Ile kosztuje chodzenie na siłownię?

Ile kosztuje chodzenie na siłownię?

Rodzaj wybranego karnetu zależy od zawartości portfela ćwiczącego. Nie trzeba mieć jednak milionów na koncie, by korzystać z dobrodziejstw siłowni. Zobacz, co oferują siłownie i kluby fitness i ile kosztuje taka przyjemność. Przedstawiamy wam kilka wariantów chodzenia na siłownię – ekonomiczny, optymalny i premium.

Średnie ceny karnetu na siłownię w Polsce

To, ile kosztuje karnet na siłownię zależy od wielu czynników. Duże znaczenie ma lokalizacja – w mniejszych miastach zapłacimy o wiele mniej. W grę wchodzi także prestiż i wielkość siłowni. Inne ceny obowiązują w siłowniach lokalnych, a inne – w sieciówkach. Średnią opłatą w naszym kraju za miesięczną możliwość korzystania z siłowni jest 120 złotych. Ceny mogą jednak sięgać nawet do 200 złotych. Tyle właśnie maksymalnie zapłacimy za karnet open w stolicy. W mniejszych miastach natomiast na ten rodzaj karnetu wydamy około 80-100 złotych. Zwykle także do tej wartości należy doliczyć jednorazową opłatę członkowską w wysokości 50-100 złotych.

ile kosztuje prywatny trener

Na siłowniach i w kubach fitness istnieje możliwość podpisania umowy długoterminowej. Jedną z większych korzyści kilkumiesięcznego czy rocznego karnetu jest jego niższa cena.

Chodzenie na siłownię w wersji ekonomicznej

Wersja przeznaczona dla osób mających ograniczony budżet lub lubiących oszczędzanie. Na siłowniach najtańsze są karnety obejmujące podstawową usługę. Mianowicie – sam wstęp na siłownię. Zwykle jednak posiadają one ograniczenie w postaci konkretnej liczby wejść w tygodniu bądź miesiącu lub ograniczenie godzinowe np. karnet na wejścia do godziny 14. Za taki karnet Możemy zapłacić już od 40-60 złotych miesięcznie. Zwykle jednak będą to siłownie lokalne bądź specjalne promocje w klubach fitness. Często nowootwierająca się siłownia robi promocje na karnety - wtedy warto jest zapisać się przed otwarciem.

Ekonomiczne chodzenie na siłownię jest dostępne również dla studentów oraz uczniów powyżej 16 roku życia. Mogą oni kupić karnet BeActive umożliwiający dostęp do około 100 sieciowych obiektów sportowych. Do wyboru są warianty Open i Comfort. Pierwszy z nich nie ma ograniczeń czasowych w korzystaniu z siłowni. Miesięczny karnet kosztuje 99 złotych, półroczny – 296 złotych. W przypadku wariantu Comfort zapewnia on możliwość ćwiczeń od poniedziałku do piątku do godziny 16:00 oraz bez limitu w weekendy. Miesięczne korzystanie z siłowni to koszt rangi 59 złotych, półroczne – 159 złotych.

Chodzenie na siłownię w wersji optymalnej

Wiele siłowni i klubów fitness w ramach karnetu daje możliwość uczęszczania na podstawowe zajęcia, takie jak zumba, joga, pilates, TBC czy spinning. W zależności od liczby wejść bądź nieograniczonej liczby wejść cena miesięcznego karnetu może się wahać. W większych miastach za takie usługi zapłacimy już 100-150 złotych. W mniejszych natomiast ceny mogą zaczynać się od około 70 złotych.

Chodzenie na siłownię w wersji premium

Niektórym ćwiczącym nie wystarcza samo chodzenie na siłownię. Możliwość korzystania z zajęć grupowych to także za mało. W ich przypadku sprawdzą się karnety w wariancie premium. Umożliwiają one zarówno chodzenie na siłownię, jak i zajęcia grupowe. Co więcej, zwykle także towarzyszą im inne usługi, takie jak m.in. treningi personalne, masaże czy sauna. Niekiedy jednak są to dodatkowo płatne „atrakcje”. Koszt samego karnetu w tym wariancie może przekroczyć nawet 300 złotych. Ta wartość wzrasta, gdy wykupimy dodatkowo pakiet treningów personalnych (mogą kosztować średnio 200-800 złotych miesięcznie).

Chodzenie na siłownię – karnet to nie jedyny wydatek

Wydawać by się mogło, że wystarczy nam kupić karnet, by móc chodzić na siłownię. Tak być powinno, jednak branża fitness rozwija się w zadziwiająco szybkim tempie. Na rynku są dostępne coraz nowsze i lepsze gadżety, sprzęty treningowe czy stroje sportowe. Na siłowniach można zobaczyć niemal rewię mody. Te sportowe „zabawki” generują kolejne koszta. Nie można więc zapominać, że chodzenie na siłownię powinno być przede wszystkim formą wysiłku fizycznego, nie prezentowania nowinek fitnessowych.

Dominika Górska 4 12 maja 2017  2049

Dodaj komentarz

  • Petro
    27 czerwca 2017
    Faktycznie, jak się jest studentem, to aż żal na siłownię nie chodzić :D
  • żelazna logika
    16 maja 2017
    Wiadomo, że jak się chce trenować na poziomie profesjonalnym to trzeba płacić znacznie więcej
  • Maksymilian
    15 maja 2017
    Mnie nie kosztuje dużo, 50 zł na miesiąc i mam dostęp do siłowni i niektórych zajęć fitness. Ale u mnie obowiązuje promocja studencka
  • Adam Sikora
    15 maja 2017
    Faktycznie, samo chodzenie na siłownię nie jest drogie. Można znaleźć karnety nawet za 30 zł.

Artykuły z kategorii: Trening

przysiady-z-obciazeniem-czy-bez-jaki-trening-bedzie-dla-ciebie-najlepszy

Przysiady z obciążeniem czy bez - jaki trening będzie dla ciebie najlepszy?

Gdy w grę wchodzi trening nóg i pośladków, na myśl kobiet przychodzą przysiady z obciążeniem. Choć mężczyźni wolą trening z hantlami, również i w ich przypadku przysiady sprawdzą się świetnie. Kluczowa jest jednak technika, bo to od niej zależy dalszy rozwój.

cwiczenia-z-pilka-lekarska-twoj-patent-na-naprawde-swietna-forme

Ćwiczenia z piłką lekarską - twój patent na naprawdę świetną formę!

Spośród wszystkich ćwiczeń z akcesoriami, trening z piłkami ma nam najwięcej do zaoferowania. Piłka gimnastyczna dostępna w sali fitness to świetny patent na rozciąganie i angażowanie mm. głębokich, z kolei niewielka piłeczka tenisowa świetnie się sprawdzi podczas rozluźniania powięziowo-mięśniowego. Zobacz nasze proste ćwiczenia z piłką lekarską do wykonania wszędzie tam, gdzie chcesz!

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia-aktualizacja-2020

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia | AKTUALIZACJA 2020

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

energia-z-kofeiny-czy-siegac-po-kawe-przed-treningiem-aktualizacja-2020

Energia z kofeiny – czy sięgać po kawę przed treningiem? | AKTUALIZACJA 2020

Sportowcy i osoby trenujące sięgają po różnego rodzaju wspomagacze energetyczne. Jednym z nich jest kofeina. A jej naturalnym źródłem – kawa. Jakie są efekty po wypiciu kawy przed treningiem? Czy jest to bezpieczne dla zdrowia? Czy w ogóle powinno się ją pić przed wysiłkiem fizycznym? Kawa przed treningiem siłowym i treningiem cardio – czy to dobry pomysł? Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

czy-mozna-uzaleznic-sie-od-sportu-sprawdz-czy-jestes-uzalezniony

Czy można uzależnić się od sportu? Sprawdź, czy jesteś uzależniony!

Mówi się, że sport to zdrowie. Mówi się też, że co za dużo to nie zdrowo. Czy katorżnicze codzienne treningi, rezygnowanie z życia towarzyskiego i ciągłe kontrolowanie własnego wyglądu może doprowadzić do uzależnienia od wysiłku fizycznego? Jak sprawdzić czy jesteśmy uzależnieni od sportu? Jakie jest ryzyko takiego podejścia do treningów i cy zawsze jest dla nas niekorzystne? Odpowiedzi na te – i inne – pytania znajdziecie w poniższym artykule.

czym-rozni-sie-trening-na-boso-od-tego-w-butach

Czym różni się trening na boso od tego w butach?

Większość treningów przeprowadza się w butach, jednak istnieją zajęcia pozwalające na ćwiczenie na bosaka. Takie rozwiązanie niesie za sobą liczne korzyści, z których nie wszyscy zdają sobie sprawę.

gdy-trening-wejdzie-za-bardzo-co-na-zakwasy

Gdy trening wejdzie za bardzo. Co na zakwasy?

Na pewno niejednokrotnie masz taki moment w treningu, że chętnie wykonujesz więcej powtórzeń czy serii niż zakłada twój plan treningowy. Krew pięknie pompuje mięśnie, a tobie zależy na jeszcze lepszych efektach. Jak sobie radzić, gdy pojawi się ból mięśni po treningu? Co na zakwasy?

przysiady-z-obciazeniem-czy-bez-jaki-trening-bedzie-dla-ciebie-najlepszy

Przysiady z obciążeniem czy bez - jaki trening będzie dla ciebie najlepszy?

Gdy w grę wchodzi trening nóg i pośladków, na myśl kobiet przychodzą przysiady z obciążeniem. Choć mężczyźni wolą trening z hantlami, również i w ich przypadku przysiady sprawdzą się świetnie. Kluczowa jest jednak technika, bo to od niej zależy dalszy rozwój.

cwiczenia-z-pilka-lekarska-twoj-patent-na-naprawde-swietna-forme

Ćwiczenia z piłką lekarską - twój patent na naprawdę świetną formę!

Spośród wszystkich ćwiczeń z akcesoriami, trening z piłkami ma nam najwięcej do zaoferowania. Piłka gimnastyczna dostępna w sali fitness to świetny patent na rozciąganie i angażowanie mm. głębokich, z kolei niewielka piłeczka tenisowa świetnie się sprawdzi podczas rozluźniania powięziowo-mięśniowego. Zobacz nasze proste ćwiczenia z piłką lekarską do wykonania wszędzie tam, gdzie chcesz!

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia-aktualizacja-2020

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia | AKTUALIZACJA 2020

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

energia-z-kofeiny-czy-siegac-po-kawe-przed-treningiem-aktualizacja-2020

Energia z kofeiny – czy sięgać po kawę przed treningiem? | AKTUALIZACJA 2020

Sportowcy i osoby trenujące sięgają po różnego rodzaju wspomagacze energetyczne. Jednym z nich jest kofeina. A jej naturalnym źródłem – kawa. Jakie są efekty po wypiciu kawy przed treningiem? Czy jest to bezpieczne dla zdrowia? Czy w ogóle powinno się ją pić przed wysiłkiem fizycznym? Kawa przed treningiem siłowym i treningiem cardio – czy to dobry pomysł? Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

czy-mozna-uzaleznic-sie-od-sportu-sprawdz-czy-jestes-uzalezniony

Czy można uzależnić się od sportu? Sprawdź, czy jesteś uzależniony!

Mówi się, że sport to zdrowie. Mówi się też, że co za dużo to nie zdrowo. Czy katorżnicze codzienne treningi, rezygnowanie z życia towarzyskiego i ciągłe kontrolowanie własnego wyglądu może doprowadzić do uzależnienia od wysiłku fizycznego? Jak sprawdzić czy jesteśmy uzależnieni od sportu? Jakie jest ryzyko takiego podejścia do treningów i cy zawsze jest dla nas niekorzystne? Odpowiedzi na te – i inne – pytania znajdziecie w poniższym artykule.

czym-rozni-sie-trening-na-boso-od-tego-w-butach

Czym różni się trening na boso od tego w butach?

Większość treningów przeprowadza się w butach, jednak istnieją zajęcia pozwalające na ćwiczenie na bosaka. Takie rozwiązanie niesie za sobą liczne korzyści, z których nie wszyscy zdają sobie sprawę.

gdy-trening-wejdzie-za-bardzo-co-na-zakwasy

Gdy trening wejdzie za bardzo. Co na zakwasy?

Na pewno niejednokrotnie masz taki moment w treningu, że chętnie wykonujesz więcej powtórzeń czy serii niż zakłada twój plan treningowy. Krew pięknie pompuje mięśnie, a tobie zależy na jeszcze lepszych efektach. Jak sobie radzić, gdy pojawi się ból mięśni po treningu? Co na zakwasy?