Jak przestać być Świeżakiem na siłowni i zyskać pewność siebie?

Jak przestać być Świeżakiem na siłowni i zyskać pewność siebie?

Wchodzisz na siłownię, a sprzęty przypominają Ci średniowieczne narzędzia tortur? Przechadzasz się pomiędzy nimi i znajomo jedynie wygląda bieżnia? Zastanawiasz się, do czego służy ta wajcha i myślisz, że te wielkie hantle przecież mogłyby przygnieść człowieka! Jesteś pewny, że podnieść niektóre z nich może jedynie facet o muskulaturze Schwarzeneggera.

Ok, umówmy się – należysz do grupy świeżaków na siłowni. Nie oznacza to jednak, że Twoje stereotypy są prawdziwe. Doskonale wiemy, że początki bywają trudne, ale potem jest już z górki. Jak zatem przetrwać pierwszy miesiąc na siłowni?

Na siłowni wyglądaj modnie!

Jeżeli Twoja figura jest daleka od doskonałości i zdecydowanie nie możesz nią zaimponować wybierz inną drogę. Ubierz się szałowo! Nie jest wielkim zaskoczeniem, że ładny i schludny strój, a do tego odpowiednia fryzura dodają pewności siebie. Magazyn Vogue potwierdza to na przykładzie biurowego outfitu. Jeżeli wybieramy eleganckie stylizacje do biura, automatycznie czujemy się bardziej profesjonalnie i zwiększamy swoją produktywność. Idąc za przykładem – zakładając na siebie modny strój, będziemy ćwiczyć z większym zapałem. Dlatego zanim wyjdziesz z domu, spójrz w lustro.

Posiadaj plan na trening!

Wspominając plan mamy na myśli plan treningowy, a nie plan sprzętów na siłowni! Jeżeli idziemy na siłownie i nie wiemy, od czego zacząć to początek końca naszej przygody ze sportem. Pytasz, jak to? W końcu biegałeś 5 minut na bieżni, a potem dwa razy podniosłeś hantle. A dalej? Teraz zaczynasz rozglądać się nerwowo po sali i zastanawiasz się, kto widzi, że dosłownie nie masz pojęcia, co robić. By tego uniknąć posiadaj plan. Zastanów się, jaką partię chcesz dziś ćwiczyć i wybierz intensywność. Masz więcej energii? Podkręć tempo!

 

Przeglądaj się w lustrze!

Nie chodzi nam o to, byś utwierdzał się w przekonaniu, że greccy bogowie nie dorastają Ci do pięt. Spoglądaj z lustro i kontroluj swoje ciało. Grunt to poprawne wykonywanie ćwiczeń. Jest jeszcze jeden powód, dla którego narcystyczne lustra znajdują się na ścianach siłowni. Pierwsze efekty treningu stają się widoczne już po trzech tygodniach. To niedługo, prawda? Badania wykazują, że sprawdzanie kolejnych postępów w rzeźbieniu ciała nie tylko działa na nas motywująco, ale ładuje w nas kolejne pokłady energii.

 

Miej energetyczną playlistę!

Motywacyjna siła tkwiąca w ulubionych utworach jest zdecydowanie niedoceniona. Muzyka nie tylko napędzi Cię do działania, ale przede wszystkim sprawi, że przestaniesz się martwić swoim brakiem znajomości sprzętów sportowych. Pamiętaj, by jednak zachować co nieco dla siebie. Dlatego oszczędź światu swojego popisowego numeru z choreografią Shakiry.

Poddaj się rywalizacji na siłowni ze znajomym!

Dobry znajomy, który już poznał tajniki rzeźbienia formy na siłowni to nieoceniona pomoc w pierwszych tygodniach Twojej przygody ze sportem. Z jednej strony, to będzie dobra zabawa dla Was, zaś Ty wyniesiesz z niej cenne lekcje. Gdy zapoznasz się z działaniem tajemniczych przyrządów, Twoja pewność siebie zbuduje się na nowo. Niezależnie od zaangażowania pomocnika, widząc swojego znajomego ramię w ramię z pewnością ośmielisz się do podjęcia dodatkowego wysiłku w duchu rywalizacji.

Trenuj z trenerem personalnym!

Czasem warto się rzucić na głęboką wodę. Opcja może się okazać przerażająca, ale jest skuteczna. Dlaczego? Przede wszystkim trener personalny to odpowiednia osoba dla wszystkich, którzy chcą trenować, ale nie wiedzą od czego zacząć bądź mają niedostateczną siłę motywacji. Profesjonalista przeprowadzi Cię przez zestaw ćwiczeń i przygotuje cele treningowe. Większość z nich odpowiada także za skomponowanie jadłospisu. Nadal się obawiasz, że poczujesz się przy nich nieswojo? Zadaniem trenerów jest pomoc takim osobom jak Ty. Nie masz powodu do niepokoju, trenerów personalnych w Twojej okolicy możesz znaleźć u nas :)

 

Nie Ty pierwszy!

W styczniu, kiedy nasze noworoczne postanowienia wydają nam się całkowicie możliwe do realizacji, siłownia jest przepełniona świeżakami. Może wtedy przestaniesz ją traktować jako ekskluzywne miejsce dla idealnie wyrzeźbionych pakerów i zgrabnych sportsmenek. W końcu nikt nie urodził się z sześciopakiem. Na mięśnie, jak na każdy sukces, trzeba po prostu zapracować.

 

A potem już z górki...

Kiedy opanujesz tajniki sportowych sprzętów trening na siłowni rozładujesz skumulowany stres, oczyścisz własne myśli, a buzujące endorfiny zdecydowanie poprawią Ci nastrój. Odzyskasz poczucie kontroli nas własnym życiem i uzyskasz motywację do dalszych wyzwań. W końcu praca nad sobą to najtrudniejsze z nich. A pewność siebie, o której wspominaliśmy na początku artykułu? Lepsza sylwetka, większa kontrola własnego ciała i zmożona siła to dodatkowe determinanty, które pozwolą Ci poczuć się pewniej. Dzięki temu wiesz, że potrafisz na sobie polegać i jeżeli włożysz w zadanie maksimum zaangażowania, to jesteś w stanie zrealizować dosłownie wszystko. Wówczas tytuł świeżaka będzie daleko za Tobą.

Martyna Paprocka 1 10 maja 2016  1343

Dodaj komentarz

  • Emi
    17 maja 2016
    No i jeszcze przeglądanie w lustrze-serio???!

Artykuły z kategorii: Motywacja

odpornosc-psychiczna-w-sporcie

Odporność psychiczna w sporcie

Na podstawie wieloletnich badań i obserwacji Peter Clough oraz Keitha Earle, stworzyli Model 4C, mówiący o najważniejszych czterech filarach charakteryzujących cztery cechy odporności psychicznej – potrzebnej do osiągnięcia sukcesu w sporcie. Odporność psychiczną w tym kontekście należy rozumieć jako bufor, obronną tarczę, nasze osobiste wewnętrzne narzędzia psychiczne, dzięki którym po niekorzystnym zdarzeniu sportowym (przegranej, kontuzji itp.) jesteśmy w stanie wstać, szybo się otrząsnąć i dalej podążać w kierunku realizacji naszych celów sportowych.

jak-zaczac-cwiczyc-czyli-jak-polubic-sport-i-aktywnosc-fizyczna

Jak zacząć ćwiczyć? Czyli jak polubić sport i aktywność fizyczną?

Regularna aktywność fizyczna to nie tylko szereg korzyści dla zdrowia. Dzięki niej możliwa jest również poprawa samopoczucia czy osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Jak jednak „zmusić się” do ćwiczeń? Poznaj sposoby bezbolesnego przekonania się do sportu i aktywności fizycznej! Dzisiaj o tym, jak zacząć ćwiczyć od zera!

zajecia-grupowe-czy-trening-personalny-co-da-lepsze-efekty

Zajęcia grupowe czy trening personalny – co da lepsze efekty?

Większość z nas kiedyś zadawała sobie to pytanie. Bierzemy się za siebie – dieta, trening na siłowni. Ale właśnie: Jak zacząć trening na siłowni? Wybrać zajęcia grupowe fitness czy raczej trening personalny na odchudzanie?

jak-zostac-fit-praktyczne-porady-i-wskazowki

Jak zostać FIT? Praktyczne porady i wskazówki

Chcesz być FIT? Marzysz o zgrabnej sylwetce? Myślisz o tym, by zdrowo się odżywiać? Ale jak i kiedy to wszystko zacząć? Po co i dla kogo stać się FIT? O tym opowie nam Agnieszka Polarczyk-Białek – Executive Coach, trener rozwoju osobistego i zawodowego.

psychologia-sportow-walki-jak-pokonac-strach-przed-bolem

Psychologia sportów walki – jak pokonać strach przed bólem?

Sporty walki nie są zbyt łatwą dyscypliną. Szczególnie w kontekście podejścia. Wiążą się przecież z uderzeniami czy kopnięciami, a więc także z bólem. Jak przezwyciężyć słabości i wygrać ze strachem? Oto skuteczne wskazówki psychologiczne do treningu sportów walki.

zmysl-kibica-dlaczego-kibicowanie-sprawia-przyjemnosc

Zmysł kibica – dlaczego kibicowanie sprawia przyjemność?

Od zarania dziejów uprawianie sportu nieodłącznie wiąże się z kibicowaniem. Wiele osób czerpie ogromną przyjemność z dopingowania ulubionych sportowców. Na kibicowaniu zyskują również sami startujący w zawodach. Jak to się jednak dzieje, że dopingowanie przynosi tyle obustronnych korzyści?

trening-po-zlamaniu-jak-wrocic-do-cwiczen-po-kontuzji

Trening po złamaniu – jak wrócić do ćwiczeń po kontuzji?

Jedne z najmniej przyjemnych konsekwencji treningów – złamania. Zdarzają się jednak i u sportowców rekreacyjnych, i zawodowych. Kontuzje często blokują możliwość wykonywania ćwiczeń przez określony czas. Nie oznaczają jednak końca przygody ze sportem. Dowiedz się, jak ułatwić sobie powrót do treningów po złamaniu.

jak-skutecznie-okreslic-wlasne-cele-treningowe

Jak skutecznie określić własne cele treningowe?

Określenie celu ćwiczeń jest jednym z najważniejszych elementów skutecznych treningów. Każdy przecież trenuje w jakimś celu. Może to być spalanie tkanki tłuszczowej, budowanie masy mięśniowej, rzeźbienie ciała… Jak jednak określać cele treningowe tak, by były możliwe do zrealizowania i dodatkowo motywowały do działania?

jak-zrealizowac-marzenie-o-pieknej-sylwetce

Jak zrealizować marzenie o pięknej sylwetce

Pięknie wyrzeźbione i seksowne ciało, delikatna i jędrna skóra – to marzenia wielu kobiet. Jak jednak zamienić je w rzeczywistość? Oto kilka prostych porad, które pomogą ci osiągnąć wymarzony wygląd!

psychologia-motywacji-metoda-implementacyjna-w-sporcie

Psychologia motywacji – metoda implementacyjna w sporcie

Realizacja zamierzonych celów treningowych łączy się z utrzymaniem motywacji. Z pomocą przychodzi tutaj psychologia. Dzięki metodzie implementacyjnej osiągnięcie własnych zamierzeń może stać się znacznie łatwiejsze. Na czym polega metoda implementacyjna? Jak ją wykorzystać w sporcie?

odpornosc-psychiczna-w-sporcie

Odporność psychiczna w sporcie

Na podstawie wieloletnich badań i obserwacji Peter Clough oraz Keitha Earle, stworzyli Model 4C, mówiący o najważniejszych czterech filarach charakteryzujących cztery cechy odporności psychicznej – potrzebnej do osiągnięcia sukcesu w sporcie. Odporność psychiczną w tym kontekście należy rozumieć jako bufor, obronną tarczę, nasze osobiste wewnętrzne narzędzia psychiczne, dzięki którym po niekorzystnym zdarzeniu sportowym (przegranej, kontuzji itp.) jesteśmy w stanie wstać, szybo się otrząsnąć i dalej podążać w kierunku realizacji naszych celów sportowych.

jak-zaczac-cwiczyc-czyli-jak-polubic-sport-i-aktywnosc-fizyczna

Jak zacząć ćwiczyć? Czyli jak polubić sport i aktywność fizyczną?

Regularna aktywność fizyczna to nie tylko szereg korzyści dla zdrowia. Dzięki niej możliwa jest również poprawa samopoczucia czy osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Jak jednak „zmusić się” do ćwiczeń? Poznaj sposoby bezbolesnego przekonania się do sportu i aktywności fizycznej! Dzisiaj o tym, jak zacząć ćwiczyć od zera!

zajecia-grupowe-czy-trening-personalny-co-da-lepsze-efekty

Zajęcia grupowe czy trening personalny – co da lepsze efekty?

Większość z nas kiedyś zadawała sobie to pytanie. Bierzemy się za siebie – dieta, trening na siłowni. Ale właśnie: Jak zacząć trening na siłowni? Wybrać zajęcia grupowe fitness czy raczej trening personalny na odchudzanie?

jak-zostac-fit-praktyczne-porady-i-wskazowki

Jak zostać FIT? Praktyczne porady i wskazówki

Chcesz być FIT? Marzysz o zgrabnej sylwetce? Myślisz o tym, by zdrowo się odżywiać? Ale jak i kiedy to wszystko zacząć? Po co i dla kogo stać się FIT? O tym opowie nam Agnieszka Polarczyk-Białek – Executive Coach, trener rozwoju osobistego i zawodowego.

psychologia-sportow-walki-jak-pokonac-strach-przed-bolem

Psychologia sportów walki – jak pokonać strach przed bólem?

Sporty walki nie są zbyt łatwą dyscypliną. Szczególnie w kontekście podejścia. Wiążą się przecież z uderzeniami czy kopnięciami, a więc także z bólem. Jak przezwyciężyć słabości i wygrać ze strachem? Oto skuteczne wskazówki psychologiczne do treningu sportów walki.

zmysl-kibica-dlaczego-kibicowanie-sprawia-przyjemnosc

Zmysł kibica – dlaczego kibicowanie sprawia przyjemność?

Od zarania dziejów uprawianie sportu nieodłącznie wiąże się z kibicowaniem. Wiele osób czerpie ogromną przyjemność z dopingowania ulubionych sportowców. Na kibicowaniu zyskują również sami startujący w zawodach. Jak to się jednak dzieje, że dopingowanie przynosi tyle obustronnych korzyści?

trening-po-zlamaniu-jak-wrocic-do-cwiczen-po-kontuzji

Trening po złamaniu – jak wrócić do ćwiczeń po kontuzji?

Jedne z najmniej przyjemnych konsekwencji treningów – złamania. Zdarzają się jednak i u sportowców rekreacyjnych, i zawodowych. Kontuzje często blokują możliwość wykonywania ćwiczeń przez określony czas. Nie oznaczają jednak końca przygody ze sportem. Dowiedz się, jak ułatwić sobie powrót do treningów po złamaniu.

jak-skutecznie-okreslic-wlasne-cele-treningowe

Jak skutecznie określić własne cele treningowe?

Określenie celu ćwiczeń jest jednym z najważniejszych elementów skutecznych treningów. Każdy przecież trenuje w jakimś celu. Może to być spalanie tkanki tłuszczowej, budowanie masy mięśniowej, rzeźbienie ciała… Jak jednak określać cele treningowe tak, by były możliwe do zrealizowania i dodatkowo motywowały do działania?

jak-zrealizowac-marzenie-o-pieknej-sylwetce

Jak zrealizować marzenie o pięknej sylwetce

Pięknie wyrzeźbione i seksowne ciało, delikatna i jędrna skóra – to marzenia wielu kobiet. Jak jednak zamienić je w rzeczywistość? Oto kilka prostych porad, które pomogą ci osiągnąć wymarzony wygląd!

psychologia-motywacji-metoda-implementacyjna-w-sporcie

Psychologia motywacji – metoda implementacyjna w sporcie

Realizacja zamierzonych celów treningowych łączy się z utrzymaniem motywacji. Z pomocą przychodzi tutaj psychologia. Dzięki metodzie implementacyjnej osiągnięcie własnych zamierzeń może stać się znacznie łatwiejsze. Na czym polega metoda implementacyjna? Jak ją wykorzystać w sporcie?