Jak skutecznie wyrzeźbić kaloryfer na brzuchu?

Jak skutecznie wyrzeźbić kaloryfer na brzuchu?

Zastanawiasz się, co robisz źle, że upragniony kaloryfer na brzuchu się nie odsłania? Latami próbujesz zdrowo się odżywiać i ćwiczyć, ale coś robisz nieprawidłowo? Zastanawiasz się, w ile kobiety są w stanie wyrzeźbić brzuch? Dowiedz się, gdzie popełniasz błędy i wyeliminuj je raz na zawsze!

Sposoby na zbudowanie kaloryfera u kobiet i mężczyzn

Zbilansowana dieta

Budowa kaloryfera na brzuchu u kobiety i mężczyzny rozpoczyna się w kuchni. Tylko prawidłowo zbilansowana dieta pozwoli zrzucić zbędne kilogramy i z tygodnia na tydzień odsłonić kaloryfer.

Chcąc wyrzeźbić mięśnie, musisz stracić zbędny tłuszcz. Do tego potrzebna jest dieta bogata w składniki odżywcze. Należy podzielić swoje posiłki, w taki sposób, aby znalazł się w nich tłuszcz cenny dla organów, węglowodany dodające energii i białko budujące mięśnie. Pamiętaj, aby zachować ujemny bilans kaloryczny. Jeżeli nie potrafisz samodzielnie ułożyć diety redukującej kilogramy, to udaj się do dietetyka. Przedstaw swój problem, powiedz, czego oczekujesz, a uzyskasz rozpisane posiłki co do grama.

Ćwiczenia fizyczne

Żeby zbudować wymarzony kaloryfer, nie możesz każdego dnia biegać, utrzymując ujemny bilans - wtedy spalisz tłuszcz nie budując mięśni. Dodaj do planu treningowego ćwiczenia siłowe, podczas których zaangażowane są mięśnie brzucha. Pamiętaj o odpowiedniej ilości ćwiczeń, o regeneracji i rozciąganiu. Nie możesz ćwiczyć każdego dnia, gdyż obciążysz mięśnie i sprawisz, że nigdy nie urosną.

Zobacz: Ile tłuszczu w kulturyście?

Picie wody

Pamiętaj o regularnym wypijaniu wody. Jeżeli masz tendencję do jej zatrzymywania, to wprowadź nawyk wypijania wody, a pozbędziesz się tego problemu. Możesz zaparzyć pokrzywę, rozcieńczyć ją z wodą i popijać, wtedy proces wydalania wody przyśpieszy.

Ogranicz stres

Czy wiesz, że stres sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej? Jeżeli jest obecny w Twoim życiu, to czym prędzej się go pozbądź lub przynajmniej ogranicz. Zbyt duże wydzielanie kortyzolu sprawi, że będziesz wolniej spalał tłuszcz. Stres sprawia, że człowiek jest rozkojarzony i nie ma chęci na trening, a jak ma to nie jest wydajny. Pomyśl co potrafi Cię odstresować? Może wybierz się do kina, idź pobiegać, wyjdź na spacer albo poczytaj książkę. Przede wszystkim staraj się wyeliminować źródło problemu i poczuj się lepiej.

Ogranicz alkohol

Pijąc alkohol dostarczasz organizmowi puste kalorie, przez które trening i dieta stają się nieefektywne. Jeżeli zależy Ci na zbudowaniu kaloryfera to wyeliminuj z diety:

  • alkohol

  • kolorowe i słodzone napoje

  • słone przekąski

  • fast food

Ćwiczenia na kaloryfer w domu
kaloryfer na brzuchu

Kochasz siłownię i nie wyobrażasz sobie zrobienia formy bez ćwiczeń ze sprzętem? Nie ma problemu! Nie rezygnuj z niej, jeżeli ćwiczenia są efektywne i poprawnie wykonywane. Jednak, jeżeli wolisz ćwiczyć w zaciszu własnego domu, to poniżej kilka ćwiczeń na budowę kaloryfera.

Plank

Przedramiona połóż na płaskim podłożu. Palce u stóp zadrzyj i oprzyj o ziemię. Pośladki i kręgosłup muszą być uniesione i utrzymane nad ziemią w pozycji prostej deski. Trzymaj pozycję deski jak najdłużej. Im dłużej, tym lepiej dla mięśni brzucha.

Unoszenie prostych nóg

Połóż się na plecach. Wyprostuj nogi unosząc je lekko nad ziemię. Utrzymaj pozycję kilka sekund i unieś proste nogi do góry powoli opuszczając kończyn w dół, zostawiając kilka sekund nad ziemią. Powtórz 15 razy w kilku seriach.

Bieg w podporze

Podeprzyj się dłońmi o podłogę. Unieś tułów w górę, palce u stóp zadrzyj. Utrzymując się na dłoniach biegnij w podporze. Poczujesz jak bardzo angażujesz całe mięśnie brzucha.

Wykonując trening z ciężarami poczujesz jak podczas każdego ćwiczenia angażujesz wszystkie mięśnie na brzuchu. Ciężary są doskonałym rozwiązaniem na szybsze rozbudowanie mięśni, dlatego nie bój się ciężarów. Kaloryfer na brzucha nie zrobi się z dnia na dzień. Na to potrzeba czasu, jednak nie poddawaj się w dążeniu do celu i bądź wytrwały. Żeby coś osiągnąć należy coś od siebie dać. Daj sobie czas, jeżeli robisz wszystko dobrze efekty nadejdą.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Daria Wejman 0 19 lipca 2021  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

poznaj-zasady-treningu-beztlenowego

Poznaj zasady treningu beztlenowego!

Sport i aktywny tryb życia na dobre wpisał się w codzienne życie wielu osób. Rosnąca popularność tej dziedziny pobudza fantazję i wyobraźnie trenerów personalnych i osób odpowiedzialnych za treningi. Nowe podejście i metody treningowe to szansa na jeszcze bardziej efektywny trening, angażujący to, na czym w danym momencie najbardziej zależy osobie trenującej.

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

street-workout-w-damskiej-wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

trenuj-po-mistrzowsku

Trenuj po mistrzowsku

Ifografika przedstawiająca ćwiczenia na podstawowe grupy mięsni i ich działanie na poszczególne partie włókien. Przydatne w mistrzowskim treningu.

trenuj-po-mistrzowsku-cz-2

Trenuj po mistrzowsku cz. 2

Najlepsze ćwiczenia na nogi. Pełen trening siłowy na uda, łydki i pośladki. Infografika - ćwiczenia i odpowiadające im grupy mięśni nóg.

podciaganie-na-drazku-jedno-z-najlepszych-cwiczen-z-masa-wlasnego-ciala

Podciąganie na drążku – jedno z najlepszych ćwiczeń z masą własnego ciała

Poradnik: Podciąganie na drążku dla początkujących. Zalety podciągania można wymieniać długo, wzmocnienie mięśni ramion szczególnie bicepsów, pleców oraz brzucha. Poprawia siłę chwytu, wyczucie równowagi, a samo ćwiczenie jest mało kontuzyjne. Ale co jeśli nigdy się nie podciągałeś? Od czego zacząć?

trening-klatki-piersiowej-w-domu-pompki-8-tygodniowy-program

Trening klatki piersiowej w domu: pompki 8 tygodniowy program

Plan treningowy oparty na popularnych pompkach dla osób chcących rozpocząć przygodę z treningiem oraz tych, którzy wracają do formy po dłuższej przerwie. Zobacz jak skutecznie wzmocnić klatkę piersiową ćwicząc w domu.

kulturystyka-piekno-w-sile

Kulturystyka - piękno w sile

Rozbudowana klatka piersiowa, szerokie plecy, wyraźnie zarysowane bicepsy i tricepsy, kaloryfer na brzuchu, muskularne nogi. Widzisz mężczyznę? To stereotyp. Kulturystykę i bodybuilding uprawia się niezależnie od płci. To nie tylko sport, ale dbałość o harmonijny rozwój ciała i dążenie do piękna.

poznaj-zasady-treningu-beztlenowego

Poznaj zasady treningu beztlenowego!

Sport i aktywny tryb życia na dobre wpisał się w codzienne życie wielu osób. Rosnąca popularność tej dziedziny pobudza fantazję i wyobraźnie trenerów personalnych i osób odpowiedzialnych za treningi. Nowe podejście i metody treningowe to szansa na jeszcze bardziej efektywny trening, angażujący to, na czym w danym momencie najbardziej zależy osobie trenującej.

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

street-workout-w-damskiej-wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

trenuj-po-mistrzowsku

Trenuj po mistrzowsku

Ifografika przedstawiająca ćwiczenia na podstawowe grupy mięsni i ich działanie na poszczególne partie włókien. Przydatne w mistrzowskim treningu.

trenuj-po-mistrzowsku-cz-2

Trenuj po mistrzowsku cz. 2

Najlepsze ćwiczenia na nogi. Pełen trening siłowy na uda, łydki i pośladki. Infografika - ćwiczenia i odpowiadające im grupy mięśni nóg.

podciaganie-na-drazku-jedno-z-najlepszych-cwiczen-z-masa-wlasnego-ciala

Podciąganie na drążku – jedno z najlepszych ćwiczeń z masą własnego ciała

Poradnik: Podciąganie na drążku dla początkujących. Zalety podciągania można wymieniać długo, wzmocnienie mięśni ramion szczególnie bicepsów, pleców oraz brzucha. Poprawia siłę chwytu, wyczucie równowagi, a samo ćwiczenie jest mało kontuzyjne. Ale co jeśli nigdy się nie podciągałeś? Od czego zacząć?

trening-klatki-piersiowej-w-domu-pompki-8-tygodniowy-program

Trening klatki piersiowej w domu: pompki 8 tygodniowy program

Plan treningowy oparty na popularnych pompkach dla osób chcących rozpocząć przygodę z treningiem oraz tych, którzy wracają do formy po dłuższej przerwie. Zobacz jak skutecznie wzmocnić klatkę piersiową ćwicząc w domu.

kulturystyka-piekno-w-sile

Kulturystyka - piękno w sile

Rozbudowana klatka piersiowa, szerokie plecy, wyraźnie zarysowane bicepsy i tricepsy, kaloryfer na brzuchu, muskularne nogi. Widzisz mężczyznę? To stereotyp. Kulturystykę i bodybuilding uprawia się niezależnie od płci. To nie tylko sport, ale dbałość o harmonijny rozwój ciała i dążenie do piękna.