Dietetyczne bounty. Homemade!

Dietetyczne bounty. Homemade!

Wiosną większość kobiet, a coraz częściej również i mężczyzn (tak trzymać!) zaczyna uważniej przyglądać się swojej diecie. Po zimowych szaleństwach kulinarnych i eksperymentach ze zbyt ciężkim i kalorycznym jedzeniem, zaczyna być oczywiste, że tak dalej być nie może.

Być piękną i pięknym na wiosnę!

Trzeba zacząć działać, jeśli w czasie wakacji chcemy wyglądać jako tako na plaży i w wiele odsłaniających letnich ciuchach. Przede wszystkim zabieramy się zatem dziarsko do wszelakich sportów albo inicjując temat po przerwie albo zwiększając częstotliwość mniej lub bardziej regularnych treningów. Wiosną ćwiczyć łatwiej, bo wiosną więcej się chce! Biegamy więc, jeździmy na rowerze, ćwiczymy na siłowni, wskakujemy na rolki, uprawiamy crossfit, czy co tam jeszcze komu przyjdzie do głowy albo w duszy gra.

Sport to sport. Sport to zdrowie

W drugiej zaś kolejności zaczynamy myśleć o tym, co pojawia się na naszym talerzu. Mamy już bowiem świadomość, że jeśli naszym celem jest szczupła i zgrabna sylwetka, sam sport nie wystarczy. W parze z nim musi iść odpowiednia dieta. A z tym bywa bardzo różnie. Przyznajcie się, że zimą pewnie częściej macie na sumieniu kulinarne grzeszki? Ja na pewno nie jestem bez winy, zdarza mi się zimą zaszaleć kalorycznie i mimo, że nigdy nie rezygnuję ze sportu, bo jestem już od niego totalnie uzależniona i żyć nie mogę bez endorfin, które zapewnia, a zdrowym jedzeniem zajmuję się niejako zawodowo, to czasem w czasie dużych mrozów po prostu przesadzę z ilością spożywanych posiłków. Dlatego wiosną biorę się za siebie.

Moje sposoby na wiosenne bycie fit
dietetyczne bounty

Jem lekko, na moim talerzu pojawia się masa warzyw i owoców, produktów zbożowych bogatych w błonnik i zdrowych tłuszczy, takich jak dobre oleje roślinne, oliwa czy masło orzechowe. Co jednak zrobić w takim momencie z chętką na tak zwane „słodkie”? Czy trzeba ze słodyczy definitywnie zrezygnować? Ja nie jestem fanką rozwiązań ekstremalnych, gdyż obawiam się, że skończą się ni mniej ni więcej tylko efektem jo-jo. Dlatego od czasu do czasu szykuję sobie jakieś zdrowe słodkości. Dzisiaj właśnie chcę się z Wami podzielić przepisem na jedną z nich. Dietetyczne bounty domowej roboty. Banalne w wykonaniu, bo takie przepisy lubię najbardziej. Nie ma co się przepracowywać, jak można wykonać parę prostych ruchów i mieć gwarantowane niebo w gębie. Bo jeśli lubicie kokosowe smaki, to rozkosz dla podniebienia gwarantowana!

Co potrzebujecie do przygotowania takiego bounty?

1/3 szklanki mleczka kokosowego (koniecznie wybierzcie takie z dużą zawartością kokosa i bez żadnych zbędnych dodatków, w składzie powinien być tylko kokos i woda)

2 łyżeczki manny kokosowej

2 łyżeczki ksylitolu (ten składnik możecie dowolnie modyfikować wedle Waszego gustu, można dodać tylko jedną łyżeczkę, bo mąka, wiórki i manna i tak są słodkie w naturalny sposób, ale można również sypnąć trochę więcej, jeśli najdzie Was taka ochota)

1 łyżka wiórków kokosowych

około 3 czubatych łyżek mąki kokosowej (uwielbiam tę mąkę między innymi za to, że można ją spożywać bez pieczenia)

½ tabliczki gorzkiej czekolady (na polewę)

Dietetyczne bounty – sposób przygotowania

Mleczko kokosowe, mannę i ksylitol zagotujcie na małym garnuszku i pogotujcie przez około dwie minuty, tak, żeby być pewnym, że ksylitol dobrze się roztopił. Inaczej będzie Wam nieprzyjemnie chrzęścił w zębach. Następnie tak powstałą polewę wystudźcie i połączcie z mąką kokosową i wiórkami. Tylko na pewno nie próbujcie łączyć mąki z ciepłą masą, bo mogą powstać brzydkie gluty! Mąki dodajcie tyle, żeby powstała masa, która ma być nie za gęsta, nie za luźna; dokładnie taka, żeby dało się z niej ulepić coś na kształt batonika. Z tej ilości składników powinniście zrobić około czterech, pięciu batoników. Gdy już je uformujecie, przełóżcie je na talerzyk, a następnie do lodówki na około trzydzieści, czterdzieści minut.

W tym czasie, w kąpieli wodnej rozpuśćcie czekoladę. Jeśli jest zbyt gęsta, możecie dodać odrobinę oleju kokosowego, ale przy większości czekolad nie będzie to konieczne. Wystudźcie czekoladową masę i po wyjęciu zastygniętych kokosowych batoników z lodówki oblejcie je czekoladą, a następnie ponownie włóżcie do lodówki aż do zastygnięcia czekolady. To już ostatni etap pracy, bo gdy czekolada zastygnie, batoniki są gotowe. Można bezkarnie zajadać!

Prawda, że to banalnie proste? Teraz musicie tylko sprawdzić czy Wam smakuje!

 

 

Wszystkiego smacznego!


Autor:

Agnieszka

portal Jadłosfera

www.jadlosfera.pl

Jadłosfera 1 12 kwietnia 2019  1809

Dodaj komentarz

  • Bezliku
    19 sierpnia 2019
    Dzień dobry. 1/3 szklanki tzn ile? I czy tylko gęsta cześć mleczka kokosowego?

Artykuły z kategorii: Zdrowie i Odżywianie

dieta-1000-kalorii-dla-kogo-po-co-i-na-czym-polega

Dieta 1000 kalorii - dla kogo, po co i na czym polega

Dieta 1000 kalorii to dosyć rygorystyczny sposób żywienia mający na celu szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów. Czym dokładnie cechuje się taka dieta i z myślą o kim została ona stworzona?

przyprawy-w-diecie-czym-przyprawiac-potrawy-w-konkretnych-dietach

Przyprawy w diecie - czym przyprawiać potrawy w konkretnych dietach?

Przyprawy to obowiązkowy element każdego dania, bez którego staje się ono mdłe i niesmaczne. Niektórych z nich nie powinno się jednak stosować w przypadku konkretnych problemów zdrowotnych. W jaki sposób przyprawiać potrawy zgodnie z zasadami danej diety?

buraki-rodzaje-wlasciwosci-zdrowotne-i-przepisy

Buraki - rodzaje, właściwości zdrowotne i przepisy

Buraki stanowią jedno z popularniejszych warzyw, które z powodzeniem możemy uprawiać w przydomowym ogródku. Są one bogatym źródłem wielu wartości odżywczych, dzięki czemu zaleca się je w różnych dietach. Sprawdź, czym skutkuje regularne spożywanie tych purpurowych warzyw i jak można je przyrządzić.

szparagi-wlasciwosci-odzywcze-i-zastosowanie

Szparagi - właściwości odżywcze i zastosowanie

Szparagi to mało popularne warzywo pełne wielu wartości odżywczych wpływających pozytywnie na ludzki organizm. Jakie potrawy można wykonać z jego udziałem i czym jeszcze charakteryzują się szparagi?

jedz-truskawki-wartosci-zdrowotne-i-wlasciwosci-odzywcze

Jedz truskawki! Wartości zdrowotne i właściwości odżywcze

Truskawki to element bardzo wielu słodkich potraw oraz wyjątkowo popularne owoce w sezonie letnim. Jakie wartości odżywcze mają truskawki i w jaki sposób wpływają na Twoje zdrowie?

redukcyjna-kolacja-kulturysty-przepisy-aktualizacja-2020

Redukcyjna kolacja kulturysty – przepisy | AKTUALIZACJA 2020

Redukcja w kulturystyce jest procesem, który prowadzi do pozbycia się tkanki tłuszczowej z organizmu, a dzięki temu – uwidoczniają się mięśnie. Poznaj przepisy na kolacje, które są doskonałym źródłem energii podczas diety redukcyjnej. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

piwo-po-treningu-wskazane-czy-nie-aktualizacja-2020

Piwo po treningu - wskazane czy nie? | AKTUALIZACJA 2020

Przyjrzyjmy się popularnemu ostatnimi czasy mitowi: Piwo jest dobre po treningu. Według tego mitu spożycie jednego piwa (500 ml) po treningu przyśpiesza regenerację, dostarcza wartości odżywczych i minerałów, przeciwdziała zakwasom, a nawet nawadnia organizm. Jak jest naprawdę?

jak-odzywiac-sie-w-sposob-zdrowy

Jak odżywiać się w sposób zdrowy?

Zdrowe odżywianie w ostatnim czasie cieszy się ogromna popularnością. Sprawdź, jak samodzielnie przygotowywać poszczególne posiłki w sposób zbilansowany.

olej-palmowy-czym-jest-do-czego-sluzy-i-czy-rzeczywiscie-nalezy-go-unikac

Olej palmowy - czym jest, do czego służy i czy rzeczywiście należy go unikać?

Olej palmowy to składnik wielu produktów, od żywności, aż po popularne kosmetyki. Wiąże się on jednak z wieloma kontrowersjami. W jaki sposób jest pozyskiwany olej palmowy i czy jest on zdrowy?

ostre-przyprawy-jakie-maja-zalety-i-czy-sa-dla-kazdego

Ostre przyprawy - jakie mają zalety i czy są dla każdego?

Regularne spożywanie potraw doprawionych ostrymi przyprawami może nieść za sobą bardzo ciekawe skutki. Jak tego typu składniki wpływają na organizm i czy rzeczywiście pozwalają schudnąć bez zbędnego wysiłku?

dieta-1000-kalorii-dla-kogo-po-co-i-na-czym-polega

Dieta 1000 kalorii - dla kogo, po co i na czym polega

Dieta 1000 kalorii to dosyć rygorystyczny sposób żywienia mający na celu szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów. Czym dokładnie cechuje się taka dieta i z myślą o kim została ona stworzona?

przyprawy-w-diecie-czym-przyprawiac-potrawy-w-konkretnych-dietach

Przyprawy w diecie - czym przyprawiać potrawy w konkretnych dietach?

Przyprawy to obowiązkowy element każdego dania, bez którego staje się ono mdłe i niesmaczne. Niektórych z nich nie powinno się jednak stosować w przypadku konkretnych problemów zdrowotnych. W jaki sposób przyprawiać potrawy zgodnie z zasadami danej diety?

buraki-rodzaje-wlasciwosci-zdrowotne-i-przepisy

Buraki - rodzaje, właściwości zdrowotne i przepisy

Buraki stanowią jedno z popularniejszych warzyw, które z powodzeniem możemy uprawiać w przydomowym ogródku. Są one bogatym źródłem wielu wartości odżywczych, dzięki czemu zaleca się je w różnych dietach. Sprawdź, czym skutkuje regularne spożywanie tych purpurowych warzyw i jak można je przyrządzić.

szparagi-wlasciwosci-odzywcze-i-zastosowanie

Szparagi - właściwości odżywcze i zastosowanie

Szparagi to mało popularne warzywo pełne wielu wartości odżywczych wpływających pozytywnie na ludzki organizm. Jakie potrawy można wykonać z jego udziałem i czym jeszcze charakteryzują się szparagi?

jedz-truskawki-wartosci-zdrowotne-i-wlasciwosci-odzywcze

Jedz truskawki! Wartości zdrowotne i właściwości odżywcze

Truskawki to element bardzo wielu słodkich potraw oraz wyjątkowo popularne owoce w sezonie letnim. Jakie wartości odżywcze mają truskawki i w jaki sposób wpływają na Twoje zdrowie?

redukcyjna-kolacja-kulturysty-przepisy-aktualizacja-2020

Redukcyjna kolacja kulturysty – przepisy | AKTUALIZACJA 2020

Redukcja w kulturystyce jest procesem, który prowadzi do pozbycia się tkanki tłuszczowej z organizmu, a dzięki temu – uwidoczniają się mięśnie. Poznaj przepisy na kolacje, które są doskonałym źródłem energii podczas diety redukcyjnej. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

piwo-po-treningu-wskazane-czy-nie-aktualizacja-2020

Piwo po treningu - wskazane czy nie? | AKTUALIZACJA 2020

Przyjrzyjmy się popularnemu ostatnimi czasy mitowi: Piwo jest dobre po treningu. Według tego mitu spożycie jednego piwa (500 ml) po treningu przyśpiesza regenerację, dostarcza wartości odżywczych i minerałów, przeciwdziała zakwasom, a nawet nawadnia organizm. Jak jest naprawdę?

jak-odzywiac-sie-w-sposob-zdrowy

Jak odżywiać się w sposób zdrowy?

Zdrowe odżywianie w ostatnim czasie cieszy się ogromna popularnością. Sprawdź, jak samodzielnie przygotowywać poszczególne posiłki w sposób zbilansowany.

olej-palmowy-czym-jest-do-czego-sluzy-i-czy-rzeczywiscie-nalezy-go-unikac

Olej palmowy - czym jest, do czego służy i czy rzeczywiście należy go unikać?

Olej palmowy to składnik wielu produktów, od żywności, aż po popularne kosmetyki. Wiąże się on jednak z wieloma kontrowersjami. W jaki sposób jest pozyskiwany olej palmowy i czy jest on zdrowy?

ostre-przyprawy-jakie-maja-zalety-i-czy-sa-dla-kazdego

Ostre przyprawy - jakie mają zalety i czy są dla każdego?

Regularne spożywanie potraw doprawionych ostrymi przyprawami może nieść za sobą bardzo ciekawe skutki. Jak tego typu składniki wpływają na organizm i czy rzeczywiście pozwalają schudnąć bez zbędnego wysiłku?