Hula hop – sposób na trening odchudzający?

Hula hop – sposób na trening odchudzający?

Kręcenie hula hopem przyciąga szczególnie młodsze pokolenie. Niesłusznie – trening z plastikową obręczą może być bardzo efektywny dla każdej grupy wiekowej. Co więcej, istnieje duża liczba ćwiczeń, które można wykonywać. Czy „pełnowymiarowe” ćwiczenie z hula hopem jest trudne? Zobacz, jakie są efekty takich treningów!

Jak działa trening z hula hopem?

Powszechnie utarło się, że taki trening polega jedynie na kręceniu plastikową obręczą. Prawdą jest jednak, że ćwiczenia z hula hopem głównie mają funkcję wzmacniającą. Opierają się także na technikach ruchów tanecznych. Dzięki temu doskonale wpływają na modelowanie talii. Podczas ćwiczeń do pracy zaangażowane są wszystkie mięśnie brzucha. Ich stałe napięcie powoduje szybkie spalanie tkanki tłuszczowej. Co ciekawe, taka metoda treningowa stymuluje wewnętrzne mięśnie brzucha – trudne do pobudzenia podczas innych form ćwiczeniowych. Hula hop nie ogranicza się jednak do tej partii ciała. Można je wykorzystywać m.in. do treningu ramion czy pośladków. Trening z plastikową obręczą jest doskonałym sposobem na ujędrnienie skóry.

Trening z hula hopem – dlaczego warto?

- 60 minut treningu z plastikową obręczą = ok. 420 spalonych kalorii;

- rozluźnienie napięcia mięśniowego w okolicy kości krzyżowej;

- usprawnienie przepływu krwi w okolicach kręgosłupa;

- poprawa elastyczności kręgosłupa;

- wzmocnienie i stabilizacja mięśni tułowia = wykształcenie prawidłowej postawy ciała oraz poprawienie zmysłu równowagi;

- podniesienie tętna = usprawnienie krążenia i pracy serca;

- udoskonalenie cech motorycznych, szczególnie koordynacji oko-ręka;

- poprawienie elastyczności, zakresu ruchu i rozluźnienie stawów.

Trening z hula hopem – wybór koła

Podstawowe obręcze możemy dostać już za kilkanaście złotych. Dostępne są także cięższe i składane obręcze zawierające wypustki lub pofalowane koła. Dla osób początkujących lepszym rozwiązaniem jest jednak wybranie standardowych hula hopów. Te bardziej zaawansowane mogą powodować bóle kręgosłupa podczas treningu. Dobrym wyjściem jest wsypanie do obręczy np. piasku. Dzięki temu stanie się ona cięższa, a trening – bardziej efektywny.

Średnica koła powinna odpowiadać odległości między stopami a biodrami ćwiczącego. Waga natomiast jest kwestią sporną. Osoby bardziej zaawansowane mogą pokusić się o cięższe obręcze. W przypadku osób początkujących poleca się jednak te lżejsze. Nieodpowiednie dobranie hula hopu oraz przesadzanie z intensywnością treningu może doprowadzić do powstawania mikrourazów.

Czy kręcenie hula hopem jest trudne?

czy kręcenie hula hop jest trudne? technika

Nauka ćwiczeń z hula hop nie należy do najtrudniejszych zadań. Początkowo jednak może sprawiać trochę problemów. Warto zatem najpierw skupić się na opanowaniu podstawowego ruchu. Wystarczy umieścić obręcz na wysokości talii i rozpocząć ruch bioder w przód i w tył. Koło powinno zacząć się poruszać – nie można przestać ruszać biodrami. Dobrym wyjściem jest także uginanie kolan oraz podnoszenie bioder, kiedy obręcz zaczyna się zsuwać.

Trening z hula hop zalicza się do ćwiczeń aerobowych o niskiej intensywności. Oznacza to, że jest stosunkowo prosty i możliwy do wykonania przez osoby początkujące.

Kręcenie jednym kołem raczej nie powinno sprawić nikomu problemów. Co jeśli tych obręczy jest 200? Aktorka cyrkowa z Australii ustanowiła właśnie taki rekord. Wciąż myślisz, że trudno jest się nauczyć kręcić hula hopem?

Hula hop – bezpieczny trening?

Jedną z największych zalet treningu z hula hopem jest jego uniwersalność. Ćwiczenia pozwalają na kształtowanie niemal wszystkich partii ciała. Co więcej, kręcenie kołem jest bezpieczne zarówno dla dzieci, jak i seniorów. Trening z hula hopem z powodzeniem może stanowić rozgrzewkę przed treningiem siłowym. Nie ma także przeszkód, by stał się osobną jednostką treningową. Sprawdza się również jako metoda terapeutyczna w przypadku problemów z kolanami.

Trening z hula hopem – ćwiczenia

1. Trening brzucha

Do najbardziej podstawowych ćwiczeń należy kręcenie obręczą na wysokości pępka. Należy stanąć w lekkim rozkroku i na lekko ugiętych nogach. Następnie trzeba poruszać biodrami w przód i w tył (koło zacznie się obracać). Warto kontynuować to ćwiczenie przez pół godziny – po 15 minut kręcenia na obie strony ciała.

2. Trening ramion

Wyciągnij jedną rękę do boku tak, by znalazła się wyprostowana na wysokości barku. Połóż koło na nadgarstku i wpraw je w ruch. Powtórz ćwiczenie na drugą rękę.

3. Trening bioder

Usiądź na podłożu i połóż obręcz na wysokości bioder. Wyprostuj ręce przed siebie i rozpocznij ruch tułowiem w przód i w tył.

4. Trening pośladków

Połóż się na podłodze, oprzyj obręcz na łydkach i podnieś nogi (proste). Ruch polega na naprzemiennym unoszeniu i opuszczaniu nóg. Pamiętaj o ty, by plecy cały czas przylegały do podłogi.

Hula hop – jak zacząć?

Jeśli nie miałaś w ręku hula hop od czasów dzieciństwa – stopniowo musisz dawkować intensywność. W początkowym okresie najlepiej jest zacząć od kilku minut dziennie. Docelowo powinnaś osiągnąć umiejętność trenowania 20 minut 2 razy dziennie. Ten typ treningu można z powodzeniem wykonywać w domu. Jeśli lubisz godzinami oglądać telewizję – kręć w tym czasie hula hopem. Nie zrażaj się, jeśli zobaczysz zasinienia czy otarcia. To całkowicie normalne. Skóra nie jest przecież przyzwyczajona do tego typu ćwiczeń. Z czasem te skutki znikną. Pamiętaj także o rozciąganiu! A kiedy zobaczysz efekty? Już po 2 tygodniach możesz spodziewać się zauważalnego rzeźbienia ciała. Dodaj do tego domowego treningu prawidłową dietę i trening fitness – a osiągniesz taką sylwetkę, o jakiej marzysz!

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Dominika Górska 1 3 lutego 2017  1869

Dodaj komentarz

  • Kasia90
    9 lutego 2017
    Ja mam problem z kręceniem, jakoś w ogóle mi to nie wychodzi xD
    Ale będę próbować :)

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

podpowiadamy-jak-odchudzic-rece-zobacz-proste-patenty-na-smukle-ramiona

Podpowiadamy, jak odchudzić ręce: zobacz proste patenty na smukłe ramiona!

Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć - czy ta faktycznie modelowa odpowiedź na pytanie, jak odchudzić ręce? Okazuje się, że sporo w tym prawdy! Ale sam trening to trochę mało, by skutecznie wysmuklić ramiona - warto więc podejść do procesu bardziej holistycznie i pomyśleć o innych czynnikach. Jakich?

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

podpowiadamy-jak-odchudzic-rece-zobacz-proste-patenty-na-smukle-ramiona

Podpowiadamy, jak odchudzić ręce: zobacz proste patenty na smukłe ramiona!

Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć - czy ta faktycznie modelowa odpowiedź na pytanie, jak odchudzić ręce? Okazuje się, że sporo w tym prawdy! Ale sam trening to trochę mało, by skutecznie wysmuklić ramiona - warto więc podejść do procesu bardziej holistycznie i pomyśleć o innych czynnikach. Jakich?