Dieta w CrossFicie, czyli najważniejsze wskazówki dla trenujących

Dieta w CrossFicie, czyli najważniejsze wskazówki dla trenujących

Wykonujesz sumiennie powtórzenie po powtórzeniu w domu? Chodzisz do boxa na zajęcia grupowe? Świetnie! Crossfit jest treningiem skonstruowanym dla każdego i nie ma żadnych ograniczeń! Ta jeszcze młoda metodologia, składająca się ze znanych ćwiczeń gimnastycznych, ciężarowych i wydolnościowych, poukładanych w jeden sprawnie działający plan treningowy to prawdziwa rewolucja! Dlaczego?

Crossfit zyskuje coraz bardziej na sławie

W głównej mierze dzięki spektakularnym efektom treningowym. Ćwiczenia wykonywane na wysokiej intensywności to niezbędny element podczas okresu redukcji tkanki tłuszczowej. To również doskonały sposób na poprawienie kondycji i ogólnej sprawności naszego ciała, a sam plan treningowy można wykonywać również w odniesieniu do budowania masy mięśniowej oraz wykorzystywać jako dodatek w treningu biegowym czy triathlonowym. Dostosowanie planu będzie zależne od Twoich indywidualnych potrzeb.

Skoro mowa o potrzebach - jeżeli Twoim wyborem najczęściej są restauracje szybkiej obsługi i nie wyobrażasz sobie wieczoru bez wina czy piwka, przyszła pora zmienić swoje dotychczasowe nawyki. Poniżej znajdziesz proste do wdrożenia w życiu codziennym wskazówki, dzięki którym zadbasz o odpowiednie nawyki żywieniowe dopasowane do Twoich treningów.

Spotkaj się z dietetykiem nie z wujkiem google

Zacznijmy od fundamentalnej sprawy. Internet stał się wszechstronnym źródłem wiedzy, gdzie każdy może zająć swoje stanowisko na dany temat - jeżeli chodzi o trening, ale również w odniesieniu do diety. Idąc na CrossFit, spotykasz swojego trenera twarzą w twarz, dzięki czemu jesteś w stanie podjąć decyzję czy zaufasz takiemu człowiekowi i oddasz mu swoje zdrowie w jego ręce.

Podobnie jest z dietą CrossFit - dużo ludzi wypowiada się w temacie nie mając czasami bladego pojęcia o czym piszą, albo polecając coś co podziałało na nich. To nigdy nie jest gwarancja, że jakiś plan dietetyczny zadziała w Twoim przypadku. Co więcej, adaptując niewłaściwą dietę możesz mieć poważne niechciane konsekwencje, które nieodwracalnie odcisną piętno na Twoim zdrowiu. Najczęściej kończy się na zniechęceniu do dalszych działań i porzuceniu - zarówno diety jak i treningu CrossFit.

Rekomendujemy wybrać jedyną słuszną drogę - wizytę u dietetyka, który zleci odpowiednie badania i zaproponuje plan dietetyczny w oparciu o w/w badania, a także o wywiad dotyczący wcześniejszego sposobu żywienia, bieżącej aktywności fizycznej, etc.

Nie suplementuj, jedz na zdrowie!

Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z dietą pod CrossFit i wdrażasz się w treningi w boxie, ostatnią rzeczą jaka będzie Ci potrzebna to suplementacja. Serio, zbilansowane posiłki jedzone o ustalonych porach zadziałają lepiej niżeli tony proszków, których działania w niektórych przypadkach nawet nie poczujesz.

Dorzuć do tego regularne nawadnianie podczas dnia, a zobaczysz na własnej skórze rezultaty wdrożenia prostych nawyków. Niech woda stanie się Twoim najważniejszym suplementem - noś ją przy sobie, pij jej dużo w ciągu dnia, a Twój organizm podziękuje Ci za to. Dużo zawodowych sportowców, również CrossFiterów zapomina o nawadnianiu, wynosząc na piedestał działania suplementów… błędnie, ponieważ woda jest najważniejszym składnikiem diety każdego sportowca.

Nie poddawaj się jeśli nie zauważysz natychmiastowych rezultatów

Znakomita część ludzi, którzy biorą się za dietę traktują ją jako smutny okres w swoim życiu, który kojarzy się wyłącznie z wyrzeczeniami. Może na początku będzie przez krótką chwilę ciężko, ale z biegiem czasu gotowanie i “trzymanie michy” wejdzie ci nawyk, a diety nie będziesz traktował jako określony okres czasu, a zmianę, która zaszła nieodwracalnie w Twoim życiu, polepszając jego jakość!

Dlatego najważniejsze jest, aby nie odpuszczać na samym początku! Nawet jeśli waga stoi w miejscu, nie musi mieć to związku z dietą - do zmiennych zalicza się również zmęczenie, jakość snu, częstotliwość i intensywność treningów, ogólną aktywność fizyczną w ciągu dnia i wiele wiele więcej… Dlatego pamiętaj, że zmiana jest ciągłym procesem i nie zawsze musi się wyrażać w liczbach wyświetlanych na wadze.

 

Autor:
Karol Różycki

Autor wpisów na blogu
Unbroken Store

Unbroken Store 0 23 stycznia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Crossfit

crossfit-sposoby-na-siniaki-po-treningu

Crossfit – sposoby na siniaki po treningu

Trening crossfit nie bierze jeńców. Po sesji ćwiczeniowej niekiedy wychodzimy z otarciami czy sinikami. Jak skutecznie pozbyć się fioletowych pamiątek? Oto sposoby na siniaki po treningu crossfit.

crossfit-box-katowice-gdzie-i-jak-szukac-opinie-cennik

Crossfit box Katowice – gdzie i jak szukać? | Opinie, cennik

Jak wybrać crossfit box w Katowicach? A może lepszym rozwiązaniem jest trener crossfit? Zobaczcie opinie i cenniki najpopularniejszych miejsc do treningu crossfit w Katowicach. Gdzie wybrać się na trening?

trening-crossfit-cwiczenia-mobility-na-obrecz-barkowa-plecy-i-ramiona

Trening crossfit – ćwiczenia mobility na obręcz barkową, plecy i ramiona

Trening mobility jest nieodłącznym elementem treningów crossfit. Dzięki takim ćwiczeniom sportowcy są w stanie zmniejszyć dolegliwości bólowe, obniżyć ryzyko kontuzji czy poprawić wyniki sportowe. Jak zatem w crossficie wyglądają przykładowe ćwiczenia mobility na obręcz barkową, plecy i ramiona?

trening-crossfit-gumy-do-cwiczen

Trening crossfit gumy do ćwiczeń

Podczas treningów crossfit ćwiczący ma do dyspozycji całą gamę ćwiczeń oraz przyrządów. W Polsce wciąż jest jednak niewiele siłowni, na których z powodzeniem można uprawiać ten sport. Dobrym rozwiązaniem jest więc trening crossfit i gumy oporowe. Poznaj zastosowanie gum oporowych w treningu crossfit.

garazowy-crossfit-cwiczenia-z-oponami

Garażowy crossfit – ćwiczenia z oponami

W treningu crossfit wszystko może stać się sprzętem treningowym. W tym celu stosuje się więc także masywne opony. Dzięki nim można skutecznie poprawić własną siłę, szybkość czy zwiększyć masę mięśniową. Jak wygląda taki trening? Na czym polegają crossfitowe ćwiczenia z oponami?

gimnastyka-muscle-up-front-lever-planche

Gimnastyka – muscle up, front lever, planche

Te ćwiczenia albo się kocha, albo – nienawidzi. Muscle up, front lever i planche wpisują się zarówno w trening gimnastyczny, jak i w street workout. Na czym polega prawidłowa technika? Oto krótki poradnik z zakresu trójcy ważnych ćwiczeń gimnastycznych!

jak-cwiczyc-z-pilka-lekarska

Jak ćwiczyć z piłką lekarską?

Piłka lekarska przeżywa swój renesans. Dawniej kojarzona z nielubianymi ćwiczeniami na zajęciach wf-u. Dzisiaj – niezbędnik w fizjoterapii, treningu funkcjonalnym czy crossficie. Na czym polega trening z piłką lekarską? Jakie są efekty ćwiczeń?

crossfit-cwiczenia-z-linami

Crossfit - Ćwiczenia z linami

Trening z linami nie tylko wygląda efektywnie, ale również przynosi świetne efekty. Zobacz zestawy ćwiczeń z linami na wzmocnienie ramion i pleców.

kalendarz-zawodow-crossfit-2017-swiat-aktualizacja-2018

Kalendarz zawodów crossfit 2017 – Świat. Aktualizacja 2018

Coś dla miłośników crossfitu. Oto kalendarz światowych imprez w zakresie treningu zyskującego coraz większą popularność. Zobacz, co przyniesie nowy sezon! Aktualizacja 2018.

crossfit-sposoby-na-siniaki-po-treningu

Crossfit – sposoby na siniaki po treningu

Trening crossfit nie bierze jeńców. Po sesji ćwiczeniowej niekiedy wychodzimy z otarciami czy sinikami. Jak skutecznie pozbyć się fioletowych pamiątek? Oto sposoby na siniaki po treningu crossfit.

crossfit-box-katowice-gdzie-i-jak-szukac-opinie-cennik

Crossfit box Katowice – gdzie i jak szukać? | Opinie, cennik

Jak wybrać crossfit box w Katowicach? A może lepszym rozwiązaniem jest trener crossfit? Zobaczcie opinie i cenniki najpopularniejszych miejsc do treningu crossfit w Katowicach. Gdzie wybrać się na trening?

trening-crossfit-cwiczenia-mobility-na-obrecz-barkowa-plecy-i-ramiona

Trening crossfit – ćwiczenia mobility na obręcz barkową, plecy i ramiona

Trening mobility jest nieodłącznym elementem treningów crossfit. Dzięki takim ćwiczeniom sportowcy są w stanie zmniejszyć dolegliwości bólowe, obniżyć ryzyko kontuzji czy poprawić wyniki sportowe. Jak zatem w crossficie wyglądają przykładowe ćwiczenia mobility na obręcz barkową, plecy i ramiona?

trening-crossfit-gumy-do-cwiczen

Trening crossfit gumy do ćwiczeń

Podczas treningów crossfit ćwiczący ma do dyspozycji całą gamę ćwiczeń oraz przyrządów. W Polsce wciąż jest jednak niewiele siłowni, na których z powodzeniem można uprawiać ten sport. Dobrym rozwiązaniem jest więc trening crossfit i gumy oporowe. Poznaj zastosowanie gum oporowych w treningu crossfit.

garazowy-crossfit-cwiczenia-z-oponami

Garażowy crossfit – ćwiczenia z oponami

W treningu crossfit wszystko może stać się sprzętem treningowym. W tym celu stosuje się więc także masywne opony. Dzięki nim można skutecznie poprawić własną siłę, szybkość czy zwiększyć masę mięśniową. Jak wygląda taki trening? Na czym polegają crossfitowe ćwiczenia z oponami?

gimnastyka-muscle-up-front-lever-planche

Gimnastyka – muscle up, front lever, planche

Te ćwiczenia albo się kocha, albo – nienawidzi. Muscle up, front lever i planche wpisują się zarówno w trening gimnastyczny, jak i w street workout. Na czym polega prawidłowa technika? Oto krótki poradnik z zakresu trójcy ważnych ćwiczeń gimnastycznych!

jak-cwiczyc-z-pilka-lekarska

Jak ćwiczyć z piłką lekarską?

Piłka lekarska przeżywa swój renesans. Dawniej kojarzona z nielubianymi ćwiczeniami na zajęciach wf-u. Dzisiaj – niezbędnik w fizjoterapii, treningu funkcjonalnym czy crossficie. Na czym polega trening z piłką lekarską? Jakie są efekty ćwiczeń?

crossfit-cwiczenia-z-linami

Crossfit - Ćwiczenia z linami

Trening z linami nie tylko wygląda efektywnie, ale również przynosi świetne efekty. Zobacz zestawy ćwiczeń z linami na wzmocnienie ramion i pleców.

kalendarz-zawodow-crossfit-2017-swiat-aktualizacja-2018

Kalendarz zawodów crossfit 2017 – Świat. Aktualizacja 2018

Coś dla miłośników crossfitu. Oto kalendarz światowych imprez w zakresie treningu zyskującego coraz większą popularność. Zobacz, co przyniesie nowy sezon! Aktualizacja 2018.

{