Jak odkwasić organizm?

Jak odkwasić organizm?

Jeśli po zrobieniu badania pH moczu wynika, że masz zakwaszenie organizmu, nie załamuj się! Zakwaszony organizm można odkwasić. Sprawdź jak to zrobić. Jak odkwasić organizm przepisy.

Jak odkwasić organizm przepisy

Na skutek rozwoju cywilizacyjnego większość z nas ma zakwaszony organizm. Im wcześniej go odkwasimy, tym lepiej dla nas. Długotrwałe zakwaszenie prowadzi do wielu nieprzyjemnych schorzeń, dlatego lepiej pozbyć się problemu jak najszybciej. Nawet silnie zakwaszony organizm można doprowadzić do równowagi kwasowo-zasadowej. Odkwaszenie organizmu opiera się na 3 zmianach w stylu życia. Konieczne jest regularne kładzenie się spać i wstawanie o tej samej porze, ograniczanie skutków stresu i przede wszystkim zmiana diety.

Sprawdź jakie produkty powodują zakwaszenie organizmu.

Dieta alkaliczna w walce z zakwaszeniem organizmu

W walce z zakwaszeniem organizmu zalecane jest stosowanie diety alkalicznej, czyli bogatej w produkty zasadowe. Takie produkty będą neutralizować niekorzystny wpływ nadmiaru kwasów w organizmie i pozwolą na powrót do równowagi. Zaleca się utrzymywanie diety, w której 80% stanowią produkty zasadowe, a pozostałe 20% to produkty kwasowe. Oprócz tego należy spożywać duże ilości wody, aby usunąć zbędne toksyny z organizmu. Jak odkwasić organizm cytryna? Szczególnie wskazana jest woda zjonizowana lub woda mineralna z sokiem z cytryny. 

W walce z zakwaszeniem 80% diety to produkty zasadowe takie jak:

owoce (cytrusy, banany, brzoskwinie, maliny, truskawki, kiwi, arbuz)

warzywa (bakłażan, cukinia, szpinak, brokuły, buraki, kapusta, marchew, seler, pomidory)

kasze

zielona herbata

świeże soki warzywne bez dodatku cukru

Pozostałe 20% to produkty kwasowe takie jak:

mięso, wędliny, ryby

jajka

produkty na bazie mąki (chleb pszenny i żytni, makaron pełnoziarnisty i inne przetwory)

nabiał

cukier i jego przetwory (również napoje słodzone)

czarna herbata, kawa

piwo

Należy zwrócić uwagę, że odczyny cukru i cytryn są mylące. Cukier mimo słodkiego smaku ma odczyn kwasowy, dlatego powinniśmy spożywać go jak najmniej. Cytryna mimo kwaśnego smaku ma odczyn zasadowy, dlatego warto dodawać ją do wody i popijać w ciągu dnia jak najczęściej.

Odkwaszony organizm to zdrowy organizm | Jak odkwasić organizm

Stosując powyższe zalecenia Twój organizm stanie się zdrowszy i silniejszy. Poprawi się Twoje samopoczucie i pojawi się więcej energii do życia. Uciążliwe dolegliwości pójdą w niepamięć. Jak odkwasić organizm i zyskać coś jeszcze? Dodatkowo ograniczając spożycie produktów kwasowych na pewno zrzucisz kilka zbędnych kilogramów! Równowaga kwasowo-zasadowa to psychofizyczna odnowa organizmu.

Karolina Szweda 3 20 marca 2017  < 1000

Dodaj komentarz

  • Pietruszka
    27 marca 2017
    A jak szybko można sobie poradzić z zakwaszeniem organizmu? Znaczy ile trwa wyjście z tego stanu?
  • Igo
    24 marca 2017
    Nie wyobrażam sobie, że można się doprowadzić do zakwaszenia organizmu. Trzeba jedynie się zdrowo odżywiać i nie przesadzać z jedzeniem o kwasowym odczynie. A to nie jest jakoś specjalnie trudne.
  • Aneta B.
    21 marca 2017
    Cukier należy do kwasów? Ale zaskoczenie :)

Artykuły z kategorii: Zdrowie i Odżywianie

dieta-metaboliczna-czyli-zywienie-bazujace-na-przemianie-materii

Dieta metaboliczna, czyli żywienie bazujące na przemianie materii

Dieta metaboliczna cieszy się rosnącą popularnością głównie w zachodniej Europie, co ma związek ze spektakularnymi efektami, do jakich jest ona w stanie doprowadzić. Dlaczego jest ona aż takim fenomenem i na czym dokładnie polega?

dieta-od-dietetyka-od-kuchni-na-co-zwrocic-uwage-w-kontakcie-ze-specjalista

Dieta od dietetyka od kuchni. Na co zwrócić uwagę w kontakcie ze specjalistą?

Łatwy dostęp do wiedzy i certyfikaty wydawane od ręki to spore ryzyko. Coraz trudniej o dobrego specjalistę, a jeśli już go znajdziesz, nie wiesz tak naprawdę, czego się spodziewać. Jak powinna wyglądać współpraca ze specem od żywienia i czy dieta od dietetyka naprostować twoje złe nawyki żywieniowe?

dieta-1000-kalorii-dla-kogo-po-co-i-na-czym-polega

Dieta 1000 kalorii - dla kogo, po co i na czym polega

Dieta 1000 kalorii to dosyć rygorystyczny sposób żywienia mający na celu szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów. Czym dokładnie cechuje się taka dieta i z myślą o kim została ona stworzona?

przyprawy-w-diecie-czym-przyprawiac-potrawy-w-konkretnych-dietach

Przyprawy w diecie - czym przyprawiać potrawy w konkretnych dietach?

Przyprawy to obowiązkowy element każdego dania, bez którego staje się ono mdłe i niesmaczne. Niektórych z nich nie powinno się jednak stosować w przypadku konkretnych problemów zdrowotnych. W jaki sposób przyprawiać potrawy zgodnie z zasadami danej diety?

buraki-rodzaje-wlasciwosci-zdrowotne-i-przepisy

Buraki - rodzaje, właściwości zdrowotne i przepisy

Buraki stanowią jedno z popularniejszych warzyw, które z powodzeniem możemy uprawiać w przydomowym ogródku. Są one bogatym źródłem wielu wartości odżywczych, dzięki czemu zaleca się je w różnych dietach. Sprawdź, czym skutkuje regularne spożywanie tych purpurowych warzyw i jak można je przyrządzić.

szparagi-wlasciwosci-odzywcze-i-zastosowanie

Szparagi - właściwości odżywcze i zastosowanie

Szparagi to mało popularne warzywo pełne wielu wartości odżywczych wpływających pozytywnie na ludzki organizm. Jakie potrawy można wykonać z jego udziałem i czym jeszcze charakteryzują się szparagi?

jedz-truskawki-wartosci-zdrowotne-i-wlasciwosci-odzywcze

Jedz truskawki! Wartości zdrowotne i właściwości odżywcze

Truskawki to element bardzo wielu słodkich potraw oraz wyjątkowo popularne owoce w sezonie letnim. Jakie wartości odżywcze mają truskawki i w jaki sposób wpływają na Twoje zdrowie?

redukcyjna-kolacja-kulturysty-przepisy-aktualizacja-2020

Redukcyjna kolacja kulturysty – przepisy | AKTUALIZACJA 2020

Redukcja w kulturystyce jest procesem, który prowadzi do pozbycia się tkanki tłuszczowej z organizmu, a dzięki temu – uwidoczniają się mięśnie. Poznaj przepisy na kolacje, które są doskonałym źródłem energii podczas diety redukcyjnej. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

piwo-po-treningu-wskazane-czy-nie-aktualizacja-2020

Piwo po treningu - wskazane czy nie? | AKTUALIZACJA 2020

Przyjrzyjmy się popularnemu ostatnimi czasy mitowi: Piwo jest dobre po treningu. Według tego mitu spożycie jednego piwa (500 ml) po treningu przyśpiesza regenerację, dostarcza wartości odżywczych i minerałów, przeciwdziała zakwasom, a nawet nawadnia organizm. Jak jest naprawdę?

jak-odzywiac-sie-w-sposob-zdrowy

Jak odżywiać się w sposób zdrowy?

Zdrowe odżywianie w ostatnim czasie cieszy się ogromna popularnością. Sprawdź, jak samodzielnie przygotowywać poszczególne posiłki w sposób zbilansowany.

dieta-metaboliczna-czyli-zywienie-bazujace-na-przemianie-materii

Dieta metaboliczna, czyli żywienie bazujące na przemianie materii

Dieta metaboliczna cieszy się rosnącą popularnością głównie w zachodniej Europie, co ma związek ze spektakularnymi efektami, do jakich jest ona w stanie doprowadzić. Dlaczego jest ona aż takim fenomenem i na czym dokładnie polega?

dieta-od-dietetyka-od-kuchni-na-co-zwrocic-uwage-w-kontakcie-ze-specjalista

Dieta od dietetyka od kuchni. Na co zwrócić uwagę w kontakcie ze specjalistą?

Łatwy dostęp do wiedzy i certyfikaty wydawane od ręki to spore ryzyko. Coraz trudniej o dobrego specjalistę, a jeśli już go znajdziesz, nie wiesz tak naprawdę, czego się spodziewać. Jak powinna wyglądać współpraca ze specem od żywienia i czy dieta od dietetyka naprostować twoje złe nawyki żywieniowe?

dieta-1000-kalorii-dla-kogo-po-co-i-na-czym-polega

Dieta 1000 kalorii - dla kogo, po co i na czym polega

Dieta 1000 kalorii to dosyć rygorystyczny sposób żywienia mający na celu szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów. Czym dokładnie cechuje się taka dieta i z myślą o kim została ona stworzona?

przyprawy-w-diecie-czym-przyprawiac-potrawy-w-konkretnych-dietach

Przyprawy w diecie - czym przyprawiać potrawy w konkretnych dietach?

Przyprawy to obowiązkowy element każdego dania, bez którego staje się ono mdłe i niesmaczne. Niektórych z nich nie powinno się jednak stosować w przypadku konkretnych problemów zdrowotnych. W jaki sposób przyprawiać potrawy zgodnie z zasadami danej diety?

buraki-rodzaje-wlasciwosci-zdrowotne-i-przepisy

Buraki - rodzaje, właściwości zdrowotne i przepisy

Buraki stanowią jedno z popularniejszych warzyw, które z powodzeniem możemy uprawiać w przydomowym ogródku. Są one bogatym źródłem wielu wartości odżywczych, dzięki czemu zaleca się je w różnych dietach. Sprawdź, czym skutkuje regularne spożywanie tych purpurowych warzyw i jak można je przyrządzić.

szparagi-wlasciwosci-odzywcze-i-zastosowanie

Szparagi - właściwości odżywcze i zastosowanie

Szparagi to mało popularne warzywo pełne wielu wartości odżywczych wpływających pozytywnie na ludzki organizm. Jakie potrawy można wykonać z jego udziałem i czym jeszcze charakteryzują się szparagi?

jedz-truskawki-wartosci-zdrowotne-i-wlasciwosci-odzywcze

Jedz truskawki! Wartości zdrowotne i właściwości odżywcze

Truskawki to element bardzo wielu słodkich potraw oraz wyjątkowo popularne owoce w sezonie letnim. Jakie wartości odżywcze mają truskawki i w jaki sposób wpływają na Twoje zdrowie?

redukcyjna-kolacja-kulturysty-przepisy-aktualizacja-2020

Redukcyjna kolacja kulturysty – przepisy | AKTUALIZACJA 2020

Redukcja w kulturystyce jest procesem, który prowadzi do pozbycia się tkanki tłuszczowej z organizmu, a dzięki temu – uwidoczniają się mięśnie. Poznaj przepisy na kolacje, które są doskonałym źródłem energii podczas diety redukcyjnej. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

piwo-po-treningu-wskazane-czy-nie-aktualizacja-2020

Piwo po treningu - wskazane czy nie? | AKTUALIZACJA 2020

Przyjrzyjmy się popularnemu ostatnimi czasy mitowi: Piwo jest dobre po treningu. Według tego mitu spożycie jednego piwa (500 ml) po treningu przyśpiesza regenerację, dostarcza wartości odżywczych i minerałów, przeciwdziała zakwasom, a nawet nawadnia organizm. Jak jest naprawdę?

jak-odzywiac-sie-w-sposob-zdrowy

Jak odżywiać się w sposób zdrowy?

Zdrowe odżywianie w ostatnim czasie cieszy się ogromna popularnością. Sprawdź, jak samodzielnie przygotowywać poszczególne posiłki w sposób zbilansowany.