>

Jakie owoce jeść zimą?

Jakie owoce jeść zimą?

Dostarczanie do organizmu warzyw i owoców powinno stanowić podstawę każdej diety. W okresie zimowym natomiast warto skupić się na jedzeniu owoców sezonowych. Dzięki nim można uzupełnić dietę w witaminy i zachować zdrowie. Jakie owoce jeść zimą? Oto owoce, które warto jeść w sezonie zimowym.

Dlaczego warto jeść owoce zimą?

Niezaprzeczalnie wszystkie owoce są doskonałym źródłem witamin i składników mineralnych. Nie bez powodu przecież z każdej strony słyszymy o tym, by opierać dietę na warzywach i owocach. W zimie natomiast organizm jest znacznie mniej odporny. Składniki odżywcze zawarte w owocach zimą są dużo bardziej przyswajalne dla organizmu, niż popularne suplementy diety. Tym samym ich skuteczność jest znacznie większa. Najlepszym sposobem jest jedzenie owoców, na które aktualnie trwa sezon. Są to również tanie owoce zimą. Oto nasze propozycje na zimową dawkę witamin!

1. Jakie owoce zimą – cytrusy
jakie owoce zima

Okres świąteczny pachnie pomarańczami i mandarynkami. Właśnie w tym czasie jest pełnia sezonu na te owoce. Cytrusy stanowią swoistą bombę witaminową. W 100 g pomarańczy znajduje się 50 mg

/lepszytrener.pl/blog-trenera/kompendium-wiedzy-o-witaminie-c" target="_blank">witaminy C. To ona jest odpowiedzialna za poprawę systemu odpornościowego organizmu. Co więcej, witamina C ma również pozytywny wpływ na proces przyswajania żelaza. Efektem jest niwelowanie nadmiernego zmęczenia organizmu. Witamina C zawarta w cytrusach (również w kiwi) jest antyoksydantem – spowalnia proces starzenia się komórek. W pomarańczach znajdziemy także duże ilości wapnia (przyspieszenie gojenia) oraz witaminę A (zdrowa skóra, włosy i paznokcie). Owoce cytrusowe zimą (i ananasy) ponadto mają właściwości detoksykacyjne.

Czytaj też: 10 najzdrowszych warzyw i owoców

2. Tanie owoce zimą – jabłko
tanie owoce zimą

Na naszej szerokości geograficznej jabłka są dostępne właściwie przez całą zimę. Są to tanie owoce i zimą, i latem. W tych owocach znajdziemy bogactwo witamin: A, B, C, D, E, K. Jedzenie jabłek pomaga w walce ze złym cholesterolem, zapobiega tworzeniu się zakrzepów krwi czy pomaga zrzucić zbędne kilogramy. Te owoce mają również pozytywny wpływ na pracę układu sercowo-naczyniowego. W jabłkach znajdziemy także antyoksydanty. W okresie zimowym natomiast dzięki jabłkom jesteśmy w stanie poprawić odporność organizmu. Zawierają niewielką ilość witaminy C, są jednak bogate w cynk. Jabłka ponadto mają wpływ na utrzymanie prawidłowej flory bakteryjnej w jelitach. Właśnie w tym miejscu zyskuje nasz układ immunologiczny.

3. Jakie owoce jeść zimą – gruszki
owoce zimą dieta

Niedobory witamin w okresie zimowym można z powodzeniem uzupełnić poprzez jedzenie gruszek. Nie jest to niestety popularny owoc – a niesłusznie. Gruszki są niskokaloryczne oraz bogate w wiele witamin i składników mineralnych. Znajdziemy w nich m.in. potas, fosfor, wapń, sód, bor, jod, żelazo, miedź, witaminę A, B1 czy B6. Szczególnie ważna jest obecność jodu. Występuje on w niewielu owocach (szczególnie zimą), a ma doskonały wpływ na prawidłowe funkcjonowanie tarczycy. Jedzenie gruszek pozwala na wzmocnienie organizmu czy normalizowanie pracy żołądka. Zimą przydadzą się podczas prób zbijania gorączki. Mają również właściwości przeciwzapalne.

4. Owoce zimą – kiwi
zimowe owoce

Jednym z głównych powodów, dla których warto jeść kiwi zimą jest – jego smak. W tym okresie trafimy na najsmaczniejsze z nich. Nie można jednak zapominać o właściwościach prozdrowotnych tego owocu. Kiwi jest źródłem witaminy C. Dzięki temu chroni organizm przed infekcjami, a także działa wspomagająco podczas choroby. Jedzenie tego owocu to także sposób na poprawę samopoczucia i uspokojenie nerwów. O kiwi warto pamiętać jednak przez cały rok. Częste jedzenie tego owocu zmniejsza ryzyko nowotworów, miażdżycy czy chorób serca.

5. Jakie owoce zimą – banany
zima owoce sezon

Z tym owocem przyjaźni się większość sportowców. Banany są lekkostrawne i bogate w łatwo przyswajalne węglowodany. Dzięki tym właściwościom są częstym wyborem jako przekąska przed treningiem. W bananach znajdziemy także witaminę C, potas i magnez. O utratę dwóch ostatnich bardzo łatwo podczas wysiłku fizycznego. Banany są sycące i dostarczają do organizmu dużo energii. Z tego powodu warto po nie sięgnąć zimą. Co więcej, te owoce doskonale radzą sobie z chorobami układu sercowo-naczyniowego czy układu nerwowego. Mają również wpływ na poprawę koncentracji.

Dieta niejedno ma imię – jakie owoce jeść zimą?

Istnieje niezliczona liczba czynników mających wpływ na kształt planu żywieniowego. Widać, że także pora roku ma ogromny wpływ na to, co powinniśmy jeść. Nasz organizm nie ma także uniwersalnych i stałych potrzeb. Warto zatem co jakiś czas odwiedzić dietetyka. Specjalista podchodzi indywidualnie do każdej osoby. Wie, w jakie składniki odżywcze powinna być bogata dieta czy ile powinna zawierać warzyw i owoców.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

admin 3 16 listopada 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Mariola
    25 listopada 2018
    Fajny materiał i ładne obrazki
  • Iza
    18 listopada 2018
    A u mnie w zimie to przede wszystkim banany i kiwi - cytrusów jakoś specjalnie nie lubie
  • AnnaS
    16 listopada 2018
    Ja zimą to w kółko tylko cytrusy, może dlatego w zimie nigdy nie choruję, za to na jesień najgorsze choróbska się mnie czepiają

Artykuły z kategorii: Zdrowie i odżywianie

naturalna-energia-guarana-przed-treningiem

Naturalna energia – guarana przed treningiem?

Przedtreningówki energetyczne nie są obce nawet początkującym bywalcom siłowni. W końcu każdy chce jak najszybciej osiągnąć zamierzony cel treningowy. Liczy się to, by na treningu mieć jak najwięcej energii i wykonać plan jak najlepiej. Znamy więc kofeinę, taurynę, yerba mate… A jak sprawa ma się z guaraną? Oto kompendium wiedzy o guaranie w kontekście treningów!

ile-czasu-trening-po-posilku

Ile czasu trening po posiłku?

Właśnie, kiedy trening po posiłku? Pora spożywania posiłków jest nieodłącznym elementem dobrze ułożonego planu treningowego. Czas odstępu przed treningiem różni się jednak w zależności od rodzaju posiłku. Ile trzeba czekać z treningiem po pierwszym posiłku, obiedzie, przekąsce czy wypiciu shake’a? Zobacz, czym grozi zbyt szybkie lub zbyt późne zjedzenie posiłku w stosunku do sesji treningowej.

zdrowie-czy-kwasek-cytrynowy-jest-szkodliwy

Zdrowie: Czy kwasek cytrynowy jest szkodliwy?

Oznaczenie E330, które posiada kwasek cytrynowy nikogo nie zachęca. Ciągle powielane są opinie o tym, że wszystko co na „E” jest niezdrowe. Ale czy tak jest w istocie? Czy kwasek cytrynowy jest zdrowy? Postanowiliśmy sprawdzić, jaki jest skład kwasku cytrynowego oraz jego wpływ na zdrowie.

dobry-dietetyk-lublin-jak-go-wybrac-skuteczne-odchudzanie-w-lublinie

Dobry dietetyk Lublin – jak go wybrać? Skuteczne odchudzanie w Lublinie!

Jak wybrać dietetyka? Szczególnie w tak dużym mieście, jak Lublin? Czy jest sposób na skuteczne odchudzanie z dietetykiem? Oczywiście, że tak! Zobaczcie co powinien mieć dobry dietetyk Lublin!

naturalna-energia-sproszkowany-korzen-maca

Naturalna energia – sproszkowany korzeń maca

Korzeń maca. W medycynie ludowej traktowany jako afrodyzjak. Obecnie – roślina, na bazie której powstają wszechstronne suplementy diety. Sproszkowany korzeń maca poleca się m.in. zabieganym, zapracowanym i zestresowanym osobom. Maca suplement diety może bowiem w naturalny sposób przywrócić witalność i dodać energii. Jak wykorzystać sproszkowany korzeń maca w swojej rutynie treningowej?

jedzenie-spowalniajace-metabolizm-czego-unikac

Jedzenie spowalniające metabolizm – czego unikać?

Metabolizm odpowiada za zapotrzebowanie organizmu na kalorie. W dużej mierze to od tempa metabolizmu zależy charakter treningu czy komponowanie diety. Ważne jest więc, by dostosowywać posiłki do wymagań metabolizmu. Jakie artykuły spożywcze mają jednak negatywny wpływ na jego działanie? Jak spowolnić metabolizm? A co pobudza metabolizm?

naturalne-odchudzanie-zielony-mlody-jeczmien-zalety

Naturalne odchudzanie – Zielony młody jęczmień zalety!

Młody jęczmień tabletki, młody jęczmień proszek, młody jęczmień rozdrobniony… W sklepach ze zdrową żywnością aż huczy od zalet młodego jęczmienia i jego rodzajów. Czym tak właściwie jest ta roślina? Jaki jest jej wpływ na organizm, a dokładniej – jak pomaga w odchudzaniu? Poznajcie zielony młody jęczmień!

orzechy-makadamia-na-cukrzyce-i-odchudzanie

Orzechy makadamia na cukrzycę i odchudzanie?

Maślane i lekko słodkawe orzechy macadamia bez wątpienia stanowią ważny składnik w cukiernictwie. Okazuje się jednak, że cenny jest nie tylko smak orzechów macadamia. Mają one wiele wartościowych składników odżywczych. Tym samym, orzechy macadamia mogą pomoc w zwalczaniu chorób cywilizacyjnych, a nawet przyspieszyć odchudzanie!

10-rosyjskich-posilkow-jako-uzupelnienie-twojej-diety-low-carb

10 rosyjskich posiłków jako uzupełnienie Twojej diety low-carb

Węglowodany i cukier już dawno opuściły Twój jadłospis? W obrębie jednej kuchni można odczuć monotonię… Mamy dla Was pomysły na posiłki tłuszczowo-błonnikowe wprost z Rosji! Oto 10 rosyjskich dań idealnych dla diety low-carb.

naturalna-energia-guarana-przed-treningiem

Naturalna energia – guarana przed treningiem?

ile-czasu-trening-po-posilku

Ile czasu trening po posiłku?

zdrowie-czy-kwasek-cytrynowy-jest-szkodliwy

Zdrowie: Czy kwasek cytrynowy jest szkodliwy?

dobry-dietetyk-lublin-jak-go-wybrac-skuteczne-odchudzanie-w-lublinie

Dobry dietetyk Lublin – jak go wybrać? Skuteczne odchudzanie w Lublinie!

naturalna-energia-sproszkowany-korzen-maca

Naturalna energia – sproszkowany korzeń maca

jedzenie-spowalniajace-metabolizm-czego-unikac

Jedzenie spowalniające metabolizm – czego unikać?

naturalne-odchudzanie-zielony-mlody-jeczmien-zalety

Naturalne odchudzanie – Zielony młody jęczmień zalety!

orzechy-makadamia-na-cukrzyce-i-odchudzanie

Orzechy makadamia na cukrzycę i odchudzanie?

10-rosyjskich-posilkow-jako-uzupelnienie-twojej-diety-low-carb

10 rosyjskich posiłków jako uzupełnienie Twojej diety low-carb

{