Jak obliczyć swoją idealną prędkość? Kalkulator tempa biegu!

Jak obliczyć swoją idealną prędkość? Kalkulator tempa biegu!

Kalkulator tempa biegu to nic innego jak ustalenie i obliczenie prędkości, która jest odpowiednia dla konkretnego biegacza. Wyznaczając sobie swoje tempo biegu, dowiemy się, czy pokonamy daną odległość w satysfakcjonującym nas czasie. Warto zapoznać się z działaniem kalkulatora tempa biegu.

Czym jest kalkulator tempa biegu?

Kalkulator tempa biegu to licznik, do którego wpisujemy jaką odległość chcemy przebiec i w jakim czasie. Program pokazuje nam szacunkowy czas, którym powinniśmy przebiec 1 km oraz utrzymywać każdy następny w tym samym tempie.

Kalkulator tempa biegu jest bardzo dobrym rozwiązaniem, dla osób chcących poprawić i pokonywać swoje rekordy. Kalkulatora średniego tempa biegu można używać jednakowo do dłuższych wybiegań oraz tych krótszych.

Każdy pasjonat biegania oraz zawodowiec powinien korzystać z takiego rozwiązania, oraz profesjonalnych programów i aplikacji do biegania.

Czytaj też: Kalkulator kalorii

Zalety korzystania z kalkulatora tempa biegu

Zalet korzystania z kalkulatora tempa biegu jest naprawdę wiele. Przede wszystkim można ułożyć sobie trening w taki sposób, aby podołać czasowi, który sobie zaplanowaliśmy na dany bieg. Z każdym kolejnym treningiem możemy się sprawdzać, wyznaczając sobie nowe cele. Z każdym kolejnym treningiem będziemy również zauważali nasze poczynania oraz poprawę czasu. Ważne jest to, aby nie zrażać się na pierwszych treningach, bo tylko trening poprowadzi nas do perfekcji. Regularne wybiegania są tutaj kluczem do sukcesu.

Po co liczyć tempo biegu?
kalkulator tempa biegu

Jeżeli ktokolwiek zastanawia się, po co mu liczenie tempa biegu, to musi być to osoba biegająca amatorsko albo zaczynająca swoją przygodę z bieganiem. Warto postawić na bieganie świadome i zarazem bardziej profesjonalne. Jeżeli przygotowujemy się do maratonu, to najlepiej jest startować w kilku startach kontrolnych, na przykład: półmaraton albo bieg na 10 km, kilka tygodni przed biegiem docelowym. Wtedy możliwe jest sprawdzenie swojego organizmu oraz swoich możliwości. Dzięki kalkulatorowi tempa biegu możemy prognozować nasz przyszły wynik.

Kalkulator średniego tempa biegu

Istnieje też możliwość skorzystania z kalkulatora średniego tempa biegu. Tutaj mamy możliwość zastanowienia się nad tym, jak rozłożyć najdłuższy bieg. Jeżeli wybieramy maraton i chcemy zmieścić się w czasie poniżej 4 godzin, to musimy biec mniej więcej 5:40 na kilometr. Jest to nasze średnie tempo, z jakim powinniśmy biec przez cały maraton.

Możemy także pozwolić sobie na nieco szybsze tempo, aby potem czuć się komfortowo psychicznie i fizycznie na ostatnich kilometrach. Możemy podwyższyć nasze tempo i biec średnio 5:35 na km. Biegnijmy tym tempem około 20 km albo i więcej. Wtedy mamy możliwość minimalnego zwolnienia na ostatni kilometrach maratonu albo wręcz przeciwnie utrzymanie stałego tempa lub zwiększenia dotychczasowego tempa. Wszystko zależy od naszych możliwości i naszego wytrenowania organizmu.

Zobacz: Bieganie czy spacerowanie?

Kalkulator tempa biegu jest także pomocny w porównywaniu większej liczby uczestników danego biegu lub treningu. Można dokładnie zaplanować ich starty, ale także obserwować dotychczasowe poczynania.

Przygotowanie do biegu

Przygotowując się do dłuższych zawodów: maratonu albo ultramaratonu należy podejść do codziennych treningów bardzo skrupulatnie i profesjonalnie. Nie należy przebiec swojego pierwszego maratonu nie będąc wcześniej przygotowanym. Takim podejściem można wyrządzić sobie więcej krzywdy niż pożytku. Regularne wykonywanie treningu biegowego, najlepiej pod okiem profesjonalnego trenera, może zagwarantować narzucone przez nas albo przez trenera tempo. Żeby coś osiągnąć w bieganiu, należy wytrwale i regularnie trenować, dostosowując trening do swoich możliwości oraz do swoich postępów.

Kalkulator tempa biegu jest bardzo przydatną aplikacją, którą możemy zainstalować na swój telefon albo korzystać z niej w przeglądarkach internetowych. Jest ogólnodostępny, dlatego nie będziemy mieli problemów ze znalezieniem takiego biegowego narzędzia.

Daria Wejman 0 31 października 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Bieganie

jak-wzmocnic-kolana-po-urazie-lub-bez-zadnej-kontuzji

Jak wzmocnić kolana po urazie lub bez żadnej kontuzji?

Wzmocnienie kolan może być konieczne nie tylko po urazie, lecz także w przypadku osób, które regularnie ćwiczą i narażają ten staw na kontuzje. Sprawdź, jak skutecznie wzmocnić kolana za pomocą kilku prostych ćwiczeń.

bieganie-czyli-jak-spalic-duzo-kalorii-w-krotkim-czasie

Bieganie, czyli jak spalić dużo kalorii w krótkim czasie

Bieganie to jeden z popularniejszych sposobów na gubienie zbędnych kilogramów. Ile tak naprawdę kalorii spala ten sport i jak długo trzeba biegać, aby uzyskać oczekiwane rezultaty?

jak-rozpoczac-swoja-przygode-z-bieganiem

Jak rozpocząć swoją przygodę z bieganiem?

Bieganie zyskuje na popularności od kilku lat, szczególnie w sezonie wiosenno-letnim. Tego typu aktywność fizyczna niesie bowiem za sobą wiele korzyści. Co daje bieganie i jak rozpocząć regularne treningi w sposób odpowiedzialny?

spacer-i-spalanie-kalorii-czy-to-jest-mozliwe-aktualizacja-2020

Spacer i spalanie kalorii – czy to jest możliwe? | AKTUALIZACJA 2020

Mówi się, że spalanie kalorii następuje wyłącznie przy intensywnym treningu. Wiele osób uważa, że zwykły ruch nie wpływa na zmniejszenie tkanki tłuszczowej. Czy aby pewno? Codzienny spacer może być świetnym sposobem na spalenie wielu kalorii! Dowiedz się, ile kalorii możesz spalić podczas zwykłego spaceru! Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

slow-jogging-czyli-doskonala-alternatywa-dla-klasycznego-biegania

Slow jogging, czyli doskonała alternatywa dla klasycznego biegania

Slow jogging to nieco mniej popularna alternatywa dla klasycznego biegania znanego wielu osobom dążącym do szczupłej i wysportowanej sylwetki. Czym tak właściwie jest ta aktywność fizyczna i na czym dokładnie polega?

biegaj-malo-zyskaj-duzo-metoda-treningowa-andyego-magnessa

Biegaj mało, zyskaj dużo – metoda treningowa Andy’ego Magnessa

Istnieją metody biegowe, które zakładają małą częstotliwość treningów i jednocześnie zachwycające wyniki sportowe. Istnieją też ludzie, którzy są w stanie to osiągnąć! Tak jest w przypadku Andy’ego Magnessa – ultramaratończyka, który trenując jedynie godzinę tygodniowo jest w stanie ukończyć stukilometrowe dystanse. Na czym polega skuteczność jego metody treningowej? I co proponują przeciwnicy?

jak-wyglada-trening-sprinterski-aktualizacja-2020

Jak wygląda trening sprinterski? | AKTUALIZACJA 2020

Każda dyscyplina wymaga odpowiedniego przygotowania, również w sprincie istotną rolę odgrywa przemyślany plan treningowy i niegasnąca motywacja zawodnika. Jak powinien wyglądać dobrze zorganizowany plan treningu sprinterskiego i czy już na etapie przygotowań można zaplanować poprawę wyników w zawodowym biegu? Sprinterzy potrzebują wszechstronnych treningów. Zobacz, jak wygląda trening sprinterski i wypróbuj konkretny plan treningowy dla sprintera.

czy-codzienne-bieganie-ma-sens-aktualizacja-2020

Czy codzienne bieganie ma sens? | AKTUALIZACJA 2020

Zapaleni biegacze nie są w stanie odpuścić sobie nawet dnia treningu. Co jednak z czasem na regenerację po treningową? Czy codzienne bieganie może być zdrowe?

jakie-suplementy-warto-brac-podczas-biegania

Jakie suplementy warto brać podczas biegania?

Suplementy mają ogromne znaczenie nie tylko w przypadku profesjonalnych biegaczy, lecz także osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę ze sportem. Jakie suplementy należy brać, aby polepszyć swoje wyniki?

bieganie-a-cellulit-czy-moze-pomoc-w-zwalczeniu-pomaranczowej-skorki

Bieganie a cellulit – czy może pomóc w zwalczeniu pomarańczowej skórki?

Cellulit jest bardzo uporczywym problemem pojawiającym się nie tylko u kobiet, lecz także u mężczyzn borykających się z nadmiarem tkanki tłuszczowej. Jak skutecznie pozbyć się cellulitu poprzez bieganie?

jak-wzmocnic-kolana-po-urazie-lub-bez-zadnej-kontuzji

Jak wzmocnić kolana po urazie lub bez żadnej kontuzji?

Wzmocnienie kolan może być konieczne nie tylko po urazie, lecz także w przypadku osób, które regularnie ćwiczą i narażają ten staw na kontuzje. Sprawdź, jak skutecznie wzmocnić kolana za pomocą kilku prostych ćwiczeń.

bieganie-czyli-jak-spalic-duzo-kalorii-w-krotkim-czasie

Bieganie, czyli jak spalić dużo kalorii w krótkim czasie

Bieganie to jeden z popularniejszych sposobów na gubienie zbędnych kilogramów. Ile tak naprawdę kalorii spala ten sport i jak długo trzeba biegać, aby uzyskać oczekiwane rezultaty?

jak-rozpoczac-swoja-przygode-z-bieganiem

Jak rozpocząć swoją przygodę z bieganiem?

Bieganie zyskuje na popularności od kilku lat, szczególnie w sezonie wiosenno-letnim. Tego typu aktywność fizyczna niesie bowiem za sobą wiele korzyści. Co daje bieganie i jak rozpocząć regularne treningi w sposób odpowiedzialny?

spacer-i-spalanie-kalorii-czy-to-jest-mozliwe-aktualizacja-2020

Spacer i spalanie kalorii – czy to jest możliwe? | AKTUALIZACJA 2020

Mówi się, że spalanie kalorii następuje wyłącznie przy intensywnym treningu. Wiele osób uważa, że zwykły ruch nie wpływa na zmniejszenie tkanki tłuszczowej. Czy aby pewno? Codzienny spacer może być świetnym sposobem na spalenie wielu kalorii! Dowiedz się, ile kalorii możesz spalić podczas zwykłego spaceru! Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

slow-jogging-czyli-doskonala-alternatywa-dla-klasycznego-biegania

Slow jogging, czyli doskonała alternatywa dla klasycznego biegania

Slow jogging to nieco mniej popularna alternatywa dla klasycznego biegania znanego wielu osobom dążącym do szczupłej i wysportowanej sylwetki. Czym tak właściwie jest ta aktywność fizyczna i na czym dokładnie polega?

biegaj-malo-zyskaj-duzo-metoda-treningowa-andyego-magnessa

Biegaj mało, zyskaj dużo – metoda treningowa Andy’ego Magnessa

Istnieją metody biegowe, które zakładają małą częstotliwość treningów i jednocześnie zachwycające wyniki sportowe. Istnieją też ludzie, którzy są w stanie to osiągnąć! Tak jest w przypadku Andy’ego Magnessa – ultramaratończyka, który trenując jedynie godzinę tygodniowo jest w stanie ukończyć stukilometrowe dystanse. Na czym polega skuteczność jego metody treningowej? I co proponują przeciwnicy?

jak-wyglada-trening-sprinterski-aktualizacja-2020

Jak wygląda trening sprinterski? | AKTUALIZACJA 2020

Każda dyscyplina wymaga odpowiedniego przygotowania, również w sprincie istotną rolę odgrywa przemyślany plan treningowy i niegasnąca motywacja zawodnika. Jak powinien wyglądać dobrze zorganizowany plan treningu sprinterskiego i czy już na etapie przygotowań można zaplanować poprawę wyników w zawodowym biegu? Sprinterzy potrzebują wszechstronnych treningów. Zobacz, jak wygląda trening sprinterski i wypróbuj konkretny plan treningowy dla sprintera.

czy-codzienne-bieganie-ma-sens-aktualizacja-2020

Czy codzienne bieganie ma sens? | AKTUALIZACJA 2020

Zapaleni biegacze nie są w stanie odpuścić sobie nawet dnia treningu. Co jednak z czasem na regenerację po treningową? Czy codzienne bieganie może być zdrowe?

jakie-suplementy-warto-brac-podczas-biegania

Jakie suplementy warto brać podczas biegania?

Suplementy mają ogromne znaczenie nie tylko w przypadku profesjonalnych biegaczy, lecz także osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę ze sportem. Jakie suplementy należy brać, aby polepszyć swoje wyniki?

bieganie-a-cellulit-czy-moze-pomoc-w-zwalczeniu-pomaranczowej-skorki

Bieganie a cellulit – czy może pomóc w zwalczeniu pomarańczowej skórki?

Cellulit jest bardzo uporczywym problemem pojawiającym się nie tylko u kobiet, lecz także u mężczyzn borykających się z nadmiarem tkanki tłuszczowej. Jak skutecznie pozbyć się cellulitu poprzez bieganie?