Czym jest aerial joga – joga w zawieszeniu?

Czym jest aerial joga – joga w zawieszeniu?

Aerial joga, zwana również air jogą bądź jogą na chustach zyskuje w ostatnim czasie niewyobrażalną popularność. Ten rodzaj jogi składa się z połączenia technik zaczerpniętych z fitnessu, tańca, ćwiczeń rozciągających i właśnie z jogi. Więc jeśli chcesz spróbować asanów wisząc głową w dół – zobacz na czym polega trening jogi w zawieszeniu!

Unosi się nie tylko dusza – oto joga w zawieszeniu!

joga w zawieszeniu aerial hamak

Łamiąc grawitację – skąd wzięła się joga w powietrzu?

Ten rodzaj treningów jogi opiera się na ćwiczeniu klasycznych asan, z tą różnicą, że wykonuje się je w innych pozycjach ciała. Ćwiczący są zawieszeni na chustach podczepionych do sufitu (przypominających hamaki). Dzięki takiej asekuracji, bardziej skomplikowane ćwiczenia stają się znacznie bezpieczniejsze.

Aerial jogę zwie się również jogą antygrawitacyjną. Jej twórcą jest Christopher Harrison – uznany choreograf i gimnastyk. Ta metoda ćwiczeń bardzo szybko przyjęła się w Nowym Jorku. Stamtąd w błyskawicznym tempie obiegła też cały świat. Co ciekawe, techniki jogi w zawieszeniu pojawiły się dopiero w 2007 roku [!].

Praktykowanie asan w zawieszeniu na delikatnych chustach pozwala na trening z masą własnego ciała. Tym samym ćwiczenie jogi staje się bardziej wymagające, ale też – efektywne.

Joga w zawieszeniu – na czym polega trening?

Jak już wspomnieliśmy, na treningu wykorzystywane są materiałowe chusty przyczepione do sufitu. Takie „urządzenie” jest w stanie utrzymać aż 300 kilogramów [!]. Pozwalają one także na regulowanie długości. Tym samym można zawieszać chustę na poziomie ramion, pośladków, kolan czy barków. Jako że aerial joga jest dość młodym sportem, zajęcia w poszczególnych klubach fitness znacznie się od siebie różnią. Cechą wspólną dla nich wszystkich jest jednak wykorzystywanie klasycznych asan w połączeniu z technikami innych dyscyplin, takich jak na przykład pilates, taniec czy stretching.

Antygrawitacyjna joga wymaga skupienia i precyzji ruchu. Każdą pozycję należy wykonać w wolnym tempie i w dokładny sposób. Taka metoda treningowa może jednak sprawiać spore trudności.

Jakie ćwiczenia wykonuje się na zajęciach air jogi?

Wszystkie ruchy na zajęciach antygrawitacyjnej jogi wykonywane są z wykorzystaniem chusty bądź hamaka. Pierwsze etapy ćwiczeń są ukierunkowane na rozciągnięcie mięśni. Pojawiają się również krążenia tułowia i skłony. Następnie wprowadzane są techniki ćwiczeń z ciężarem ciała rozłożonym na chuście. Te obejmują tradycyjne asany połączone z elementami akrobatyki. Warto podkreślić, że wszystkie ćwiczenia wykonuje się bez dotykania do podłoża.

Unieśmy się w powietrze – dla kogo jest joga w zawieszeniu?

Ta metoda treningowa ma doskonały wpływ na kształtowanie mięśni posturalnych. Tym samym mogą z niej korzystać wszystkie osoby chcące wzmocnić własny gorset mięśniowy i poprawić stabilizację całego ciała. Co więcej, ćwiczenia w powietrzu pozwalają na zniwelowanie codziennych napięć czy wyuczenie się zwinności i poruszania z gracją.

W przypadku osób zaawansowanych, ćwiczenie jogi w zawieszeniu pomaga w zwiększeniu zakresu ruchu w stawach. Ponadto, doskonale kształtuje zmysł równowagi oraz poprawia ogólną sprawność organizmu.

Waga czy wiek nie są przeciwwskazaniami do uczestniczenia w zajęciach jogi w zawieszeniu. Z uwagi jednak na obecność ćwiczeń wymagających odwróconej pozycji ciała niektórym osobom nie polega się tej metody treningowej. Z treningów antygrawitacyjnej jogi powinny zrezygnować osoby zmagające się z nadciśnieniem, przepuklinami, zawrotami głowy czy zapaleniami stawów. Dobrym wyjściem jest jednak uprzednie skonsultowanie się z lekarzem. Zdarza się, że w niektórych przypadkach poszczególne dolegliwości nie muszą wykluczać chorego z treningu.

Dlaczego warto ćwiczyć jogę w hmakach?

- Zwiększenie zakresu ruchu w stawach;

- Poprawa rozciągliwości mięśni;

- Wzmocnienie mięśni głębokich, a tym samym – osiągnięcie prawidłowej postawy i stabilizacji ciała;

- Ćwiczenia odciążają plecy i stawy;

- Wzmocnienie niemal wszystkich partii mięśniowych, a w szczególności mięśni ramion, nóg i brzucha;

- Usprawnienie procesu przepływu krwi w organizmie, a tym samym poprawa dotlenienia komórek;

- Odprężenie i relaksacja oraz zmniejszanie stresu.

Poza grawitacją, ale pod okiem trenera

Treningi jogi w zawieszeniu są bezpieczne nawet dla osób początkujących. Jedynym ograniczeniem do wykonywania takich ćwiczeń mogą być niektóre choroby. Zanim zaczniesz trening jogi na chustach – poinformuj instruktora jogi o własnych dolegliwościach. Będzie on w stanie zdecydować, czy taka metoda treningowa jest dla ciebie odpowiednia.

Zajęcia jogi w zawieszeniu można znaleźć niemal we wszystkich większych klubach fitness. Uwaga! Liczba chust ograniczona ;) Dlatego warto zapisać się wcześniej na trening.

Dominika Górska 5 4 maja 2017  2326

Dodaj komentarz

  • Małgosia
    28 czerwca 2017
    A gdzie w Warszawie warto pójść na takie zajęcia? Ktoś coś?
  • Oli
    9 maja 2017
    Pierwszy raz słyszę o tego typu zajęciach. Naprawdę jest to bardzo ciekawy pomysł.
  • Eliza
    8 maja 2017
    Byłam na pierwszych pokazowych zajęciach i już jestem zakochana w jodze na chustach ;)
  • Oliwia
    5 maja 2017
    Fajny trening, już szukam zajęć!
  • Oliwia
    5 maja 2017
    Fajny trening, już szukam zajęć!

Artykuły z kategorii: Joga i rozciąganie

aktywne-dorastanie-joga-dla-dzieci

Aktywne dorastanie | Joga dla dzieci

Każde dziecko posiada indywidualne zachowanie. Praktykowanie jogi w młodym wieku pozwala zachować wartości, które są najważniejsze w dzieciństwie – indywidualne spojrzenie na świat i pozytywną energię. Dzieci biorące udział w zajęciach jogi wykonując przeróżne asany. Dowiedz się ,jakie ćwiczenia wykonywane są na zajęciach jogi dla dzieci.

jaka-jest-najlepsza-mata-do-pilatesu-grubosc-opinie-wybor

Jaka jest najlepsza mata do pilatesu? Grubość, opinie, wybór

Mata do pilatesu to jeden z najbardziej funkcjonalnych sprzętów fitness. Może mieć różne grubości, które przekładają się na komfort wykonywanych ćwiczeń pilates. Jaka mata jest najlepsza? Swoje decyzje zakupu maty do pilatesu najlepiej oceniać na podstawie istniejących opinii.

joga-na-stres-znajdz-czas-na-chwile-oddechu

Joga na stres | Znajdź czas na chwilę oddechu!

Joga jest idealnym sposobem na poradzenie sobie ze stresem. Niektóre asany pozwalają na redukcję napięcia emocjonalnego i zmniejszenie uczucia zmęczenia. Poznaj ćwiczenia jogi na stres, które pozwolą Ci przywrócić równowagę psychiczną.

joga-zamosc-podstawowe-informacje-dla-poczatkujacych

Joga Zamość – Podstawowe informacje dla początkujących

Chciałbyś rozpocząć swoją przygodę z jogą? Wybór odpowiednich zajęć nie jest prosty. Istnieje bardzo dużo rodzajów jogi m.in.: air joga, joga twarzy, joga Asztanga, joga Iyengara. Przekonaj się o wspaniałych efektach jogi na własnej skórze. Postaramy się pomóc Ci w wyborze odpowiednich zajęć jogi w Zamościu!

cwiczenia-rozciagajace-miesnie-plecow-dla-poczatkujacych

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców dla początkujących

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców powinny stanowić element każdej rozgrzewki. Przynoszą ulgę osobom borykającymi się z bólami pleców. Należy wykonywać je systematycznie. W tym artykule poznasz kilka przykładów ćwiczeń rozciągających plecy, które zabezpieczą Cię przed występowaniem kontuzji.

kiedy-nalezy-rozciagac-barki-i-ramiona

Kiedy należy rozciągać barki i ramiona?

Nie ustają spory odnośnie odpowiedniej pory rozciągania mięśni. Jedni mówią, że przed treningiem, inni – że od razu po nim. Jak rzecz ma się z rozciąganiem barków i ramion? Zobacz, dlaczego warto i jak robić ćwiczenia na te partie mięśniowe.

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!

aktywne-dorastanie-joga-dla-dzieci

Aktywne dorastanie | Joga dla dzieci

Każde dziecko posiada indywidualne zachowanie. Praktykowanie jogi w młodym wieku pozwala zachować wartości, które są najważniejsze w dzieciństwie – indywidualne spojrzenie na świat i pozytywną energię. Dzieci biorące udział w zajęciach jogi wykonując przeróżne asany. Dowiedz się ,jakie ćwiczenia wykonywane są na zajęciach jogi dla dzieci.

jaka-jest-najlepsza-mata-do-pilatesu-grubosc-opinie-wybor

Jaka jest najlepsza mata do pilatesu? Grubość, opinie, wybór

Mata do pilatesu to jeden z najbardziej funkcjonalnych sprzętów fitness. Może mieć różne grubości, które przekładają się na komfort wykonywanych ćwiczeń pilates. Jaka mata jest najlepsza? Swoje decyzje zakupu maty do pilatesu najlepiej oceniać na podstawie istniejących opinii.

joga-na-stres-znajdz-czas-na-chwile-oddechu

Joga na stres | Znajdź czas na chwilę oddechu!

Joga jest idealnym sposobem na poradzenie sobie ze stresem. Niektóre asany pozwalają na redukcję napięcia emocjonalnego i zmniejszenie uczucia zmęczenia. Poznaj ćwiczenia jogi na stres, które pozwolą Ci przywrócić równowagę psychiczną.

joga-zamosc-podstawowe-informacje-dla-poczatkujacych

Joga Zamość – Podstawowe informacje dla początkujących

Chciałbyś rozpocząć swoją przygodę z jogą? Wybór odpowiednich zajęć nie jest prosty. Istnieje bardzo dużo rodzajów jogi m.in.: air joga, joga twarzy, joga Asztanga, joga Iyengara. Przekonaj się o wspaniałych efektach jogi na własnej skórze. Postaramy się pomóc Ci w wyborze odpowiednich zajęć jogi w Zamościu!

cwiczenia-rozciagajace-miesnie-plecow-dla-poczatkujacych

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców dla początkujących

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców powinny stanowić element każdej rozgrzewki. Przynoszą ulgę osobom borykającymi się z bólami pleców. Należy wykonywać je systematycznie. W tym artykule poznasz kilka przykładów ćwiczeń rozciągających plecy, które zabezpieczą Cię przed występowaniem kontuzji.

kiedy-nalezy-rozciagac-barki-i-ramiona

Kiedy należy rozciągać barki i ramiona?

Nie ustają spory odnośnie odpowiedniej pory rozciągania mięśni. Jedni mówią, że przed treningiem, inni – że od razu po nim. Jak rzecz ma się z rozciąganiem barków i ramion? Zobacz, dlaczego warto i jak robić ćwiczenia na te partie mięśniowe.

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!