Jakie błędy popełniają kobiety, zaczynając odchudzanie? Poznaj ranking TOP 5!

Jakie błędy popełniają kobiety, zaczynając odchudzanie? Poznaj ranking TOP 5!

Wiele kobiet decyduje się zacząć odchudzanie. Postanowienie godne podziwu - tym bardziej, jeśli mamy dobrze przygotowany plan, jasno określony cel i wystarczająco dużo determinacji. Co, jeśli coś pójdzie nie tak? Zobacz, jakie błędy popełniają kobiety podczas odchudzania, aby twoja redukcja przebiegła pomyślnie!

Błąd nr 1: Mocna kawa na dzień dobry

Wielu z nas lubi rozpocząć dzien od filiżanki świeża parzonej, smacznej kawy. I o ile mała czarna może przyczynić się do podkręcenia naszego metabolizmu i płynnie wejść w dzień, o tyle picie jej na pusty żołądek nie jest do końca dobrym pomysłem. Wszystko przez kortyzol! Okazuje się, że poziom tego hormonu po przebudzeniu jest wystarczająco duży, by skutecznie utrudnić nam poranek. Kawa dodatkowo zwiększa poziom kortyzolu, przez co problem narasta. Kolejne porcje kawy w ciągu dnia tylko potęgują efekt. Niestety, błędy popełniane przez kobiety, które zaczynają odchudzanie, to nie tylko kawa pita na dzień dobry. Co jeszcze robią nie tak?

Błąd nr 2: Picie za mało wody w ciągu dnia

Nie od dziś wiadomo, że nasz organizm to w 70% woda. Im pijemy jej mniej, tym więcej jej magazynujemy, a tym samym zyskujemy dodatkowe kilogramy. Koło się zamyka, a waga stoi. Picie zbyt małej ilości płynów - zwłaszcza wody - w połączeniu z dużą ilością kawy to najczęstsze błędy, jakie popełniają kobiety, zaczynając odchudzanie. Dietetycy zgodnie zalecają picie ok. 1,5 l niegazowanej wody w ciągu dnia, najlepiej małymi porcjami. Jest to oczywiście umowna ilość - wszystko zależy od masy ciała. Przyjmuj się, że na 1 kg naszej masy należy wypijać ok. 25-30 ml wody. Dobrym pomysłem na początek dnia jest wypicie szkalnki wody z sokiem z cytryny. To świetny sposób na pobudzenie jelit do pracy oraz wsparcie procesów trawiennych organizmu.

Czytaj: Najczęstsze błędy w diecie

Błąd nr 3: Podjadanie produktów typu “light”

Już samo podjadanie nie zasługuje na jakąkolwiek aprobatę. Trzeba to wyraźnie zaznaczyć: produkty typu light nie zawsze są lepsze od tych standardowych. Sugerowanie się napisami na opakowaniach produktów typu 0% tłuszczu to kolejne błędy popełniane przez kobiety podczas odchudzania. Zamiast jedzenia typu light i bez tłuszczu warto sięgać po produkty “zwykłe” i zdroworozsądkowo analizować skład oraz wartości odżywcze. Bardzo często produkty bez tłuszczu mają dużo więcej cukru albo innych wypełniaczy i ich wartość energetyczna jest często większa. Dieta powinna być zbilansowana - a już najlepiej, gdy opracuje ją specjalista, bo gotowe plany dietetyczne nikomu nie pomogły.

Błąd nr 4: Zbyt rygorystyczna dieta i duży deficyt kaloryczny
błędy w odchudzaniu

Modne i magiczne diety cud to prawdziwa plaga pośród błędów, które kobiety popełaniają, zaczynając odchudzanie. Dieta 1000 kcal, dieta bez węglowodanów, dieta owocowa - takich wymysłów jest całe mnóstwo. Zbyt duży deficyt kaloryczny to gwarantowany efekt jojo, a więc powrotu do wagi sprzed rozpoczęcia odchudzania i jednocześnie wolniejszy metabolizm. Niestety to prawda - jeśli chcemy tracić nadliczbowe kilogramy w sposób zdrowy i jednocześnie z gwarancją długofalowych efektów, należy tak skonstruować dietę, aby bilans kaloryczny był na poziomie ok. 200-300 kcal na minus w stosunku do dobowego zapotrzebowania energetycznego. Ale to nie koniec rankingu...

Błąd nr 5: Za mało snu, za dużo ruchu i za dużo stresu

Wydawać by się mogło, że sen nie powinien wpłwać na proces odchudzania. Okazuje się jednak, że osoby, które mniej śpią, zdecydowanie szybciej tyją i mają problemy z unormowaniem procesów metabolizmu. Niedosypianie i stres to tykająca bomba, a w rolę zegara odliczającego zapłon wciela się pośpiech. To nasz najgorszy doradca - kiedy się spieszymy, nie mamy czasu na gotowanie czy trening zdrowych nawyków. Sięgamy więc po wysoko kaloryczne produkty, które zjadamy na zapas. Błędy, jakie popełniają kobiety podczas odchudzania, to także za duża ilość treningów - maratony fitness to tylko piękna nazwa i czysty marketing. Jednoczesny wydatek więcej niż 500 kcal podczas wysiłku nie jest dobrym pomysłem, zwłaszcza w początkowym etapie odchudzania.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Witold Milewski 0 5 września 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

podpowiadamy-jak-odchudzic-rece-zobacz-proste-patenty-na-smukle-ramiona

Podpowiadamy, jak odchudzić ręce: zobacz proste patenty na smukłe ramiona!

Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć - czy ta faktycznie modelowa odpowiedź na pytanie, jak odchudzić ręce? Okazuje się, że sporo w tym prawdy! Ale sam trening to trochę mało, by skutecznie wysmuklić ramiona - warto więc podejść do procesu bardziej holistycznie i pomyśleć o innych czynnikach. Jakich?

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

podpowiadamy-jak-odchudzic-rece-zobacz-proste-patenty-na-smukle-ramiona

Podpowiadamy, jak odchudzić ręce: zobacz proste patenty na smukłe ramiona!

Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć - czy ta faktycznie modelowa odpowiedź na pytanie, jak odchudzić ręce? Okazuje się, że sporo w tym prawdy! Ale sam trening to trochę mało, by skutecznie wysmuklić ramiona - warto więc podejść do procesu bardziej holistycznie i pomyśleć o innych czynnikach. Jakich?

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?