Dobre nawyki sportowe – klucz do zdrowia i kondycji!

Dobre nawyki sportowe – klucz do zdrowia i kondycji!

Wykształcanie dobrych nawyków może być pierwszym krokiem do zachowania zdrowia i dobrej kondycji organizmu. Warto przyjrzeć się własnemu sposobowi odżywiania czy podejściu do aktywności fizycznej. Oto, jak w prosty sposób zapewnić sobie lepszą formę i żyć zdrowiej!

Zdrowie i kondycja – nie zapominaj o ruchu

Nie trzeba chyba nikogo przekonywać o doskonałym wpływie aktywności fizycznej na zdrowie czy kondycję organizmu. Nie trzeba jednak od razu zapisywać się na siłownię i poddawać morderczym treningom. W początkowym okresie wystarczą chociażby spacery. Już pokonanie 10 tysięcy kroków dziennie jest w stanie zapewnić nam wymierne korzyści. Regularne chodzenie m.in. zmniejsza ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego czy cukrzycy. Co więcej, dzięki spacerom organizm staje się bardziej dotleniony, a serce – wydajniejsze. W efekcie samym chodzeniem można zwiększyć wytrzymałość mięśni, wzmocnić kości i poprawić ogólną kondycję organizmu.

Zdrowy nawyk – zrezygnuj z windy i schodów ruchomych

dobre nawyki zdrowotne chodzenie po schodach

Schody ruchome i windy niezaprzeczalnie są doskonałymi wynalazkami. Niekiedy jednak korzystanie z tych dobrodziejstw technologicznych jest nieuzasadnione. Jeśli nie padasz na twarz po ciężkiej pracy, nie masz schorowanych stawów lub nie niesiesz ciężkiej torby – wybierz klasyczne schody. W dzisiejszych czasach społeczeństwo stało się bardzo wygodne. Dobrym nawykiem będzie pokuszenie się o trochę ruchu w codziennych czynnościach. Dzięki temu rozruszasz i wzmocnisz mięśnie. Zapewnisz sobie także lepszą kondycję i zdrowie.

Zdrowie i kondycja na dwóch kółkach

Wiele osób z powodzeniem zamieniło dojazd do pracy samochodem czy komunikacją miejską na rower. Dla wielu jest to środek transportu jedynie w ciepłe miesiące. Dobre i to! Warto jednak pamiętać o tym, że zimą także można jeździć rowerem. Codzienne pedałowanie do pracy i z pracy pozwala nie tylko na doskonalenie kondycji organizmu, lecz także całkowite kontrolowanie sytuacji. Awarie? Korki? Opóźnienia? Rowerzysta jest w stanie to wszystko ominąć i zdążyć do pracy. Co więcej, jazda rowerem to także czysta przyjemność!

Dobry nawyk: sen na doskonałe zdrowie i kondycję

Rola snu raczej nie jest nikomu obca. Odpowiedni odpoczynek pozwala na regenerację organizmu. Sen zapewnia prawidłową pracę układu krążenia, usprawnia proces przemiany materii czy wycisza działanie hormonu stresu. Niedostateczna ilość snu natomiast może powodować problemy ze zdrowiem. Osoby niewyspane są zwykle rozdrażnione, przemęczone czy przeciążone. W przypadku sportowców i osób aktywnych fizycznie – sen zapewnia także właściwą regenerację trenowanych mięśni. Nie ma niestety uniwersalnej liczby godzin snu, które pozwalają na utrzymanie zdrowia. Czas potrzebny na odpoczynek jest sprawą indywidualną. Ważne, by słuchać własnego organizmu.

Doskonałe zdrowie i kondycja – nawyki żywieniowe

Zbilansowana dieta jest nie tylko podstawą aktywności fizycznej, lecz także dobrego samopoczucia. Niektórym osobom trudno jest jednak przestrzegać rygorystycznego planu żywieniowego. Warto zatem postarać się wykształcić dobre nawyki, które znacznie ułatwią przestrzeganie diety. Jednym z nich jest wolne tempo spożywania posiłków. Dzięki temu możliwe jest dostarczenie do organizmu tyle jedzenia, ile potrzebuje. Taki sposób jedzenia wywołuje również uczucie przyjemności.

Niektóre osoby rezygnują ze śniadań. Są one jednak podstawą zdrowego sposobu odżywiania się. Dobrym nawykiem jest opieranie tego posiłku na produktach bogatych w złożone węglowodany oraz białko. Znaczenie ma także czas spożywania posiłków. Powinno się więc ustalić konkretne godziny jedzenia. Ważne, by planować również skład poszczególnych dań.

Żyj zdrowo w świetnej formie!

1. Komponuj dietę w zgodzie z potrzebami własnego organizmu. Warto w tym celu skorzystać z usług dietetyka. Zapewnisz sobie właściwą ilość składników odżywczych.

2. Co godzinę rozprostuj nogi w pracy!

3. Czerp przyjemność z aktywności fizycznej.

4. Dbaj o zdrowie i kondycję – powinny być na pierwszym miejscu.

5. Jeśli trenujesz – nie ograniczaj się do siłowni. Wyjdź także na świeże powietrze.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Dominika Górska 5 21 marca 2017  1402

Dodaj komentarz

  • Sebiw
    29 marca 2017
    Mnie ciągle kusi jeżdżenie rowerem do pracy, ale jednak mam jakieś 20 kilometrów...
  • Robek
    28 marca 2017
    Ja pracuję w biurze na drugim piętrze. Nawet przez myśl mi nie przeszło, żeby choć raz pojechać windą
  • Bartłomiej
    27 marca 2017
    Już od jakiegoś roku zamieniłem windę i schody ruchome na zwykłe schody. I naprawdę mam znacznie lepszą kondycję
  • Paulo
    24 marca 2017
    Wszystko siedzi w psychice, to prawda. Trzeba zacząć od zmiany nastawienia, a później będzie już z górki
  • Sylwia
    21 marca 2017
    Fakt, zmiana nawyków może zapewnić nam dużo korzyści zdrowotnych, ale nie jest to przecież takie proste. Nie wystarczy sobie powiedzieć - od dziś jeżdżę tylko rowerem do pracy. Trzeba też motywacji, a o to czasem trudno...

Artykuły z kategorii: Zdrowie i Odżywianie

dowiedz-sie-jak-wplywa-jedzenie-poznymi-wieczorami-na-odchudzanie

Dowiedz się, jak wpływa jedzenie późnymi wieczorami na odchudzanie

Komu choć raz, nie zdarzyło się podjadać późnym wieczorem? Chyba każdy miał lub ma chwile słabości, mimo że mówi się o niepodjadaniu wieczornym. Dlaczego lodówka przyciąga jak magnes zwłaszcza wieczorem? Co się dzieje z organizmem, kiedy podjesz ulubioną czekoladę późną nocą? Jak powstrzymać nocne eskapady do kuchni?

japonska-dieta-wodna-czy-samym-piciem-wody-poprawimy-swoje-zdrowie

Japońska dieta wodna – czy samym piciem wody poprawimy swoje zdrowie?

Każda dorosła i świadoma osoba wie, jak ważne jest picie wody w codziennej diecie. Zarówno małe dzieci, jak i dorosłe i starsze osoby powinny pić przynajmniej 30 ml na kilogram masy ciała każdego dnia.

dieta-trzustkowa-najlepsza-w-chorobach-trzustki

Dieta trzustkowa – najlepsza w chorobach trzustki!

Dieta trzustkowa jest ważnym elementem codzienności dla osób, które mają problem z tym narządem. Dzięki diecie trzustkowej można znacznie poprawić jakość swojego życia oraz odciążyć ów organ, sprawiając, że będziemy czuli się zdrowiej i lepiej. Dowiedz się na czym polega dieta trzustkowa? Które produkty są polecane podczas tej diety? Co należy wykluczyć z codziennych posiłków?

poznaj-najwazniejsze-antyoksydanty-i-koniecznie-siegnij-po-te-produkty-w-diecie

Poznaj najważniejsze antyoksydanty i koniecznie sięgnij po te produkty w diecie

Na pewno nieraz pojawiało się pojęcie antyoksydanty. Zastanawiasz się, czym one są? Są czymś dobrym czy czymś złym? Co robią dla naszego ciała? Z poniższego artykułu dowiesz się wszystkiego, co konieczne, na temat antyoksydantów, które pozytywnie wpływają na poprawę zdrowia.

skad-bierze-sie-bialko-w-diecie-weganskiej

Skąd bierze się białko w diecie wegańskiej?

Dieta wegańska i wegetariańska stały się niezwykle popularne w ostatnich latach. Obie te diety całkowicie wykluczają z jadłospisu mięso. Wszystkie niezbędne składniki odżywcze dostarczane są z warzyw, ale nie tylko. Czy jest możliwe zapewnienie organizmowi odpowiedniego doboru wszystkich witamin, ale przede wszystkim białka?

wylecz-niedoczynnosc-tarczycy-dieta

Wylecz niedoczynność tarczycy dietą!

Niestety coraz więcej kobiet cierpi z powodu niedoczynności tarczycy. Schorzenie to staje się dość powszechne. Życie z tą chorobą przysparza wielu problemów i trudno ją wyleczyć. Jednak pamiętajmy, że jedząc prawidłowo i odpowiednio można wspomóc leczenie wielu dolegliwości. Przekonaj się sama i zacznij przyglądać się temu co jesz!

skuteczna-dieta-na-obnizenie-cholesterolu

Skuteczna dieta na obniżenie cholesterolu!

W dzisiejszych czasach otyłość powoli staje się chorobą cywilizacyjną. Bardzo często osoby z nadwagą i otyłością mają podwyższony cholesterol LDL. Ale nie tylko te osoby to grupa ryzyka. Co raz częściej zdarza się, że osoby młode i na pierwszy rzut oka zdrowa, również mają wysoki cholesterol. Od czego zależy jego zbyt wysoki poziom i jak go skutecznie obniżyć?

jedz-wszystko-na-co-masz-ochote-i-chudnij-jak-dziala-dieta-3d-chili

Jedz wszystko na co masz ochotę i chudnij! Jak działa dieta 3D chili?

Czy słyszeliście już o zbawiennym działaniu diety 3D chili? Jeżeli nie, to może warto się nią zainteresować? Fenomen diety 3D chili opiera się na stosowaniu przypraw. Jak to działa? Jakie przyprawy stosować? Czy szybko można schudnąć na tej diecie?

dieta-hashimoto-jak-podejsc-do-zywienia-w-tak-trudnym-przypadku

Dieta Hashimoto: jak podejść do żywienia w tak trudnym przypadku?

Stosowanie dietoterapii w jednostkach chorobowych to ważny krok w całym procesie. Choroby tarczycy to temat szczególnie trudny, a choroba Hashimoto jest co do zasady przypadkiem najtrudniejszym. Nie oznacza to jednak, że dieta w Hashimoto nie poprawi jakości naszego życia. Czym jest ta choroba, jak podejść do diety w takim przypadku i jakich efektów można się spodziewać?

zdrowe-zamienniki-dla-niezdrowych-przekasek-czyli-jak-przetrwac-redukcje

Zdrowe zamienniki dla niezdrowych przekąsek, czyli jak przetrwać redukcję?

Odchudzanie to dość trudny okres w całym procesie treningowym. Nie tylko brakuje nam energii, ale też coraz więcej jest pokus ciągnących nas w stronę podjadania. I nie ma w tym nic dziwnego - to naturalna reakcja organizmu! Podpowiadamy, jakie są zdrowe zamienniki dla niezdrowych przekąsek, aby bez wyrzutów sumienia móc skubnąć co i raz małe co nieco, gdy nikt nie patrzy.

dowiedz-sie-jak-wplywa-jedzenie-poznymi-wieczorami-na-odchudzanie

Dowiedz się, jak wpływa jedzenie późnymi wieczorami na odchudzanie

Komu choć raz, nie zdarzyło się podjadać późnym wieczorem? Chyba każdy miał lub ma chwile słabości, mimo że mówi się o niepodjadaniu wieczornym. Dlaczego lodówka przyciąga jak magnes zwłaszcza wieczorem? Co się dzieje z organizmem, kiedy podjesz ulubioną czekoladę późną nocą? Jak powstrzymać nocne eskapady do kuchni?

japonska-dieta-wodna-czy-samym-piciem-wody-poprawimy-swoje-zdrowie

Japońska dieta wodna – czy samym piciem wody poprawimy swoje zdrowie?

Każda dorosła i świadoma osoba wie, jak ważne jest picie wody w codziennej diecie. Zarówno małe dzieci, jak i dorosłe i starsze osoby powinny pić przynajmniej 30 ml na kilogram masy ciała każdego dnia.

dieta-trzustkowa-najlepsza-w-chorobach-trzustki

Dieta trzustkowa – najlepsza w chorobach trzustki!

Dieta trzustkowa jest ważnym elementem codzienności dla osób, które mają problem z tym narządem. Dzięki diecie trzustkowej można znacznie poprawić jakość swojego życia oraz odciążyć ów organ, sprawiając, że będziemy czuli się zdrowiej i lepiej. Dowiedz się na czym polega dieta trzustkowa? Które produkty są polecane podczas tej diety? Co należy wykluczyć z codziennych posiłków?

poznaj-najwazniejsze-antyoksydanty-i-koniecznie-siegnij-po-te-produkty-w-diecie

Poznaj najważniejsze antyoksydanty i koniecznie sięgnij po te produkty w diecie

Na pewno nieraz pojawiało się pojęcie antyoksydanty. Zastanawiasz się, czym one są? Są czymś dobrym czy czymś złym? Co robią dla naszego ciała? Z poniższego artykułu dowiesz się wszystkiego, co konieczne, na temat antyoksydantów, które pozytywnie wpływają na poprawę zdrowia.

skad-bierze-sie-bialko-w-diecie-weganskiej

Skąd bierze się białko w diecie wegańskiej?

Dieta wegańska i wegetariańska stały się niezwykle popularne w ostatnich latach. Obie te diety całkowicie wykluczają z jadłospisu mięso. Wszystkie niezbędne składniki odżywcze dostarczane są z warzyw, ale nie tylko. Czy jest możliwe zapewnienie organizmowi odpowiedniego doboru wszystkich witamin, ale przede wszystkim białka?

wylecz-niedoczynnosc-tarczycy-dieta

Wylecz niedoczynność tarczycy dietą!

Niestety coraz więcej kobiet cierpi z powodu niedoczynności tarczycy. Schorzenie to staje się dość powszechne. Życie z tą chorobą przysparza wielu problemów i trudno ją wyleczyć. Jednak pamiętajmy, że jedząc prawidłowo i odpowiednio można wspomóc leczenie wielu dolegliwości. Przekonaj się sama i zacznij przyglądać się temu co jesz!

skuteczna-dieta-na-obnizenie-cholesterolu

Skuteczna dieta na obniżenie cholesterolu!

W dzisiejszych czasach otyłość powoli staje się chorobą cywilizacyjną. Bardzo często osoby z nadwagą i otyłością mają podwyższony cholesterol LDL. Ale nie tylko te osoby to grupa ryzyka. Co raz częściej zdarza się, że osoby młode i na pierwszy rzut oka zdrowa, również mają wysoki cholesterol. Od czego zależy jego zbyt wysoki poziom i jak go skutecznie obniżyć?

jedz-wszystko-na-co-masz-ochote-i-chudnij-jak-dziala-dieta-3d-chili

Jedz wszystko na co masz ochotę i chudnij! Jak działa dieta 3D chili?

Czy słyszeliście już o zbawiennym działaniu diety 3D chili? Jeżeli nie, to może warto się nią zainteresować? Fenomen diety 3D chili opiera się na stosowaniu przypraw. Jak to działa? Jakie przyprawy stosować? Czy szybko można schudnąć na tej diecie?

dieta-hashimoto-jak-podejsc-do-zywienia-w-tak-trudnym-przypadku

Dieta Hashimoto: jak podejść do żywienia w tak trudnym przypadku?

Stosowanie dietoterapii w jednostkach chorobowych to ważny krok w całym procesie. Choroby tarczycy to temat szczególnie trudny, a choroba Hashimoto jest co do zasady przypadkiem najtrudniejszym. Nie oznacza to jednak, że dieta w Hashimoto nie poprawi jakości naszego życia. Czym jest ta choroba, jak podejść do diety w takim przypadku i jakich efektów można się spodziewać?

zdrowe-zamienniki-dla-niezdrowych-przekasek-czyli-jak-przetrwac-redukcje

Zdrowe zamienniki dla niezdrowych przekąsek, czyli jak przetrwać redukcję?

Odchudzanie to dość trudny okres w całym procesie treningowym. Nie tylko brakuje nam energii, ale też coraz więcej jest pokus ciągnących nas w stronę podjadania. I nie ma w tym nic dziwnego - to naturalna reakcja organizmu! Podpowiadamy, jakie są zdrowe zamienniki dla niezdrowych przekąsek, aby bez wyrzutów sumienia móc skubnąć co i raz małe co nieco, gdy nikt nie patrzy.