Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

Ćwiczenia na siłowni – plan i cel

Każda osoba, która wykonuje ćwiczenia na siłowni – robi to po coś. Dla niektórych osób głównym celem treningowych jest odchudzenie lub wyrzeźbienie ciała. Wybór odpowiedniego planu treningowego i rodzaju ćwiczeń na siłowni zależy od indywidualnych potrzeb. Każdy rodzaj ćwiczeń wykonywanych na siłowni przynosi rezultaty w postaci spalenia wielu kalorii. W celu pozbycia się zbędnych kilogramów sprawdzają się m.in.:

  • trening siłowy np. FBW
  • trening funkcjonalny
  • trening aerobowy (cardio)
  • rozciąganie, joga i stretching

Jak ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć?

Nie ma konkretnej odpowiedzi na te pytanie. Jednak istnieją pewne zasady, które pozwalają na zwiększenie efektywności wykonywanego planu treningowego. Aby schudnąć na siłowni za pomocą ćwiczeń, należy przyzwyczaić ciało do intensywnego wysiłku, który wykonywany jest w ciągu 60 minut. Najlepsze efekty treningu odchudzającego na siłowni dają ćwiczenia dodatkowo poparte odpowiednią dietą. Podczas procesu odchudzania należy zadbać o odpowiednie dostosowanie liczby przyjmowanych kalorii. Dieta zależna jest od wielu czynników np.:

  • wieku
  • budowy ciała
  • masy ciała
  • codziennej aktywności

Szybka utrata wagi następuje w momencie utworzenia różnicy kalorycznej. Wspomniany stan występuje w momencie, kiedy dostarczamy organizmowi mniejszą ilość energii, niż ta wykorzystana w ciągu nadmiernej aktywności fizycznej. Optymalne tempo utraty wagi to max 1kg na tydzień. Ćwiczenia odchudzające na siłowni mogą powodować skutki uboczne – zahamowanie procesów metabolizmu. Ćwiczenia na siłowni powinny być uzupełniane odpowiednią dietą, która nie wyrządzi spustoszenia w gospodarce organizmu.

Pierwszy raz na siłowni - przykładowy plan ćwiczeń

Pierwszy trening na siłowni to bardzo stresujące wydarzenie. Wiele początkujących osób nie wie w jakiej kolejności wykonywać poszczególne ćwiczenia, aby przynosiły zamierzone efekty. Plan redukcji tkanki tłuszczowej powinien opierać się na jednym z trzech rodzajów ćwiczeń wykonywanych na siłowni.

ćwiczenia na siłowni lepszytrener

Trening aerobowy na odchudzanie

Trening aerobowy jest świetnym rozwiązaniem dla ludzi, którzy chcieliby zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej w szybkim czasie. Ćwiczenia aerobowe opierają się na wykorzystaniu sprzętów np. bieżni, rowerku stacjonarnego lub orbitreka. Całość treningu powinna być poparta wcześniejszą rozgrzewką i odpowiednim rozciągnięciem. Ćwiczenia aerobowe powinny być wykonywane 3 razy w tygodniu, aby przyniosły zamierzony efekt. Optymalnie jeden trening musi trwać 40-60 minut.

Łączenie ćwiczeń na siłowni

Dobrym pomysłem na odchudzenie jest łączenie ćwiczeń cardio z treningiem siłowym. Plan tygodniowy powinien składać się z naprzemiennie wykonywanych ćwiczeń na siłowni. W zależności od możliwości osoby ćwiczącej może zostać rozłożony na 4 dni. Przykładowy plan treningowy może składać się z naprzemiennego wykonywania np. FBW, cardio, FBW, cardio.

Regularność w treningu na siłowni

Początkująca osoba nie powinna codziennie wykonywać ćwiczeń na siłowni. Warto przygotowywać organizm do nadmiernej aktywności fizycznej w miarę indywidualnych możliwości. Skutkami ubocznymi codziennego treningu może być utrata masy mięśniowej i adaptacja organizmu do wysiłku. Konsekwencją szybkiego przyzwyczajenia organizmu i wykonywania codziennej aktywności fizycznej może być niskie spalanie kalorii w danym czasie. Wiele osób decyduje się na skorzystanie z pomocy trenera personalnego. Specjalista pomoże przygotować Ci odpowiednią dietę i dostosować plan treningowy do aktualnego trybu życia. W celu odnalezienia odpowiedniego instruktora osobistego, zapraszamy Cię do skorzystania z naszej wyszukiwarki.

trening personalny lepszytrener.pl

 

Treningi na siłowni uzależniają każdego. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Nie ma konkretnej odpowiedzi na to pytanie – wystarczy spróbować.

 

Mateusz Matysiak 0 4 września 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

deska-cwiczenie-o-wielu-zastosowaniach-aktualizacja-2020

Deska – ćwiczenie o wielu zastosowaniach | Aktualizacja 2020

Deska (ang. plank) należy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, które sprawdzają się w wielu dyscyplinach sportowych. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracuje dużo grup mięśniowych. Zobacz, co można zyskać robiąc deskę! Deska ćwiczenie plan - podejmiesz wyzwanie?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne!

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne.

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu-aktualizacja-2020

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu | Aktualizacja 2020

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu-aktualizacja-2020

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu | Aktualizacja 2020

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

jak-nauczyc-sie-stania-na-rekach-od-podstaw-aktualizacja-2020

Jak nauczyć się stania na rękach od podstaw | Aktualizacja 2020

Stanie na rękach typowe ćwiczenie z masą własnego ciała jest nie tylko fajną sztuczką. Jest też dobrym ćwiczeniem wzmacniającym na całe ciało. Poradnik ABC stania rękach, zobacz jak ćwiczyć hand stand od zera. Stanie na rękach nauka. Co daje to ćwiczenie?

sekrety-treningu-czym-jest-koci-grzbiet-aktualizacja-2020

Sekrety treningu – czym jest koci grzbiet? Aktualizacja 2020

Z jednej strony prawidłowa technika wielu ćwiczeń siłowych wymaga unikania tzw. kociego grzbietu. Z drugiej natomiast – istnieje niezależne ćwiczenie o tej samej nazwie. Zobacz, na czym polega robienie kociego grzbietu. Czy taki ruch może być niebezpieczny dla zdrowia?

full-body-workout-plan-treningowy-dla-calego-ciala

Full Body Workout - plan treningowy dla całego ciała

Treningi Full Body Workout cieszą się rosnącą popularnością wśród ćwiczących w każdym wieku i każdej płci. Jak opracować kompleksowy plan takiej aktywności fizycznej?

swiateczne-bajlando-jak-sie-zorganizowac-by-nie-odpuszczac-treningow

Świąteczne bajlando - jak się zorganizować, by nie odpuszczać treningów?

Boże Narodzenie to dla większości czas siedzenia i nieskończonego potoku domowych pyszności. Ci bardziej zaawansowani treningowo na pewno zastanawiają się, jak to wszystko zorganizować, by znaleźć czas na treningi podczas świąt. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę i kiedy wygospodarować czas na świąteczny workout.

przygotuj-sie-na-zime-zdradzamy-prognozy-na-sezon-2019-2020

Przygotuj się na zimę! Zdradzamy prognozy na sezon 2019/2020

Czas srogich zim i długo trzymających mrozów już dawno za nami. W obecnym klimacie lokalnym trudno o temperatury ujemne sięgające 20 kresek poniżej zera. Wiemy, na jaką zimę trzeba się szykować w nadchodzącym sezonie 2019/2020. Przedstawiamy prognozy na najbliższe miesiące!

poczatkujacy-silowniomaniak-jakie-buty-na-silownie

Początkujący siłowniomaniak | Jakie buty na siłownię?

Wybór odpowiednich butów na siłownię ma ogromne znaczenie, szczególnie podczas regularnych treningów. Jak dobrać właściwe buty na siłownię i gdzie je kupić?

deska-cwiczenie-o-wielu-zastosowaniach-aktualizacja-2020

Deska – ćwiczenie o wielu zastosowaniach | Aktualizacja 2020

Deska (ang. plank) należy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, które sprawdzają się w wielu dyscyplinach sportowych. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracuje dużo grup mięśniowych. Zobacz, co można zyskać robiąc deskę! Deska ćwiczenie plan - podejmiesz wyzwanie?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne!

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne.

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu-aktualizacja-2020

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu | Aktualizacja 2020

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu-aktualizacja-2020

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu | Aktualizacja 2020

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

jak-nauczyc-sie-stania-na-rekach-od-podstaw-aktualizacja-2020

Jak nauczyć się stania na rękach od podstaw | Aktualizacja 2020

Stanie na rękach typowe ćwiczenie z masą własnego ciała jest nie tylko fajną sztuczką. Jest też dobrym ćwiczeniem wzmacniającym na całe ciało. Poradnik ABC stania rękach, zobacz jak ćwiczyć hand stand od zera. Stanie na rękach nauka. Co daje to ćwiczenie?

sekrety-treningu-czym-jest-koci-grzbiet-aktualizacja-2020

Sekrety treningu – czym jest koci grzbiet? Aktualizacja 2020

Z jednej strony prawidłowa technika wielu ćwiczeń siłowych wymaga unikania tzw. kociego grzbietu. Z drugiej natomiast – istnieje niezależne ćwiczenie o tej samej nazwie. Zobacz, na czym polega robienie kociego grzbietu. Czy taki ruch może być niebezpieczny dla zdrowia?

full-body-workout-plan-treningowy-dla-calego-ciala

Full Body Workout - plan treningowy dla całego ciała

Treningi Full Body Workout cieszą się rosnącą popularnością wśród ćwiczących w każdym wieku i każdej płci. Jak opracować kompleksowy plan takiej aktywności fizycznej?

swiateczne-bajlando-jak-sie-zorganizowac-by-nie-odpuszczac-treningow

Świąteczne bajlando - jak się zorganizować, by nie odpuszczać treningów?

Boże Narodzenie to dla większości czas siedzenia i nieskończonego potoku domowych pyszności. Ci bardziej zaawansowani treningowo na pewno zastanawiają się, jak to wszystko zorganizować, by znaleźć czas na treningi podczas świąt. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę i kiedy wygospodarować czas na świąteczny workout.

przygotuj-sie-na-zime-zdradzamy-prognozy-na-sezon-2019-2020

Przygotuj się na zimę! Zdradzamy prognozy na sezon 2019/2020

Czas srogich zim i długo trzymających mrozów już dawno za nami. W obecnym klimacie lokalnym trudno o temperatury ujemne sięgające 20 kresek poniżej zera. Wiemy, na jaką zimę trzeba się szykować w nadchodzącym sezonie 2019/2020. Przedstawiamy prognozy na najbliższe miesiące!

poczatkujacy-silowniomaniak-jakie-buty-na-silownie

Początkujący siłowniomaniak | Jakie buty na siłownię?

Wybór odpowiednich butów na siłownię ma ogromne znaczenie, szczególnie podczas regularnych treningów. Jak dobrać właściwe buty na siłownię i gdzie je kupić?