Czym jest pilates i jakie efekty dają regularne ćwiczenia?

Czym jest pilates i jakie efekty dają regularne ćwiczenia?

Piltes to jedne ze spokojniejszych zajęć sportowych. Są doskonałe dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem albo dla tych, które przez dłuższy czas nie mogły wykonywać aktywności fizycznej i małymi krokami wracają do sportu. Pilates, to także doskonałe rozwiązanie dla kobiet w ciąży oraz dla osób starszych. Dowiedz się wszystkiego, co najważniejsze na temat pilatesu i poznaj jego zalety.

Czym jest pilates?

Pilates wymyślił Joseph Hubertus Pilates, który opatentował ten sposób ćwiczeń już w latach 20 poprzedniego wieku. Całe życie starał się podporządkować ćwiczeniom fizycznym i wymyślaniu nowych aktywności. Pilates został bardzo mocno doceniony w środowisku tancerzy. Dzięki tym rewolucyjnym ćwiczeniom pilates tancerze po kontuzjach mogli dbać o kondycję swojego ciała, regularnie wzmacniające mięśnie.

Pilates jest bardzo bezpieczną formą aktywności fizycznej. Należy jednak wiedzieć jak prawidłowo wykonywać każde ćwiczenie, aby nie wyrządzić sobie krzywdy. Podczas wykonywania treningu pilatesu wszystkie ćwiczenia są spokojne i zrównoważone. Ćwiczący muszą skupić całą swoją uwagę na konkretnym wykonywanym w danej chwili ćwiczeniu.

Każde zajęcia z pilatesu trwają od 60 minut do maksymalnie 90 minut. Każde ćwiczenie w pilatesie wykonujemy maksymalnie 12 razy. Ćwiczenia nie są nudne, a bardzo urozmaicone. Tak jak w jodze, tak i w pilatesie ważne jest oddychanie. Podczas wykonywania każdego ćwiczenia mięśnie naszego ciała powinny być bardzo mocno napięte. Musimy mieć świadomość każdego wykonywanego ruchu.

Jakie efekty daje pilates?

Pierwsze efekty pilatesu widoczne są już po miesiącu regularnie wykonywany ćwiczeń. Treningi powinniśmy robić przynajmniej 3 razy w tygodniu. Dzięki pilatesowi znacznie poprawimy kondycję swojego ciała. Będziemy mieć większą świadomość wykonywanych ruchów, a nasze ciało znacznie się wysmukli oraz ujędrni. Ponadto wzmocnimy wszystkie najważniejsze mięśnie ciała, w tym mięśnie brzucha, które są najważniejsze podczas utrzymywania prawidłowej postawy ciała. Oczywiście dzięki regularnym ćwiczeniom, będziemy pełni energii oraz będziemy mieli większą chęć do wykonywania codziennych czynności.

Zobacz też: Wybór piłki do pilatesu

Osoby regularnie wykonujące ćwiczenia pilatesu zauważają zmniejszenie bólu i napięć kręgosłupa. Ponadto pilates gwarantuję zrzucenie kilku zbędnych kilogramów.

Najważniejsze zasady pilatesu
pilates efekty

Pilates rządzi się swoimi zasadami:

- pamiętaj o rozgrzewce

- im wolniej wykonujesz ćwiczenia, tym bardziej jesteś w stanie się na nich skupić

- wsłuchuj się w swój oddech

- stawiaj mocny nacisk na wydech

- wykonując wydech, mocno spinaj mięśnie brzucha

- zadbaj o poprawną postawę ciała

- koncentruj się bardzo na danym ćwiczeniu

- trenuj siłę mięśni brzucha

- ruch ramion musi rozpoczynać się od najszerszych mięśni czworobocznych oraz grzbietu

- postaw na jakość wykonywanych ćwiczeń

- ćwicz regularnie

- najważniejsza jest wytrwałość

Strój do zajęć pilatesu

Pilates nie wymaga od ćwiczącego zakładania specjalnego stroju. Wystarczy ubranie, które będzie dobrze przylegało do naszego ciała oraz w którym będziemy mogli wykonywać każde ćwiczenie. Ubranie nie powinno nam żaden sposób uwierać. Na zajęciach pilatesu można ćwiczyć na boso lub w skarpetkach. Jedynym sprzętem może być mata do pilatesu

Zajęcia pilates w domu

Zajęcie pilatesu można odbywać także w domu. Należy wcześniej zasięgnąć wiedzy na temat techniki wykonywanych ćwiczeń albo skupić się na ćwiczeniu razem z filmikami, które dostępne są w internecie. Bardzo dobrze jest znać technikę, ponieważ wtedy będziemy mieli pewność, że nie wyrządzimy sobie krzywdy.

Opinie na temat zajęć pilatesu

W internecie krąży bardzo wiele pozytywnych opinii na temat efektów, jakie daje pilates. Ludzie uprawiający ten rodzaj sportu wychwalają jego możliwości. Mówi się także o tym, że pilates można wykonywać podczas kontuzji, gdyż jest nieinwazyjny i najbezpieczniejszy. Podobnie, pilates poleca się kobietom w ciąży

Jeżeli chcesz zgubić kilka zbędnych kilogramów i wyrzeźbić swoją sylwetkę, to warto postawić na zajęcia pilatesu. Należy pamiętać o wykonywaniu regularnych ćwiczeń i o nieodpuszczaniu treningów.

Daria Wejman 0 8 listopada 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Joga i rozciąganie

dowiedz-sie-czym-jest-i-na-czym-polega-joga-dla-dzieci

Dowiedz się, czym jest i na czym polega joga dla dzieci

W dzisiejszych czasach nasze pociechy poruszają się coraz mniej. Aktywność fizyczna w ich życiu zeszła na dalszy plan, ustępując miejsca innym uciechom i zajęciom. W związku z tym ich mięśnie są bardzo często napięte i obolałe. Co więcej, dzieci borykają się także ze swoimi małymi lub większymi problemami, którym muszą dać upust. Jeżeli nie wiesz jak radzić sobie w takiej sytuacji, to warto zapisać dziecko na kurs jogi.

dowiedz-sie-czym-sa-pozycje-jogi-i-jak-poprawnie-je-wykonywac

Dowiedz się, czym są pozycje jogi i jak poprawnie je wykonywać?

Joga jest rodzajem aktywności fizycznej, która pomaga rozwijać ciało umysł oraz duszę. Ćwiczenie jogi daje bardzo wiele pozytywnych aspektów sprzyjających lepszemu samopoczuciu oraz poprawie sylwetki. Joga to także bardzo dobroczynny wpływ na utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. W jodze istnieje bardzo wiele pozycji, które sprzyjają poprawie kondycji ciała, a także przygotowują nas do długiego przebywania z pozycji siedzącej.

materac-do-gimnastyki-jak-wybrac-najlepszy-z-nich

Materac do gimnastyki – jak wybrać najlepszy z nich?

Materace to ważny element treningów odbywających się głównie na podłodze i związanych z ryzykiem bolesnych upadków. Jak wybrać odpowiedni materac do konkretnej aktywności fizycznej?

na-trening-marsz-gimnastyka-dla-seniorow

Na trening marsz! Gimnastyka dla seniorów

Uprawiana przez całe życie aktywność fizyczna pozwala na doczekanie spokojnej, złotej starości. Również w starszym wieku warto zadbać o ciągły ruch i uprawiać sport możliwie jak najdłużej. Świetną formą ruchu dla seniora będzie gimnastyka w domowym zaciszu lub specjalnych ośrodkach. To co, na trening?

ludzie-ktorzy-schudli-najwiecej

Ludzie którzy schudli najwięcej

Problem nadmiernych kilogramów to obecnie jeden z największych problemów społecznych. Szacuje się, że niemalże co druga kobieta i aż 64% mężczyzn cierpi na nadwagę i otyłość na Świecie. Jest to problem piętnowany, dlatego walka z tkanką tłuszczową wymaga silnej woli i konsekwencji w dążeniu do celu. Wielu się udało – oto prawdziwi rekordziści odchudzania!

jak-zrzucic-brzuch-na-dobre-czyli-leczenie-otylosci-brzusznej

Jak zrzucić brzuch na dobre, czyli leczenie otyłości brzusznej

Jeżeli "płaski brzuch" nie jest przymiotnikiem opisującym Twoją sylwetkę i podejmujesz decyzję, że czas coś z tym zrobić to jest artykuł dla Ciebie. Zobacz metody na spalenie tłuszczu z brzucha które od razu możesz wprowadzić w życie.

mocno-odchudzajace-cwiczenia-cwiczenia-na-odchudzanie-w-domu

Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia, ćwiczeniom nierówne. Cel jest jasny: odchudzanie. Najlepiej więc skupić się na najodpowiedniejszych ćwiczeniach do tego zadania. Oto 3 mocne propozycje ćwiczeń na odchudzanie. Ich wykonanie angażuje większość mięśni i wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym dla organizmu. Zobacz, jakie ćwiczenia na odchudzanie warto wykonywać!

wycwiczyc-cellulit

Wyćwiczyć cellulit

Dieta, kosmetyki, masaże i ćwiczenia jest wiele metod walki z cellulitem. Która jest najlepsza? Poznajcie naukowe fakty na temat tej dolegliwości oraz najlepsze metody na jej zwalczanie. Stosując dobrą metodę możesz przywrócić gładką skórę na pośladkach i nogach w kilka tygodni.

dlaczego-nie-moge-schudnac

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Stosujesz kolejne diety, rezygnujesz z zamiłowania do słodyczy, nawet porzuciłaś wygodny samochód na rower. Pomimo tego, Twoja łazienkowa waga ani drgnie. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” - to pytanie pojawia się w głowach tysięcy osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jakie popełniasz błędy i postaw na odchudzanie z widocznymi efektami.

dowiedz-sie-czym-jest-i-na-czym-polega-joga-dla-dzieci

Dowiedz się, czym jest i na czym polega joga dla dzieci

W dzisiejszych czasach nasze pociechy poruszają się coraz mniej. Aktywność fizyczna w ich życiu zeszła na dalszy plan, ustępując miejsca innym uciechom i zajęciom. W związku z tym ich mięśnie są bardzo często napięte i obolałe. Co więcej, dzieci borykają się także ze swoimi małymi lub większymi problemami, którym muszą dać upust. Jeżeli nie wiesz jak radzić sobie w takiej sytuacji, to warto zapisać dziecko na kurs jogi.

dowiedz-sie-czym-sa-pozycje-jogi-i-jak-poprawnie-je-wykonywac

Dowiedz się, czym są pozycje jogi i jak poprawnie je wykonywać?

Joga jest rodzajem aktywności fizycznej, która pomaga rozwijać ciało umysł oraz duszę. Ćwiczenie jogi daje bardzo wiele pozytywnych aspektów sprzyjających lepszemu samopoczuciu oraz poprawie sylwetki. Joga to także bardzo dobroczynny wpływ na utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. W jodze istnieje bardzo wiele pozycji, które sprzyjają poprawie kondycji ciała, a także przygotowują nas do długiego przebywania z pozycji siedzącej.

materac-do-gimnastyki-jak-wybrac-najlepszy-z-nich

Materac do gimnastyki – jak wybrać najlepszy z nich?

Materace to ważny element treningów odbywających się głównie na podłodze i związanych z ryzykiem bolesnych upadków. Jak wybrać odpowiedni materac do konkretnej aktywności fizycznej?

na-trening-marsz-gimnastyka-dla-seniorow

Na trening marsz! Gimnastyka dla seniorów

Uprawiana przez całe życie aktywność fizyczna pozwala na doczekanie spokojnej, złotej starości. Również w starszym wieku warto zadbać o ciągły ruch i uprawiać sport możliwie jak najdłużej. Świetną formą ruchu dla seniora będzie gimnastyka w domowym zaciszu lub specjalnych ośrodkach. To co, na trening?

ludzie-ktorzy-schudli-najwiecej

Ludzie którzy schudli najwięcej

Problem nadmiernych kilogramów to obecnie jeden z największych problemów społecznych. Szacuje się, że niemalże co druga kobieta i aż 64% mężczyzn cierpi na nadwagę i otyłość na Świecie. Jest to problem piętnowany, dlatego walka z tkanką tłuszczową wymaga silnej woli i konsekwencji w dążeniu do celu. Wielu się udało – oto prawdziwi rekordziści odchudzania!

jak-zrzucic-brzuch-na-dobre-czyli-leczenie-otylosci-brzusznej

Jak zrzucić brzuch na dobre, czyli leczenie otyłości brzusznej

Jeżeli "płaski brzuch" nie jest przymiotnikiem opisującym Twoją sylwetkę i podejmujesz decyzję, że czas coś z tym zrobić to jest artykuł dla Ciebie. Zobacz metody na spalenie tłuszczu z brzucha które od razu możesz wprowadzić w życie.

mocno-odchudzajace-cwiczenia-cwiczenia-na-odchudzanie-w-domu

Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia, ćwiczeniom nierówne. Cel jest jasny: odchudzanie. Najlepiej więc skupić się na najodpowiedniejszych ćwiczeniach do tego zadania. Oto 3 mocne propozycje ćwiczeń na odchudzanie. Ich wykonanie angażuje większość mięśni i wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym dla organizmu. Zobacz, jakie ćwiczenia na odchudzanie warto wykonywać!

wycwiczyc-cellulit

Wyćwiczyć cellulit

Dieta, kosmetyki, masaże i ćwiczenia jest wiele metod walki z cellulitem. Która jest najlepsza? Poznajcie naukowe fakty na temat tej dolegliwości oraz najlepsze metody na jej zwalczanie. Stosując dobrą metodę możesz przywrócić gładką skórę na pośladkach i nogach w kilka tygodni.

dlaczego-nie-moge-schudnac

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Stosujesz kolejne diety, rezygnujesz z zamiłowania do słodyczy, nawet porzuciłaś wygodny samochód na rower. Pomimo tego, Twoja łazienkowa waga ani drgnie. „Dlaczego nie mogę schudnąć?” - to pytanie pojawia się w głowach tysięcy osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Sprawdź, jakie popełniasz błędy i postaw na odchudzanie z widocznymi efektami.