Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

Ćwiczenia na siłowni – plan i cel

Każda osoba, która wykonuje ćwiczenia na siłowni – robi to po coś. Dla niektórych osób głównym celem treningowych jest odchudzenie lub wyrzeźbienie ciała. Wybór odpowiedniego planu treningowego i rodzaju ćwiczeń na siłowni zależy od indywidualnych potrzeb. Każdy rodzaj ćwiczeń wykonywanych na siłowni przynosi rezultaty w postaci spalenia wielu kalorii. W celu pozbycia się zbędnych kilogramów sprawdzają się m.in.:

  • trening siłowy np. FBW
  • trening funkcjonalny
  • trening aerobowy (cardio)
  • rozciąganie, joga i stretching

Jak ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć?

Nie ma konkretnej odpowiedzi na te pytanie. Jednak istnieją pewne zasady, które pozwalają na zwiększenie efektywności wykonywanego planu treningowego. Aby schudnąć na siłowni za pomocą ćwiczeń, należy przyzwyczaić ciało do intensywnego wysiłku, który wykonywany jest w ciągu 60 minut. Najlepsze efekty treningu odchudzającego na siłowni dają ćwiczenia dodatkowo poparte odpowiednią dietą. Podczas procesu odchudzania należy zadbać o odpowiednie dostosowanie liczby przyjmowanych kalorii. Dieta zależna jest od wielu czynników np.:

  • wieku
  • budowy ciała
  • masy ciała
  • codziennej aktywności

Szybka utrata wagi następuje w momencie utworzenia różnicy kalorycznej. Wspomniany stan występuje w momencie, kiedy dostarczamy organizmowi mniejszą ilość energii, niż ta wykorzystana w ciągu nadmiernej aktywności fizycznej. Optymalne tempo utraty wagi to max 1kg na tydzień. Ćwiczenia odchudzające na siłowni mogą powodować skutki uboczne – zahamowanie procesów metabolizmu. Ćwiczenia na siłowni powinny być uzupełniane odpowiednią dietą, która nie wyrządzi spustoszenia w gospodarce organizmu.

Pierwszy raz na siłowni - przykładowy plan ćwiczeń

Pierwszy trening na siłowni to bardzo stresujące wydarzenie. Wiele początkujących osób nie wie w jakiej kolejności wykonywać poszczególne ćwiczenia, aby przynosiły zamierzone efekty. Plan redukcji tkanki tłuszczowej powinien opierać się na jednym z trzech rodzajów ćwiczeń wykonywanych na siłowni.

ćwiczenia na siłowni lepszytrener

Trening aerobowy na odchudzanie

Trening aerobowy jest świetnym rozwiązaniem dla ludzi, którzy chcieliby zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej w szybkim czasie. Ćwiczenia aerobowe opierają się na wykorzystaniu sprzętów np. bieżni, rowerku stacjonarnego lub orbitreka. Całość treningu powinna być poparta wcześniejszą rozgrzewką i odpowiednim rozciągnięciem. Ćwiczenia aerobowe powinny być wykonywane 3 razy w tygodniu, aby przyniosły zamierzony efekt. Optymalnie jeden trening musi trwać 40-60 minut.

Łączenie ćwiczeń na siłowni

Dobrym pomysłem na odchudzenie jest łączenie ćwiczeń cardio z treningiem siłowym. Plan tygodniowy powinien składać się z naprzemiennie wykonywanych ćwiczeń na siłowni. W zależności od możliwości osoby ćwiczącej może zostać rozłożony na 4 dni. Przykładowy plan treningowy może składać się z naprzemiennego wykonywania np. FBW, cardio, FBW, cardio.

Regularność w treningu na siłowni

Początkująca osoba nie powinna codziennie wykonywać ćwiczeń na siłowni. Warto przygotowywać organizm do nadmiernej aktywności fizycznej w miarę indywidualnych możliwości. Skutkami ubocznymi codziennego treningu może być utrata masy mięśniowej i adaptacja organizmu do wysiłku. Konsekwencją szybkiego przyzwyczajenia organizmu i wykonywania codziennej aktywności fizycznej może być niskie spalanie kalorii w danym czasie. Wiele osób decyduje się na skorzystanie z pomocy trenera personalnego. Specjalista pomoże przygotować Ci odpowiednią dietę i dostosować plan treningowy do aktualnego trybu życia. W celu odnalezienia odpowiedniego instruktora osobistego, zapraszamy Cię do skorzystania z naszej wyszukiwarki.

trening personalny lepszytrener.pl

 

Treningi na siłowni uzależniają każdego. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Nie ma konkretnej odpowiedzi na to pytanie – wystarczy spróbować.

 

Mateusz Matysiak 0 4 września 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

podstawowe-informacje-o-calodobowych-silowniach-poznan-multisport-praca-i-inne

Podstawowe informacje o całodobowych siłowniach Poznań - multisport, praca i inne

Wiele osób decyduje się na rozpoczęcie treningów na siłowni. W Poznaniu osoby posiadające pracowniczy pakiet multisport mogą korzystać z całodobowych siłowni. Które miejsce do ćwiczeń będzie dla Ciebie najlepsze? Poznaj kilka siłowni w Poznaniu, które są warte Twojej uwagi!

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

marzenie-kazdego-sportowca-domowa-silownia-jak-zrobic

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.

trening-na-trampolinach-efekty-opinie-spalone-kalorie

Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach może być świetną zabawą zarówno dla osób starszych, jak i młodszych. Wielu sportowców uważa, że trening na trampolinach jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kalorii. Ćwiczenia opierające się na skokach dają niesamowite efekty. Dowiedz się, dlaczego tak wielu sportowców decyduje się na trening na trampolinach.

suplementy-dla-sportowcow-czy-warto-je-stosowac

Suplementy dla sportowców | Czy warto je stosować?

W przypadku dużego zapotrzebowania na substancje budulcowe, warto zastanowić się nad rozpoczęciem suplementacji tabletkami lub dostępnymi odżywkami dla sportowców. Suplementy dla sportowców dostarczają optymalnych ilości składników potrzebnych do budowy masy mięśniowej. Dowiedz się o niesamowitej sile działania suplementów dla sportowców.

trening-personalny-ems-krakow-zacznij-juz-dzis

Trening personalny EMS Kraków – zacznij już dziś!

Trening personalny EMS to nowy rodzaj przeprowadzania ćwiczeń w Krakowie. To idealna alternatywa standardowych ćwiczeń wykonywanych na siłowni. Prawie każdy salon odnowy w Krakowie posiada w swojej ofercie trening personalny EMS. Dowiedz się jakie są ceny i opinie dle treningu personalnego EMS w Krakowie.

wykonaj-trening-silowy-w-domu-bez-uzycia-sprzetu

Wykonaj trening siłowy w domu | Bez użycia sprzętu!

Trening siłowy może wykonać każda osoba w swoim domu. W domowy sposób możesz wzmocnić swoje mięśnie, naprężyć skórę i ujędrnić ciało bez użycia sprzętu treningowego! O treningu siłowym w domu bez sprzętu i niesamowitych efektach w dzisiejszym artykule!

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

podstawowe-informacje-o-calodobowych-silowniach-poznan-multisport-praca-i-inne

Podstawowe informacje o całodobowych siłowniach Poznań - multisport, praca i inne

Wiele osób decyduje się na rozpoczęcie treningów na siłowni. W Poznaniu osoby posiadające pracowniczy pakiet multisport mogą korzystać z całodobowych siłowni. Które miejsce do ćwiczeń będzie dla Ciebie najlepsze? Poznaj kilka siłowni w Poznaniu, które są warte Twojej uwagi!

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

marzenie-kazdego-sportowca-domowa-silownia-jak-zrobic

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.

trening-na-trampolinach-efekty-opinie-spalone-kalorie

Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach może być świetną zabawą zarówno dla osób starszych, jak i młodszych. Wielu sportowców uważa, że trening na trampolinach jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kalorii. Ćwiczenia opierające się na skokach dają niesamowite efekty. Dowiedz się, dlaczego tak wielu sportowców decyduje się na trening na trampolinach.

suplementy-dla-sportowcow-czy-warto-je-stosowac

Suplementy dla sportowców | Czy warto je stosować?

W przypadku dużego zapotrzebowania na substancje budulcowe, warto zastanowić się nad rozpoczęciem suplementacji tabletkami lub dostępnymi odżywkami dla sportowców. Suplementy dla sportowców dostarczają optymalnych ilości składników potrzebnych do budowy masy mięśniowej. Dowiedz się o niesamowitej sile działania suplementów dla sportowców.

trening-personalny-ems-krakow-zacznij-juz-dzis

Trening personalny EMS Kraków – zacznij już dziś!

Trening personalny EMS to nowy rodzaj przeprowadzania ćwiczeń w Krakowie. To idealna alternatywa standardowych ćwiczeń wykonywanych na siłowni. Prawie każdy salon odnowy w Krakowie posiada w swojej ofercie trening personalny EMS. Dowiedz się jakie są ceny i opinie dle treningu personalnego EMS w Krakowie.

wykonaj-trening-silowy-w-domu-bez-uzycia-sprzetu

Wykonaj trening siłowy w domu | Bez użycia sprzętu!

Trening siłowy może wykonać każda osoba w swoim domu. W domowy sposób możesz wzmocnić swoje mięśnie, naprężyć skórę i ujędrnić ciało bez użycia sprzętu treningowego! O treningu siłowym w domu bez sprzętu i niesamowitych efektach w dzisiejszym artykule!