Dowiedz się, czym jest trening metaboliczny

Dowiedz się, czym jest trening metaboliczny

Jesteś na diecie redukcyjnej lub myślisz o schudnięciu, ale od lat nie potrafisz tego dokonać? Może warto zainteresować się treningiem metabolicznym, który przyspiesza metabolizm. Dowiedz się, na czym polega ten rodzaj ćwiczeń i wprowadź go do swojej aktywności fizycznej.

Czym jest trening metaboliczny?

Jak można się domyślić, trening metaboliczny ma na celu spalenie większej ilości kalorii w stosunkowo szybkim czasie. Trening opiera się na wykonywaniu ćwiczeń o maksymalnej intensywności, aby doprowadzić organizm do stanu beztlenowego. Trening należy wykonywać w kilku seriach, pomiędzy którymi trzeba zrobić bardzo krótkie przerwy. Dzięki treningowi metabolicznemu kalorie spalane są również po ćwiczeniach.

Żeby prościej to wytłumaczyć, trening metaboliczny jest to specjalna odnoga treningu interwałowego, który opiera się na wykonywaniu ćwiczeń i robieniu krótkiej przerwy. Wykonując ćwiczenia, skupiaj się jak najbardziej na treningu i dawaj z siebie maksimum możliwości, aby wprowadzić organizm na jak najwyższe obroty.

Czytaj: Jedzenie spowalniające metabolizm

Dla kogo jest trening metaboliczny?

Trening metaboliczny to doskonałe rozwiązanie, dla które osób nie mają czas na intensywny trening, a chcą spalić szybko nadmiar tkanki tłuszczowej. Może być doskonałą odskocznią dla osób, które uprawiają trening aerobowy i interwałowy lub może być jego uzupełnieniem. Trening metaboliczny to także rozwiązanie dla tych chcących poprawić swoją wydolność oraz znacznie zmodyfikować sylwetkę. Jeżeli chcesz osiągać wyniki sportowe w innych dziedzinach, to jak najbardziej można włączyć ten trening do swojej codzienności i obserwować, jak zmienia się ciało i jak funkcjonuje organizm.

Zasady treningu metabolicznego
trening metaboliczny

Żeby dobrze wykonać cały trening metaboliczny, należy podporządkować się kilku zasadom. Poznaj najistotniejsze z nich:

  1. Wykonuj ćwiczenia cardio w jak najszybszym tempie, aby były dobrane do Twojego poziomu aktywności.

  2. Włączaj do treningu ćwiczenia angażujące dużo mięśni, wielostawowe.

  3. Ćwicz z ciężarami, dzięki którym ukształtujesz i wzmocnisz swoją sylwetkę oraz spalisz zbędne kalorie.

  4. Jeżeli jesteś osobą początkującą, to wykonuj minutę ćwiczeń i minutę odpoczywaj, jeżeli jesteś bardziej zaawansowaną dwie minuty treningu i minuta odpoczynku, a Ci najbardziej zaawansowani mogą wykonywać trzy minuty ciągłego treningu i minutę odpoczynku.

Efekty treningu metabolicznego

Chcesz dowiedzieć się, jakie są efekty tego niesamowitego treningu? Poznaj je wszystkie:

  • Twój metabolizm wejdzie na szybsze obroty

  • Zredukujesz tkankę tłuszczową

  • Wzmocnisz mięśnie i stawy

  • Poprawisz swoje samopoczucie

  • Poprawisz wydolność organizmu

Dobrym sposobem na sprawdzenie tego, czy trening metaboliczny przynosi oczekiwane rezultaty, jest zmierzenie swoich wymiarów przed jego rozpoczęciem, a po paru tygodniach ćwiczeń ponowne zmierzenie obwodów ciała. Porównując wyniki, zdziwisz się, w jaki sposób działa ten niesamowity trening.

Najpopularniejsze treningi metaboliczne

Jednym z najpopularniejszych treningów jest tabata, którą można wykonywać na wiele sposobów. Możesz użyć ciężarków lub jedynie obciążenia własnego ciała. Tabata jest to niezwykle krótko trwający trening (mniej więcej 4 minuty). Podczas takiego treningu wykonuje się zazwyczaj 20 sekund mocnego ćwiczenia cardio naprzemiennie z 10-sekundową przerwą.

Jeżeli chodzi o ćwiczenia cardio, to tutaj jest totalna dowolność i każdy może wykonywać je według ulubionych.

Ćwiczenia siłowe to kolejne popularna forma treningu metabolicznego. Ćwiczeniami głównymi są powtórzenia wykonywane z obciążeniem na przykład hantlami lub sztangą. Podczas trwania krótkiego treningu należy zrobić jak najwięcej powtórzeń, po czym odpocząć. Do treningu metabolicznego niektórzy zaliczają trening HIT High Intensity Interval Training, który polega na wykonywaniu ćwiczeń przez około pół godziny.

Zmień swoje życie jak najszybciej i wybierz najodpowiedniejszą formę treningu.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Daria Wejman 0 24 listopada 2021  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

spalacze-tluszczu-sprawdzonym-sposobem-na-odchudzanie

Spalacze tłuszczu sprawdzonym sposobem na odchudzanie?

Skuteczny sposób na odchudzanie to temat, który powraca we wszystkich środkach masowego przekazu jak bumerang. Skala problemu otyłości, powoduje, że na rynku pojawiają się nowe, dotychczas nieznane metody. Niewiele z nich przynosi upragnione efekty. Jednym ze sposób na pozbycie się nadprogramowych kilogramów są spalacze tłuszczu. Czym są spalacze tłuszczu? Czy warto je stosować i czy są bezpieczne? I w końcu jakie są opinie lekarzy na ten temat? Dzięki nam dowiesz się wszystkiego na temat spalaczy tłuszczu.

hiit-czy-mit-czyli-wszystko-o-treningach-odchudzajacych

HIIT czy mit – czyli wszystko o treningach odchudzających

Odpowiednio zbilansowana dieta i aktywność fizyczna to czynniki, które są kluczowe w walce o wymarzoną sylwetkę. W dobie coraz większej świadomości ludzi, pojawiają się nowe, dotychczas nieznane sposoby na pozbycie się nadprogramowych kalorii z organizmu.

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

spalacze-tluszczu-sprawdzonym-sposobem-na-odchudzanie

Spalacze tłuszczu sprawdzonym sposobem na odchudzanie?

Skuteczny sposób na odchudzanie to temat, który powraca we wszystkich środkach masowego przekazu jak bumerang. Skala problemu otyłości, powoduje, że na rynku pojawiają się nowe, dotychczas nieznane metody. Niewiele z nich przynosi upragnione efekty. Jednym ze sposób na pozbycie się nadprogramowych kilogramów są spalacze tłuszczu. Czym są spalacze tłuszczu? Czy warto je stosować i czy są bezpieczne? I w końcu jakie są opinie lekarzy na ten temat? Dzięki nam dowiesz się wszystkiego na temat spalaczy tłuszczu.

hiit-czy-mit-czyli-wszystko-o-treningach-odchudzajacych

HIIT czy mit – czyli wszystko o treningach odchudzających

Odpowiednio zbilansowana dieta i aktywność fizyczna to czynniki, które są kluczowe w walce o wymarzoną sylwetkę. W dobie coraz większej świadomości ludzi, pojawiają się nowe, dotychczas nieznane sposoby na pozbycie się nadprogramowych kalorii z organizmu.

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.