Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

Najtrudniejsze pierwsze dni: jak wytrwać na diecie?

Nigdy nie jest tak, że początki są łątwe. Pierwsze dni na diecie to zawsze wielkie wyzwanie, coś zupełnie nowego i łatwo jest przedobrzyć. Dlatego tak ważne jest, aby wejść w nowy tryb możliwie jak najpłynniej, tak aby nasz organizm nie odczuł zbyt wielkiego szoku. Aby wytrwać pierwsze dni na diecie, trzeba przede wszystkim przygotować swój umysł - to, że będziesz odczuwać głód, nie oznacza od razu, że trzeba jeś. To naturalna reakcja organizmu - dotychczas posiłki był spożywane nieregularnie i jedzenie wg harmonogramu to coś całkowicie nowego. Ważna jest jednak twoja wytrwałość - absolutnie nie daj się zwieść pokusom dyktowanym przez własny organizm, a między posiłkami uzupełniaj przede wszystkim wodę.

Zobacz: Dieta metaboliczna

Wytrwaj pierwsze dni na diecie dzięki wodzie i kilku produktom w pogodowiu

Dzięki wodzie łatwo jest nasycić organizm i wspomóc procesy trawienia. Lepszy metabolizm to zdecydowanie nasz priorytet na diecie, a dzięki niegazowanej wodzie mineralnej łatwo utrzymać go na wysokich obrotach. Na diecie dobrze sprawdzi się także zielona herbata, soki owocowe - zwłaszcza te świeżo wyciskane - oraz niezbyt mocna, czarna kawa bez cukru. Dodawanie mleka do tego napoju nie będzie trafionym pomysłem ze względu na dodatkowe kalorie. Jeśli najdzie cię ochota na małe podjadanie, warto mieć pod ręką kostkę gorzkiej czekolady (min. 80% kakao) lub kilka orzeszków. Pamiętaj, aby nie były to solone fistaszki - lepiej sprawdzą się nerkowce, macadamia i orzechy laskowe.

Zorganizuj sobie każdy dzień i wytrwaj pierwszy okres diety
pierwsze dni na diecie

Zdecydowanie trudniej jest wytrwać pierwsze dni na diecie, gdy nasz dzień nie jest do końca zorganizowany. Wbrew pozorom kalendarz to dobre narzędzie wspomagające, dzięki któremu naprawdę będzie ci łatwiej. Najpierw spisz wszystkie codzienne czynności, które wykonujesz i umieść je w tygodniowym rozkładzie. Oprócz czasu potrzebnego na pracę czy szkolne zajęcia, warto wygospodarować też chwilę na regularny ruch. Niech to będzie jazda na rolkach lub na rowerze, wizyta na basenie czy wieczorne bieganie w parku. Znajdź w harmonogramie czas na relaks czy chwilę z dobrą książką. Takie maksymalne zaplanowanie czasu pomoże ci zapomnieć o podjadaniu i jednocześnie sprawi, że czas będzie mijał szybciej.

Wytrwaj pierwsze dni na diecie: robisz to dla siebie!

We wszystkich projektach, które realizujemy, najważniejsze jest poczucie sensu tego, co robimy i ciągłe odwoływanie się do celu. Pamiętaj, że odchudzanie to proces, przez który chcesz przejść dla siebie. Nie trzeba nikomu imponować tym, że po prostu chcesz czuć się lepiej w swoim ciele i nie narażać organizmu na jakiekolwiek dolegliwości natury zdrowotnej. Dobrym narzędziem jest sztuka wizualizacji, a więc wyobrażenie siebie w nowym ciele. Jeśli chcesz, możesz też wydrukować sobie ideał zdrowej sylwetki, szczupłej, z zarysowanymi mięśniami i płaskim brzuchem. Pamiętaj, że to ty wyznaczasz cel, a jego świadomość pozwoli ci wytrwać pierwsze dni na diecie i zrealizować plan.

Pierwsze dni na diecie: czy to czas na pierwsze efekty?

Niestety wiele osób niepoprawnie podchodzi do diety, nastawiając się na pierwsze efekty po pierwszych kilku dniach. To naprawdę mylne przeświadczenie, przez co niewielu udaje się wytrwać pierwsze dni na diecie. Trzeba sobie jasno okreslić na samym początku, że choć niektórym udaje się schudnąć ok. 2 kg już po pierwszym tygodniu, to pierwsze efekty diety zobaczymy tak naprawdę po ok. 3-4 tygodniach, a zdrowy progres to taki, który zakłada ok. 0,5 kg mniej po każdym tygodniu. Aby wytrwać pierwsze dni na diecie, warto mieć świadomość tego, jak długim i złożonym procesem jest odchudzanie i jednocześnie znać swoją własną wartość i cel, który przyświeca redukcji.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Witold Milewski 0 22 grudnia 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?