>

Gainer – co to i jak działa? Gainer na masę?

Gainer – co to i jak działa? Gainer na masę?

Stosowanie suplementów zawierających białka i węglowodany może znaczenie wzmocnić efekty treningów. Chęć osiągnięcia wzrostu masy mięśniowej czy utraty tkanki tłuszczowej to główne powody sięgania po odżywki białkowe czy gainery. Gainer co to takiego? Czy warto wybierać gainer na masę?

Gainer co to? Gainer na masę

Gainer to odżywka, której zawartość węglowodanów to około 70-80%. Reszta składu to białko i tłuszcze. Gainer to odżywka węglowodanowo-białkowa, a stosunek węglowodanów do białka to mniej więcej 4:1. Gainer jest przeznaczony przede wszystkim dla osób, które chcą zwiększyć masę mięśniową. Wysoka ilość węglowodanów zawarta w gainerze dostarcza do organizmu energię do prawidłowego funkcjonowania, białko natomiast przenosi aminokwasy, dzięki którym budowa mięśni jest możliwa. Stosowanie gainerów na masę może pomóc również osobom, które mają problem z nabraniem masy ciała (ektomorfikom), pomimo spożywania zwiększonych posiłków. Gainery na masę mogą również zawierać składniki, które przyspieszają przyrost siły, masy mięśniowej czy zwiększają przyswajalność składników zawartych w odżywce.

Jak działa gainer? Gainer co to właściwie jest?

Wiedząc, że gainer na masę składa się w większości z węglowodanów, natomiast niewielką część składu stanowi białko można się zastanowić w jaki sposób pomaga on w budowaniu mięśni. Węglowodany oraz tłuszcze (również zawarte w gainerze) napędzają organizm do działania – przekazują mu energię. Wysoka ilość węglowodanów dostarczonych do organizmu sprawia, że białko nie jest zużywane jako źródło energii. Gainer na masę może zatem „zająć się” budowaniem masy mięśniowej.

Jak stosować gainery?

Stosowanie gainerów na masę to sprawa indywidualna – zależy od apetytu, diety, rodzaju treningów czy przyzwyczajeń. Przyjmuje się jednak, że gainer na masę powinien być stosowany po treningu podczas posiłku. Ponadto gainer ma tę zaletę, że przygotowanie napoju jest bardzo proste i zajmuje niewiele czasu. Wystarczy rozpuścić proszek w wodzie lub mleku. Wypicie gainera na masę podczas posiłku pomoże w transportowaniu pełnowartościowych składników odżywczych zawartych w posiłku do organizmu. Ponadto duża ilość cukru zawarta w gainerze na masę pomoże w przenoszeniu aminokwasów do tkanek organizmu.

Czytaj także: Przedtreningówka - sposób na energię!

Gainer na masę można pić również po posiłku. Powinien jednak zawierać lekkostrawne białko zwierzęce, tłuszcze i węglowodany (biały ryż, ziemniaki). Wypicie gainera około godzinę przed treningiem zwiększy ilość energii. Nie należy natomiast pić go bezpośrednio po treningu, ponieważ znacznie zmniejsza uczucie głodu kosztem pełnowartościowego posiłku.

Jaki gainer na masę wybrać? Gainer opinie

Wybranie odpowiedniego dla siebie gainera zależy od organizmu oraz wykonywanych treningów. Dla ektomorfików dobrym wyborem jest ten o małej zawartości białka i zwiększonej ilości węglowodanów. Taki gainer na masę jest również odpowiedni dla osób trenujących sporty wytrzymałościowe (potrzebują znacznej ilości węglowodanów, by zregenerować się po treningu). Trenujący sporty siłowe potrzebują gainerów o zwiększonej zawartości białka. Osoby „przeciętne” (nie mające zbytniej tendencji do tycia ani do spalania tłuszczu) powinny przyjmować gainery na masę z zawartością białka ok. 30g na 100g produktu.

Gainer czy odżywka białkowa? Opinie
gainer czy odżywka białkowa

Suplement dostarczany do organizmu to kwestia indywidualna, dostosowywana do właściwości organizmu, celów treningowych czy budowy ciała. Gainer na masę jest polecany dla osób szczupłych, które chcą w krótkim czasie nabrać masy ciała. Po osiągnięciu zamierzanej masy lepsze jest przejście na odżywkę białkową. Osoby ze zbyt dużą wagą powinny natomiast zacząć od stosowania właśnie odżywki białkowej.

Połączenie stosowania gainera na masę z odżywką białkową również może dać dobre rezultaty. Organizm otrzymuje wtedy odpowiednią ilość energii i budulca mięśni, jakim jest białko. Ważne jest jednak zachowanie odpowiednich proporcji. Rozpoczęcie suplementacji nie może zastąpić pełnowartościowych posiłków. Należy pamiętać, że suplementy są jedynie dodatkiem do diety. Gainer na masę ma dobre opinie, ale postawmy na trening i dietę. 

Chcesz przeczytać cały artykuł?

admin 2 21 września 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Kacper
    27 września 2018
    No nie porywa ten artykuł
  • Olek
    21 września 2018
    Gainery... przecież wszystko można osiągnąć bez zbędnych wspomagaczy...

Artykuły z kategorii: Trening

kobiecy-domowy-trening-zimowy

Kobiecy, domowy – trening zimowy

Gdy za oknem mróz motywacja do aktywności fizycznej spada o dobrych kilka punktów. Skutecznym zabezpieczeniem mogą być treningi w domu. Zobacz szybki trening w domu dla kobiet. Oto ćwiczenia idealne dla kobiet i niewymagające sprzętu treningowego!

energia-z-kofeiny-czy-siegac-po-kawe-przed-treningiem

Energia z kofeiny – czy sięgać po kawę przed treningiem?

Sportowcy i osoby trenujące sięgają po różnego rodzaju wspomagacze energetyczne. Jednym z nich jest kofeina. A jej naturalnym źródłem – kawa. Jakie są efekty po wypiciu kawy przed treningiem? Czy jest to bezpieczne dla zdrowia? Czy w ogóle powinno się ją pić przed wysiłkiem fizycznym? Kawa przed treningiem siłowym i treningiem cardio – czy to dobry pomysł?

jakich-cwiczen-nie-laczyc-ze-soba-na-jednym-treningu

Jakich ćwiczeń nie łączyć ze sobą na jednym treningu?

Niektóre ćwiczenia idą ze sobą w parze. Inne wręcz przeciwnie. A wszystko zależy od zaangażowanych partii mięśniowych. Jak więc powinna wyglądać przemyślana sesja treningowa? Zobacz, jakich ćwiczeń nie powinno się łączyć podczas jednego treningu.

naderwanie-sciegna-objawy-jak-radzic-sobie-z-naderwanym-sciegnem

Naderwanie ścięgna objawy | Jak radzić sobie z naderwanym ścięgnem?

Choć naderwanych ścięgien nie leczy się chirurgicznie – należą do stosunkowo niebezpiecznych kontuzji. Na czym polega ten uraz i jakie są jego objawy? Dowiedz się, kiedy istnieje największe ryzyko naderwania ścięgna i jak postępować, gdy się przydarzy.

trening-zima-na-dworze-jak-przygotowac-organizm-do-niskich-temperatur

Trening zima na dworze – jak przygotować organizm do niskich temperatur?

Niskie temperatury mogą rodzić wiele niebezpieczeństw. Trening biegowy i zima idą w parze. Odpowiednie przygotowanie organizmu może uratować niejedno życie. Poznaj wskazówki, które pomogą ci przeżyć w zimowych warunkach ekstremalnych. Jak się ubrać na trening w zimie?

fitness-poznan-jak-wyglada-tamtejszy-rynek-fitness

Fitness Poznań – jak wygląda tamtejszy rynek fitness?

Na liczbę klubów, siłowni i zajęć fitness w Poznaniu nie można narzekać. Poznań jest 5 największym miastem pod względem ludności w Polsce. Znajdziemy w nim więc jogę, fitness, siłownie, aerobik – po prostu wszystko, czego mogą oczekiwać osoby aktywne fizycznie. Prześledź zajęcia fitness Poznań. Zobacz, jakie są siłownie w Poznaniu, jakie kursy instruktora fitness czy zajęcia jogi.

poradnik-wspinacza-rodzaje-chwytow-wspinaczkowych

Poradnik wspinacza – rodzaje chwytów wspinaczkowych

Wspinaczka to sport wyjątkowo wymagający. Nie oznacza to jedynie umiejętności technicznych czy fizycznych. Ważna jest także znajomość specjalistycznego sprzętu oraz posługiwania się nim. Poradnik dla początkujących wspinaczy: jak rozmieścić chwyty wspinaczkowe, chwyty wspinaczkowe dla dzieci i początkujących.

poradnik-wspinacza-jak-cwiczyc-rozne-chwyty

Poradnik wspinacza – jak ćwiczyć różne chwyty?

Wspinaczka obejmuje różnorodne techniki pokonywania drogi. Ogromne znaczenie ma prawidłowa technika łapania poszczególnych chwytów. Jak rozmieścić chwyty wspinaczkowe? Z czego zrobić chwyty wspinaczkowe?

czym-sa-cwiczenia-izometryczne

Czym są ćwiczenia izometryczne?

Ćwiczenia izometryczne – zwane również wzmacniającymi – opierają się głównie na napinaniu i rozluźnianiu mięśni. Jedną z ważniejszych kwestii w tej formie treningu jest zachowanie prawidłowej techniki ćwiczeń. Zobacz, czym są ćwiczenia izometryczne i jaki mają wpływ na ciało. Ćwiczenia izometryczne przykłady.

kobiecy-domowy-trening-zimowy

Kobiecy, domowy – trening zimowy

energia-z-kofeiny-czy-siegac-po-kawe-przed-treningiem

Energia z kofeiny – czy sięgać po kawę przed treningiem?

jakich-cwiczen-nie-laczyc-ze-soba-na-jednym-treningu

Jakich ćwiczeń nie łączyć ze sobą na jednym treningu?

naderwanie-sciegna-objawy-jak-radzic-sobie-z-naderwanym-sciegnem

Naderwanie ścięgna objawy | Jak radzić sobie z naderwanym ścięgnem?

trening-zima-na-dworze-jak-przygotowac-organizm-do-niskich-temperatur

Trening zima na dworze – jak przygotować organizm do niskich temperatur?

fitness-poznan-jak-wyglada-tamtejszy-rynek-fitness

Fitness Poznań – jak wygląda tamtejszy rynek fitness?

poradnik-wspinacza-rodzaje-chwytow-wspinaczkowych

Poradnik wspinacza – rodzaje chwytów wspinaczkowych

poradnik-wspinacza-jak-cwiczyc-rozne-chwyty

Poradnik wspinacza – jak ćwiczyć różne chwyty?

czym-sa-cwiczenia-izometryczne

Czym są ćwiczenia izometryczne?

{