Gdy trening wejdzie za bardzo. Co na zakwasy?

Gdy trening wejdzie za bardzo. Co na zakwasy?

Na pewno niejednokrotnie masz taki moment w treningu, że chętnie wykonujesz więcej powtórzeń czy serii niż zakłada twój plan treningowy. Krew pięknie pompuje mięśnie, a tobie zależy na jeszcze lepszych efektach. Jak sobie radzić, gdy pojawi się ból mięśni po treningu? Co na zakwasy?

Co na zakwasy: przede wszystkim dobra rozgrzewka i stretching

Podstawowa zasada udanego i bezpiecznego dla organizmu treningu to kompleksowa rozgrzewka i odpowiedni dobór ćwiczeń. Na samym początku treningu koniecznie wprowadź organizm w tzw. temperaturę roboczą, rozgrzej ścięgna i mięśnie, które będą zaangażowane w pracę. Nie zapomnij o pozostałych partiach mięśniowych, tak by całe ciało mogło brać czynny udział w ćwiczeniach. Każdy kolejny etap treningu, w zależności od formy jego organizacji, wykonuj z zachowaniem zasad ostrożności i odpowiedniej długości przerw, a wszystkie ćwiczenia zakończ sesją wyciszającą i rozciąganiem. Takie podejście do treningu pozwoli ci na uniknięcie bolesnych w skutkach zakwasów i jednocześnie da ci możliwość na osiągnięcie lepszych efektów. Jeśli już jednak dojdzie do problemu, warto wiedzieć, jak sobie z nim poradzić. Zobacz, co jest najlepsze na zakwasy, by nie marnować czasu na dodatkową regenerację.

Dieta i witaminy: środki na zakwasy prosto z kuchni

Komórki mięśniowe poddawane mikrouszkodzeniom podczas treningu muszą otrzymać odpowiedni materiał budulcowy na wyrównanie strat. Dlatego tak ważne jest przestrzeganie zbilansowanej diety bogatej w witaminy i minerały. Jeśli nie wiesz, co na zakwasy sprawdzi się najlepiej, już teraz możesz sięgnąć po dobrej jakości mleko, które szybko i skutecznie zmniejszy obrzęk mięśniowy. Inne produkty pochodzenia mlecznego to dobre rozwiązanie w nierównej walce z zakwasami. Białko pomaga mięśniom szybko zregenerować siły i odbudować uszkodzenia powstałe w wyniku treningu o dużej intensywności. Z zakwasami trzeba walczyć przeciwutleniaczami, dlatego dobrze sprawdzą się wszelkiego rodzaju produkty bogate w antyoksydanty. Zbawienna będzie witamina C - na zakwasy warto pić sok z wiśni lub czarnej porzeczki. Zobacz, co jeszcze zadziała na zakwasy i daj sobie pomóc!

Gdy pojawią się zakwasy: sauna, zimny prysznic, gorąca kąpiel
co na zakwasy łydek

Powstające mikrouszkodzenia w mięśniach to zjawisko bardzo korzystne. Sprzyja to bowiem hipertrofii i budowaniu atletycznej sylwetki. Niestety, jak w każdym niekontrolowanym procesie, również również tutaj pojawiają się tzw. skutki uboczne. Wiesz już, co na zakwasy sprawdzi się w twojej kuchni - co powiesz na gorącą kąpiel z dodatkiem eterycznych olejków? Takie rozwiązanie to dla ciebie realna szansa na relaks i odprężenie mięśni, a tym samym złagodzenie bólu. Dobrym sposobem na zakwasy będzie też wizyta w saunie. Warto, aby sesja wygrzewania się była przepleciona naprzemiennym polewaniem ciała ciepłą i zimną wodą. Podczas wizyty w saunie rozszerzają się naczynia krwionośne skóry i komórki mięśniowe. W przypadku zakwasów bardzo ważne jest rozprężanie mięśni za pomocą chłodzących okładów z wody. Idealnie, jeśli możesz połączyć przyjemne z pożytecznym, stosując chłodny hydromasaż. Jeśli to dla ciebie za mało, zobacz jeszcze, co na zakwasy, gdy kończą się pomysły.

Co na zakwasy: chłodzące okłady i kompresy na mięśnie

Zasadniczo cały ten okres można by przeczekać w ciszy i cierpieniu. Możesz jednak łatwo sobie ulżyć, stosując okłady z chłodzących kompresów. Przyłożone miejscowo mogą przynieść prawdziwą ulgę, działają odprężająco i łagodzą ból. Ważne, aby żel zgromadzony w foliowej torebce, był żelem chłodzącym (tzw. ice pack). Taki kompres można przygotować poprzez złamanie metalowych elementów wewnątrz lub poprzez umieszczenie na kilkanaście minut w zamrażarce. Łagodzące okłady na obolałe mięśnie można też przygotować z zapasów domowej spiżarni. Wystarczy tradycyjny ocet spirytusowy, którym możemy smarować obolałe mięśnie. Pamiętaj, że stężony roztwór octu może podrażnić skórę - aby skutecznie złagodzić zakwasy bez innych ubytków, rozcieńcz ocet w wodzie w proporcji 1:1. Na pewno pomoże!

Aleks Dorosiński 0 7 kwietnia 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia-aktualizacja-2020

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia | AKTUALIZACJA 2020

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

energia-z-kofeiny-czy-siegac-po-kawe-przed-treningiem-aktualizacja-2020

Energia z kofeiny – czy sięgać po kawę przed treningiem? | AKTUALIZACJA 2020

Sportowcy i osoby trenujące sięgają po różnego rodzaju wspomagacze energetyczne. Jednym z nich jest kofeina. A jej naturalnym źródłem – kawa. Jakie są efekty po wypiciu kawy przed treningiem? Czy jest to bezpieczne dla zdrowia? Czy w ogóle powinno się ją pić przed wysiłkiem fizycznym? Kawa przed treningiem siłowym i treningiem cardio – czy to dobry pomysł? Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

baby-joga-kontrowersyjny-trening-niemowlakow

Baby Joga - kontrowersyjny trening niemowlaków

Czy joga jest dobrą aktywnością fizyczną dla małych dzieci? Oczywiście. Wspólne treningi mają umocnić więzi i mają pozytywny wpływ na rozwój dziecka. A joga w dynamiczna w rosyjskim stylu? Jej zdrowotne cechy wychwala Poznajcie różne warianty treningu jogi z najmłodszymi i powiązane z nimi kontrowersje!

rozciaganie-statyczne-vs-rozciaganie-dynamiczne

Rozciąganie statyczne VS rozciąganie dynamiczne

Rozciąganie jest nieodłącznym partnerem treningu, niezależnie jaki rodzaj aktywności fizycznej praktykujesz. Umiejętność bezpiecznego rozciągania to podstawa zachowania właściwej postawy ciała, ruchliwości stawów i elastyczności mięśni. W tym artykule porównamy dwie podstawowe techniki rozciągania: dynamiczną i statyczną.

odmiany-jogi-1

Odmiany jogi

Joga jest jednym z najstarszych systemów treningowych. Wywodząca się z Indii i praktykowana na całym świecie metoda poprawia zdrowie, gibkość i świadomość ciała milionów ludzi. Nie bez przyczyny uznawana jest za jedną z najzdrowszych aktywności fizycznych. Joga ma wiele odmian i niektóre znacząco różnią się od siebie. Zobacz różne oblicza jogi i wybierz najlepszą dla siebie.

rozciaganie-podnosi-jakosc-zycia

Rozciąganie podnosi jakość życia

Rozciąganie mamy we krwi – to jeden z najbardziej naturalnych odruchów. Już jedno dobre przeciągnięcie się z rana to zastrzyk energii i endorfin. Nawet noworodki instynktownie przeciągają się tuż po przebudzeniu. Po co właściwie się rozciągamy i jak joga, stretching czy pilates mogą wpłynąć na poprawę naszego życia?

po-co-mi-rozciaganie

Po co mi rozciąganie

W jednym z postów od naszych użytkowników przeczytaliśmy: „Od kilku tygodni codziennie biegam. Trening rozpoczynam zwykle od rozciągania. Ostatnio dowiedziałam się, że robię błąd, bo to wcale nie poprawia mojej efektywności. Teraz już sama nie wiem, co robić. Powinnam od razu biec? Po co mi właściwie rozciąganie?”

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia-aktualizacja-2020

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia | AKTUALIZACJA 2020

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

energia-z-kofeiny-czy-siegac-po-kawe-przed-treningiem-aktualizacja-2020

Energia z kofeiny – czy sięgać po kawę przed treningiem? | AKTUALIZACJA 2020

Sportowcy i osoby trenujące sięgają po różnego rodzaju wspomagacze energetyczne. Jednym z nich jest kofeina. A jej naturalnym źródłem – kawa. Jakie są efekty po wypiciu kawy przed treningiem? Czy jest to bezpieczne dla zdrowia? Czy w ogóle powinno się ją pić przed wysiłkiem fizycznym? Kawa przed treningiem siłowym i treningiem cardio – czy to dobry pomysł? Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

baby-joga-kontrowersyjny-trening-niemowlakow

Baby Joga - kontrowersyjny trening niemowlaków

Czy joga jest dobrą aktywnością fizyczną dla małych dzieci? Oczywiście. Wspólne treningi mają umocnić więzi i mają pozytywny wpływ na rozwój dziecka. A joga w dynamiczna w rosyjskim stylu? Jej zdrowotne cechy wychwala Poznajcie różne warianty treningu jogi z najmłodszymi i powiązane z nimi kontrowersje!

rozciaganie-statyczne-vs-rozciaganie-dynamiczne

Rozciąganie statyczne VS rozciąganie dynamiczne

Rozciąganie jest nieodłącznym partnerem treningu, niezależnie jaki rodzaj aktywności fizycznej praktykujesz. Umiejętność bezpiecznego rozciągania to podstawa zachowania właściwej postawy ciała, ruchliwości stawów i elastyczności mięśni. W tym artykule porównamy dwie podstawowe techniki rozciągania: dynamiczną i statyczną.

odmiany-jogi-1

Odmiany jogi

Joga jest jednym z najstarszych systemów treningowych. Wywodząca się z Indii i praktykowana na całym świecie metoda poprawia zdrowie, gibkość i świadomość ciała milionów ludzi. Nie bez przyczyny uznawana jest za jedną z najzdrowszych aktywności fizycznych. Joga ma wiele odmian i niektóre znacząco różnią się od siebie. Zobacz różne oblicza jogi i wybierz najlepszą dla siebie.

rozciaganie-podnosi-jakosc-zycia

Rozciąganie podnosi jakość życia

Rozciąganie mamy we krwi – to jeden z najbardziej naturalnych odruchów. Już jedno dobre przeciągnięcie się z rana to zastrzyk energii i endorfin. Nawet noworodki instynktownie przeciągają się tuż po przebudzeniu. Po co właściwie się rozciągamy i jak joga, stretching czy pilates mogą wpłynąć na poprawę naszego życia?

po-co-mi-rozciaganie

Po co mi rozciąganie

W jednym z postów od naszych użytkowników przeczytaliśmy: „Od kilku tygodni codziennie biegam. Trening rozpoczynam zwykle od rozciągania. Ostatnio dowiedziałam się, że robię błąd, bo to wcale nie poprawia mojej efektywności. Teraz już sama nie wiem, co robić. Powinnam od razu biec? Po co mi właściwie rozciąganie?”