Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

Ćwiczenia na siłowni – plan i cel

Każda osoba, która wykonuje ćwiczenia na siłowni – robi to po coś. Dla niektórych osób głównym celem treningowych jest odchudzenie lub wyrzeźbienie ciała. Wybór odpowiedniego planu treningowego i rodzaju ćwiczeń na siłowni zależy od indywidualnych potrzeb. Każdy rodzaj ćwiczeń wykonywanych na siłowni przynosi rezultaty w postaci spalenia wielu kalorii. W celu pozbycia się zbędnych kilogramów sprawdzają się m.in.:

  • trening siłowy np. FBW
  • trening funkcjonalny
  • trening aerobowy (cardio)
  • rozciąganie, joga i stretching

Jak ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć?

Nie ma konkretnej odpowiedzi na te pytanie. Jednak istnieją pewne zasady, które pozwalają na zwiększenie efektywności wykonywanego planu treningowego. Aby schudnąć na siłowni za pomocą ćwiczeń, należy przyzwyczaić ciało do intensywnego wysiłku, który wykonywany jest w ciągu 60 minut. Najlepsze efekty treningu odchudzającego na siłowni dają ćwiczenia dodatkowo poparte odpowiednią dietą. Podczas procesu odchudzania należy zadbać o odpowiednie dostosowanie liczby przyjmowanych kalorii. Dieta zależna jest od wielu czynników np.:

  • wieku
  • budowy ciała
  • masy ciała
  • codziennej aktywności

Szybka utrata wagi następuje w momencie utworzenia różnicy kalorycznej. Wspomniany stan występuje w momencie, kiedy dostarczamy organizmowi mniejszą ilość energii, niż ta wykorzystana w ciągu nadmiernej aktywności fizycznej. Optymalne tempo utraty wagi to max 1kg na tydzień. Ćwiczenia odchudzające na siłowni mogą powodować skutki uboczne – zahamowanie procesów metabolizmu. Ćwiczenia na siłowni powinny być uzupełniane odpowiednią dietą, która nie wyrządzi spustoszenia w gospodarce organizmu.

Pierwszy raz na siłowni - przykładowy plan ćwiczeń

Pierwszy trening na siłowni to bardzo stresujące wydarzenie. Wiele początkujących osób nie wie w jakiej kolejności wykonywać poszczególne ćwiczenia, aby przynosiły zamierzone efekty. Plan redukcji tkanki tłuszczowej powinien opierać się na jednym z trzech rodzajów ćwiczeń wykonywanych na siłowni.

ćwiczenia na siłowni lepszytrener

Trening aerobowy na odchudzanie

Trening aerobowy jest świetnym rozwiązaniem dla ludzi, którzy chcieliby zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej w szybkim czasie. Ćwiczenia aerobowe opierają się na wykorzystaniu sprzętów np. bieżni, rowerku stacjonarnego lub orbitreka. Całość treningu powinna być poparta wcześniejszą rozgrzewką i odpowiednim rozciągnięciem. Ćwiczenia aerobowe powinny być wykonywane 3 razy w tygodniu, aby przyniosły zamierzony efekt. Optymalnie jeden trening musi trwać 40-60 minut.

Łączenie ćwiczeń na siłowni

Dobrym pomysłem na odchudzenie jest łączenie ćwiczeń cardio z treningiem siłowym. Plan tygodniowy powinien składać się z naprzemiennie wykonywanych ćwiczeń na siłowni. W zależności od możliwości osoby ćwiczącej może zostać rozłożony na 4 dni. Przykładowy plan treningowy może składać się z naprzemiennego wykonywania np. FBW, cardio, FBW, cardio.

Regularność w treningu na siłowni

Początkująca osoba nie powinna codziennie wykonywać ćwiczeń na siłowni. Warto przygotowywać organizm do nadmiernej aktywności fizycznej w miarę indywidualnych możliwości. Skutkami ubocznymi codziennego treningu może być utrata masy mięśniowej i adaptacja organizmu do wysiłku. Konsekwencją szybkiego przyzwyczajenia organizmu i wykonywania codziennej aktywności fizycznej może być niskie spalanie kalorii w danym czasie. Wiele osób decyduje się na skorzystanie z pomocy trenera personalnego. Specjalista pomoże przygotować Ci odpowiednią dietę i dostosować plan treningowy do aktualnego trybu życia. W celu odnalezienia odpowiedniego instruktora osobistego, zapraszamy Cię do skorzystania z naszej wyszukiwarki.

trening personalny lepszytrener.pl

 

Treningi na siłowni uzależniają każdego. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Nie ma konkretnej odpowiedzi na to pytanie – wystarczy spróbować.

 

Mateusz Matysiak 0 4 września 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

cwiczenia-na-lydki-niepozorny-trening-ktory-nada-ksztalt-twoim-nogom

Ćwiczenia na łydki - niepozorny trening, który nada kształt twoim nogom

Trening nóg to nie tylko przysiady, wykroki czy martwy ciąg. Niedoceniane na co dzień mięśnie łydek to tak naprawdę wielki potencjał o małych rozmiarach. Ważne jest, aby w twoim planie treningowym znalazły się również ćwiczenia na łydki. Czy można trenować w domu i czy istnieje sposób na zmniejszenie uczucia ciężkich nóg?

cwiczenia-wielostawowe-twoj-sposob-na-miesnie-ze-stali

Ćwiczenia wielostawowe - twój sposób na mięśnie ze stali

Na pewno niejeden raz stajesz przed wyzwaniem ułożenia własnego planu treningowego. Dobrze wiesz, że najlepiej sprawdzają się ćwiczenia wielostawowe, ale nie masz wystarczającej wprawy, by je wykonać? A może nie wiesz, czym są te ćwiczenia i na czym polegają? Sprawdź najlepsze ćwiczenia wielostawowe na duże i małe partie mięśniowe.

trening-wytrzymalosciowy-sprawdz-narzedzia-na-zwiekszenie-swojej-wydolnosci

Trening wytrzymałościowy - sprawdź narzędzia na zwiększenie swojej wydolności!

Wielu z nas trening wytrzymałościowy kojarzy się z wycieńczającym wysiłkiem. Tak naprawdę to świetna forma aktywności fizycznej pozwalająca na zwiększenie wydolności tlenowej organizmu i jednocześnie redukuje tkankę tłuszczową. Jak zorganizować trening wytrzymałościowy i jakie ćwiczenia wybrać?

przysiady-z-obciazeniem-czy-bez-jaki-trening-bedzie-dla-ciebie-najlepszy

Przysiady z obciążeniem czy bez - jaki trening będzie dla ciebie najlepszy?

Gdy w grę wchodzi trening nóg i pośladków, na myśl kobiet przychodzą przysiady z obciążeniem. Choć mężczyźni wolą trening z hantlami, również i w ich przypadku przysiady sprawdzą się świetnie. Kluczowa jest jednak technika, bo to od niej zależy dalszy rozwój.

cwiczenia-z-pilka-lekarska-twoj-patent-na-naprawde-swietna-forme

Ćwiczenia z piłką lekarską - twój patent na naprawdę świetną formę!

Spośród wszystkich ćwiczeń z akcesoriami, trening z piłkami ma nam najwięcej do zaoferowania. Piłka gimnastyczna dostępna w sali fitness to świetny patent na rozciąganie i angażowanie mm. głębokich, z kolei niewielka piłeczka tenisowa świetnie się sprawdzi podczas rozluźniania powięziowo-mięśniowego. Zobacz nasze proste ćwiczenia z piłką lekarską do wykonania wszędzie tam, gdzie chcesz!

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia-aktualizacja-2020

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia | AKTUALIZACJA 2020

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

cwiczenia-na-lydki-niepozorny-trening-ktory-nada-ksztalt-twoim-nogom

Ćwiczenia na łydki - niepozorny trening, który nada kształt twoim nogom

Trening nóg to nie tylko przysiady, wykroki czy martwy ciąg. Niedoceniane na co dzień mięśnie łydek to tak naprawdę wielki potencjał o małych rozmiarach. Ważne jest, aby w twoim planie treningowym znalazły się również ćwiczenia na łydki. Czy można trenować w domu i czy istnieje sposób na zmniejszenie uczucia ciężkich nóg?

cwiczenia-wielostawowe-twoj-sposob-na-miesnie-ze-stali

Ćwiczenia wielostawowe - twój sposób na mięśnie ze stali

Na pewno niejeden raz stajesz przed wyzwaniem ułożenia własnego planu treningowego. Dobrze wiesz, że najlepiej sprawdzają się ćwiczenia wielostawowe, ale nie masz wystarczającej wprawy, by je wykonać? A może nie wiesz, czym są te ćwiczenia i na czym polegają? Sprawdź najlepsze ćwiczenia wielostawowe na duże i małe partie mięśniowe.

trening-wytrzymalosciowy-sprawdz-narzedzia-na-zwiekszenie-swojej-wydolnosci

Trening wytrzymałościowy - sprawdź narzędzia na zwiększenie swojej wydolności!

Wielu z nas trening wytrzymałościowy kojarzy się z wycieńczającym wysiłkiem. Tak naprawdę to świetna forma aktywności fizycznej pozwalająca na zwiększenie wydolności tlenowej organizmu i jednocześnie redukuje tkankę tłuszczową. Jak zorganizować trening wytrzymałościowy i jakie ćwiczenia wybrać?

przysiady-z-obciazeniem-czy-bez-jaki-trening-bedzie-dla-ciebie-najlepszy

Przysiady z obciążeniem czy bez - jaki trening będzie dla ciebie najlepszy?

Gdy w grę wchodzi trening nóg i pośladków, na myśl kobiet przychodzą przysiady z obciążeniem. Choć mężczyźni wolą trening z hantlami, również i w ich przypadku przysiady sprawdzą się świetnie. Kluczowa jest jednak technika, bo to od niej zależy dalszy rozwój.

cwiczenia-z-pilka-lekarska-twoj-patent-na-naprawde-swietna-forme

Ćwiczenia z piłką lekarską - twój patent na naprawdę świetną formę!

Spośród wszystkich ćwiczeń z akcesoriami, trening z piłkami ma nam najwięcej do zaoferowania. Piłka gimnastyczna dostępna w sali fitness to świetny patent na rozciąganie i angażowanie mm. głębokich, z kolei niewielka piłeczka tenisowa świetnie się sprawdzi podczas rozluźniania powięziowo-mięśniowego. Zobacz nasze proste ćwiczenia z piłką lekarską do wykonania wszędzie tam, gdzie chcesz!

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia-aktualizacja-2020

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia | AKTUALIZACJA 2020

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.