Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

Najtrudniejsze pierwsze dni: jak wytrwać na diecie?

Nigdy nie jest tak, że początki są łątwe. Pierwsze dni na diecie to zawsze wielkie wyzwanie, coś zupełnie nowego i łatwo jest przedobrzyć. Dlatego tak ważne jest, aby wejść w nowy tryb możliwie jak najpłynniej, tak aby nasz organizm nie odczuł zbyt wielkiego szoku. Aby wytrwać pierwsze dni na diecie, trzeba przede wszystkim przygotować swój umysł - to, że będziesz odczuwać głód, nie oznacza od razu, że trzeba jeś. To naturalna reakcja organizmu - dotychczas posiłki był spożywane nieregularnie i jedzenie wg harmonogramu to coś całkowicie nowego. Ważna jest jednak twoja wytrwałość - absolutnie nie daj się zwieść pokusom dyktowanym przez własny organizm, a między posiłkami uzupełniaj przede wszystkim wodę.

Zobacz: Dieta metaboliczna

Wytrwaj pierwsze dni na diecie dzięki wodzie i kilku produktom w pogodowiu

Dzięki wodzie łatwo jest nasycić organizm i wspomóc procesy trawienia. Lepszy metabolizm to zdecydowanie nasz priorytet na diecie, a dzięki niegazowanej wodzie mineralnej łatwo utrzymać go na wysokich obrotach. Na diecie dobrze sprawdzi się także zielona herbata, soki owocowe - zwłaszcza te świeżo wyciskane - oraz niezbyt mocna, czarna kawa bez cukru. Dodawanie mleka do tego napoju nie będzie trafionym pomysłem ze względu na dodatkowe kalorie. Jeśli najdzie cię ochota na małe podjadanie, warto mieć pod ręką kostkę gorzkiej czekolady (min. 80% kakao) lub kilka orzeszków. Pamiętaj, aby nie były to solone fistaszki - lepiej sprawdzą się nerkowce, macadamia i orzechy laskowe.

Zorganizuj sobie każdy dzień i wytrwaj pierwszy okres diety
pierwsze dni na diecie

Zdecydowanie trudniej jest wytrwać pierwsze dni na diecie, gdy nasz dzień nie jest do końca zorganizowany. Wbrew pozorom kalendarz to dobre narzędzie wspomagające, dzięki któremu naprawdę będzie ci łatwiej. Najpierw spisz wszystkie codzienne czynności, które wykonujesz i umieść je w tygodniowym rozkładzie. Oprócz czasu potrzebnego na pracę czy szkolne zajęcia, warto wygospodarować też chwilę na regularny ruch. Niech to będzie jazda na rolkach lub na rowerze, wizyta na basenie czy wieczorne bieganie w parku. Znajdź w harmonogramie czas na relaks czy chwilę z dobrą książką. Takie maksymalne zaplanowanie czasu pomoże ci zapomnieć o podjadaniu i jednocześnie sprawi, że czas będzie mijał szybciej.

Wytrwaj pierwsze dni na diecie: robisz to dla siebie!

We wszystkich projektach, które realizujemy, najważniejsze jest poczucie sensu tego, co robimy i ciągłe odwoływanie się do celu. Pamiętaj, że odchudzanie to proces, przez który chcesz przejść dla siebie. Nie trzeba nikomu imponować tym, że po prostu chcesz czuć się lepiej w swoim ciele i nie narażać organizmu na jakiekolwiek dolegliwości natury zdrowotnej. Dobrym narzędziem jest sztuka wizualizacji, a więc wyobrażenie siebie w nowym ciele. Jeśli chcesz, możesz też wydrukować sobie ideał zdrowej sylwetki, szczupłej, z zarysowanymi mięśniami i płaskim brzuchem. Pamiętaj, że to ty wyznaczasz cel, a jego świadomość pozwoli ci wytrwać pierwsze dni na diecie i zrealizować plan.

Pierwsze dni na diecie: czy to czas na pierwsze efekty?

Niestety wiele osób niepoprawnie podchodzi do diety, nastawiając się na pierwsze efekty po pierwszych kilku dniach. To naprawdę mylne przeświadczenie, przez co niewielu udaje się wytrwać pierwsze dni na diecie. Trzeba sobie jasno okreslić na samym początku, że choć niektórym udaje się schudnąć ok. 2 kg już po pierwszym tygodniu, to pierwsze efekty diety zobaczymy tak naprawdę po ok. 3-4 tygodniach, a zdrowy progres to taki, który zakłada ok. 0,5 kg mniej po każdym tygodniu. Aby wytrwać pierwsze dni na diecie, warto mieć świadomość tego, jak długim i złożonym procesem jest odchudzanie i jednocześnie znać swoją własną wartość i cel, który przyświeca redukcji.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Witold Milewski 0 22 grudnia 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?