Gimnastyka w zaciszu domowym – poznaj skuteczne sposoby na kształtowanie sylwetki!

Gimnastyka w zaciszu domowym – poznaj skuteczne sposoby na kształtowanie sylwetki!

Gimnastyka to chyba najprostszy sport na świcie. Ćwiczenia gimnastyczne znane są każdej osobie. Już w przedszkolu dzieci codziennie wykonują gimnastykę, aby rozruszać swoje ciało i poczuć się lepiej! Dowiedz się jakie ćwiczenia gimnastyczne są najskuteczniejsze!

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych w domu

Gimnastyka, to szereg ćwiczeń które może wykonywać każda osoba. Zarówno przedszkolak, jak i starsi ludzie. Niektórzy twierdzą, że aby ćwiczyć gimnastykę nie trzeba nawet znać jej podstaw. To nieprawda. Wykonując jakiekolwiek ćwiczenie, należy wiedzieć w jaki sposób je wykonać, aby nie wyrządzić sobie krzywdy.

Definicja gimnastyki nie jest skomplikowana. Otóż gimnastyka ma wpłynąć na rozwinięcie odpowiedniej kondycji, siły, ale także ma wpłynąć na psychikę człowieka. Dzięki wysiłkowi fizycznemu człowiek lepiej się czuje, ma więcej energii i siły, ale przede wszystkim chęci do wykonywania codziennych obowiązków.

Gimnastykę można wykonywać w domu. Jest to doskonały pomysł dla osób, które wstydzą się ćwiczyć pośród innych lub dla tych, których nie stać na profesjonalne ćwiczenia z trenerem personalnym.

Jeżeli chodzi o ćwiczenia gimnastyczne w domu, to można je wymyślić samemu bądź skorzystać z gotowców, jakimi są gotowe zestawy ćwiczeń dostępne między innymi w Internecie.

Zaczynając jakiekolwiek ćwiczenia gimnastyczne należy rozpocząć od rozgrzewki. Jest to najważniejszy element ćwiczeń, dlatego należy się przyłożyć i wykonać rozgrzewkę porządnie. Dzięki niej rozgrzewamy stawy, mięśnie i dbamy o to, aby podczas treningu nie zrobić sobie krzywdy.

Kolejno przechodzimy do ćwiczeń właściwych, które powinny trwać najdłużej. Te ćwiczenie, to najważniejszy punkt treningu, ponieważ najbardziej kształtują nasze ciało.

Przykładowe ćwiczenia gimnastyczne:
gimnastyka ćwiczenia

  • Pajacyki – dzięki temu ćwiczeniu spalimy kalorie, polega ono na rozstawieniu równocześnie nóg i rąk, ale w podskokach i jak najszybciej.

  • Przysiady – są najróżniejsze kombinacje tego ćwiczenia. Można wykonywać przysiady z obciążeniem, z gumami lub z obciążeniem własnego ciała. Należy jednak pamiętać, żeby przysiad był wykonany poprawnie, kolana nie powinny wychodzi ponad linię palców u stóp. Natomiast stopy musza być nieco rozchylone na boki.

  • Wykroki – to ćwiczenie można wykonywać na różne sposoby. Wypad nogi do przodu, do tyłu czy na boki. Dzięki temu można znacznie wzmocnić mięśnie nóg, ale także doskonale je wyrzeźbić.

  • Brzuszki – wystarczy położyć się na ziemi. Podnieść nogi zgięte w kolanach ku górze, dłonie lekko usadowić na karku i podnosić głowę, równocześnie odrywając od podłoża łopatki. Nogi mogą także swobodnie leżeć na ziemi. Wszystko zależy od tego jaki efekt chcemy uzyskać lub jakie ćwiczenie jesteśmy w stanie wykonywać.

Powyższe ćwiczenia można wykonywać w kilku seriach po 20 powtórzeń. Im więcej serii tym lepiej. Najoptymalniej będzie wykonać 3 lub 4.

Jeżeli ktoś chce ćwiczyć i przyłożyć się jedynie do jednej partii, to jak najbardziej można. Można wykonywać tylko i wyłącznie ćwiczenia na brzuch czy ćwiczenia na pośladki. Wszystko zależy od nas. Można także skupić się na wykonywaniu ćwiczeń cardio, dzięki którym spalimy zbędne kalorie.

Po zakończonym treningu zawsze warto wykonać ćwiczenia rozciągające, dzięki którym ograniczymy ryzyko wystąpienia nieprzyjemnych bólów mięśni i zakwasów.

Zalety wykonywania ćwiczeń gimnastycznych

Nawet proste ćwiczenia gimnastyczne mogą przynieść wiele korzyści. Odpowiednie podejście i należyte wykonywanie z zachowaniem zasad techniki pomoże nie tylko skutecznie wysmuklić sylwetkę, ale także spalić nadmiar kalorii.

Ponadto dzięki regularnym zestawom ćwiczeń będziemy czuli się lepiej psychicznie. Lepszy humor i samopoczucie, to gwarancja każdego zakończonego treningu. Oprócz tego wspomożemy nie tylko siłę mięśni, ale także sprawimy, że zostanie wzmocniony nasz układ krwionośny, nerwowy i odpornościowy.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Daria Wejman 0 20 maja 2021  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Gimnastyka i Akrobatyka

gimnastyka-figury-dla-kazdego-nawet-nie-wiesz-ile-jest-mozliwosci

Gimnastyka figury dla każdego: nawet nie wiesz, ile jest możliwości

Najróżniejsze ćwiczenia układające się w przepiękne figury gimnastyczne to naprawdę niezłe widowisko, tym bardziej, że wiele z nich czerpie bezpośrednio z akrobatyki. To, jak spektakularny układ zaproponują ćwiczący, zależy od wielu czynników, a najważniejszym jest czas włożony w przygotowania. Jakie figury gimnastyczne są najpopularniejsze i czy są jakiekolwiek przeciwwskazania do treningu?

akrobatyka-sportowa-wszystko-co-musisz-wiedziec-o-treningach-i-zawodach

Akrobatyka sportowa: wszystko, co musisz wiedzieć o treningach i zawodach

Coraz więcej osób interesuje się treningiem z wykorzystaniem obciążenia własnego ciała. W grę wchodzi już nie tylko crossfit, ale też szeroko pojęta gimnastyka i trening uważności. Gimnastyka akrobatyczna to swego rodzaju pomost pomiędzy artystycznymi figurami klasycznej gimnastyki, a najnowszymi formami street workoutu. Jak wygląda trening i w jaki sposób organizuje się zawody w tej dyscyplinie?

gimnastyka-nauka-przewrotu-w-przod-i-w-tyl

Gimnastyka – nauka przewrotu w przód i w tył

Przewroty w przód i w tył są ćwiczeniami dynamicznymi. W szybkim czasie trzeba przemieścić ciało poprzez obrót. Jak tego dokonać? Jaka jest prawidłowa technika przewrotów?

sprawdz-jak-stac-na-rekach-to-prostsze-niz-myslisz

Sprawdź, jak stać na rękach - to prostsze, niż myślisz!

Codzienne urwanie głowy sprawia, że cały świat wiruje dookoła. Ciekawym sposobem na relaks w domowym zaciszu jest stanie na rękach. Wbrew powszechnej opinii, nie jest to nic trudnego! Podpowiadamy, jak stać na rękach i jak się do tego przygotować, by piąć się coraz wyżej na drabinie gimnastycznej sprawności. Zaczynamy!

gimnastyka-szwedzka-czym-jest

Gimnastyka szwedzka - czym jest?

Gimnastyka szwedzka nie jest tak popularna jak inne formy ćwiczeń, jednak stanowi doskonałe rozwiązanie dla wielu osób. Czym jest gimnastyka szwedzka i jak ją uprawiać?

cwiczenia-z-pilka-gimnastyczna-na-czym-polegaja

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną - na czym polegają?

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną zazwyczaj kojarzą się jedynie z kobietami w ciąży wzmacniającymi mięśnie przed porodem. Jednak przyrząd ten ma również inne zastosowania. Jak ćwiczyć z piłką gimnastyczną?

materac-do-gimnastyki-jak-wybrac-najlepszy-z-nich

Materac do gimnastyki – jak wybrać najlepszy z nich?

Materace to ważny element treningów odbywających się głównie na podłodze i związanych z ryzykiem bolesnych upadków. Jak wybrać odpowiedni materac do konkretnej aktywności fizycznej?

na-trening-marsz-gimnastyka-dla-seniorow

Na trening marsz! Gimnastyka dla seniorów

Uprawiana przez całe życie aktywność fizyczna pozwala na doczekanie spokojnej, złotej starości. Również w starszym wieku warto zadbać o ciągły ruch i uprawiać sport możliwie jak najdłużej. Świetną formą ruchu dla seniora będzie gimnastyka w domowym zaciszu lub specjalnych ośrodkach. To co, na trening?

jak-wybrac-najlepsze-baletki-gimnastyczne

Jak wybrać najlepsze baletki gimnastyczne?

Baletki gimnastyczne są bardzo przydatne, jeżeli trenujemy balet albo inną dyscyplinę gimnastyczną. Dzięki odpowiednim baletkom mamy możliwość utrzymania prawidłowo nogi, a także wykonywania nią różnych bardziej profesjonalnych ruchów.

gimnastyka-figury-dla-kazdego-nawet-nie-wiesz-ile-jest-mozliwosci

Gimnastyka figury dla każdego: nawet nie wiesz, ile jest możliwości

Najróżniejsze ćwiczenia układające się w przepiękne figury gimnastyczne to naprawdę niezłe widowisko, tym bardziej, że wiele z nich czerpie bezpośrednio z akrobatyki. To, jak spektakularny układ zaproponują ćwiczący, zależy od wielu czynników, a najważniejszym jest czas włożony w przygotowania. Jakie figury gimnastyczne są najpopularniejsze i czy są jakiekolwiek przeciwwskazania do treningu?

akrobatyka-sportowa-wszystko-co-musisz-wiedziec-o-treningach-i-zawodach

Akrobatyka sportowa: wszystko, co musisz wiedzieć o treningach i zawodach

Coraz więcej osób interesuje się treningiem z wykorzystaniem obciążenia własnego ciała. W grę wchodzi już nie tylko crossfit, ale też szeroko pojęta gimnastyka i trening uważności. Gimnastyka akrobatyczna to swego rodzaju pomost pomiędzy artystycznymi figurami klasycznej gimnastyki, a najnowszymi formami street workoutu. Jak wygląda trening i w jaki sposób organizuje się zawody w tej dyscyplinie?

gimnastyka-nauka-przewrotu-w-przod-i-w-tyl

Gimnastyka – nauka przewrotu w przód i w tył

Przewroty w przód i w tył są ćwiczeniami dynamicznymi. W szybkim czasie trzeba przemieścić ciało poprzez obrót. Jak tego dokonać? Jaka jest prawidłowa technika przewrotów?

sprawdz-jak-stac-na-rekach-to-prostsze-niz-myslisz

Sprawdź, jak stać na rękach - to prostsze, niż myślisz!

Codzienne urwanie głowy sprawia, że cały świat wiruje dookoła. Ciekawym sposobem na relaks w domowym zaciszu jest stanie na rękach. Wbrew powszechnej opinii, nie jest to nic trudnego! Podpowiadamy, jak stać na rękach i jak się do tego przygotować, by piąć się coraz wyżej na drabinie gimnastycznej sprawności. Zaczynamy!

gimnastyka-szwedzka-czym-jest

Gimnastyka szwedzka - czym jest?

Gimnastyka szwedzka nie jest tak popularna jak inne formy ćwiczeń, jednak stanowi doskonałe rozwiązanie dla wielu osób. Czym jest gimnastyka szwedzka i jak ją uprawiać?

cwiczenia-z-pilka-gimnastyczna-na-czym-polegaja

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną - na czym polegają?

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną zazwyczaj kojarzą się jedynie z kobietami w ciąży wzmacniającymi mięśnie przed porodem. Jednak przyrząd ten ma również inne zastosowania. Jak ćwiczyć z piłką gimnastyczną?

materac-do-gimnastyki-jak-wybrac-najlepszy-z-nich

Materac do gimnastyki – jak wybrać najlepszy z nich?

Materace to ważny element treningów odbywających się głównie na podłodze i związanych z ryzykiem bolesnych upadków. Jak wybrać odpowiedni materac do konkretnej aktywności fizycznej?

na-trening-marsz-gimnastyka-dla-seniorow

Na trening marsz! Gimnastyka dla seniorów

Uprawiana przez całe życie aktywność fizyczna pozwala na doczekanie spokojnej, złotej starości. Również w starszym wieku warto zadbać o ciągły ruch i uprawiać sport możliwie jak najdłużej. Świetną formą ruchu dla seniora będzie gimnastyka w domowym zaciszu lub specjalnych ośrodkach. To co, na trening?

jak-wybrac-najlepsze-baletki-gimnastyczne

Jak wybrać najlepsze baletki gimnastyczne?

Baletki gimnastyczne są bardzo przydatne, jeżeli trenujemy balet albo inną dyscyplinę gimnastyczną. Dzięki odpowiednim baletkom mamy możliwość utrzymania prawidłowo nogi, a także wykonywania nią różnych bardziej profesjonalnych ruchów.