Gainer przed treningiem - kiedy warto go wypić i czy to dobry pomysł?

Gainer przed treningiem - kiedy warto go wypić i czy to dobry pomysł?

Produkty na masę mięśniową stosowane około treningowo to na pewno dobry patent w przypadku, gdy trudno zapewnić odpowiednią podaż kalorii. Gainer może stanowić zamiennik pełnowartościowego posiłku lub pewnej jego części, a przyjęty bezpośrednio po treningu może zahamować katabolizm. A gdyby tak wypić gainer przed treningiem? Zobacz, kiedy warto i czy to w ogóle ma sens!

Skład i działanie suplementu: czy gainer przed treningiem da radę?

Odżywki wspomagające dietę i proces treningowy to nie tylko białko i kreatyna. Na rynku dostępne są też odżywki węglowodanowe, które idealnie zaopatrują organizm w szybkie węgle. Podczas budowania masy mięśniowej najlepiej sprawdzają się odżywki typu bulk czy gainery. Te pierwsze to mieszanka pół na pół białek i węglowodanów, które zapewnią materiał budulcowy dla naszych mięśni i uzupełnią energię potrzebną do pracy. Gainery to trochę inna bajka.  W 100 g suplementu mamy od 60 do 80% węglowodanów i od 10 do 30% białek. Podstawową funkcją gainera jest uzupełnienie energii potrzebnej na odbudowę zapasów glikogenu po treningu. Gainer przed treningiem idealnie się sprawdzi, jako szybka dawka łatwo przyswajalnych węglowodanów, dzięki czemu będą dodatkowym źródłem energii potrzebnej na czas pracy z ciężarami. Tylko czy gainer przed treningiem daje radę - jak go dawkować?

Gainer przed treningiem: jak dawkować, by osiągnąć efekty?

Przyjmuje się, że dobry posiłek przedtreningowy powinien być spożyty ok. godziny lub nawet półtorej przed ćwiczeniami. Jeśli wiesz, że dasz sobie mocno w kość, na ok. 30 minut przed treningiem możesz sięgnąć po dodatkowy posiłek. Może to być np. kasza z dodatkowym źródłem szybkich węglowodanów i białek, choć najszybciej sprawdzi się właśnie gainer. Według zaleceń na opakowaniu gainer przed treningiem powinien być przygotowany z ok. 2 miarek produktu (120-150 g) wymieszanego z 200 ml wody. Jeśli nie masz żadnej nietolerancji związanej z produktami mlecznymi, możesz śmiało użyć mleka zamiast wody. Zwiększysz tym samym kaloryczność porcji, zwłaszcza, że zarówno na treningu, jak i bezpośrednio po nim będziesz potrzebować sporej dawki energii. Najlepszym jej źródłem są węglowodany, a te o krótszych łańcuchach świetnie się sprawdzą. Taka bomba kaloryczna to dobry zamiennik posiłku potreningowego. Stosowanie 2 razy dziennie wspomaga proces budowania masy.

Gainer przed treningiem: na co zwrócić szczególną uwagę?
gainer przed treningiem

Dostępne na rynku suplementy diety to z reguły środki specjalnego przeznaczenia dla zawodowych sportowców. Gainer przed treningiem nie jest jednak zarezerwowany tylko dla nich. Nawet, jeśli ćwiczysz czysto hobbystycznie, ale chcesz zwiększyć swoją masę mięśniową, taka odżywka świetnie się sprawdzi. Przed zakupem warto zwrócić uwagę na stosunek jakości do ceny - nie chodzi tu oczywiście o jakość surowców. Zanim zdecydujesz się na konkretną odżywkę, sprawdź w składzie i tabeli wartości odżywczych, czy produkt proponowany w danym sklepie jest faktycznie gainerem. Zdarza się bowiem, że często myli się je z bulkami i nieświadomie zwiększa podaż białek. Wynikające z niewiedzy zwiększenie udziału protein w dobowym bilansie energetycznym może doprowadzić do zakwaszenia mięśni i odłożenia w czasie twojego efektu treningowego.

Skutki stosowania suplementu: gainer przed treningiem efekty

Skoro już mowa o efektach, można tu liczyć na naprawdę wiele. Choć to w zasadzie prosty zamiennik posiłku i dodatkowe źródło szybko przyswajalnej energii, gainer przed treningiem pozwoli ci na uzupełnienie węglowodanów i białka na czas treningu. Po zakończonym wysiłku możesz uzupełnić straconą energię, by zapewnić swoim mięśniom odpowiednie warunki do stymulowania rozrostu. Pamiętaj, że gainer to nadal suplement diety - stosowanie go może spotęgować skutki całego procesu treningowego, ale nigdy nie zastąpi zbilansowanej diety. Jeśli współpracujesz z trenerem personalnym lub dietetykiem, poproś o wkomponowanie suplementu do swojego planu żywienia. W ten sposób zdobędziesz gratisowe kalorie, które są wyjątkowo istotne podczas budowania masy.

Aleks Dorosiński 0 17 lipca 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening Siłowy

krolewskie-cwiczenia-na-biceps-zobacz-jak-zwiekszyc-obwod-swoich-ramion

Królewskie ćwiczenia na biceps - zobacz, jak zwiększyć obwód swoich ramion!

Jeśli twój trening ramion nie przynosi pożądanych efektów, najpewniej robisz coś nie tak. Być może stosujesz niedostateczne obciążenia lub sięgasz po niewłaściwe ćwiczenia na biceps lub triceps. Podpowiadamy, jak zorganizować trening oraz jakie ćwiczenia na biceps dadzą najlepsze efekty. Sprawdź!

squats-alternative-wyprobuj-przysiadow-z-hantlami-i-dopompuj-miesnie-nog

Squats alternative - wypróbuj przysiadów z hantlami i dopompuj mięśnie nóg!

Wydawać by się mogło, że na trening nóg składają się te same ćwiczenia i być może to jest powodem częstego pomijania tej partii mięśniowej w tygodniowym rozkładzie ćwiczeń. Okazuje się, że liczba ćwiczeń jest dosyć obszerna, a samych przysiadów jest ponad 10 kombinacji. Sprawdź przysiady z hantlami i zobacz, jak łatwo wycisnąć więcej z treningu!

szrugsy-z-hantlami-twoj-przepis-na-kaptury-jak-postronki

Szrugsy z hantlami - twój przepis na kaptury jak postronki!

Typowy trening domatora czy kilka ćwiczeń na maszynach to za mało. Imponującą muskulaturę i atletyczną sylwetkę można wykuć tylko przy kompleksowym treningu całego ciała z wykorzystaniem różnorodnych bodźców. Zobacz, jak wykonać szrugsy z hantlami i zbudować kaptury niewielkim kosztem.

kreatyna-na-redukcji-komu-sluzy-i-w-jaki-sposob-powinno-sie-ja-przyjmowac

Kreatyna na redukcji - komu służy i w jaki sposób powinno się ją przyjmować?

Kreatyna na redukcji to dosyć kontrowersyjny temat. Wiąże się on głównie z możliwością powodowania niekorzystnego zatrzymywania wody w organizmie przez ten suplement. Czy jest to prawda i w jaki sposób należy przyjmować kreatynę na redukcji?

miej-odwage-na-wiecej-pas-kulturystyczny-recepta-na-lepsze-wyniki

Miej odwagę na więcej! Pas kulturystyczny receptą na lepsze wyniki

Nawet jeśli nie odczuwasz bólu podczas złożonych ćwiczeń, możesz pożałować niektórych decyzji za kilka lat. Przeciążenia, jakim poddawany jest cały kręgosłup podczas treningu siłowego, przekraczają niekiedy jego potencjał kinetyczny. Spróbuj ćwiczeń z pasem kulturystycznym i ciesz się coraz lepszymi wynikami!

suplementy-na-mase-miesniowa-ktore-sa-najlepsze

Suplementy na masę mięśniową - które są najlepsze?

Podczas budowania masy mięśniowej wiele osób decyduje się na stosowanie wybranych suplementów. Niektóre z nich są bowiem w stanie znacznie przyspieszyć oczekiwany efekt. Jakie suplementy tego typu są najlepsze?

przeziebienie-a-silownia-czy-trening-w-trakcie-choroby-to-dobry-pomysl

Przeziębienie a siłownia - czy trening w trakcie choroby to dobry pomysł?

Mówi się, że chorobę trzeba wygrzać, a drobne przeziębienie tak naprawdę nie stoi na przeszkodzie, by pójść do pracy czy na trening. Okazuje się, że takie lekceważące podejście może mieć negatywne skutki w przyszłości. Co zrobić, aby lekkie przeziębienie a siłownia i codzinne trening nie musiały się wykluczać?

trening-silowy-efektywne-cwiczenia-na-przedramiona-aktualizacja-2020

Trening siłowy – efektywne ćwiczenia na przedramiona | AKTUALIZACJA 2020

Ćwiczenia na przedramiona to dla jednych ważny element treningu, dla drugich – wypadkowa ćwiczeń na inne partie ciała. Trening mięśni przedramion jednak zapobiega dysproporcjom ciała. Poznaj skuteczne ćwiczenia na przedramiona.

trening-push-pull-legs-poznaj-skuteczny-plan-dla-pasjonatow-zelastwa-aktualizacja

Trening PUSH PULL LEGS - poznaj skuteczny plan dla pasjonatów żelastwa | AKTUALIZACJA

Obok treningu obwodowego i FBW, split cieszy się sporym zainteresowaniem ze względu na mocne oddziaływanie na poszczególne partie mięśniowe. Specyficzną odmianą treningu dzielonego jest PUSH PULL LEGS, który zakłada podział całego ciała na 3 części i ćwiczenie każdej z nich na osobnym treningu. Jak działa i jak powinien wyglądać trening w takim wydaniu?

krolewskie-cwiczenia-na-biceps-zobacz-jak-zwiekszyc-obwod-swoich-ramion

Królewskie ćwiczenia na biceps - zobacz, jak zwiększyć obwód swoich ramion!

Jeśli twój trening ramion nie przynosi pożądanych efektów, najpewniej robisz coś nie tak. Być może stosujesz niedostateczne obciążenia lub sięgasz po niewłaściwe ćwiczenia na biceps lub triceps. Podpowiadamy, jak zorganizować trening oraz jakie ćwiczenia na biceps dadzą najlepsze efekty. Sprawdź!

squats-alternative-wyprobuj-przysiadow-z-hantlami-i-dopompuj-miesnie-nog

Squats alternative - wypróbuj przysiadów z hantlami i dopompuj mięśnie nóg!

Wydawać by się mogło, że na trening nóg składają się te same ćwiczenia i być może to jest powodem częstego pomijania tej partii mięśniowej w tygodniowym rozkładzie ćwiczeń. Okazuje się, że liczba ćwiczeń jest dosyć obszerna, a samych przysiadów jest ponad 10 kombinacji. Sprawdź przysiady z hantlami i zobacz, jak łatwo wycisnąć więcej z treningu!

szrugsy-z-hantlami-twoj-przepis-na-kaptury-jak-postronki

Szrugsy z hantlami - twój przepis na kaptury jak postronki!

Typowy trening domatora czy kilka ćwiczeń na maszynach to za mało. Imponującą muskulaturę i atletyczną sylwetkę można wykuć tylko przy kompleksowym treningu całego ciała z wykorzystaniem różnorodnych bodźców. Zobacz, jak wykonać szrugsy z hantlami i zbudować kaptury niewielkim kosztem.

kreatyna-na-redukcji-komu-sluzy-i-w-jaki-sposob-powinno-sie-ja-przyjmowac

Kreatyna na redukcji - komu służy i w jaki sposób powinno się ją przyjmować?

Kreatyna na redukcji to dosyć kontrowersyjny temat. Wiąże się on głównie z możliwością powodowania niekorzystnego zatrzymywania wody w organizmie przez ten suplement. Czy jest to prawda i w jaki sposób należy przyjmować kreatynę na redukcji?

miej-odwage-na-wiecej-pas-kulturystyczny-recepta-na-lepsze-wyniki

Miej odwagę na więcej! Pas kulturystyczny receptą na lepsze wyniki

Nawet jeśli nie odczuwasz bólu podczas złożonych ćwiczeń, możesz pożałować niektórych decyzji za kilka lat. Przeciążenia, jakim poddawany jest cały kręgosłup podczas treningu siłowego, przekraczają niekiedy jego potencjał kinetyczny. Spróbuj ćwiczeń z pasem kulturystycznym i ciesz się coraz lepszymi wynikami!

suplementy-na-mase-miesniowa-ktore-sa-najlepsze

Suplementy na masę mięśniową - które są najlepsze?

Podczas budowania masy mięśniowej wiele osób decyduje się na stosowanie wybranych suplementów. Niektóre z nich są bowiem w stanie znacznie przyspieszyć oczekiwany efekt. Jakie suplementy tego typu są najlepsze?

przeziebienie-a-silownia-czy-trening-w-trakcie-choroby-to-dobry-pomysl

Przeziębienie a siłownia - czy trening w trakcie choroby to dobry pomysł?

Mówi się, że chorobę trzeba wygrzać, a drobne przeziębienie tak naprawdę nie stoi na przeszkodzie, by pójść do pracy czy na trening. Okazuje się, że takie lekceważące podejście może mieć negatywne skutki w przyszłości. Co zrobić, aby lekkie przeziębienie a siłownia i codzinne trening nie musiały się wykluczać?

trening-silowy-efektywne-cwiczenia-na-przedramiona-aktualizacja-2020

Trening siłowy – efektywne ćwiczenia na przedramiona | AKTUALIZACJA 2020

Ćwiczenia na przedramiona to dla jednych ważny element treningu, dla drugich – wypadkowa ćwiczeń na inne partie ciała. Trening mięśni przedramion jednak zapobiega dysproporcjom ciała. Poznaj skuteczne ćwiczenia na przedramiona.

trening-push-pull-legs-poznaj-skuteczny-plan-dla-pasjonatow-zelastwa-aktualizacja

Trening PUSH PULL LEGS - poznaj skuteczny plan dla pasjonatów żelastwa | AKTUALIZACJA

Obok treningu obwodowego i FBW, split cieszy się sporym zainteresowaniem ze względu na mocne oddziaływanie na poszczególne partie mięśniowe. Specyficzną odmianą treningu dzielonego jest PUSH PULL LEGS, który zakłada podział całego ciała na 3 części i ćwiczenie każdej z nich na osobnym treningu. Jak działa i jak powinien wyglądać trening w takim wydaniu?