Full Body Workout - plan treningowy dla całego ciała

Full Body Workout - plan treningowy dla całego ciała

Treningi Full Body Workout cieszą się rosnącą popularnością wśród ćwiczących w każdym wieku i każdej płci. Jak opracować kompleksowy plan takiej aktywności fizycznej?

Full Body Workout plan - co to tak właściwie jest?

Trening FBW, czyli Full Body Workout trafia w gusta wielu osób niezależnie od ich oczekiwań. Aktywność tego typu sprawdza się doskonale zarówno podczas rozbudowywania masy mięśniowej, jak i w trakcie redukowania tkanki tłuszczowej. Z tego powodu jest ona bardzo uniwersalna i pozwala na przeprowadzenie nie tylko przez osoby wysportowane, lecz także takie, które wcześniej nie miały styczności z regularną aktywnością fizyczną. Dzięki temu ćwiczenia tego typu trafiają w gusta osób w każdym wieku i każdej płci.

Poznaj: Street workout

Full Body Workout - plan i zasady jego komponowania

Podczas opracowywania planu treningu Full Body Workout warto zwrócić uwagę na kilka podstawowych zasad warunkujących jego bezpieczeństwo i skuteczność. Wykonywane ćwiczenia powinny obejmować różne stawy, a w trakcie całego treningu należy zaangażować niemal wszystkie mięśnie. Ilość i długość serii powinna być ściśle uzależniona od celu i możliwości konkretnej osoby. Wówczas trening Full Body Workout może być efektywny i bezpieczny.

Full Body Workout - plan dla początkujących

Osoby początkujące powinny dostosować aktywność fizyczną do własnych możliwości, ponieważ zbyt wymagający wysiłek może doprowadzić do wielu kontuzji i innych wypadków tego typu. Układanie planu treningu Full Body Workout musi uwzględniać cel ćwiczącego. Od niego zależy bowiem typ wybranych ćwiczeń i częstotliwość ich wykonywania. Prawidłowo rozpisany plan powinien również określać ilość serii i powtórzeń, ponieważ różnią się one w zależności od stopnia zaawansowania konkretnej osoby.

Full Body Workout - plan 3 dni w tygodniu
full body workout

W Internecie znaleźć można plany treningowe obejmujące wybrany czas. Zazwyczaj są to ćwiczenia 3 razy w tygodniu, co pozwala na stopniowe uzyskanie oczekiwanych efektów w stosunkowo bezpieczny sposób. Pozostałe 4 dni można bowiem przeznaczyć na odpoczynek i regenerację mięśni zmęczonych po wymagającym treningu. Zdarzają się również osoby trenujące znacznie częściej, jednak w takich przypadkach należy zastanowić się nad bezpieczeństwem wykonywanych ćwiczeń.

Full Body Workout - plan na masę

Zwykle treningi Full Body Workout na masę obejmują około 4-5 serii po 6-8 powtórzeń. Natomiast przerwy pomiędzy poszczególnymi seriami należy utrzymywać w granicach 60-90 sekund. Jest to optymalny plan ćwiczeniowy pozwalający na szybkie i bezpieczne uzyskanie pożądanych efektów. Przed rozpoczęciem treningu Full Body Workout warto jednak zorientować się w maksymalnych ciężarach, które może przyjąć nasze ciało.

Czytaj też: Dieta na masę

Full Body Workout - plan na rzeźbę

Trening Full Body Workout na rzeźbę obejmuje zazwyczaj pracę z nieco mniejszymi ciężarami, lecz przy dużej ilości powtórzeń. Ćwiczenie tego typu zakłada około 4-5 serii po nawet 15 powtórzeń. Przerwy pomiędzy poszczególnymi seriami powinny obejmować około 30-40 sekund, co pozwala na szybkie i skuteczne uzyskanie pożądanych efektów. Trening tego typu należy jednak wykonywać z umiarem, dlatego 3 sesje w tygodniu powinny być najlepszym możliwym rozwiązaniem.

Full Body Workout - plan na siłę

Trening Full Body Workout na siłę to jedno z lepszych rozwiązań stosowanych właśnie w tym celu. Odpowiednie dopasowanie długości przerw, bilansu kalorycznego i ilości powtórzeń jest w stanie przybliżyć ćwiczącego do pożądanych efektów w stosunkowo  krótkim czasie. Podczas realizowania treningów tego typu warto jednak pamiętać o kilku prostych zasadach. Pierwszą i najważniejszą z nich jest wykonywanie każdego ćwiczenia w 5 seriach po 5 powtórzeń. Jest to jednak metoda dostosowana do potrzeb osób zaawansowanych, będących świadomymi swojej kondycji i możliwości. Osoby początkujące powinny zacząć od nieco innych, mniej wymagających ćwiczeń.

Nikola Łuszyńska 0 17 grudnia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

przysiady-z-obciazeniem-czy-bez-jaki-trening-bedzie-dla-ciebie-najlepszy

Przysiady z obciążeniem czy bez - jaki trening będzie dla ciebie najlepszy?

Gdy w grę wchodzi trening nóg i pośladków, na myśl kobiet przychodzą przysiady z obciążeniem. Choć mężczyźni wolą trening z hantlami, również i w ich przypadku przysiady sprawdzą się świetnie. Kluczowa jest jednak technika, bo to od niej zależy dalszy rozwój.

cwiczenia-z-pilka-lekarska-twoj-patent-na-naprawde-swietna-forme

Ćwiczenia z piłką lekarską - twój patent na naprawdę świetną formę!

Spośród wszystkich ćwiczeń z akcesoriami, trening z piłkami ma nam najwięcej do zaoferowania. Piłka gimnastyczna dostępna w sali fitness to świetny patent na rozciąganie i angażowanie mm. głębokich, z kolei niewielka piłeczka tenisowa świetnie się sprawdzi podczas rozluźniania powięziowo-mięśniowego. Zobacz nasze proste ćwiczenia z piłką lekarską do wykonania wszędzie tam, gdzie chcesz!

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trenuj-po-mistrzowsku

Trenuj po mistrzowsku

Ifografika przedstawiająca ćwiczenia na podstawowe grupy mięsni i ich działanie na poszczególne partie włókien. Przydatne w mistrzowskim treningu.

trenuj-po-mistrzowsku-cz-2

Trenuj po mistrzowsku cz. 2

Najlepsze ćwiczenia na nogi. Pełen trening siłowy na uda, łydki i pośladki. Infografika - ćwiczenia i odpowiadające im grupy mięśni nóg.

podciaganie-na-drazku-jedno-z-najlepszych-cwiczen-z-masa-wlasnego-ciala

Podciąganie na drążku – jedno z najlepszych ćwiczeń z masą własnego ciała

Poradnik: Podciąganie na drążku dla początkujących. Zalety podciągania można wymieniać długo, wzmocnienie mięśni ramion szczególnie bicepsów, pleców oraz brzucha. Poprawia siłę chwytu, wyczucie równowagi, a samo ćwiczenie jest mało kontuzyjne. Ale co jeśli nigdy się nie podciągałeś? Od czego zacząć?

trening-klatki-piersiowej-w-domu-pompki-8-tygodniowy-program

Trening klatki piersiowej w domu: pompki 8 tygodniowy program

Plan treningowy oparty na popularnych pompkach dla osób chcących rozpocząć przygodę z treningiem oraz tych, którzy wracają do formy po dłuższej przerwie. Zobacz jak skutecznie wzmocnić klatkę piersiową ćwicząc w domu.

kulturystyka-piekno-w-sile

Kulturystyka - piękno w sile

Rozbudowana klatka piersiowa, szerokie plecy, wyraźnie zarysowane bicepsy i tricepsy, kaloryfer na brzuchu, muskularne nogi. Widzisz mężczyznę? To stereotyp. Kulturystykę i bodybuilding uprawia się niezależnie od płci. To nie tylko sport, ale dbałość o harmonijny rozwój ciała i dążenie do piękna.

przysiady-z-obciazeniem-czy-bez-jaki-trening-bedzie-dla-ciebie-najlepszy

Przysiady z obciążeniem czy bez - jaki trening będzie dla ciebie najlepszy?

Gdy w grę wchodzi trening nóg i pośladków, na myśl kobiet przychodzą przysiady z obciążeniem. Choć mężczyźni wolą trening z hantlami, również i w ich przypadku przysiady sprawdzą się świetnie. Kluczowa jest jednak technika, bo to od niej zależy dalszy rozwój.

cwiczenia-z-pilka-lekarska-twoj-patent-na-naprawde-swietna-forme

Ćwiczenia z piłką lekarską - twój patent na naprawdę świetną formę!

Spośród wszystkich ćwiczeń z akcesoriami, trening z piłkami ma nam najwięcej do zaoferowania. Piłka gimnastyczna dostępna w sali fitness to świetny patent na rozciąganie i angażowanie mm. głębokich, z kolei niewielka piłeczka tenisowa świetnie się sprawdzi podczas rozluźniania powięziowo-mięśniowego. Zobacz nasze proste ćwiczenia z piłką lekarską do wykonania wszędzie tam, gdzie chcesz!

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trenuj-po-mistrzowsku

Trenuj po mistrzowsku

Ifografika przedstawiająca ćwiczenia na podstawowe grupy mięsni i ich działanie na poszczególne partie włókien. Przydatne w mistrzowskim treningu.

trenuj-po-mistrzowsku-cz-2

Trenuj po mistrzowsku cz. 2

Najlepsze ćwiczenia na nogi. Pełen trening siłowy na uda, łydki i pośladki. Infografika - ćwiczenia i odpowiadające im grupy mięśni nóg.

podciaganie-na-drazku-jedno-z-najlepszych-cwiczen-z-masa-wlasnego-ciala

Podciąganie na drążku – jedno z najlepszych ćwiczeń z masą własnego ciała

Poradnik: Podciąganie na drążku dla początkujących. Zalety podciągania można wymieniać długo, wzmocnienie mięśni ramion szczególnie bicepsów, pleców oraz brzucha. Poprawia siłę chwytu, wyczucie równowagi, a samo ćwiczenie jest mało kontuzyjne. Ale co jeśli nigdy się nie podciągałeś? Od czego zacząć?

trening-klatki-piersiowej-w-domu-pompki-8-tygodniowy-program

Trening klatki piersiowej w domu: pompki 8 tygodniowy program

Plan treningowy oparty na popularnych pompkach dla osób chcących rozpocząć przygodę z treningiem oraz tych, którzy wracają do formy po dłuższej przerwie. Zobacz jak skutecznie wzmocnić klatkę piersiową ćwicząc w domu.

kulturystyka-piekno-w-sile

Kulturystyka - piękno w sile

Rozbudowana klatka piersiowa, szerokie plecy, wyraźnie zarysowane bicepsy i tricepsy, kaloryfer na brzuchu, muskularne nogi. Widzisz mężczyznę? To stereotyp. Kulturystykę i bodybuilding uprawia się niezależnie od płci. To nie tylko sport, ale dbałość o harmonijny rozwój ciała i dążenie do piękna.