Jakie suplementy warto brać podczas biegania?

Jakie suplementy warto brać podczas biegania?

Suplementy mają ogromne znaczenie nie tylko w przypadku profesjonalnych biegaczy, lecz także osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę ze sportem. Jakie suplementy należy brać, aby polepszyć swoje wyniki?

Suplementy dla biegaczy - dlaczego warto je brać?

Niezbędne substancje odżywcze najlepiej brać ze składników naturalnych, jednak nie zawsze jest to możliwe. Zimą nie możemy bowiem liczyć na świeże, polskie warzywa i owoce, dlatego wiele elementów koniecznych podczas intensywnych treningów musi zostać przyswojona poprzez suplementację. Na rynku istnieje wiele specyfików różniących się od siebie dokładnym działaniem, dlatego każdy ćwiczący jest w stanie znaleźć coś dla siebie.

Suplementy dla biegaczy na wytrzymałość

Pozytywnie na wytrzymałość wpływa kofeina, będąca suplementem najdokładniej przebadanym na sportowcach. Dzięki niej możesz pokonywać podobne odległości z takim samym obciążeniem, jednak przy znacznie mniejszym zmęczeniu. Kofeina pomaga również w spalaniu tłuszczu i przyspiesza regenerację mięśni nadwyrężonych intensywną aktywnością fizyczną.

Suplementy dla biegaczy na ciężkie treningi

Kofeina nie jest jedynym suplementem poprawiającym wytrzymałość sportowców. Dobrym pomysłem w przypadku osób realizujących intensywne treningi biegowe jest również koenzym Q10. Pozwala on na neutralizowanie wolnych rodników powstających podczas długiego biegu, wydłuża pracę mięśnie oraz, podobnie jak w przypadku kofeiny, sprawia, że nie odczujesz tak dużego zmęczenia po treningu, jak z pominięciem jego suplementacji.

Suplementy dla biegaczy długodystansowych
suplementy dla biegaczy

Biegi długodystansowe rządzą się własnymi zasadami, dlatego podczas realizowania takiej aktywności fizycznej warto postawić na suplementy, których nie przyjmuje się w przypadku krótkich treningów. Dobrym przykładem takiego produktu są żele energetyczne zwiększające wytrzymałość, co ma ogromne znaczenie podczas biegów trwających nawet kilka godzin. W przypadku osób początkujących zalecana dawka takiego suplementu wynosi około 30 g, a wytrenowanych - nawet do 80 g.

Suplementy dla biegaczy na stawy

Istnieją także liczne suplementy działające pozytywnie na stawy. Glukozamina i chondroityna są w stanie zregenerować chrząstkę oraz zapobiegać stanom zapalnym, jednak nie są to ich jedyne zalety. Tego typu suplementy mogą być stosowane w celu zwiększenia elastyczności stawu kolanowego, zmniejszenia jego bólu i skupienia ochronnych płynów w chrząstkach. Warto jednak wiedzieć, że efekty regularnego przyjmowania tego suplementu pojawiają się dopiero po kilku tygodniach.

Suplementy dla biegaczy ultra

Biegi ultra są znacznie dłuższe niż maratony i często odbywają się na trudnym terenie, takim jak na przykład góry. Zwykle podczas tego typu aktywności panują również niekorzystne warunki pogodowe wymagające od biegaczy dysponowania doskonałą kondycją fizyczną i odpornością na zimno czy wilgoć. Dlatego takie osoby powinny regularnie przyjmować suplementy wzmacniające odporność i wytrzymałość.

Trening biegacza suplementacja

Kolejnym suplementem, nad którym warto zastanowić się podczas realizowania wymagających biegów jest ZMA, czyli kombinacja cynku, magnezu oraz witaminy B6. Taka mieszanka pozwala na znaczną poprawę pracy mięśni, przyspieszenie ich regeneracji oraz rozluźnienie wieczorem, co przyczynia się do spokojnego snu bez żadnych skurczów i bólu. Z tego powodu taki suplement najlepiej przyjmować tuż przed zaśnięciem.

Odżywki i suplementy dla biegaczy na kości

W przypadku biegaczy i biegaczek ważny są także wapń i witamina D3 odpowiadające za wzmacnianie kości i minimalizowanie ryzyka złamań. Związki te można przyswoić w jedzeniu, jednak niekiedy warto wspomóc się dodatkową suplementacją. Warto jednak wiedzieć, że witaminę D3 można w łatwy sposób przedawkować, co wpływa negatywnie na wiele narządów. Dlatego podczas jej suplementacji należy zachować szczególną ostrożność i stosować się do zaleceń lekarza.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Nikola Łuszyńska 1 24 lutego 2020  < 1000

Dodaj komentarz

  • 17 sierpnia 2020
    Glukozamina i chondroityna nie wpływa na chrzastkę. Jedynie na głowę

Artykuły z kategorii: Bieganie

rozciaganie-po-bieganiu-jak-sie-do-niego-zabrac-by-przynioslo-pozadane-efekty

Rozciąganie po bieganiu - jak się do niego zabrać, by przyniosło pożądane efekty?

Odpowiednia rozgrzewka to ważny element treningu, również w przypadku treningu biegacza. Co zrobić, gdy już zakończymy ćwiczenia i nasze ciało będzie powoli stygnąć? Dobrym pomysłem będzie wykonanie kilku ćwiczeń na rozciąganie po bieganiu, dzięki którym nasze mięśnie nie stracą na elastyczności i będą gotowe na kolejne wyzwania. Jak się do tego zabrać?

oddychanie-podczas-biegania-czyli-jak-to-robic-z-glowa

Oddychanie podczas biegania, czyli jak to robić z głową?

Już od najmłodszych lat wiemy o tym, jak ważny jest udział tlenu w aktywności fizycznej. Oddychanie podczas biegania to trochę specyficzne zjawisko. Z jednej strony powinniśmy to robić przez nos, momentami jednak przez usta. Jak to rozróżnić i jak oddychać, żeby w ogóle miało to sens?

jak-wzmocnic-kolana-po-urazie-lub-bez-zadnej-kontuzji

Jak wzmocnić kolana po urazie lub bez żadnej kontuzji?

Wzmocnienie kolan może być konieczne nie tylko po urazie, lecz także w przypadku osób, które regularnie ćwiczą i narażają ten staw na kontuzje. Sprawdź, jak skutecznie wzmocnić kolana za pomocą kilku prostych ćwiczeń.

bieganie-czyli-jak-spalic-duzo-kalorii-w-krotkim-czasie

Bieganie, czyli jak spalić dużo kalorii w krótkim czasie

Bieganie to jeden z popularniejszych sposobów na gubienie zbędnych kilogramów. Ile tak naprawdę kalorii spala ten sport i jak długo trzeba biegać, aby uzyskać oczekiwane rezultaty?

jak-rozpoczac-swoja-przygode-z-bieganiem

Jak rozpocząć swoją przygodę z bieganiem?

Bieganie zyskuje na popularności od kilku lat, szczególnie w sezonie wiosenno-letnim. Tego typu aktywność fizyczna niesie bowiem za sobą wiele korzyści. Co daje bieganie i jak rozpocząć regularne treningi w sposób odpowiedzialny?

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?

rozciaganie-po-bieganiu-jak-sie-do-niego-zabrac-by-przynioslo-pozadane-efekty

Rozciąganie po bieganiu - jak się do niego zabrać, by przyniosło pożądane efekty?

Odpowiednia rozgrzewka to ważny element treningu, również w przypadku treningu biegacza. Co zrobić, gdy już zakończymy ćwiczenia i nasze ciało będzie powoli stygnąć? Dobrym pomysłem będzie wykonanie kilku ćwiczeń na rozciąganie po bieganiu, dzięki którym nasze mięśnie nie stracą na elastyczności i będą gotowe na kolejne wyzwania. Jak się do tego zabrać?

oddychanie-podczas-biegania-czyli-jak-to-robic-z-glowa

Oddychanie podczas biegania, czyli jak to robić z głową?

Już od najmłodszych lat wiemy o tym, jak ważny jest udział tlenu w aktywności fizycznej. Oddychanie podczas biegania to trochę specyficzne zjawisko. Z jednej strony powinniśmy to robić przez nos, momentami jednak przez usta. Jak to rozróżnić i jak oddychać, żeby w ogóle miało to sens?

jak-wzmocnic-kolana-po-urazie-lub-bez-zadnej-kontuzji

Jak wzmocnić kolana po urazie lub bez żadnej kontuzji?

Wzmocnienie kolan może być konieczne nie tylko po urazie, lecz także w przypadku osób, które regularnie ćwiczą i narażają ten staw na kontuzje. Sprawdź, jak skutecznie wzmocnić kolana za pomocą kilku prostych ćwiczeń.

bieganie-czyli-jak-spalic-duzo-kalorii-w-krotkim-czasie

Bieganie, czyli jak spalić dużo kalorii w krótkim czasie

Bieganie to jeden z popularniejszych sposobów na gubienie zbędnych kilogramów. Ile tak naprawdę kalorii spala ten sport i jak długo trzeba biegać, aby uzyskać oczekiwane rezultaty?

jak-rozpoczac-swoja-przygode-z-bieganiem

Jak rozpocząć swoją przygodę z bieganiem?

Bieganie zyskuje na popularności od kilku lat, szczególnie w sezonie wiosenno-letnim. Tego typu aktywność fizyczna niesie bowiem za sobą wiele korzyści. Co daje bieganie i jak rozpocząć regularne treningi w sposób odpowiedzialny?

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?