Jak usprawnić chodzenie na siłownię?

Jak usprawnić chodzenie na siłownię?

Wielu ćwiczących skarży się na chroniczny brak czasu. Jak sprawić by trening zabierał mniej czasu? Poznaj proste sposoby na „kupienie” dodatkowych godzin w ciągu dnia.

Jak efektywniej wykorzystywać czas?

Planowanie własnego czasu może spowodować odczuwanie, że jest go więcej. Nie oznacza to jednak ciągłego chodzenia z zegarkiem na ręku i wymierzania każdej minuty. Wystarczy zaplanować najważniejsze zdania w ciągu dnia na konkretną godzinę. Po jakimś czasie wykonywanie określonych zajęć stanie się nawykiem. W taki sposób można również zautomatyzować chodzenie na siłownię. Wbrew pozorom – nie musi być ono czasochłonne.

Sprawne wyjście na siłownię – wstawaj wcześniej

wcześniejsze wstawanie na siłownię rano

Przyjmuje się, że czas snu dla dorosłego i zdrowego człowieka obejmuje 8 godzin. Niektórzy jednak pozwalają sobie na przesypianie większej ich liczby. Nic dziwnego – większość ludzi lubi spać. Jeśli nie ma zaplanowanych zadań, dlaczego tego nie wykorzystać? Zastanówmy się jednak, czy wstanie dwie godziny wcześniej nie daje nam dodatkowych dwóch godzin w ciągu dnia? W ten sposób możemy je wykorzystać na trening. Nie tracimy tym samym cennych godzin z reszty dnia. Co więcej, w wielu klubach fitness i na siłowniach w godzinach porannych funkcjonują tańsze karnety. Nie ma również wielkich tłumów. To oznacza oszczędzanie również czasu treningu. Nie musimy czekać aż zwolni się dany przyrząd czy maszyna. W ten sposób efektywnie wykorzystujemy też czas ćwiczeń.

Sprawne wyjście na siłownię – zmiana nastawienia

Nastawienie psychiczne często stwarza problemy tam, gdzie ich nie ma. Uprawianie rekreacyjnej aktywności fizycznej to przecież zwykle 3 godzinne treningi w tygodniu. Niedużo, prawda? Fakt, poświęcamy także czas na dojazd na siłownię oraz powrót z niej. Nawet jeśli wyjście na siłownię miałoby zająć 3 godziny, to wciąż nie jest tragedia. Ile czasu poświęcamy na siedzenie w internecie czy oglądanie seriali? Właśnie. Warto zmienić własne nastawienie także do tzw. pożeraczy czasu. W ten sposób ograniczymy statyczne rozrywki i znajdzie się czas na treningi na siłowni.

Szybszy trening - bliska lokalizacja siłowni

Jak już wspomnieliśmy, standardowy trening zajmuje godzinę. Czas tracimy jednak na dojazdach na siłownię. Nie da się niestety całkowicie wykluczyć tego elementu z przebiegu dnia. Musielibyśmy wymyślić teleport ;) Miejmy nadzieję, że czeka nas to w przyszłości. Obecnie jednak jesteśmy skazani na znacznie prostsze triki. W obecnych czasach siłownie i kluby fitness rosną jak grzyby po deszczu. Najwięcej znajdziemy ich w dużych miastach. Przed wyborem siłowni warto więc sprawdzić tę najbliżej własnego miejsca zamieszkania. Nawet kilka minut mniej poświęconych na dojazd to w dłuższej perspektywie zaoszczędzone godziny.

Alternatywa dla klubu fitness - siłownia plenerowa

siłownia plenerowa outdoor w parku

Niekiedy wypadają nam sytuacje losowe, przez które musimy zrezygnować z treningu. W większych miastach mamy jednak na to sposób. W wielu miejscach znajdziemy siłownie plenerowe zlokalizowane na osiedlach. Trening w takim miejscu zabierze znacznie mniej czasu – nie stracimy go na dojazd. Co więcej, aktywność fizyczna na świeżym powietrzu to także dodatkowe korzyści dla zdrowia. Nie tylko dotlenimy organizm, lecz także zapewnimy sobie doskonałe urozmaicenie treningowe.

Jak oszczędzać czas na treningu?

W przypadku treningu siłowego stosowanie niektórych metod treningowych pozwala skrócić czas trwania danej jednostki treningowej. Zwykle treningi trwają godzinę – zróbmy z niej pół godziny.

SUPERSERIE – wykonuj kolejne ćwiczenia jedno po drugim bez przerw między nimi. Sam decyduj ile czasu potrzebujesz na odpoczynek.

TRENING OBWODOWY – wykonuj określony zestaw ćwiczeń, zrób przerwę i powtórz obwód.

KOMBINACJE ĆWICZEŃ – wykonuj kilka ćwiczeń w jednej serii.

Oszczędność czasu na siłowni – pomoc trenera

Samodzielne układanie planów treningowych czy żywieniowych to kolejny pochłaniacz czasu. Przebywanie pod opieką trenera daje nam kolejne wolne godziny. Co więcej, mamy pewność, że nasze ćwiczenia i dieta są ułożone w najbardziej efektywny sposób. Naszym jedynym zadaniem jest stosowanie się do wskazówek i uwag trenera. Kto nie chciałby w taki sposób zyskać dodatkowego czasu wolnego?

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Dominika Górska 2 9 marca 2017  1304

Dodaj komentarz

  • Hubertus
    27 marca 2017
    Odkąd trenuję z trenerem personalnym, to faktycznie mam więcej czasu. Niekiedy nie mogę się ruszyć z domu, więc trener przyjeżdża do mnie. Naprawdę można zyskać sporo godzin w ciągu tygodnia.
  • Jagoda
    27 marca 2017
    Prawda, tyle czasu się marnuje na chodzenie na siłownię, jeśli nie ma się konkretnego planu. To bardzo przydatne wskazówki :)

Artykuły z kategorii: Trening

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

street-workout-w-damskiej-wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

czy-wada-wzroku-moze-przeszkodzic-w-treningach-silowych-i-biegowych

Czy wada wzroku może przeszkodzić w treningach siłowych i biegowych?

Panuje przekonanie, że wada wzroku może w pewien sposób ograniczać możliwość uprawiania niektórych rodzajów sportów. Jak ta sytuacja przedstawia się w przypadku treningu siłowego i biegania? Czy te metody treningowe mogą być niebezpieczne dla osób z wadą wzroku? A może ćwiczenia dodatkowo pogłębiają wadę lub narażają wzrok na poważniejsze następstwa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym artykule.

silownia-w-domu-chwilowa-zmiana-czy-nowy-nawyk

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

bezpieczenstwo-i-higiena-w-pigulce-jak-zadbac-o-swoje-stawy-podczas-treningow

Bezpieczeństwo i higiena w pigułce: jak zadbać o swoje stawy podczas treningów?

Choć w istocie stawy to ruchome połączenia kości, należy pamiętać, że nadmierny wysiłek może szybko doprowadzić do stanów zapalnych czy kontuzji. Ważne jest odpowiednie podejście do wysiłku i diety, aby cały proces treningowy był jak najbardziej optymalny. Zobacz, jak zadbać o swoje stawy podczas treningów i nie martw się o swoją kondycję za kilka lat.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

street-workout-w-damskiej-wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

czy-wada-wzroku-moze-przeszkodzic-w-treningach-silowych-i-biegowych

Czy wada wzroku może przeszkodzić w treningach siłowych i biegowych?

Panuje przekonanie, że wada wzroku może w pewien sposób ograniczać możliwość uprawiania niektórych rodzajów sportów. Jak ta sytuacja przedstawia się w przypadku treningu siłowego i biegania? Czy te metody treningowe mogą być niebezpieczne dla osób z wadą wzroku? A może ćwiczenia dodatkowo pogłębiają wadę lub narażają wzrok na poważniejsze następstwa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym artykule.

silownia-w-domu-chwilowa-zmiana-czy-nowy-nawyk

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

bezpieczenstwo-i-higiena-w-pigulce-jak-zadbac-o-swoje-stawy-podczas-treningow

Bezpieczeństwo i higiena w pigułce: jak zadbać o swoje stawy podczas treningów?

Choć w istocie stawy to ruchome połączenia kości, należy pamiętać, że nadmierny wysiłek może szybko doprowadzić do stanów zapalnych czy kontuzji. Ważne jest odpowiednie podejście do wysiłku i diety, aby cały proces treningowy był jak najbardziej optymalny. Zobacz, jak zadbać o swoje stawy podczas treningów i nie martw się o swoją kondycję za kilka lat.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?