Gainer – co to i jak działa? Gainer na masę?

Gainer – co to i jak działa? Gainer na masę?

Stosowanie suplementów zawierających białka i węglowodany może znaczenie wzmocnić efekty treningów. Chęć osiągnięcia wzrostu masy mięśniowej czy utraty tkanki tłuszczowej to główne powody sięgania po odżywki białkowe czy gainery. Gainer co to takiego? Czy warto wybierać gainer na masę?

Gainer co to? Gainer na masę

Gainer to odżywka, której zawartość węglowodanów to około 70-80%. Reszta składu to białko i tłuszcze. Gainer to odżywka węglowodanowo-białkowa, a stosunek węglowodanów do białka to mniej więcej 4:1. Gainer jest przeznaczony przede wszystkim dla osób, które chcą zwiększyć masę mięśniową. Wysoka ilość węglowodanów zawarta w gainerze dostarcza do organizmu energię do prawidłowego funkcjonowania, białko natomiast przenosi aminokwasy, dzięki którym budowa mięśni jest możliwa. Stosowanie gainerów na masę może pomóc również osobom, które mają problem z nabraniem masy ciała (ektomorfikom), pomimo spożywania zwiększonych posiłków. Gainery na masę mogą również zawierać składniki, które przyspieszają przyrost siły, masy mięśniowej czy zwiększają przyswajalność składników zawartych w odżywce.

Jak działa gainer? Gainer co to właściwie jest?

Wiedząc, że gainer na masę składa się w większości z węglowodanów, natomiast niewielką część składu stanowi białko można się zastanowić w jaki sposób pomaga on w budowaniu mięśni. Węglowodany oraz tłuszcze (również zawarte w gainerze) napędzają organizm do działania – przekazują mu energię. Wysoka ilość węglowodanów dostarczonych do organizmu sprawia, że białko nie jest zużywane jako źródło energii. Gainer na masę może zatem „zająć się” budowaniem masy mięśniowej.

Jak stosować gainery?

Stosowanie gainerów na masę to sprawa indywidualna – zależy od apetytu, diety, rodzaju treningów czy przyzwyczajeń. Przyjmuje się jednak, że gainer na masę powinien być stosowany po treningu podczas posiłku. Ponadto gainer ma tę zaletę, że przygotowanie napoju jest bardzo proste i zajmuje niewiele czasu. Wystarczy rozpuścić proszek w wodzie lub mleku. Wypicie gainera na masę podczas posiłku pomoże w transportowaniu pełnowartościowych składników odżywczych zawartych w posiłku do organizmu. Ponadto duża ilość cukru zawarta w gainerze na masę pomoże w przenoszeniu aminokwasów do tkanek organizmu.

Czytaj także: Przedtreningówka - sposób na energię!

Gainer na masę można pić również po posiłku. Powinien jednak zawierać lekkostrawne białko zwierzęce, tłuszcze i węglowodany (biały ryż, ziemniaki). Wypicie gainera około godzinę przed treningiem zwiększy ilość energii. Nie należy natomiast pić go bezpośrednio po treningu, ponieważ znacznie zmniejsza uczucie głodu kosztem pełnowartościowego posiłku.

Jakie porcje gainera stosować?
gainer co to

Oczywiście, jest to kwestia indywidualna. Gainery stosuje się jako uzupełnienie diety i treningu. Tym samym bardzo ważne jest dopasowanie dawki gainera do własnych założeń i metod treningowych. Wszystko zależy od tego, jak intensywnie trenujemy. Jeśli podczas ćwiczeń zużywamy bardzo dużo energii – w szybkim tempie wykorzystujemy zapasy glikogenu. W takim przypadku warto sięgać po większe ilości gainera. Jeśli jednak trening nie jest wymagający – sprawdzą się mniejsze ilości. Pamiętajmy jednak, że gainery – jak dobre by nie były – są jedynie uzupełnieniem ciężkiej pracy na treningach i odpowiedniego sposobu odżywiania.

Jaki gainer na masę wybrać? Gainer opinie

Wybranie odpowiedniego dla siebie gainera zależy od organizmu oraz wykonywanych treningów. Dla ektomorfików dobrym wyborem jest ten o małej zawartości białka i zwiększonej ilości węglowodanów. Taki gainer na masę jest również odpowiedni dla osób trenujących sporty wytrzymałościowe (potrzebują znacznej ilości węglowodanów, by zregenerować się po treningu). Trenujący sporty siłowe potrzebują gainerów o zwiększonej zawartości białka. Osoby „przeciętne” (nie mające zbytniej tendencji do tycia ani do spalania tłuszczu) powinny przyjmować gainery na masę z zawartością białka ok. 30g na 100g produktu.

Gainer czy odżywka białkowa? Opinie
gainer czy odżywka białkowa

Suplement dostarczany do organizmu to kwestia indywidualna, dostosowywana do właściwości organizmu, celów treningowych czy budowy ciała. Gainer na masę jest polecany dla osób szczupłych, które chcą w krótkim czasie nabrać masy ciała. Po osiągnięciu zamierzanej masy lepsze jest przejście na odżywkę białkową. Osoby ze zbyt dużą wagą powinny natomiast zacząć od stosowania właśnie odżywki białkowej.

Połączenie stosowania gainera na masę z odżywką białkową również może dać dobre rezultaty. Organizm otrzymuje wtedy odpowiednią ilość energii i budulca mięśni, jakim jest białko. Ważne jest jednak zachowanie odpowiednich proporcji. Rozpoczęcie suplementacji nie może zastąpić pełnowartościowych posiłków. Należy pamiętać, że suplementy są jedynie dodatkiem do diety. Gainer na masę ma dobre opinie, ale postawmy na trening i dietę. 

admin 2 21 września 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Kacper
    27 września 2018
    No nie porywa ten artykuł
  • Olek
    21 września 2018
    Gainery... przecież wszystko można osiągnąć bez zbędnych wspomagaczy...

Artykuły z kategorii: Trening

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trening-ems-wroclaw-zacznij-cwiczyc-juz-dzis

Trening EMS Wrocław - zacznij ćwiczyć już dziś!

Trening EMS Wrocław jest zupełnie nową formą aktywności fizycznej znacznie różniącą się od standardowych ćwiczeń na siłowni. Na czym polega EMS i czemu zyskuje rosnącą popularność?

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

jak-zaczac-cwiczyc-na-silowni-poradnik-dla-zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

marzenie-kazdego-sportowca-domowa-silownia-jak-zrobic

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.

trening-na-trampolinach-efekty-opinie-spalone-kalorie

Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach może być świetną zabawą zarówno dla osób starszych, jak i młodszych. Wielu sportowców uważa, że trening na trampolinach jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kalorii. Ćwiczenia opierające się na skokach dają niesamowite efekty. Dowiedz się, dlaczego tak wielu sportowców decyduje się na trening na trampolinach.

suplementy-dla-sportowcow-czy-warto-je-stosowac

Suplementy dla sportowców | Czy warto je stosować?

W przypadku dużego zapotrzebowania na substancje budulcowe, warto zastanowić się nad rozpoczęciem suplementacji tabletkami lub dostępnymi odżywkami dla sportowców. Suplementy dla sportowców dostarczają optymalnych ilości składników potrzebnych do budowy masy mięśniowej. Dowiedz się o niesamowitej sile działania suplementów dla sportowców.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trening-ems-wroclaw-zacznij-cwiczyc-juz-dzis

Trening EMS Wrocław - zacznij ćwiczyć już dziś!

Trening EMS Wrocław jest zupełnie nową formą aktywności fizycznej znacznie różniącą się od standardowych ćwiczeń na siłowni. Na czym polega EMS i czemu zyskuje rosnącą popularność?

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

uchron-sie-przed-kontuzja-rozciaganie-po-treningu

Uchroń się przed kontuzją – rozciąganie po treningu

Rozciąganie po treningu, nazywane także stretchingiem, zmniejsza szansę występowania niechcianych urazów i kontuzji. Każdy sportowiec powinien zadbać o prawidłowe rozciąganie po treningu brzucha i nóg. O stretchingu nie powinni przede wszystkim zapominać biegacze. Dowiedz się, jak rozciągnąć swoje mięśnie po intensywnym treningu.

jak-zaczac-cwiczyc-na-silowni-poradnik-dla-zielonych

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Poradnik dla zielonych

Wykonywanie ćwiczeń na siłowni nie tylko przynosi efekty w postaci smukłej sylwetki, ale także poprawia nasze samopoczucie. Osoby posiadające dietę odchudzającą, powinny wprowadzić w swoje życie dodatkową aktywność fizyczną. Jak zacząć ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć? Dowiedz się, jaki plan ćwiczeń na siłowni jest dla Ciebie odpowiedni!

marzenie-kazdego-sportowca-domowa-silownia-jak-zrobic

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.

trening-na-trampolinach-efekty-opinie-spalone-kalorie

Trening na trampolinach – efekty, opinie, spalone kalorie

Trening na trampolinach może być świetną zabawą zarówno dla osób starszych, jak i młodszych. Wielu sportowców uważa, że trening na trampolinach jest idealnym sposobem na pozbycie się zbędnych kalorii. Ćwiczenia opierające się na skokach dają niesamowite efekty. Dowiedz się, dlaczego tak wielu sportowców decyduje się na trening na trampolinach.

suplementy-dla-sportowcow-czy-warto-je-stosowac

Suplementy dla sportowców | Czy warto je stosować?

W przypadku dużego zapotrzebowania na substancje budulcowe, warto zastanowić się nad rozpoczęciem suplementacji tabletkami lub dostępnymi odżywkami dla sportowców. Suplementy dla sportowców dostarczają optymalnych ilości składników potrzebnych do budowy masy mięśniowej. Dowiedz się o niesamowitej sile działania suplementów dla sportowców.