Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

Przyrząd do robienia brzuszków

Jednym z najpopularniejszych przyrządów do robienia brzuszków jest kołyska zapobiegająca nadwyrężeniu szyi i górnych kręgów. Dzięki niej zmniejsza się ryzyko kontuzji tamtych okolic, a wykonywanie brzuszków staje się znacznie łatwiejsze. Poszczególne kołyski różnią się od siebie pod względem wielu aspektów, dzięki czemu każdy ćwiczący jest w stanie znaleźć przyrząd dostosowany do jego potrzeb treningu brzucha.

Przyrządy do robienia brzuszków

Na rynku znaleźć można zwykle kołyskę do brzuszków składającą się z wygiętego owalnego drążka z miejscem na położenie głowy oraz drugim drążkiem umieszczonym poziomo na górze. W wielu sklepach są również dostępne takie modele, w których pręty do trzymania znajdują się po obu stronach przyrządu i są one zamontowane w sposób pionowy. Kołyski nie są jednak jedynymi urządzeniami do ćwiczenia brzucha, a na rynku można znaleźć naprawdę różnorodne sprzęty tego typu.

Przyrząd do robienia brzuszków - opinie

Odpowiedni przyrząd do robienia brzuszków jest w stanie znacznie ułatwić wykonywanie takiego ćwiczenia. W przypadku kołyski jest on bowiem w stanie odciążyć górne kręgi i szyję, natomiast w sytuacji, gdy używasz ławki, możesz zablokować stopy w wygodny sposób ułatwiający podnoszenie całego ciała. Z tego powodu, jeśli regularnie robisz brzuszki, warto zaopatrzyć się w wybrany przyrząd usprawniający taką aktywność.

Czytaj też: Piłka do robienia brzuszków

Ławka do brzuszków

Oprócz kołysek, na rynku znaleźć można także liczne ławki pomagające w wykonywaniu brzuszków. Tego typu przyrządy są dostępne również w wielu siłowniach. Dzięki nim jesteś w stanie w skuteczny sposób zablokować stopy i zwiększyć kąt pomiędzy nimi a resztą Twojego ciała. Tego typu sprzęt występuje w różnych formach, dlatego bez najmniejszych problemów możesz znaleźć egzemplarz w pełni spełniający Twoje oczekiwania.

Urządzenie do brzuszków na siłowni
przyrząd do robienia brzuszków

Na siłowniach znaleźć można różne urządzenia, a niektóre z nich sprawdzają się doskonale właśnie podczas robienia brzuszków. Zwykle w tego typu miejscach znajdują się klasyczne ławki do takich ćwiczeń, ale niektóre kluby fitness są wyposażone także w kołyski. Dzięki temu wykonywanie brzuszków na terenie siłowni może stać się znacznie łatwiejsze i bezpieczniejsze dla szyi oraz górnych kręgów w Twoim ciele.

Przyrząd do robienia brzuszków - jak ćwiczyć?

Sposób ćwiczenia z przyrządem do robienia brzuszków zależy głównie od jego typu i budowy. Istnieją bowiem zarówno różnorodne kołyski, jak i ławki pozwalające na stabilne zablokowanie stóp, co często stanowi ogromny problem podczas wykonywania takich ćwiczeń bez żadnych urządzeń. Z tego powodu przed rozpoczęciem treningu z danym przyrządem warto zorientować się w sposobie jego działania. W tym celu możesz skorzystać z pomocy trenera, Internetu lub instrukcji, które niekiedy są zamieszczone na urządzeniach.

Przyrząd do robienia brzuszków - cena

Na rynku znaleźć można różne przyrządy do robienia brzuszków, dlatego ich ceny znacznie od siebie odbiegają. Zwykle w przypadku ławek oscylują one w okolicach od 100 do 400 zł. Kołyski są jednak znacznie tańsze, a ich nowe egzemplarze kosztują nawet 100 zł. Istnieje także opcja zakupienia używanego urządzenia na licznych portalach ogłoszeniowych.

Przyrząd do robienia brzuszków - gdzie kupić?

Liczne przyrządy do robienia brzuszków można znaleźć w sklepach sportowych, jednak w wielu przypadkach najlepszą opcją jest zaopatrzenie się w używany sprzęt. Jest on bowiem znacznie tańszy, a jego stan często nie odbiega zbytnio od zupełnie nowych egzemplarzy. Jeśli jednak nie chcesz kupować własnych przyrządów, możesz zdecydować się na miesięczny karnet na siłownię wyposażoną w odpowiednie urządzenia.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Nikola Łuszyńska 0 18 maja 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

zestresowany-trening-czy-stres-ma-wplyw-na-aktywnosc-fizyczna

Zestresowany trening – czy stres ma wpływ na aktywność fizyczną?

W obecnych czasach bardzo trudno o całkowite wyzbycie się stresu. Dzięki treningom można jednak skutecznie zmniejszyć jego poziom – to jasne. W jaki sposób stres wpływa na efekty treningu? Czy może powodować pogorszenie wyników sportowych?

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

ludzie-ktorzy-schudli-najwiecej

Ludzie którzy schudli najwięcej

Problem nadmiernych kilogramów to obecnie jeden z największych problemów społecznych. Szacuje się, że niemalże co druga kobieta i aż 64% mężczyzn cierpi na nadwagę i otyłość na Świecie. Jest to problem piętnowany, dlatego walka z tkanką tłuszczową wymaga silnej woli i konsekwencji w dążeniu do celu. Wielu się udało – oto prawdziwi rekordziści odchudzania!

jak-zrzucic-brzuch-na-dobre-czyli-leczenie-otylosci-brzusznej

Jak zrzucić brzuch na dobre, czyli leczenie otyłości brzusznej

Jeżeli "płaski brzuch" nie jest przymiotnikiem opisującym Twoją sylwetkę i podejmujesz decyzję, że czas coś z tym zrobić to jest artykuł dla Ciebie. Zobacz metody na spalenie tłuszczu z brzucha które od razu możesz wprowadzić w życie.

mocno-odchudzajace-cwiczenia-cwiczenia-na-odchudzanie-w-domu

Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia, ćwiczeniom nierówne. Cel jest jasny: odchudzanie. Najlepiej więc skupić się na najodpowiedniejszych ćwiczeniach do tego zadania. Oto 3 mocne propozycje ćwiczeń na odchudzanie. Ich wykonanie angażuje większość mięśni i wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym dla organizmu. Zobacz, jakie ćwiczenia na odchudzanie warto wykonywać!

wycwiczyc-cellulit

Wyćwiczyć cellulit

Dieta, kosmetyki, masaże i ćwiczenia jest wiele metod walki z cellulitem. Która jest najlepsza? Poznajcie naukowe fakty na temat tej dolegliwości oraz najlepsze metody na jej zwalczanie. Stosując dobrą metodę możesz przywrócić gładką skórę na pośladkach i nogach w kilka tygodni.

dlaczego-nie-moge-schudnac

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Stosujesz kolejne diety, rezygnujesz z zamiłowania do słodyczy, nawet porzuciłaś wygodny samochód na rower. Pomimo tego, Twoja łazienkowa waga ani drgnie. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” - to pytanie pojawia się w głowach tysięcy osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jakie popełniasz błędy i postaw na odchudzanie z widocznymi efektami.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

zestresowany-trening-czy-stres-ma-wplyw-na-aktywnosc-fizyczna

Zestresowany trening – czy stres ma wpływ na aktywność fizyczną?

W obecnych czasach bardzo trudno o całkowite wyzbycie się stresu. Dzięki treningom można jednak skutecznie zmniejszyć jego poziom – to jasne. W jaki sposób stres wpływa na efekty treningu? Czy może powodować pogorszenie wyników sportowych?

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

ludzie-ktorzy-schudli-najwiecej

Ludzie którzy schudli najwięcej

Problem nadmiernych kilogramów to obecnie jeden z największych problemów społecznych. Szacuje się, że niemalże co druga kobieta i aż 64% mężczyzn cierpi na nadwagę i otyłość na Świecie. Jest to problem piętnowany, dlatego walka z tkanką tłuszczową wymaga silnej woli i konsekwencji w dążeniu do celu. Wielu się udało – oto prawdziwi rekordziści odchudzania!

jak-zrzucic-brzuch-na-dobre-czyli-leczenie-otylosci-brzusznej

Jak zrzucić brzuch na dobre, czyli leczenie otyłości brzusznej

Jeżeli "płaski brzuch" nie jest przymiotnikiem opisującym Twoją sylwetkę i podejmujesz decyzję, że czas coś z tym zrobić to jest artykuł dla Ciebie. Zobacz metody na spalenie tłuszczu z brzucha które od razu możesz wprowadzić w życie.

mocno-odchudzajace-cwiczenia-cwiczenia-na-odchudzanie-w-domu

Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia, ćwiczeniom nierówne. Cel jest jasny: odchudzanie. Najlepiej więc skupić się na najodpowiedniejszych ćwiczeniach do tego zadania. Oto 3 mocne propozycje ćwiczeń na odchudzanie. Ich wykonanie angażuje większość mięśni i wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym dla organizmu. Zobacz, jakie ćwiczenia na odchudzanie warto wykonywać!

wycwiczyc-cellulit

Wyćwiczyć cellulit

Dieta, kosmetyki, masaże i ćwiczenia jest wiele metod walki z cellulitem. Która jest najlepsza? Poznajcie naukowe fakty na temat tej dolegliwości oraz najlepsze metody na jej zwalczanie. Stosując dobrą metodę możesz przywrócić gładką skórę na pośladkach i nogach w kilka tygodni.

dlaczego-nie-moge-schudnac

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Stosujesz kolejne diety, rezygnujesz z zamiłowania do słodyczy, nawet porzuciłaś wygodny samochód na rower. Pomimo tego, Twoja łazienkowa waga ani drgnie. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” - to pytanie pojawia się w głowach tysięcy osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jakie popełniasz błędy i postaw na odchudzanie z widocznymi efektami.