Dlaczego nie mogę schudnąć?

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Stosujesz kolejne diety, rezygnujesz z zamiłowania do słodyczy, nawet porzuciłaś wygodny samochód na rower. Pomimo tego, Twoja łazienkowa waga ani drgnie. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” - to pytanie pojawia się w głowach tysięcy osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jakie popełniasz błędy i postaw na odchudzanie z widocznymi efektami.

Waga nie zawsze prawdę Ci powie... 

Jeżeli ćwiczymy dużo i intensywnie, a nadal wskaźnik na wadze łazienkowej nas nie satysfakcjonuje, przestańmy jej ufać. Tkanka mięśniowa jest cięższa niż taka sama objętość tkanki tłuszczowej. Dlatego jeżeli nasz tłuszcz ulegnie spaleniu, a jednocześnie zbudują się mięśnie, waga nie pokaże różnicy. Widoczny natomiast będzie spadek obwodów – dlatego kontroluj swoje postępy z centymetrem! 

Ruch, ruch, ruch! 

Człowiek będący ze sportem na bakier ma mniejsze zapotrzebowanie kaloryczne niż osoba aktywna. Tymczasem kwadrans marszu dziennie to wydatek 100 kcal. W ciągu dnia to niewiele, lecz w przeliczeniu na cały rok to 36.000 kcal, czyli ponad 5 kg tłuszczu! Wysiłek fizyczny to skuteczna droga do szczupłej sylwetki, dlatego poszukaj pasji w aktywnościach. Może się okazać, że odnajdziesz siebie w pływaniu, aerobiku, pilatesie, jedźcie na rolkach, nordic walkingu, tańcu czy marszobiegu. Poza tym nauka nowych sportów to świetna zabawa i okazja do poznania nowych znajomych!

Zbyt mało jedzenia 

W odchudzaniu odpowiednia dieta to niezbędny element, lecz na tym polu popełniamy masę błędów. Pierwszym z nich jest spożywanie posiłków zbyt mało kalorycznych. W takim wypadku organizm dostarczoną dawkę energii magazynuje w postaci tkanki tłuszczowej na wypadek kolejnych niedoborów. Problem pojawia się także, gdy jemy wyłącznie niskokaloryczne śniadania i obiadokolacje. Długa przerwa pomiędzy daniami sprawia, że organizm odczuwa głód i niedobór cukru, dlatego wieczorem chce uzupełnić zapasy. W konsekwencji jemy znacznie więcej niż potrzeba, usprawiedliwiając się prostym zdaniem „przecież dziś nic nie jadłam!”. Gdy rozłożymy posiłki na 5 dziennych porcji, kalorie będą zużywane na bieżąco. Więcej na temat diety i odżywiania przeczytasz w artykule: Jesz zdrowo i regularnie, ale ciągle jesteś głodna

Maksimum tłuszczu, minimum cukru 

Niemal połowa spożywanego tłuszczu pochodzi z mięsa wieprzowego i wołowego oraz jego przetworów – wystarczy zastąpić je drobiem oraz wprowadzić kilka rygorystycznych zasad. Porzuć jedzenie kiełbas, pasztetów, zup na tłustym mięsie, masła i żółtych serów. Tłuste mleko najlepiej zastąpić wersją odtłuszczoną. Jednak nie zapominaj o tłuszczu w ogóle – to niezbędny składnik diety, lecz zadbaj o to, by pochodził z dobrego źródła (ryb morskich, oleju rzepakowego, oliwy, orzechów). 

 

Podczas odchudzania równie często sięgamy po produkty „light”. Niestety producenci obniżając ilość cukru, zwiększają ilość tłuszczu. Podobnie jest ze słodyczami. Niektóre „lekkie” wersje są bardziej kaloryczne niż ich odpowiedniki słodzone cukrem. Poza tym wiele osób uważa, że produkty „light” można jeść bezkarnie, a tu kolejny błąd. 

Bez motywacji ani rusz! 

Wytrwałość w działaniu i gotowość do podejmowania wyrzeczeń to jeszcze nie wszystko. Bardzo ważna jest silna motywacja. Niestety nasza silnie spada, gdy nie widzimy rezultatów odchudzania, dlatego nie zapominajmy o regularnych pomiarach i ważnej dla nas perspektywie – nadchodzącego ślubu, spotkania po latach czy letniego urlopu. Motywacją może być też bilans zysków zdrowotnych. Aktywny tryb życia zapobiega powstawaniu żylaków, schorzeń stawów, cukrzycy czy nadciśnieniu. 

Nie ma, nie ma wody na pustyni... 

Woda jest sprzymierzeńcem smukłej sylwetki. Jeżeli nie masz dolegliwości związanych z nadciśnieniem, codziennie wypijaj 2 litry płynów, latem nawet więcej. Nie mogą to być napoje przesłodzone (uważaj na gotowe soki!). Połowę z zalecanej ilości powinna uzupełniać woda mineralna. Proste? Proste! 

Ciągłe zmiany w kierunku zdrowia

Człowiek z natury jest leniwy i dość niecierpliwy, dlatego podejmując starania o szczupłą sylwetkę pragniemy natychmiastowych efektów. Zapominamy, że odchudzanie to rozłożony w czasie proces. Zbyt małe efekty są dla nas impulsem do zmiany diety. Przeskakiwanie z jednego jadłospisu na kolejny z wiarą w cud to wywoływanie problemów z tempem metabolizmu. Wówczas nie dajemy organizmowi czasu na przestawienie się na zupełnie inny system odżywiania. 

Buzujące hormony 

Jedną z przyczyn skutecznego odchudzania są zmiany hormonalne, w tym niedoczynność tarczycy. Warto zgłosić się do lekarza pierwszego kontaktu, który skieruje na badanie poziomu hormonu (TSH), a gdy będzie to koniecznie – również do endokrynologa

Nieefektywny trening 

Doskonała sylwetka jest wynikiem nie tylko prawidłowej pracy gospodarki hormonalnej i odpowiednio zbilansowanej diety. Trzecim wierzchołkiem trójkąta jest profesjonalny sport. Jeżeli decydujemy się na wykupienie karnetu na siłownię czy zajęć fitness uczmy się poprawnej techniki ćwiczeń. Bez niej nasze wysiłki pójdą na marne. Nie bójmy się skorzystać z pomocy trenera personalnego – znajdziemy go na portalu Lepszy Trener. 

Szybkie rady dla odchudzających się

- Traktuj czas odchudzania się jako zmianę złych nawyków. Jesz zdrowo i zmieniasz styl życia na zdrowy, a nie jesteś na diecie.

- Nie podjadaj między posiłkami – także, jak ktoś cię czymś częstuje. Jedz o określonych godzinach.

- Nie stosuj głodówek i diet-cud. Są one obciążające dla organizmu i zwykle kończą się efektem jojo.

- Pamiętaj o tym, żeby pić dużo wody. Nie ma ona kalorii, a zmniejsza uczucie głodu.

- Zrezygnuj z soli na rzecz przypraw. Zwykły biały cukier możesz zastąpić zdrowszymi zamiennikami.

- Zrezygnuj z przetworzonego jedzenia, słodyczy i fast foodów. Są one siedliskiem tłuszczu i pustych kalorii. Na przekąskę wybierz owoce, warzywa czy orzechy.

- Zmień złe nawyki na dobre. Zamiast windy – schody. Zamiast autobusu – rower.

- Uwierz w siebie! Wielu ludziom udało się zrzucić nieprawdopodobną liczbę kilogramów – też umiesz!

 

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Martyna Paprocka 3 6 maja 2016  3804

Dodaj komentarz

  • Patryk
    20 lipca 2017
    Jak się je słodycze i słonycze, jak się nie trenuje to nic dziwnego, że nie da się schudnąć
  • Jolasia
    20 lipca 2017
    Być może masz jakąś dolegliwość, przejdź się do lekarza
  • 20 lipca 2017
    A mi waga strasznie się waha. Jak schudnę - to kilka miesięcy spokoju i nagle znikąd kolejne kilogramy :(

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?