakty i mity w starciu z rzeczywistością

Na temat odchudzania powiedziano już chyba wszystko, jednak ilość pytań i ich kombinacji pozostawia spory niedosyt. Niezależnie, po jaką aktywność sięgniesz - bieganie czy rower - obie sprawdzą się dobrze, o ile podejdziesz do tego z głową. Jak zorganizować swój trening, by miał sens i przyniósł efekty?

euforia-biegacza

Euforia biegacza

Co daje nam bieganie? Uczucie radości, potęgi oraz całkowitego zapomnienia o codziennych problemach. Spróbuj!

rozgrzej-sie-przed-bieganiem

Rozgrzej się przed bieganiem!

Biegasz? Nie zapominaj o rozgrzewce! To właśnie ona przygotowuje organizm do wysiłku, chroni przed kontuzjami i zabezpiecza stawy.

obuwie-minimalistyczne-dla-biegaczy

Obuwie minimalistyczne dla biegaczy

Bieganie alternatywne w butach freerun. Bieganie stało się w ostatnim czasie jednym z najmodniejszych sportów. Od samego zainteresowanego nie wymaga poniesienia nakładów finansowych na drogi sprzęt sportowy ani mistrzowskich umiejętności.

jak-zdrowo-biegac-zima

Jak zdrowo biegać zimą?

Spadek temperatury za oknem sprawia że część z regularnych biegaczy zaprzestaje treningów. Bieganie w okresie jesienno/zimowym może być przyjemne, trzeba się tylko do niego odpowiednie przygotować. Sprawdź podstawowe informacje o treningu biegowym zimą.

trening-biegacza-metoda-wb2

Trening biegacza metodą WB2

WB2 jest to trening wytrzymałości biegowej, realizowany, w drugim zakresie intensywności. Czyli nasze tętno podczas biegu powinno wynosić 75-85% tętna maksymalnego. WB2 może być również określane jako: OWB2 , ale tak czy inaczej – oznacza to samo: trening z górnej półki.

jakie-bledy-popelniaja-kobiety-zaczynajac-odchudzanie-poznaj-ranking-top-5

Jakie błędy popełniają kobiety, zaczynając odchudzanie? Poznaj ranking TOP 5!

Wiele kobiet decyduje się zacząć odchudzanie. Postanowienie godne podziwu - tym bardziej, jeśli mamy dobrze przygotowany plan, jasno określony cel i wystarczająco dużo determinacji. Co, jeśli coś pójdzie nie tak? Zobacz, jakie błędy popełniają kobiety podczas odchudzania, aby twoja redukcja przebiegła pomyślnie!

cwiczenia-na-posladki-i-uda-proste-patenty-bez-wychodzenia-z-domu

Ćwiczenia na pośladki i uda - proste patenty bez wychodzenia z domu!

Epidemia czy nie, o formę trzeba dbać! Niezależnie od twojego doświadczenia w treningu, możesz sprawdzić nasze ćwiczenia na pośladki i uda, które wykonasz w domu. Zamknięte siłownie to nie problem! Przekonaj się, jakie to proste i zadbaj o kształtne pośladki i jędrne uda już dziś!

zdrowy-sen-a-proces-odchudzania-sprawdz-co-musisz-wiedziec-na-temat-spania

Zdrowy sen a proces odchudzania: sprawdź, co musisz wiedzieć na temat… spania!

Wielu z nas zdaje się, że 8 godzin snu to magiczna granica wyspania się, bycia wypoczętym przez cały dzień i w pełni zregenerowanym. Okazuje się, że zdrowy sen nie jedno ma imię i nie dla wszystkich musi trwać tak samo długo. Z czego to wynika? I jak nasz sen może wpływać na proces odchudzania?

wrzuc-wyzszy-bieg-w-swoim-treningu-siegnij-po-cwiczenia-ze-skakanka

Wrzuć wyższy bieg w swoim treningu - sięgnij po ćwiczenia ze skakanką!

Niepozorny przyrząd treningowy, który znasz właściwie od najmłodszych lat. Ćwiczenia ze skakanką mogą być elementem bardzo intensywnego treningu na całe ciało. Zobacz, jak w prosty sposób wejść na wyższy poziom treningu i włącz skakankę do codziennej aktywności. Efekty przyjdą szybciej niż myślisz!

co-jest-lepsze-bieganie-czy-rower-fakty-i-mity-w-starciu-z-rzeczywistoscia

Co jest lepsze: bieganie czy rower? Fakty i mity w starciu z rzeczywistością

Na temat odchudzania powiedziano już chyba wszystko, jednak ilość pytań i ich kombinacji pozostawia spory niedosyt. Niezależnie, po jaką aktywność sięgniesz - bieganie czy rower - obie sprawdzą się dobrze, o ile podejdziesz do tego z głową. Jak zorganizować swój trening, by miał sens i przyniósł efekty?

euforia-biegacza

Euforia biegacza

Co daje nam bieganie? Uczucie radości, potęgi oraz całkowitego zapomnienia o codziennych problemach. Spróbuj!

rozgrzej-sie-przed-bieganiem

Rozgrzej się przed bieganiem!

Biegasz? Nie zapominaj o rozgrzewce! To właśnie ona przygotowuje organizm do wysiłku, chroni przed kontuzjami i zabezpiecza stawy.

obuwie-minimalistyczne-dla-biegaczy

Obuwie minimalistyczne dla biegaczy

Bieganie alternatywne w butach freerun. Bieganie stało się w ostatnim czasie jednym z najmodniejszych sportów. Od samego zainteresowanego nie wymaga poniesienia nakładów finansowych na drogi sprzęt sportowy ani mistrzowskich umiejętności.

jak-zdrowo-biegac-zima

Jak zdrowo biegać zimą?

Spadek temperatury za oknem sprawia że część z regularnych biegaczy zaprzestaje treningów. Bieganie w okresie jesienno/zimowym może być przyjemne, trzeba się tylko do niego odpowiednie przygotować. Sprawdź podstawowe informacje o treningu biegowym zimą.

trening-biegacza-metoda-wb2

Trening biegacza metodą WB2

WB2 jest to trening wytrzymałości biegowej, realizowany, w drugim zakresie intensywności. Czyli nasze tętno podczas biegu powinno wynosić 75-85% tętna maksymalnego. WB2 może być również określane jako: OWB2 , ale tak czy inaczej – oznacza to samo: trening z górnej półki.