Dlaczego nie mogę schudnąć?

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Stosujesz kolejne diety, rezygnujesz z zamiłowania do słodyczy, nawet porzuciłaś wygodny samochód na rower. Pomimo tego, Twoja łazienkowa waga ani drgnie. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” - to pytanie pojawia się w głowach tysięcy osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jakie popełniasz błędy i postaw na odchudzanie z widocznymi efektami.

Waga nie zawsze prawdę Ci powie... 

Jeżeli ćwiczymy dużo i intensywnie, a nadal wskaźnik na wadze łazienkowej nas nie satysfakcjonuje, przestańmy jej ufać. Tkanka mięśniowa jest cięższa niż taka sama objętość tkanki tłuszczowej. Dlatego jeżeli nasz tłuszcz ulegnie spaleniu, a jednocześnie zbudują się mięśnie, waga nie pokaże różnicy. Widoczny natomiast będzie spadek obwodów – dlatego kontroluj swoje postępy z centymetrem! 

Ruch, ruch, ruch! 

Człowiek będący ze sportem na bakier ma mniejsze zapotrzebowanie kaloryczne niż osoba aktywna. Tymczasem kwadrans marszu dziennie to wydatek 100 kcal. W ciągu dnia to niewiele, lecz w przeliczeniu na cały rok to 36.000 kcal, czyli ponad 5 kg tłuszczu! Wysiłek fizyczny to skuteczna droga do szczupłej sylwetki, dlatego poszukaj pasji w aktywnościach. Może się okazać, że odnajdziesz siebie w pływaniu, aerobiku, pilatesie, jedźcie na rolkach, nordic walkingu, tańcu czy marszobiegu. Poza tym nauka nowych sportów to świetna zabawa i okazja do poznania nowych znajomych!

Zbyt mało jedzenia 

W odchudzaniu odpowiednia dieta to niezbędny element, lecz na tym polu popełniamy masę błędów. Pierwszym z nich jest spożywanie posiłków zbyt mało kalorycznych. W takim wypadku organizm dostarczoną dawkę energii magazynuje w postaci tkanki tłuszczowej na wypadek kolejnych niedoborów. Problem pojawia się także, gdy jemy wyłącznie niskokaloryczne śniadania i obiadokolacje. Długa przerwa pomiędzy daniami sprawia, że organizm odczuwa głód i niedobór cukru, dlatego wieczorem chce uzupełnić zapasy. W konsekwencji jemy znacznie więcej niż potrzeba, usprawiedliwiając się prostym zdaniem „przecież dziś nic nie jadłam!”. Gdy rozłożymy posiłki na 5 dziennych porcji, kalorie będą zużywane na bieżąco. Więcej na temat diety i odżywiania przeczytasz w artykule: Jesz zdrowo i regularnie, ale ciągle jesteś głodna

Maksimum tłuszczu, minimum cukru 

Niemal połowa spożywanego tłuszczu pochodzi z mięsa wieprzowego i wołowego oraz jego przetworów – wystarczy zastąpić je drobiem oraz wprowadzić kilka rygorystycznych zasad. Porzuć jedzenie kiełbas, pasztetów, zup na tłustym mięsie, masła i żółtych serów. Tłuste mleko najlepiej zastąpić wersją odtłuszczoną. Jednak nie zapominaj o tłuszczu w ogóle – to niezbędny składnik diety, lecz zadbaj o to, by pochodził z dobrego źródła (ryb morskich, oleju rzepakowego, oliwy, orzechów). 

 

Podczas odchudzania równie często sięgamy po produkty „light”. Niestety producenci obniżając ilość cukru, zwiększają ilość tłuszczu. Podobnie jest ze słodyczami. Niektóre „lekkie” wersje są bardziej kaloryczne niż ich odpowiedniki słodzone cukrem. Poza tym wiele osób uważa, że produkty „light” można jeść bezkarnie, a tu kolejny błąd. 

Bez motywacji ani rusz! 

Wytrwałość w działaniu i gotowość do podejmowania wyrzeczeń to jeszcze nie wszystko. Bardzo ważna jest silna motywacja. Niestety nasza silnie spada, gdy nie widzimy rezultatów odchudzania, dlatego nie zapominajmy o regularnych pomiarach i ważnej dla nas perspektywie – nadchodzącego ślubu, spotkania po latach czy letniego urlopu. Motywacją może być też bilans zysków zdrowotnych. Aktywny tryb życia zapobiega powstawaniu żylaków, schorzeń stawów, cukrzycy czy nadciśnieniu. 

Nie ma, nie ma wody na pustyni... 

Woda jest sprzymierzeńcem smukłej sylwetki. Jeżeli nie masz dolegliwości związanych z nadciśnieniem, codziennie wypijaj 2 litry płynów, latem nawet więcej. Nie mogą to być napoje przesłodzone (uważaj na gotowe soki!). Połowę z zalecanej ilości powinna uzupełniać woda mineralna. Proste? Proste! 

Ciągłe zmiany w kierunku zdrowia

Człowiek z natury jest leniwy i dość niecierpliwy, dlatego podejmując starania o szczupłą sylwetkę pragniemy natychmiastowych efektów. Zapominamy, że odchudzanie to rozłożony w czasie proces. Zbyt małe efekty są dla nas impulsem do zmiany diety. Przeskakiwanie z jednego jadłospisu na kolejny z wiarą w cud to wywoływanie problemów z tempem metabolizmu. Wówczas nie dajemy organizmowi czasu na przestawienie się na zupełnie inny system odżywiania. 

Buzujące hormony 

Jedną z przyczyn skutecznego odchudzania są zmiany hormonalne, w tym niedoczynność tarczycy. Warto zgłosić się do lekarza pierwszego kontaktu, który skieruje na badanie poziomu hormonu (TSH), a gdy będzie to koniecznie – również do endokrynologa

Nieefektywny trening 

Doskonała sylwetka jest wynikiem nie tylko prawidłowej pracy gospodarki hormonalnej i odpowiednio zbilansowanej diety. Trzecim wierzchołkiem trójkąta jest profesjonalny sport. Jeżeli decydujemy się na wykupienie karnetu na siłownię czy zajęć fitness uczmy się poprawnej techniki ćwiczeń. Bez niej nasze wysiłki pójdą na marne. Nie bójmy się skorzystać z pomocy trenera personalnego – znajdziemy go na portalu Lepszy Trener. 

Szybkie rady dla odchudzających się

- Traktuj czas odchudzania się jako zmianę złych nawyków. Jesz zdrowo i zmieniasz styl życia na zdrowy, a nie jesteś na diecie.

- Nie podjadaj między posiłkami – także, jak ktoś cię czymś częstuje. Jedz o określonych godzinach.

- Nie stosuj głodówek i diet-cud. Są one obciążające dla organizmu i zwykle kończą się efektem jojo.

- Pamiętaj o tym, żeby pić dużo wody. Nie ma ona kalorii, a zmniejsza uczucie głodu.

- Zrezygnuj z soli na rzecz przypraw. Zwykły biały cukier możesz zastąpić zdrowszymi zamiennikami.

- Zrezygnuj z przetworzonego jedzenia, słodyczy i fast foodów. Są one siedliskiem tłuszczu i pustych kalorii. Na przekąskę wybierz owoce, warzywa czy orzechy.

- Zmień złe nawyki na dobre. Zamiast windy – schody. Zamiast autobusu – rower.

- Uwierz w siebie! Wielu ludziom udało się zrzucić nieprawdopodobną liczbę kilogramów – też umiesz!

 

Martyna Paprocka 3 6 maja 2016  3084

Dodaj komentarz

  • Patryk
    20 lipca 2017
    Jak się je słodycze i słonycze, jak się nie trenuje to nic dziwnego, że nie da się schudnąć
  • Jolasia
    20 lipca 2017
    Być może masz jakąś dolegliwość, przejdź się do lekarza
  • 20 lipca 2017
    A mi waga strasznie się waha. Jak schudnę - to kilka miesięcy spokoju i nagle znikąd kolejne kilogramy :(

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

kalkulator-kalorii-bieganie-rower-chodzenie-ogolne-opinie

Kalkulator kalorii – bieganie, rower, chodzenie | Ogólne opinie

Życie stało się łatwiejsze wraz z rozwojem technologii. Powstało wiele aplikacji i narzędzi, które pomagają nam w codziennych obowiązkach – nawet w planowaniu diety. Wiele osób korzysta z kalkulatora kalorii, aby poradzić sobie z obliczeniem dziennego zapotrzebowania na energię. Jest to idealne narzędzie dla osób, które biegają czy jeżdżą na rowerze. Dowiedz się, jakie są opinie ludzi o kalkulatorze kalorii.

jak-znalezc-dobrego-dietetyka-walbrzych-cennik-i-opinie

Jak znaleźć dobrego dietetyka Wałbrzych – cennik i opinie

Wybór odpowiedniego specjalisty żywienia to bardzo trudna kwestia. Problem jest często spotykany w małych miastach, takich jak Wałbrzych. Decyzja o skorzystaniu z usług dietetyka w Wałbrzychu powinna być uzależniona od ceny i opinii. Dowiedz się, czym sugerować się przy wyborze odpowiedniego dietetyka w Wałbrzychu.

sposob-na-schudniecie-trening-na-rowerze-stacjonarnym

Sposób na schudnięcie – trening na rowerze stacjonarnym

Trenowanie na rowerku stacjonarnym to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą schudnąć w domowych warunkach. Codzienny trening na rowerze stacjonarnym przynosi niesamowite efekty. Dowiedz się, ile powinien trwać trening na rowerze stacjonarnym.

jak-szybko-odchudzic-uda-silownia-a-moze-bieganie

Jak szybko odchudzić uda? Siłownia a może bieganie?

Wiele osób marzy o odchudzeniu ud w szybkim czasie. Niektórzy wybierają standardowe ćwiczenia na siłowni, inni natomiast – bieganie. Poznaj skuteczny sposób na odchudzenie ud.

wybor-stroju-do-zumby-podstawowe-informacje

Wybór stroju do zumby – Podstawowe informacje

Zumba to bardzo energiczny sposób na spalanie kalorii. Jest idealnym rozwiązaniem dla ludzi lubiących latynoskie tańce. Strój pełnią bardzo ważną rolę w treningu zumby. Dowiedź się, jaki strój sprawdza się na zajęciach zumby.

nadwaga-i-otylosc-w-polsce-epidemia-xxi-wieku

Nadwaga i otyłość w Polsce— epidemia XXI wieku

Nadwaga i otyłość dotyka coraz większą liczbę Polaków. Problem występuje nie tylko u starszych osób, ale także u dzieci i młodzieży. Oba terminy nie są ze sobą tożsame. Zobacz co kryje się pod słowami nadwaga i otyłość. Sprawdź, czy Ciebie też dotyczy ten problem!

przestan-trenowac-cardio-szokujace-odkrycie

Przestań trenować cardio! Szokujące odkrycie!

Naukowcy z Massachusetts Institute of Technology dokonali przełomowego odkrycia. Dotychczasowe treningi cardio bardziej szkodzą niż przynoszą korzyść dla zdrowia. Ta informacja wstrząsnęła całą branżą sportową. Na czym polega problem?

przyrzad-lepszy-od-innych-ktory-wybrac

Przyrząd lepszy od innych, który wybrać?

Mało jest na świecie osób, które nie chciałyby mieć płaskiego brzucha. Istnieją oczywiście miłośnicy Rubensowskich kształtów, jednak z całą pewnością można ich zaliczyć do społecznej niszy. Cała reszta świata woli oglądać smukłe talie, pozbawione tak zwanych „fałdek miłości” (za które można partnera złapać i przyciągnąć do siebie).

dieta-redukcyjna-jak-ulozyc-co-jesc-zasady-prosto-od-dietetyka

Dieta redukcyjna | Jak ułożyć? Co jeść? Zasady prosto od dietetyka!

Dieta redukcyjna to nic innego jak sposób żywienia, który prowadzi do redukcji, czyli do utraty masy ciała. Taki rodzaj żywienia często kojarzy się z wyrzeczeniami oraz nieprzyjemnym uczuciem głodu. Dzieje się tak, ponieważ na każdym kroku mamy dostęp do diet „głodówkowych”, jednoskładnikowych czy po prostu niezbilansowanych – i na ich podstawie wyciągamy wnioski na temat odchudzania. Każdy, kto był u profesjonalnego dietetyka wie, że dieta redukcyjna może mieć wiele twarzy.

jak-schudnac-z-brzucha-z-ud-z-twarzy-sposoby-na-szybkie-odchudzanie

Jak schudnąć: z brzucha? Z ud? Z twarzy? | Sposoby na szybkie odchudzanie

Odwieczne pytanie: Jak schudnąć? Jak pozbyć się nadmiaru tłuszczu z brzucha, ud, twarzy… Jak schudnąć w 30 dni? Jak schudnąć 5 kg? A jak schudnąć 10 kg? Oto wskazówki, jak mądrze się odchudzać, by osiągnąć swój cel.

kalkulator-kalorii-bieganie-rower-chodzenie-ogolne-opinie

Kalkulator kalorii – bieganie, rower, chodzenie | Ogólne opinie

Życie stało się łatwiejsze wraz z rozwojem technologii. Powstało wiele aplikacji i narzędzi, które pomagają nam w codziennych obowiązkach – nawet w planowaniu diety. Wiele osób korzysta z kalkulatora kalorii, aby poradzić sobie z obliczeniem dziennego zapotrzebowania na energię. Jest to idealne narzędzie dla osób, które biegają czy jeżdżą na rowerze. Dowiedz się, jakie są opinie ludzi o kalkulatorze kalorii.

jak-znalezc-dobrego-dietetyka-walbrzych-cennik-i-opinie

Jak znaleźć dobrego dietetyka Wałbrzych – cennik i opinie

Wybór odpowiedniego specjalisty żywienia to bardzo trudna kwestia. Problem jest często spotykany w małych miastach, takich jak Wałbrzych. Decyzja o skorzystaniu z usług dietetyka w Wałbrzychu powinna być uzależniona od ceny i opinii. Dowiedz się, czym sugerować się przy wyborze odpowiedniego dietetyka w Wałbrzychu.

sposob-na-schudniecie-trening-na-rowerze-stacjonarnym

Sposób na schudnięcie – trening na rowerze stacjonarnym

Trenowanie na rowerku stacjonarnym to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą schudnąć w domowych warunkach. Codzienny trening na rowerze stacjonarnym przynosi niesamowite efekty. Dowiedz się, ile powinien trwać trening na rowerze stacjonarnym.

jak-szybko-odchudzic-uda-silownia-a-moze-bieganie

Jak szybko odchudzić uda? Siłownia a może bieganie?

Wiele osób marzy o odchudzeniu ud w szybkim czasie. Niektórzy wybierają standardowe ćwiczenia na siłowni, inni natomiast – bieganie. Poznaj skuteczny sposób na odchudzenie ud.

wybor-stroju-do-zumby-podstawowe-informacje

Wybór stroju do zumby – Podstawowe informacje

Zumba to bardzo energiczny sposób na spalanie kalorii. Jest idealnym rozwiązaniem dla ludzi lubiących latynoskie tańce. Strój pełnią bardzo ważną rolę w treningu zumby. Dowiedź się, jaki strój sprawdza się na zajęciach zumby.

nadwaga-i-otylosc-w-polsce-epidemia-xxi-wieku

Nadwaga i otyłość w Polsce— epidemia XXI wieku

Nadwaga i otyłość dotyka coraz większą liczbę Polaków. Problem występuje nie tylko u starszych osób, ale także u dzieci i młodzieży. Oba terminy nie są ze sobą tożsame. Zobacz co kryje się pod słowami nadwaga i otyłość. Sprawdź, czy Ciebie też dotyczy ten problem!

przestan-trenowac-cardio-szokujace-odkrycie

Przestań trenować cardio! Szokujące odkrycie!

Naukowcy z Massachusetts Institute of Technology dokonali przełomowego odkrycia. Dotychczasowe treningi cardio bardziej szkodzą niż przynoszą korzyść dla zdrowia. Ta informacja wstrząsnęła całą branżą sportową. Na czym polega problem?

przyrzad-lepszy-od-innych-ktory-wybrac

Przyrząd lepszy od innych, który wybrać?

Mało jest na świecie osób, które nie chciałyby mieć płaskiego brzucha. Istnieją oczywiście miłośnicy Rubensowskich kształtów, jednak z całą pewnością można ich zaliczyć do społecznej niszy. Cała reszta świata woli oglądać smukłe talie, pozbawione tak zwanych „fałdek miłości” (za które można partnera złapać i przyciągnąć do siebie).

dieta-redukcyjna-jak-ulozyc-co-jesc-zasady-prosto-od-dietetyka

Dieta redukcyjna | Jak ułożyć? Co jeść? Zasady prosto od dietetyka!

Dieta redukcyjna to nic innego jak sposób żywienia, który prowadzi do redukcji, czyli do utraty masy ciała. Taki rodzaj żywienia często kojarzy się z wyrzeczeniami oraz nieprzyjemnym uczuciem głodu. Dzieje się tak, ponieważ na każdym kroku mamy dostęp do diet „głodówkowych”, jednoskładnikowych czy po prostu niezbilansowanych – i na ich podstawie wyciągamy wnioski na temat odchudzania. Każdy, kto był u profesjonalnego dietetyka wie, że dieta redukcyjna może mieć wiele twarzy.

jak-schudnac-z-brzucha-z-ud-z-twarzy-sposoby-na-szybkie-odchudzanie

Jak schudnąć: z brzucha? Z ud? Z twarzy? | Sposoby na szybkie odchudzanie

Odwieczne pytanie: Jak schudnąć? Jak pozbyć się nadmiaru tłuszczu z brzucha, ud, twarzy… Jak schudnąć w 30 dni? Jak schudnąć 5 kg? A jak schudnąć 10 kg? Oto wskazówki, jak mądrze się odchudzać, by osiągnąć swój cel.