Dobre nawyki sportowe – klucz do zdrowia i kondycji!

Dobre nawyki sportowe – klucz do zdrowia i kondycji!

Wykształcanie dobrych nawyków może być pierwszym krokiem do zachowania zdrowia i dobrej kondycji organizmu. Warto przyjrzeć się własnemu sposobowi odżywiania czy podejściu do aktywności fizycznej. Oto, jak w prosty sposób zapewnić sobie lepszą formę i żyć zdrowiej!

Zdrowie i kondycja – nie zapominaj o ruchu

Nie trzeba chyba nikogo przekonywać o doskonałym wpływie aktywności fizycznej na zdrowie czy kondycję organizmu. Nie trzeba jednak od razu zapisywać się na siłownię i poddawać morderczym treningom. W początkowym okresie wystarczą chociażby spacery. Już pokonanie 10 tysięcy kroków dziennie jest w stanie zapewnić nam wymierne korzyści. Regularne chodzenie m.in. zmniejsza ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego czy cukrzycy. Co więcej, dzięki spacerom organizm staje się bardziej dotleniony, a serce – wydajniejsze. W efekcie samym chodzeniem można zwiększyć wytrzymałość mięśni, wzmocnić kości i poprawić ogólną kondycję organizmu.

Zdrowy nawyk – zrezygnuj z windy i schodów ruchomych

dobre nawyki zdrowotne chodzenie po schodach

Schody ruchome i windy niezaprzeczalnie są doskonałymi wynalazkami. Niekiedy jednak korzystanie z tych dobrodziejstw technologicznych jest nieuzasadnione. Jeśli nie padasz na twarz po ciężkiej pracy, nie masz schorowanych stawów lub nie niesiesz ciężkiej torby – wybierz klasyczne schody. W dzisiejszych czasach społeczeństwo stało się bardzo wygodne. Dobrym nawykiem będzie pokuszenie się o trochę ruchu w codziennych czynnościach. Dzięki temu rozruszasz i wzmocnisz mięśnie. Zapewnisz sobie także lepszą kondycję i zdrowie.

Zdrowie i kondycja na dwóch kółkach

Wiele osób z powodzeniem zamieniło dojazd do pracy samochodem czy komunikacją miejską na rower. Dla wielu jest to środek transportu jedynie w ciepłe miesiące. Dobre i to! Warto jednak pamiętać o tym, że zimą także można jeździć rowerem. Codzienne pedałowanie do pracy i z pracy pozwala nie tylko na doskonalenie kondycji organizmu, lecz także całkowite kontrolowanie sytuacji. Awarie? Korki? Opóźnienia? Rowerzysta jest w stanie to wszystko ominąć i zdążyć do pracy. Co więcej, jazda rowerem to także czysta przyjemność!

Dobry nawyk: sen na doskonałe zdrowie i kondycję

Rola snu raczej nie jest nikomu obca. Odpowiedni odpoczynek pozwala na regenerację organizmu. Sen zapewnia prawidłową pracę układu krążenia, usprawnia proces przemiany materii czy wycisza działanie hormonu stresu. Niedostateczna ilość snu natomiast może powodować problemy ze zdrowiem. Osoby niewyspane są zwykle rozdrażnione, przemęczone czy przeciążone. W przypadku sportowców i osób aktywnych fizycznie – sen zapewnia także właściwą regenerację trenowanych mięśni. Nie ma niestety uniwersalnej liczby godzin snu, które pozwalają na utrzymanie zdrowia. Czas potrzebny na odpoczynek jest sprawą indywidualną. Ważne, by słuchać własnego organizmu.

Doskonałe zdrowie i kondycja – nawyki żywieniowe

Zbilansowana dieta jest nie tylko podstawą aktywności fizycznej, lecz także dobrego samopoczucia. Niektórym osobom trudno jest jednak przestrzegać rygorystycznego planu żywieniowego. Warto zatem postarać się wykształcić dobre nawyki, które znacznie ułatwią przestrzeganie diety. Jednym z nich jest wolne tempo spożywania posiłków. Dzięki temu możliwe jest dostarczenie do organizmu tyle jedzenia, ile potrzebuje. Taki sposób jedzenia wywołuje również uczucie przyjemności.

Niektóre osoby rezygnują ze śniadań. Są one jednak podstawą zdrowego sposobu odżywiania się. Dobrym nawykiem jest opieranie tego posiłku na produktach bogatych w złożone węglowodany oraz białko. Znaczenie ma także czas spożywania posiłków. Powinno się więc ustalić konkretne godziny jedzenia. Ważne, by planować również skład poszczególnych dań.

Żyj zdrowo w świetnej formie!

1. Komponuj dietę w zgodzie z potrzebami własnego organizmu. Warto w tym celu skorzystać z usług dietetyka. Zapewnisz sobie właściwą ilość składników odżywczych.

2. Co godzinę rozprostuj nogi w pracy!

3. Czerp przyjemność z aktywności fizycznej.

4. Dbaj o zdrowie i kondycję – powinny być na pierwszym miejscu.

5. Jeśli trenujesz – nie ograniczaj się do siłowni. Wyjdź także na świeże powietrze.

Dominika Górska 5 21 marca 2017  < 1000

Dodaj komentarz

  • Sebiw
    29 marca 2017
    Mnie ciągle kusi jeżdżenie rowerem do pracy, ale jednak mam jakieś 20 kilometrów...
  • Robek
    28 marca 2017
    Ja pracuję w biurze na drugim piętrze. Nawet przez myśl mi nie przeszło, żeby choć raz pojechać windą
  • Bartłomiej
    27 marca 2017
    Już od jakiegoś roku zamieniłem windę i schody ruchome na zwykłe schody. I naprawdę mam znacznie lepszą kondycję
  • Paulo
    24 marca 2017
    Wszystko siedzi w psychice, to prawda. Trzeba zacząć od zmiany nastawienia, a później będzie już z górki
  • Sylwia
    21 marca 2017
    Fakt, zmiana nawyków może zapewnić nam dużo korzyści zdrowotnych, ale nie jest to przecież takie proste. Nie wystarczy sobie powiedzieć - od dziś jeżdżę tylko rowerem do pracy. Trzeba też motywacji, a o to czasem trudno...

Artykuły z kategorii: Zdrowie i Odżywianie

dlaczego-dbanie-o-zeby-jest-tak-wazne-dla-zdrowia

Dlaczego dbanie o zęby jest tak ważne dla zdrowia?

Większość ludzi dba o zęby przede wszystkim ze względów estetycznych. Nie to jednak powinno być głównym powodem zachowywania higieny jamy ustnej. Niewłaściwy stan zębów może przekładać się na pogorszenie się ogólnego stanu zdrowia. Dowiedz się, czym grozi zaniedbanie zębów i jak powinno się je pielęgnować.

cz-5-5-dbaj-o-swoje-zdrowie-zalecenia-who-i-ministerstwa-zdrowia-dot-koronawirusa

Cz. 5/5 Dbaj o swoje zdrowie! Zalecenia WHO i Ministerstwa Zdrowia dot. koronawirusa

Oficjalne stanowisko WHO ws. koronawirusa jest jednoznaczne: to epidemia na skalę światową. Aby skutecznie przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się pandemicznego wirusa, warto zachować szczególne środki ostrożności. Poznaj oficjalne zalecenia WHO i Ministerstwa Zdrowia i zadbaj o swoje zdrowie w dobie koronawirusa.

cz-4-5-treningi-online-z-trenerem-w-dobie-koronawirusa-cwicz-mimo-wszystko

Cz. 4/5 Treningi online z trenerem w dobie koronawirusa? Ćwicz mimo wszystko!

Zasięg zakażeń koronawirusem jest coraz większy, a liczba ofiar cały czas rośnie. Nie bez powodu siłownie i kluby fitness zamknęły się dla klientów - tu chodzi o zdrowie i ludzkie życie, które jest wartością nieocenioną! Ale czy to oznacza, że musisz leżeć na kanapie i wegetować przez cały ten dziki czas? Zobacz, jak wykorzystać okres kwarantanny i spróbuj treningów online z trenerem bez wychodzenia z domu!

cz-3-5-trening-przede-wszystkim-jak-realizowac-plan-treningowy-w-dobie-koronawirusa

Cz. 3/5 Trening przede wszystkim - jak realizować plan treningowy w dobie koronawirusa?

Coraz większa liczba zachorowań na nowego koronawirusa sprawia, że siłownie, kluby fitness, galerie handlowe i placówki kultury zostały wyłączone z życia publicznego. Aby epidemia nie szerzyła się dalej, trzeba zgasić zarazę w zarodku lub powstrzymać jej dalsze rozprzestrzenianie się. Tylko jak realizować plan treningowy przy zamkniętych siłowniach i klubach fitness? Jest na to prosty sposób!

cz-2-5-koronawirus-w-starciu-z-domowa-spizarnia-jakie-zapasy-warto-miec-w-domu

Cz. 2/5 Koronawirus w starciu z domową spiżarnią. Jakie zapasy warto mieć w domu?

Jeśli wiadomość o szerzącej się epidemii koronawirusa wymiata produkty spożywcze z twoich sklepów, nie martw się - mamy tak samo! Tylko jak utrzymać dietę i jeść zdrowo, by możliwie jak najrzadziej wychodzić z domu? Zobacz, jakie zapasy żywności długoterminowej warto zrobić i jak w prosty sposób przedłużyć termin przydatności do spożycia innych produktów.

cz-1-5-odpornosc-vs-grozny-koronawirus-jak-zmniejszyc-ryzyko-zachorowania

Cz. 1/5 Odporność vs groźny koronawirus. Jak zmniejszyć ryzyko zachorowania?

To już oficjalne stanowisko WHO: mierzymy się z pandemią. Szalejący koronawirus rozprzestrzenia się coraz bardziej, zbierając żniwo kolejnych ofiar śmiertelnych. Najlepsze, co możesz zrobić dla siebie i dla innych to zostać w domu. Zobacz, w jaki sposób zwiększyć swoją odporność i zmniejszyć ryzyko zachorowania na zakaźną chorobę COVID-19.

zdrowie-bez-lekow-masz-je-na-wyciagniecie-reki

Zdrowie bez leków? Masz je na wyciągnięcie ręki!

Długie i zdrowe życie to marzenie każdego, zwłaszcza, jeśli w grę wchodzi idealny życiowy partner czy liczne potomstwo z własnymi rodzinami. Jak właściwie zadbać o swoje zdrowie bez leków i zapewnić sobie długowieczność? Podpowiadamy sprawdzone patenty - są na wyciągnięcie ręki i nic nie kosztują!

dietetyczne-dania-z-cukinii-przepisy-na-fit-cukinie-aktualizacja-2020

Dietetyczne dania z cukinii – przepisy na fit cukinię | AKTUALIZACJA 2020

Cukinia jest jednym ze zdrowszych warzyw. Sprawdza się szczególnie u osób będących na diecie. Oto przepisy na proste i zdrowe dania z cukinii – idealne na zimowy obiad!

dobry-dietetyk-online-jedz-zdrowo-bez-wychodzenia-z-domu

Dobry dietetyk online - jedz zdrowo bez wychodzenia z domu

Internet to medium coraz częściej wykorzystywane do załatwiania spraw, które jeszcze kilka lat temu wymagały wyjścia z domu. Jedną z nich jest konsultacja z dietetykiem i ustalenie planu żywienia na określony czas. Jak wyglądają takie wizyty online i ile one kosztują?

amerykanski-sen-na-talerzu-dieta-dubrow-w-roli-glownej

Amerykański sen na talerzu. Dieta Dubrow w roli głównej

Kult smukłej, wysportowanej sylwetki i wszechogarniające diety na redukcję tkanki tłuszczowej wciąż są na topie. Obok redukcyjnych diet paleo czy planu żywieniowego samuraja, równie słynna stała się dieta oczyszczająca dr Dąbrowskiej. Jedną z najnowszych form żywienia jest dieta Dubrow. Na czym polega?

dlaczego-dbanie-o-zeby-jest-tak-wazne-dla-zdrowia

Dlaczego dbanie o zęby jest tak ważne dla zdrowia?

Większość ludzi dba o zęby przede wszystkim ze względów estetycznych. Nie to jednak powinno być głównym powodem zachowywania higieny jamy ustnej. Niewłaściwy stan zębów może przekładać się na pogorszenie się ogólnego stanu zdrowia. Dowiedz się, czym grozi zaniedbanie zębów i jak powinno się je pielęgnować.

cz-5-5-dbaj-o-swoje-zdrowie-zalecenia-who-i-ministerstwa-zdrowia-dot-koronawirusa

Cz. 5/5 Dbaj o swoje zdrowie! Zalecenia WHO i Ministerstwa Zdrowia dot. koronawirusa

Oficjalne stanowisko WHO ws. koronawirusa jest jednoznaczne: to epidemia na skalę światową. Aby skutecznie przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się pandemicznego wirusa, warto zachować szczególne środki ostrożności. Poznaj oficjalne zalecenia WHO i Ministerstwa Zdrowia i zadbaj o swoje zdrowie w dobie koronawirusa.

cz-4-5-treningi-online-z-trenerem-w-dobie-koronawirusa-cwicz-mimo-wszystko

Cz. 4/5 Treningi online z trenerem w dobie koronawirusa? Ćwicz mimo wszystko!

Zasięg zakażeń koronawirusem jest coraz większy, a liczba ofiar cały czas rośnie. Nie bez powodu siłownie i kluby fitness zamknęły się dla klientów - tu chodzi o zdrowie i ludzkie życie, które jest wartością nieocenioną! Ale czy to oznacza, że musisz leżeć na kanapie i wegetować przez cały ten dziki czas? Zobacz, jak wykorzystać okres kwarantanny i spróbuj treningów online z trenerem bez wychodzenia z domu!

cz-3-5-trening-przede-wszystkim-jak-realizowac-plan-treningowy-w-dobie-koronawirusa

Cz. 3/5 Trening przede wszystkim - jak realizować plan treningowy w dobie koronawirusa?

Coraz większa liczba zachorowań na nowego koronawirusa sprawia, że siłownie, kluby fitness, galerie handlowe i placówki kultury zostały wyłączone z życia publicznego. Aby epidemia nie szerzyła się dalej, trzeba zgasić zarazę w zarodku lub powstrzymać jej dalsze rozprzestrzenianie się. Tylko jak realizować plan treningowy przy zamkniętych siłowniach i klubach fitness? Jest na to prosty sposób!

cz-2-5-koronawirus-w-starciu-z-domowa-spizarnia-jakie-zapasy-warto-miec-w-domu

Cz. 2/5 Koronawirus w starciu z domową spiżarnią. Jakie zapasy warto mieć w domu?

Jeśli wiadomość o szerzącej się epidemii koronawirusa wymiata produkty spożywcze z twoich sklepów, nie martw się - mamy tak samo! Tylko jak utrzymać dietę i jeść zdrowo, by możliwie jak najrzadziej wychodzić z domu? Zobacz, jakie zapasy żywności długoterminowej warto zrobić i jak w prosty sposób przedłużyć termin przydatności do spożycia innych produktów.

cz-1-5-odpornosc-vs-grozny-koronawirus-jak-zmniejszyc-ryzyko-zachorowania

Cz. 1/5 Odporność vs groźny koronawirus. Jak zmniejszyć ryzyko zachorowania?

To już oficjalne stanowisko WHO: mierzymy się z pandemią. Szalejący koronawirus rozprzestrzenia się coraz bardziej, zbierając żniwo kolejnych ofiar śmiertelnych. Najlepsze, co możesz zrobić dla siebie i dla innych to zostać w domu. Zobacz, w jaki sposób zwiększyć swoją odporność i zmniejszyć ryzyko zachorowania na zakaźną chorobę COVID-19.

zdrowie-bez-lekow-masz-je-na-wyciagniecie-reki

Zdrowie bez leków? Masz je na wyciągnięcie ręki!

Długie i zdrowe życie to marzenie każdego, zwłaszcza, jeśli w grę wchodzi idealny życiowy partner czy liczne potomstwo z własnymi rodzinami. Jak właściwie zadbać o swoje zdrowie bez leków i zapewnić sobie długowieczność? Podpowiadamy sprawdzone patenty - są na wyciągnięcie ręki i nic nie kosztują!

dietetyczne-dania-z-cukinii-przepisy-na-fit-cukinie-aktualizacja-2020

Dietetyczne dania z cukinii – przepisy na fit cukinię | AKTUALIZACJA 2020

Cukinia jest jednym ze zdrowszych warzyw. Sprawdza się szczególnie u osób będących na diecie. Oto przepisy na proste i zdrowe dania z cukinii – idealne na zimowy obiad!

dobry-dietetyk-online-jedz-zdrowo-bez-wychodzenia-z-domu

Dobry dietetyk online - jedz zdrowo bez wychodzenia z domu

Internet to medium coraz częściej wykorzystywane do załatwiania spraw, które jeszcze kilka lat temu wymagały wyjścia z domu. Jedną z nich jest konsultacja z dietetykiem i ustalenie planu żywienia na określony czas. Jak wyglądają takie wizyty online i ile one kosztują?

amerykanski-sen-na-talerzu-dieta-dubrow-w-roli-glownej

Amerykański sen na talerzu. Dieta Dubrow w roli głównej

Kult smukłej, wysportowanej sylwetki i wszechogarniające diety na redukcję tkanki tłuszczowej wciąż są na topie. Obok redukcyjnych diet paleo czy planu żywieniowego samuraja, równie słynna stała się dieta oczyszczająca dr Dąbrowskiej. Jedną z najnowszych form żywienia jest dieta Dubrow. Na czym polega?