Jak obliczyć swoją idealną prędkość? Kalkulator tempa biegu!

Jak obliczyć swoją idealną prędkość? Kalkulator tempa biegu!

Kalkulator tempa biegu to nic innego jak ustalenie i obliczenie prędkości, która jest odpowiednia dla konkretnego biegacza. Wyznaczając sobie swoje tempo biegu, dowiemy się, czy pokonamy daną odległość w satysfakcjonującym nas czasie. Warto zapoznać się z działaniem kalkulatora tempa biegu.

Czym jest kalkulator tempa biegu?

Kalkulator tempa biegu to licznik, do którego wpisujemy jaką odległość chcemy przebiec i w jakim czasie. Program pokazuje nam szacunkowy czas, którym powinniśmy przebiec 1 km oraz utrzymywać każdy następny w tym samym tempie.

Kalkulator tempa biegu jest bardzo dobrym rozwiązaniem, dla osób chcących poprawić i pokonywać swoje rekordy. Kalkulatora średniego tempa biegu można używać jednakowo do dłuższych wybiegań oraz tych krótszych.

Każdy pasjonat biegania oraz zawodowiec powinien korzystać z takiego rozwiązania, oraz profesjonalnych programów i aplikacji do biegania.

Czytaj też: Kalkulator kalorii

Zalety korzystania z kalkulatora tempa biegu

Zalet korzystania z kalkulatora tempa biegu jest naprawdę wiele. Przede wszystkim można ułożyć sobie trening w taki sposób, aby podołać czasowi, który sobie zaplanowaliśmy na dany bieg. Z każdym kolejnym treningiem możemy się sprawdzać, wyznaczając sobie nowe cele. Z każdym kolejnym treningiem będziemy również zauważali nasze poczynania oraz poprawę czasu. Ważne jest to, aby nie zrażać się na pierwszych treningach, bo tylko trening poprowadzi nas do perfekcji. Regularne wybiegania są tutaj kluczem do sukcesu.

Po co liczyć tempo biegu?
kalkulator tempa biegu

Jeżeli ktokolwiek zastanawia się, po co mu liczenie tempa biegu, to musi być to osoba biegająca amatorsko albo zaczynająca swoją przygodę z bieganiem. Warto postawić na bieganie świadome i zarazem bardziej profesjonalne. Jeżeli przygotowujemy się do maratonu, to najlepiej jest startować w kilku startach kontrolnych, na przykład: półmaraton albo bieg na 10 km, kilka tygodni przed biegiem docelowym. Wtedy możliwe jest sprawdzenie swojego organizmu oraz swoich możliwości. Dzięki kalkulatorowi tempa biegu możemy prognozować nasz przyszły wynik.

Kalkulator średniego tempa biegu

Istnieje też możliwość skorzystania z kalkulatora średniego tempa biegu. Tutaj mamy możliwość zastanowienia się nad tym, jak rozłożyć najdłuższy bieg. Jeżeli wybieramy maraton i chcemy zmieścić się w czasie poniżej 4 godzin, to musimy biec mniej więcej 5:40 na kilometr. Jest to nasze średnie tempo, z jakim powinniśmy biec przez cały maraton.

Możemy także pozwolić sobie na nieco szybsze tempo, aby potem czuć się komfortowo psychicznie i fizycznie na ostatnich kilometrach. Możemy podwyższyć nasze tempo i biec średnio 5:35 na km. Biegnijmy tym tempem około 20 km albo i więcej. Wtedy mamy możliwość minimalnego zwolnienia na ostatni kilometrach maratonu albo wręcz przeciwnie utrzymanie stałego tempa lub zwiększenia dotychczasowego tempa. Wszystko zależy od naszych możliwości i naszego wytrenowania organizmu.

Zobacz: Bieganie czy spacerowanie?

Kalkulator tempa biegu jest także pomocny w porównywaniu większej liczby uczestników danego biegu lub treningu. Można dokładnie zaplanować ich starty, ale także obserwować dotychczasowe poczynania.

Przygotowanie do biegu

Przygotowując się do dłuższych zawodów: maratonu albo ultramaratonu należy podejść do codziennych treningów bardzo skrupulatnie i profesjonalnie. Nie należy przebiec swojego pierwszego maratonu nie będąc wcześniej przygotowanym. Takim podejściem można wyrządzić sobie więcej krzywdy niż pożytku. Regularne wykonywanie treningu biegowego, najlepiej pod okiem profesjonalnego trenera, może zagwarantować narzucone przez nas albo przez trenera tempo. Żeby coś osiągnąć w bieganiu, należy wytrwale i regularnie trenować, dostosowując trening do swoich możliwości oraz do swoich postępów.

Kalkulator tempa biegu jest bardzo przydatną aplikacją, którą możemy zainstalować na swój telefon albo korzystać z niej w przeglądarkach internetowych. Jest ogólnodostępny, dlatego nie będziemy mieli problemów ze znalezieniem takiego biegowego narzędzia.

Daria Wejman 0 31 października 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Bieganie

strzal-w-dziesiatke-jak-sie-przygotowac-do-biegu-na-10-km

Strzał w dziesiątkę! Jak się przygotować do biegu na 10 km

Kto raz przebiegnie 10 km wie, że ten dystans wiele zmienia w życiu biegacza, zwłaszcza początkującego. I chociaż nie jest to długi bieg, świetnie określa możliwości wytrzymałościowe zawodnika. Bieg na 10 km od wielu lat organizowany jest ulicami większych miast w Polsce i na całym świecie. Dlaczego?

spacer-i-spalanie-kalorii-czy-to-jest-mozliwe

Spacer i spalanie kalorii – czy to jest możliwe?

Mówi się, że spalanie kalorii następuje wyłącznie przy intensywnym treningu. Wiele osób uważa, że zwykły ruch nie wpływa na zmniejszenie tkanki tłuszczowej. Czy aby pewno? Codzienny spacer może być świetnym sposobem na spalenie wielu kalorii! Dowiedz się, ile kalorii możesz spalić podczas zwykłego spaceru!

biegasz-wyprobuj-trening-funkcjonalny

Biegasz? Wypróbuj trening funkcjonalny!

Bieganie to nie tylko praca nóg. Podczas treningu bowiem zaangażowane są niemal wszystkie partie mięśniowe. Ważna jest więc praca nad wieloma aspektami sprawności. Z tego powodu wielu biegaczy sięga po treningi uzupełniające. Jednym z nich jest właśnie trening funkcjonalny. Zobacz, dlaczego warto włączyć tę metodę ćwiczeń do własnego planu treningu biegowego.

jak-trenowac-tempo-do-maratonu

Jak trenować tempo do maratonu?

Przygotowanie do maratonu jest dość dużym przedsięwzięciem. Biegacz musi udoskonalić własne umiejętności na wielu płaszczyznach. Jedną z ważniejszych jest tempo. Jak skutecznie trenować ten aspekt biegowy, by ukończyć maraton?

jak-wyglada-trening-personalny-biegacza

Jak wygląda trening personalny biegacza?

Przed zawodami biegowymi lub maratonami sportowiec musi szczególnie zadbać o własne możliwości. Z pomocą przychodzą biegowe treningi personalne. Zobacz czym charakteryzują się osobiste zajęcia biegacza przed maratonem oraz biegami przełajowymi.

jak-zaplanowac-bieganie-w-swieta-bozego-narodzenia-bieganie-zima

Jak zaplanować bieganie w Święta Bożego Narodzenia? | Bieganie zimą

Okres świąteczny specjalnie nie sprzyja bieganiu. Mamy na głowie mnóstwo przygotowań. Sprzątanie, gotowanie, prezenty… Zobacz, jak w tym wszystkim odnaleźć czas na aktywność fizyczną. Jak zaplanować trening w Święta?

czym-sa-marszobiegi

Czym są marszobiegi?

Marszobiegi są doskonałym sposobem na rozpoczęcie swojej przygody z bieganiem. Można je traktować jako sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów czy wysmuklenie sylwetki. Tę formę aktywności szczególnie upodobali sobie seniorzy. Czy jednak tylko oni na nich skorzystają? Na czym właściwie polegają marszobiegi?

poradnik-ultrasa-przygotowanie-do-biegow-gorskich

Poradnik ultrasa – przygotowanie do biegów górskich

Wymagające górskie trasy wymagają kompleksowych przygotowań. Należy zadbać nie tylko o odpowiednie ćwiczenia w planie treningowym. Liczy się również praktyczne podejście do biegu. Zobacz, co powinno się znaleźć w plecaku biegacza i jaki sprzęt przyda się podczas górskich biegów.

ekstremalne-przygotowania-do-biegow-z-przeszkodami

Ekstremalne przygotowania do biegów z przeszkodami!

Start w Runmageddonie czy Survival Race to prawdziwa szkoła przetrwania. O ile na najlżejszych dystansach nie trzeba mieć specjalnego przygotowania, o tyle w cięższych konkurencjach jest ono konieczne. I to nie lada przygotowanie. Jak wyglądają treningi przed startem w biegu z przeszkodami?

strzal-w-dziesiatke-jak-sie-przygotowac-do-biegu-na-10-km

Strzał w dziesiątkę! Jak się przygotować do biegu na 10 km

Kto raz przebiegnie 10 km wie, że ten dystans wiele zmienia w życiu biegacza, zwłaszcza początkującego. I chociaż nie jest to długi bieg, świetnie określa możliwości wytrzymałościowe zawodnika. Bieg na 10 km od wielu lat organizowany jest ulicami większych miast w Polsce i na całym świecie. Dlaczego?

spacer-i-spalanie-kalorii-czy-to-jest-mozliwe

Spacer i spalanie kalorii – czy to jest możliwe?

Mówi się, że spalanie kalorii następuje wyłącznie przy intensywnym treningu. Wiele osób uważa, że zwykły ruch nie wpływa na zmniejszenie tkanki tłuszczowej. Czy aby pewno? Codzienny spacer może być świetnym sposobem na spalenie wielu kalorii! Dowiedz się, ile kalorii możesz spalić podczas zwykłego spaceru!

biegasz-wyprobuj-trening-funkcjonalny

Biegasz? Wypróbuj trening funkcjonalny!

Bieganie to nie tylko praca nóg. Podczas treningu bowiem zaangażowane są niemal wszystkie partie mięśniowe. Ważna jest więc praca nad wieloma aspektami sprawności. Z tego powodu wielu biegaczy sięga po treningi uzupełniające. Jednym z nich jest właśnie trening funkcjonalny. Zobacz, dlaczego warto włączyć tę metodę ćwiczeń do własnego planu treningu biegowego.

jak-trenowac-tempo-do-maratonu

Jak trenować tempo do maratonu?

Przygotowanie do maratonu jest dość dużym przedsięwzięciem. Biegacz musi udoskonalić własne umiejętności na wielu płaszczyznach. Jedną z ważniejszych jest tempo. Jak skutecznie trenować ten aspekt biegowy, by ukończyć maraton?

jak-wyglada-trening-personalny-biegacza

Jak wygląda trening personalny biegacza?

Przed zawodami biegowymi lub maratonami sportowiec musi szczególnie zadbać o własne możliwości. Z pomocą przychodzą biegowe treningi personalne. Zobacz czym charakteryzują się osobiste zajęcia biegacza przed maratonem oraz biegami przełajowymi.

jak-zaplanowac-bieganie-w-swieta-bozego-narodzenia-bieganie-zima

Jak zaplanować bieganie w Święta Bożego Narodzenia? | Bieganie zimą

Okres świąteczny specjalnie nie sprzyja bieganiu. Mamy na głowie mnóstwo przygotowań. Sprzątanie, gotowanie, prezenty… Zobacz, jak w tym wszystkim odnaleźć czas na aktywność fizyczną. Jak zaplanować trening w Święta?

czym-sa-marszobiegi

Czym są marszobiegi?

Marszobiegi są doskonałym sposobem na rozpoczęcie swojej przygody z bieganiem. Można je traktować jako sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów czy wysmuklenie sylwetki. Tę formę aktywności szczególnie upodobali sobie seniorzy. Czy jednak tylko oni na nich skorzystają? Na czym właściwie polegają marszobiegi?

poradnik-ultrasa-przygotowanie-do-biegow-gorskich

Poradnik ultrasa – przygotowanie do biegów górskich

Wymagające górskie trasy wymagają kompleksowych przygotowań. Należy zadbać nie tylko o odpowiednie ćwiczenia w planie treningowym. Liczy się również praktyczne podejście do biegu. Zobacz, co powinno się znaleźć w plecaku biegacza i jaki sprzęt przyda się podczas górskich biegów.

ekstremalne-przygotowania-do-biegow-z-przeszkodami

Ekstremalne przygotowania do biegów z przeszkodami!

Start w Runmageddonie czy Survival Race to prawdziwa szkoła przetrwania. O ile na najlżejszych dystansach nie trzeba mieć specjalnego przygotowania, o tyle w cięższych konkurencjach jest ono konieczne. I to nie lada przygotowanie. Jak wyglądają treningi przed startem w biegu z przeszkodami?