Jak wybrać siłownię lub klub fitness, krok po kroku

Jak wybrać siłownię lub klub fitness, krok po kroku

Klamka zapadła! Postanawiamy chodzić na siłownię, aby zrzucić kilka kilogramów, wysmuklić sylwetkę bądź zbudować mięśnie. Mamy przed sobą cel, widzimy siebie po półrocznych regularnych treningach i już chcemy zmotywowani podjąć się wyzwania. Ale jak wybrać siłownię na nasz plac boju o lepsze ciało? Podpowiadamy krok po kroku.

Po pierwsze, lokalizacja siłowni

 

Mogłoby się wydawać, że kwestia ceny wejdzie na pierwszy plan, a okazuje się, że dla większości użytkowników siłowni najważniejsza jest dogodna lokalizacja. Najlepszym rozwiązaniem jest wybór obiektu blisko miejsca zamieszkania lub pracy. Nie ukrywajmy – jesteśmy z natury leniwi, a jeżeli do siłowni trzeba jechać samochodem bądź kilkukrotnie się przesiadać w komunikacji miejskiej, zwyczajnie nie będzie nam się chciało dojeżdżać. Dla porannych „skowronków”, lubiących wcześnie wstawać, dobrą opcją wydaje się sala treningowa blisko pracy. Problem pojawia się wtedy, gdy zmienimy pracę, rozpoczynamy urlop bądź weekend – czyli kolejny dojazd. 

Po drugie, cena i karty sportowe

 

Cena odgrywa dużą rolę w wyborze siłowni. Niekiedy decydujemy się na najtańszą siłownię przy osiedlu, lecz czasem warto dopłacić kilka złotych. Dlaczego? Droższy karnet może się wiązać z większą ilością opcji, które siłownia ma do zaoferowania – zarówno jeżeli chodzi o sprzęt czy różnorodność zajęć, jak przeszkoloną i doświadczoną kadrę. Po drugie, wybór taniej siłowni stwarza okazję do szukania wymówek. Jeżeli nie odczuliśmy wydatku na siłownię na swoim koncie, istnieje większe prawdopodobieństwo, że z większą łatwością zrezygnujemy z karnetu. Podejdźmy racjonalnie również do pakietów multisport i odpowiedzmy szczerze, czy naprawdę jesteśmy w stanie wykorzystać wszystkie oferowane opcje i za nie płacić? Stawiając na siłownie, upewnijmy się, że spełnia nasze oczekiwania. 

Po trzecie, opinie o siłowni

 

Poza lokalizacją i ceną oraz honorowaniem kart sportowych bardzo ważny jest standard siłowni. O tym możesz przekonać się między innymi z opinii o obiekcie. Dzięki temu dowiesz się o rzeczach z pozoru prozaicznych, takich jak remont obiektu. Jeżeli siłownia stoi w niezmienionym stanie od 10 lat będzie to rzutowało na higienę miejsca oraz jakość sprzętu. 

Dlaczego czystość na siłowni i salach fitness jest tak istotna? 

Niestety, maszyny na siłowni bywają prawdziwym siedliskiem bakterii. Potwierdziły to badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych, które ukazały, że rinowirusy (wirusy wywołujące przeziębienie) zostały znalezione na większości sprzętów w klubach fitness. Dlatego zwróćmy uwagę na schludność miejsca – zaczynając od recepcji, przez salę, kończąc na szatni i prysznicach. Odpowiednia klimatyzacja to również ważna sprawa. Jeżeli sprzęty skrzypią przy każdym ruchu, a uchwyty się wręcz kleją, to nie wróży nic dobrego. 

Po czwarte, kadra i kwalifikacje trenerów

 

Idąc na siłownię zależy nam na efektywności treningu. Chcemy nauczyć się jak najwięcej i mieć pewność, że jeżeli ćwiczenia nie wykonamy poprawnie, ktoś zareaguje i skoryguje nasze błędy. Dlatego upewnijmy się, że na wybranej siłowni zawsze jest obecny trener, którego można poprosić o pomoc. Możemy także pokusić się o wykupienie pakietu zajęć z trenerem personalnym – trenerów w swojej okolicy znajdziecie na naszym portalu lepszytrener.pl 

Po piąte, oferta zajęć grupowych

 

Mając już na oku konkretne miejsce, zastanówmy się czego jeszcze oczekujemy. Może należymy do grona zwolenników ćwiczeń w grupie bądź nie mamy pomysłu na własny trening? Wówczas wybierzmy siłownię, która w swojej ofercie ma duży wybór różnorodnych zajęć – fitness, taniec, joga, pilates, stretching czy spinning urozmaicają drogę do szczupłej sylwetki. Nie bez znaczenia są godziny otwarcia obiektu, tym bardziej, że znajdują się zwolennicy porannego treningu bądź ćwiczeń w późnych godzinach wieczornych. 

Po szóste, atmosfera siłowni

 

Przyjazna atmosfera, w której spokojnie znajdziemy swoje miejsce na trening pośród innych, sprzyja efektywnym ćwiczeniom. Zanim wykupimy karnet, starajmy się wyczuć klimat siłowni i zastanówmy się, czy uczęszczają tam osoby podobne do nas samych. Wówczas istnieje spore prawdopodobieństwo, że będziemy się dobrze czuć w nowym miejscu. Karnet na siłownie bywa droższym wydatkiem, dlatego miejmy pewność zadowolenia zarówno ze sprzętów, trenerów, jak i atmosfery.

 

Najważniejsze są Twoje odczucia

 

Kiedy już wybierzesz obiekt przyjdzie czas na ostateczną ocenę na miejscu. To najlepszy sposób, aby przekonać się na własnej skórze, czy dokonaliśmy słusznego wyboru. Korzystaj śmiało z próbnych treningów i darmowych wejściówek dla nowych klientów, lecz pamiętaj - siłownia siłownią, ale najważniejszy jest sam trening.

Martyna Paprocka 0 13 kwietnia 2016  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

wiosna-czyli-sezon-na-silownie-plenerowe-zostal-otwarty

Wiosna, czyli sezon na siłownie plenerowe został otwarty!

Z roku na rok w każdym mieście przybywa siłowni plenerowych. Miłośnicy aktywności fizycznej bardzo chętnie korzystają z maszyn na świeżym powietrzu. Jak ćwiczyć na siłowniach plenerowych, by uzyskać jak najlepsze efekty?

odchudzanie-najlepsze-cwiczenia-cardio-w-domu-i-na-silowni

Odchudzanie: najlepsze ćwiczenia cardio w domu i na siłowni

Trening cardio jest pomysłem na odchudzanie, rozpoczęcie jakiejkolwiek aktywności fizycznej czy też utrzymanie zdrowia i formy. Ćwiczenia cardio można wykonywać w domu, na siłowni, na zewnątrz… Są one doskonałe zarówno dla początkujących i zaawansowanych W dzisiejszym odcinku – trening cardio od podstaw.

inteligentna-opaska-sportowa-potrzebny-gadzet-fitness

Inteligentna opaska sportowa – potrzebny gadżet fitness?

Monitorowanie aktywności fizycznej i mierzenie postępu to jedno z ważniejszych zadań trenującego. Tym łatwiej, gdy zamiast ręcznie uzupełnianego dziennika ćwiczeń, mamy urządzenia, które zapisują dane automatycznie. Czy opaska sportowa stała się już koniecznym gadżetem fitness?

przepuklina-a-trening-jak-sie-jej-ustrzec

Przepuklina a trening – jak się jej ustrzec?

Przepuklina jest stosunkowo częstą dolegliwością wśród osób aktywnych fizycznie. Jej leczenie zwykle polega na wykonaniu zabiegu. Jak nie dopuścić do rozwoju tego schorzenia? Czy można trenować po przebytej przepuklinie?

trening-miesni-glebokich-tylko-dla-pan

Trening mięśni głębokich tylko dla pań!

Trening core pozwala na zwiększenie stabilności całego ciała. Dzięki mocnemu gorsetowi mięśniowemu znacznie zmniejsza się ryzyko kontuzji. Zobacz, dlaczego powinnaś ćwiczyć mięśnie głębokie. Poznaj ćwiczenia na mięśnie posturalne stworzone z myślą o kobietach!

najpopularniejsi-i-najpopularniejsze-poznaj-sportowe-gwiazdy-street-workout

Najpopularniejsi i najpopularniejsze – poznaj sportowe gwiazdy street workout!

Street workout dość niedawno zyskał popularność – szczególnie na polskiej sportowej scenie. Niemniej, ma już wielu zasłużonych zawodników i zawodniczek. Oto zestawienie najpopularniejszych z nich!

dieta-cukrzycowa-czy-raczej-dieta-w-cukrzycy

Dieta CUKRZYCOWA – czy raczej dieta w cukrzycy

Powyższe nazewnictwo przyjęło się do powszechnego stosowania, jednak w nomenklaturze opisu diet nie występuje. Prawidłowo brzmiący odpowiednik diety cukrzycowej to dieta z ograniczoną ilością węglowodanów łatwo-przyswajalnych. Nazwa długa i zawiła, dla wielu nie do końca zrozumiała.

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem?

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy?

martwy-ciag-mobilnosc-bioder-i-dolnego-odcinka-kregoslupa

Martwy ciąg | Mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa

Martwy ciąg jest ćwiczeniem funkcjonalnym. Niemal każdego dnia zdarza nam się wykonywać ten ruch (np. podczas schylania się). Żeby jednak nie nabawić się kontuzji czy bólu pleców – konieczne jest dbanie o prawidłową mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa. Prawidłowe funkcjonowanie tych dwóch partii mięśniowych jest bowiem podstawą dla wykonywania martwego ciągu. Jak zwiększyć ich mobilność? Jak rozgrzewać się przed treningiem, by zwiększyć zakres ruchu? O tym w poniższym materiale!

mobilnosc-core-cwiczenia-na-miesnie-glebokie-brzucha-i-plecow

Mobilność core – ćwiczenia na mięśnie głębokie brzucha i pleców

Sama praca nad zwiększaniem siły czy rzeźbieniem ciała nie wystarczy. Ogromne znaczenie ma również wzmocnienie mięśni głębokich, szczególnie mięśni brzucha i pleców. Dzięki włączeniu ćwiczeń rozciągających na mięśnie głębokie do planu treningowego można znacznie poprawić własne możliwości wysiłkowe, a także zmniejszyć ryzyko kontuzji. Zobacz, jak pracować nad mobilnością core!

wiosna-czyli-sezon-na-silownie-plenerowe-zostal-otwarty

Wiosna, czyli sezon na siłownie plenerowe został otwarty!

Z roku na rok w każdym mieście przybywa siłowni plenerowych. Miłośnicy aktywności fizycznej bardzo chętnie korzystają z maszyn na świeżym powietrzu. Jak ćwiczyć na siłowniach plenerowych, by uzyskać jak najlepsze efekty?

odchudzanie-najlepsze-cwiczenia-cardio-w-domu-i-na-silowni

Odchudzanie: najlepsze ćwiczenia cardio w domu i na siłowni

Trening cardio jest pomysłem na odchudzanie, rozpoczęcie jakiejkolwiek aktywności fizycznej czy też utrzymanie zdrowia i formy. Ćwiczenia cardio można wykonywać w domu, na siłowni, na zewnątrz… Są one doskonałe zarówno dla początkujących i zaawansowanych W dzisiejszym odcinku – trening cardio od podstaw.

inteligentna-opaska-sportowa-potrzebny-gadzet-fitness

Inteligentna opaska sportowa – potrzebny gadżet fitness?

Monitorowanie aktywności fizycznej i mierzenie postępu to jedno z ważniejszych zadań trenującego. Tym łatwiej, gdy zamiast ręcznie uzupełnianego dziennika ćwiczeń, mamy urządzenia, które zapisują dane automatycznie. Czy opaska sportowa stała się już koniecznym gadżetem fitness?

przepuklina-a-trening-jak-sie-jej-ustrzec

Przepuklina a trening – jak się jej ustrzec?

Przepuklina jest stosunkowo częstą dolegliwością wśród osób aktywnych fizycznie. Jej leczenie zwykle polega na wykonaniu zabiegu. Jak nie dopuścić do rozwoju tego schorzenia? Czy można trenować po przebytej przepuklinie?

trening-miesni-glebokich-tylko-dla-pan

Trening mięśni głębokich tylko dla pań!

Trening core pozwala na zwiększenie stabilności całego ciała. Dzięki mocnemu gorsetowi mięśniowemu znacznie zmniejsza się ryzyko kontuzji. Zobacz, dlaczego powinnaś ćwiczyć mięśnie głębokie. Poznaj ćwiczenia na mięśnie posturalne stworzone z myślą o kobietach!

najpopularniejsi-i-najpopularniejsze-poznaj-sportowe-gwiazdy-street-workout

Najpopularniejsi i najpopularniejsze – poznaj sportowe gwiazdy street workout!

Street workout dość niedawno zyskał popularność – szczególnie na polskiej sportowej scenie. Niemniej, ma już wielu zasłużonych zawodników i zawodniczek. Oto zestawienie najpopularniejszych z nich!

dieta-cukrzycowa-czy-raczej-dieta-w-cukrzycy

Dieta CUKRZYCOWA – czy raczej dieta w cukrzycy

Powyższe nazewnictwo przyjęło się do powszechnego stosowania, jednak w nomenklaturze opisu diet nie występuje. Prawidłowo brzmiący odpowiednik diety cukrzycowej to dieta z ograniczoną ilością węglowodanów łatwo-przyswajalnych. Nazwa długa i zawiła, dla wielu nie do końca zrozumiała.

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem?

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy?

martwy-ciag-mobilnosc-bioder-i-dolnego-odcinka-kregoslupa

Martwy ciąg | Mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa

Martwy ciąg jest ćwiczeniem funkcjonalnym. Niemal każdego dnia zdarza nam się wykonywać ten ruch (np. podczas schylania się). Żeby jednak nie nabawić się kontuzji czy bólu pleców – konieczne jest dbanie o prawidłową mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa. Prawidłowe funkcjonowanie tych dwóch partii mięśniowych jest bowiem podstawą dla wykonywania martwego ciągu. Jak zwiększyć ich mobilność? Jak rozgrzewać się przed treningiem, by zwiększyć zakres ruchu? O tym w poniższym materiale!

mobilnosc-core-cwiczenia-na-miesnie-glebokie-brzucha-i-plecow

Mobilność core – ćwiczenia na mięśnie głębokie brzucha i pleców

Sama praca nad zwiększaniem siły czy rzeźbieniem ciała nie wystarczy. Ogromne znaczenie ma również wzmocnienie mięśni głębokich, szczególnie mięśni brzucha i pleców. Dzięki włączeniu ćwiczeń rozciągających na mięśnie głębokie do planu treningowego można znacznie poprawić własne możliwości wysiłkowe, a także zmniejszyć ryzyko kontuzji. Zobacz, jak pracować nad mobilnością core!

{