Jak zrealizować treningowe postanowienia noworoczne?

Jak zrealizować treningowe postanowienia noworoczne?

Postanowienia noworoczne są dla wielu osób sposobem na rozpoczęcie lub powrót do aktywności fizycznej. Często jednak zamiary treningowe kończą się fiaskiem. Główną rolę w realizacji postanowień odgrywa noworoczna motywacja. W jaki sposób ją utrzymać i regularnie trenować?

Wyznacz cel treningowy

noworoczne postanowienia sylwestrowe do treningów

Postanowienia noworoczne stały się już tradycją. Często jednak są zbyt mgliste i odległe, by móc je osiągnąć. Warto wyznaczyć konkretny cel treningowy. Może to być poprawienie wydajności treningu, start w zawodach, zrzucenie zbędnych kilogramów czy przebiegnięcie maratonu. Obranie konkretnego celu, jest dużo bardziej mobilizujące, niż powiedzenie sobie „od nowego roku zacznę ćwiczyć”. Dzięki znajomości tego, co chce się osiągnąć łatwiej o skuteczną realizację postanowienia. Ponadto, wyznaczanie mniejszych celów pozwala na szybszy rozwój i pobijanie własnych rekordów.

Cele można podzielić na wynikowe i mistrzowskie. W zakresie tych pierwszych znajdzie się na przykład wygranie maratonu. Wśród drugiego typu celów zawiera się rozwój oraz poprawa elementów trenowanego sportu. Biegacze mogą na przykład skupić się na doskonaleniu techniki czy wytrzymałości. Jeśli chodzi o cele wynikowe to trudniej je kontrolować ze względu na udział innych zawodników. Cele mistrzowskie natomiast zależą wyłącznie od ćwiczącego.

Szlifuj swój charakter – zyskasz motywację

noworoczna motywacja do chodzenia na siłownię

Warto wyznaczyć sobie jeden konkretny cel. Dzięki temu twoja uwaga nie będzie rozproszona przez wiele czynników. Ponadto, warto mówić sobie, że postanowienie noworoczne jest już dziś, teraz. Bardziej motywujące jest powiedzenie sobie „trenuję do zawodów” niż „w tym roku wezmę udział w zawodach”. Używanie czasu teraźniejszego wpływa na psychikę w ten sposób, że przyszłe cele stają się bardziej osiągalne i bliższe. Rośnie również motywacja, ponieważ zmniejsza się ryzyko ciągłego przekładania treningów „na jutro”. Co więcej, ten sposób pozwala także na utrzymanie równowagi psychicznej – cel staje się bardzo bliski, staje się nasz. Podczas wyboru celu treningowego należy formułować go pozytywnie, bez zaprzeczeń. Ustanowienie celu „nie zmniejszę obciążenia podczas treningów” źle wpływa na pracę mózgu. Podczas kolejnych ćwiczeń wciąż się będzie o tym myśleć i pokusa zrobienia zakazanej rzeczy stanie się nie do przezwyciężenia.

Ważną kwestią jest również charakter sportowca. W przypadku introwertyków – sprawdza się sztywny rozkład ćwiczeń, natomiast ekstrawertycy wolą widzieć postępy w treningach. Warto wziąć pod uwagę ten aspekt podczas ustalania celu treningowego.

Zapisuj swoje postępy w dzienniku treningowym !

Doskonałym rozwiązaniem na ulepszenie motywacji jest prowadzenie dziennika treningowego. Pozwala on na notowanie własnych postępów oraz rodzajów ćwiczeń. Dzięki zapiskom z treningów łatwo o różnorodność podczas sesji, a także o poprawę samopoczucia i wiarę we własne cele. Dzienniki treningowe można prowadzić w internecie lub tradycyjnie – na papierze. Każdy może wybrać sobie najbardziej odpowiednią wersję. Co więcej, satysfakcję z treningów, a tym samym większą motywację do ich kontynuowania można zyskać dzięki prowadzeniu bloga. Czytelnicy mogą dodawać otuchy poprzez komentarze. Dzięki temu, gdy pojawi się wypalenie treningowe – możesz poszukać u nich wsparcia i rad.

Skorzystaj z usług specjalistów - trenerów i instruktorów sportowych 

Postanowienia noworoczne są dla ciebie jedynie zabawą? Każde wejście w Nowy Rok jest kolejnym rozczarowaniem po złamanych przyrzeczeniach? Nie musisz być w tym sam. Rozpoczynanie aktywności fizycznej dla niektórych może być trudne w pojedynkę. Wyjściem jest na przykład namówienie znajomych bądź przyjaciół do uczestnictwa w ćwiczeniach. Warto również po protu dzielić się własnymi doświadczeniami z bliskimi. Dzięki temu będziesz monitorowany i motywowany przez innych. Czasem jednak skuteczne jest skorzystanie z usług trenera personalnego lub instruktora. Jest to najskuteczniejsza forma treningu. Sprawdza się szczególnie wśród osób, które potrzebują konkretnego planu ćwiczeń i mentorowania. Podczas rozpoczynania nowego sportu – instruktor jest jak najbardziej wskazany.

Krótkie porady, jak wytrwać w treningowych postanowieniach noworocznych

- nie mnóż postanowień na siłę. Jedno, ale konkretne w zupełności wystarczy;

- zapisz własny cel. Zwiększy się twoja motywacja;

- ułóż plan działania/ćwiczeń;

- obieraj realne cele;

- wierz w siebie;

- nie wahaj się zwrócić o pomoc;

- dziel się swoimi wynikami.

Dominika Górska 2 29 grudnia 2016  < 1000

Dodaj komentarz

  • Romeo
    11 stycznia 2017
    "Nowy Rok - Nowy ja". W sumie tak się wydaje, że wraz z nowym rokiem zrobi się tyle rzeczy. A w praktyce nic z tego nie wychodzi :) Motywacja powinna być zawsze, a nie tylko od święta. Przede wszystkim w sporcie!
  • Karol
    9 stycznia 2017
    Przyda się, bo po nowym roku trochę spadła mi motywacja...

Artykuły z kategorii: Trening

trening-personalny-ems-krakow-zacznij-juz-dzis

Trening personalny EMS Kraków – zacznij już dziś!

Trening personalny EMS to nowy rodzaj przeprowadzania ćwiczeń w Krakowie. To idealna alternatywa standardowych ćwiczeń wykonywanych na siłowni. Prawie każdy salon odnowy w Krakowie posiada w swojej ofercie trening personalny EMS. Dowiedz się jakie są ceny i opinie dle treningu personalnego EMS w Krakowie.

wykonaj-trening-silowy-w-domu-bez-uzycia-sprzetu

Wykonaj trening siłowy w domu | Bez użycia sprzętu!

Trening siłowy może wykonać każda osoba w swoim domu. W domowy sposób możesz wzmocnić swoje mięśnie, naprężyć skórę i ujędrnić ciało bez użycia sprzętu treningowego! O treningu siłowym w domu bez sprzętu i niesamowitych efektach w dzisiejszym artykule!

zawod-trener-personalny-gdynia-podstawowe-informacje

Zawód: Trener Personalny Gdynia – podstawowe informacje

Trener personalny to bardzo popularny zawód w Gdyni. Klienci mają podzielone opinie o usługach trenerów personalnych w nadmorskich miastach. Dowiedz się, jak naprawdę wygląda praca trenera personalnego w Gdyni i okolicach.

pilates-dla-kobiet-w-ciazy-podstawowe-informacje

Pilates dla kobiet w ciąży – podstawowe informacje

Wiele klubów fitness organizuje zajęcia pilates. Kobiety w ciąży zastanawiają się, czy mogą ćwiczyć pilates w pierwszym trymestrze ciąży. Wykonywane ćwiczenia przy użyciu piłki na zajęciach pilates są całkowicie bezpieczne dla kobiet w ciąży. Poznaj podstawowe informacje o zajęciach pilates w ciąży.

schudniecie-po-porodzie-moze-byc-proste

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

wybor-stroju-do-zumby-podstawowe-informacje

Wybór stroju do zumby – Podstawowe informacje

Zumba to bardzo energiczny sposób na spalanie kalorii. Jest idealnym rozwiązaniem dla ludzi lubiących latynoskie tańce. Strój pełnią bardzo ważną rolę w treningu zumby. Dowiedź się, jaki strój sprawdza się na zajęciach zumby.

trening-silowy-czas-na-cardio

Trening siłowy | czas na cardio!

Warunki występujące po odbyciu treningu siłowego przypominają stan, kiedy jesteśmy na czczo. Jest to idealny stan do wykonania treningu cardio. Dowiedz się jakie jest zalecane cardio po treningu siłowym i ile powinno trwać.

poszukiwania-trenera-personalnego-kielce-opinie-cena-praca

Poszukiwania trenera personalnego Kielce – opinie, cena, praca

Mieszkasz w województwie świętokrzyskim? Szukasz trenera personalnego, a może sam chcesz nim zostać? Jeśli interesuje Cię to, jak znaleźć trenera personalnego w Kielcach i okolicach to dobrze trafiłeś. Poznaj przydatne informacje o cenach, opiniach i pracy trenera personalnego w Kielcach.

domowa-bieznia-do-biegania-przydatne-informacje

Domowa bieżnia do biegania – przydatne informacje

Bieżnie do biegania są bardzo cenione przez osoby dbające o swoją kondycję. Szybki trucht lub wolny spacer na bieżni jest idealnym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem bieżni do biegania w domu, ale nie wiesz, na którą się zdecydować, przeczytaj dalszą część artykułu.

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS.

trening-personalny-ems-krakow-zacznij-juz-dzis

Trening personalny EMS Kraków – zacznij już dziś!

Trening personalny EMS to nowy rodzaj przeprowadzania ćwiczeń w Krakowie. To idealna alternatywa standardowych ćwiczeń wykonywanych na siłowni. Prawie każdy salon odnowy w Krakowie posiada w swojej ofercie trening personalny EMS. Dowiedz się jakie są ceny i opinie dle treningu personalnego EMS w Krakowie.

wykonaj-trening-silowy-w-domu-bez-uzycia-sprzetu

Wykonaj trening siłowy w domu | Bez użycia sprzętu!

Trening siłowy może wykonać każda osoba w swoim domu. W domowy sposób możesz wzmocnić swoje mięśnie, naprężyć skórę i ujędrnić ciało bez użycia sprzętu treningowego! O treningu siłowym w domu bez sprzętu i niesamowitych efektach w dzisiejszym artykule!

zawod-trener-personalny-gdynia-podstawowe-informacje

Zawód: Trener Personalny Gdynia – podstawowe informacje

Trener personalny to bardzo popularny zawód w Gdyni. Klienci mają podzielone opinie o usługach trenerów personalnych w nadmorskich miastach. Dowiedz się, jak naprawdę wygląda praca trenera personalnego w Gdyni i okolicach.

pilates-dla-kobiet-w-ciazy-podstawowe-informacje

Pilates dla kobiet w ciąży – podstawowe informacje

Wiele klubów fitness organizuje zajęcia pilates. Kobiety w ciąży zastanawiają się, czy mogą ćwiczyć pilates w pierwszym trymestrze ciąży. Wykonywane ćwiczenia przy użyciu piłki na zajęciach pilates są całkowicie bezpieczne dla kobiet w ciąży. Poznaj podstawowe informacje o zajęciach pilates w ciąży.

schudniecie-po-porodzie-moze-byc-proste

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

wybor-stroju-do-zumby-podstawowe-informacje

Wybór stroju do zumby – Podstawowe informacje

Zumba to bardzo energiczny sposób na spalanie kalorii. Jest idealnym rozwiązaniem dla ludzi lubiących latynoskie tańce. Strój pełnią bardzo ważną rolę w treningu zumby. Dowiedź się, jaki strój sprawdza się na zajęciach zumby.

trening-silowy-czas-na-cardio

Trening siłowy | czas na cardio!

Warunki występujące po odbyciu treningu siłowego przypominają stan, kiedy jesteśmy na czczo. Jest to idealny stan do wykonania treningu cardio. Dowiedz się jakie jest zalecane cardio po treningu siłowym i ile powinno trwać.

poszukiwania-trenera-personalnego-kielce-opinie-cena-praca

Poszukiwania trenera personalnego Kielce – opinie, cena, praca

Mieszkasz w województwie świętokrzyskim? Szukasz trenera personalnego, a może sam chcesz nim zostać? Jeśli interesuje Cię to, jak znaleźć trenera personalnego w Kielcach i okolicach to dobrze trafiłeś. Poznaj przydatne informacje o cenach, opiniach i pracy trenera personalnego w Kielcach.

domowa-bieznia-do-biegania-przydatne-informacje

Domowa bieżnia do biegania – przydatne informacje

Bieżnie do biegania są bardzo cenione przez osoby dbające o swoją kondycję. Szybki trucht lub wolny spacer na bieżni jest idealnym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem bieżni do biegania w domu, ale nie wiesz, na którą się zdecydować, przeczytaj dalszą część artykułu.

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS.