Czym jest aerial joga – joga w zawieszeniu?

Czym jest aerial joga – joga w zawieszeniu?

Aerial joga, zwana również air jogą bądź jogą na chustach zyskuje w ostatnim czasie niewyobrażalną popularność. Ten rodzaj jogi składa się z połączenia technik zaczerpniętych z fitnessu, tańca, ćwiczeń rozciągających i właśnie z jogi. Więc jeśli chcesz spróbować asanów wisząc głową w dół – zobacz na czym polega trening jogi w zawieszeniu!

Unosi się nie tylko dusza – oto joga w zawieszeniu!

joga w zawieszeniu aerial hamak

Łamiąc grawitację – skąd wzięła się joga w powietrzu?

Ten rodzaj treningów jogi opiera się na ćwiczeniu klasycznych asan, z tą różnicą, że wykonuje się je w innych pozycjach ciała. Ćwiczący są zawieszeni na chustach podczepionych do sufitu (przypominających hamaki). Dzięki takiej asekuracji, bardziej skomplikowane ćwiczenia stają się znacznie bezpieczniejsze.

Aerial jogę zwie się również jogą antygrawitacyjną. Jej twórcą jest Christopher Harrison – uznany choreograf i gimnastyk. Ta metoda ćwiczeń bardzo szybko przyjęła się w Nowym Jorku. Stamtąd w błyskawicznym tempie obiegła też cały świat. Co ciekawe, techniki jogi w zawieszeniu pojawiły się dopiero w 2007 roku [!].

Praktykowanie asan w zawieszeniu na delikatnych chustach pozwala na trening z masą własnego ciała. Tym samym ćwiczenie jogi staje się bardziej wymagające, ale też – efektywne.

Joga w zawieszeniu – na czym polega trening?

Jak już wspomnieliśmy, na treningu wykorzystywane są materiałowe chusty przyczepione do sufitu. Takie „urządzenie” jest w stanie utrzymać aż 300 kilogramów [!]. Pozwalają one także na regulowanie długości. Tym samym można zawieszać chustę na poziomie ramion, pośladków, kolan czy barków. Jako że aerial joga jest dość młodym sportem, zajęcia w poszczególnych klubach fitness znacznie się od siebie różnią. Cechą wspólną dla nich wszystkich jest jednak wykorzystywanie klasycznych asan w połączeniu z technikami innych dyscyplin, takich jak na przykład pilates, taniec czy stretching.

Antygrawitacyjna joga wymaga skupienia i precyzji ruchu. Każdą pozycję należy wykonać w wolnym tempie i w dokładny sposób. Taka metoda treningowa może jednak sprawiać spore trudności.

Jakie ćwiczenia wykonuje się na zajęciach air jogi?

Wszystkie ruchy na zajęciach antygrawitacyjnej jogi wykonywane są z wykorzystaniem chusty bądź hamaka. Pierwsze etapy ćwiczeń są ukierunkowane na rozciągnięcie mięśni. Pojawiają się również krążenia tułowia i skłony. Następnie wprowadzane są techniki ćwiczeń z ciężarem ciała rozłożonym na chuście. Te obejmują tradycyjne asany połączone z elementami akrobatyki. Warto podkreślić, że wszystkie ćwiczenia wykonuje się bez dotykania do podłoża.

Unieśmy się w powietrze – dla kogo jest joga w zawieszeniu?

Ta metoda treningowa ma doskonały wpływ na kształtowanie mięśni posturalnych. Tym samym mogą z niej korzystać wszystkie osoby chcące wzmocnić własny gorset mięśniowy i poprawić stabilizację całego ciała. Co więcej, ćwiczenia w powietrzu pozwalają na zniwelowanie codziennych napięć czy wyuczenie się zwinności i poruszania z gracją.

W przypadku osób zaawansowanych, ćwiczenie jogi w zawieszeniu pomaga w zwiększeniu zakresu ruchu w stawach. Ponadto, doskonale kształtuje zmysł równowagi oraz poprawia ogólną sprawność organizmu.

Waga czy wiek nie są przeciwwskazaniami do uczestniczenia w zajęciach jogi w zawieszeniu. Z uwagi jednak na obecność ćwiczeń wymagających odwróconej pozycji ciała niektórym osobom nie polega się tej metody treningowej. Z treningów antygrawitacyjnej jogi powinny zrezygnować osoby zmagające się z nadciśnieniem, przepuklinami, zawrotami głowy czy zapaleniami stawów. Dobrym wyjściem jest jednak uprzednie skonsultowanie się z lekarzem. Zdarza się, że w niektórych przypadkach poszczególne dolegliwości nie muszą wykluczać chorego z treningu.

Dlaczego warto ćwiczyć jogę w hmakach?

- Zwiększenie zakresu ruchu w stawach;

- Poprawa rozciągliwości mięśni;

- Wzmocnienie mięśni głębokich, a tym samym – osiągnięcie prawidłowej postawy i stabilizacji ciała;

- Ćwiczenia odciążają plecy i stawy;

- Wzmocnienie niemal wszystkich partii mięśniowych, a w szczególności mięśni ramion, nóg i brzucha;

- Usprawnienie procesu przepływu krwi w organizmie, a tym samym poprawa dotlenienia komórek;

- Odprężenie i relaksacja oraz zmniejszanie stresu.

Poza grawitacją, ale pod okiem trenera

Treningi jogi w zawieszeniu są bezpieczne nawet dla osób początkujących. Jedynym ograniczeniem do wykonywania takich ćwiczeń mogą być niektóre choroby. Zanim zaczniesz trening jogi na chustach – poinformuj instruktora jogi o własnych dolegliwościach. Będzie on w stanie zdecydować, czy taka metoda treningowa jest dla ciebie odpowiednia.

Zajęcia jogi w zawieszeniu można znaleźć niemal we wszystkich większych klubach fitness. Uwaga! Liczba chust ograniczona ;) Dlatego warto zapisać się wcześniej na trening.

Dominika Górska 5 4 maja 2017  2048

Dodaj komentarz

  • Małgosia
    28 czerwca 2017
    A gdzie w Warszawie warto pójść na takie zajęcia? Ktoś coś?
  • Oli
    9 maja 2017
    Pierwszy raz słyszę o tego typu zajęciach. Naprawdę jest to bardzo ciekawy pomysł.
  • Eliza
    8 maja 2017
    Byłam na pierwszych pokazowych zajęciach i już jestem zakochana w jodze na chustach ;)
  • Oliwia
    5 maja 2017
    Fajny trening, już szukam zajęć!
  • Oliwia
    5 maja 2017
    Fajny trening, już szukam zajęć!

Artykuły z kategorii: Joga i rozciąganie

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!

cwiczenia-rozciagajace-kregoslup-szyjny-piersiowy-i-ledzwiowy

Ćwiczenia rozciągające kręgosłup szyjny, piersiowy i lędźwiowy

Stretching kręgosłupa prawidłowo wzmacnia mięśnie i niweluje bóle pleców. Kręgosłup można trenować na wiele różnych sposobów. Są więc ćwiczenia rozluźniające, mobilizujące, siłowe i właśnie rozciągające. Po co wykonywać ćwiczenia rozciągające kręgosłup? I które z nich są najskuteczniejsze?

joga-dla-poczatkujacych-warszawa-jakie-zajecia-wybrac

Joga dla początkujących Warszawa – jakie zajęcia wybrać?

Szukasz jogi dla początkujących w Warszawie? Zobacz, jakie są rodzaje zajęć jogi. Może joga twarzy albo joga hormonalna? W Warszawie znajdziesz każde z takich zajęć. Oto, jak wybierać szkołę jogi w Warszawie. Poradnik dla początkujących.

joga-warszawa-jak-wybrac-zajecia-jogi-dla-poczatkujacych

Joga Warszawa – jak wybrać zajęcia jogi dla początkujących?

Joga twarzy, joga asztanga, akrojoga, air joga… Wybór jest naprawdę utrudniony ze względu na wiele rodzajów zajęć jogi. Jaka joga dla początkujących będzie najlepsza? Pomagamy w wyborze zajęć joga Warszawa!

joga-sprawdzone-cwiczenia-na-bol-glowy

Joga – sprawdzone ćwiczenia na ból głowy

Znane są prozdrowotne właściwości wykonywania asanów. Joga doskonale radzi sobie z rozładowywaniem stresu, bólami kręgosłupa czy bólami głowy. Jaki wpływ mają ćwiczenia jogi na te ostatnie? Poznaj pozycje jogi, które zwalczą bóle głowy!

czy-trening-jogi-zwieksza-sile-fizyczna

Czy trening jogi zwiększa siłę fizyczną?

Okazuje się, że joga nie jest jedynie sposobem na rozciągnięcie ciała i osiągnięcie wyrzeźbionej sylwetki. Regularne trenowanie tego sportu pozwala także zbudować większą siłę fizyczną. Ciekawe? Zobacz, dlaczego tak się dzieje!

joga-czym-sa-cwiczenia-energetyzujace

Joga – czym są ćwiczenia energetyzujące?

Joga jest złożoną praktyką. Obejmuje ćwiczenia relaksujące, wzmacniające, energetyzujące… Poszczególne asany mają wpływ na wiele aspektów zdrowotnych czy fizycznych. Zobacz jak dzięki ćwiczeniom jogi wyzwolić energię!

czym-jest-power-joga

Czym jest power joga?

Zajęcia z power jogi znajdziemy w niemal każdym większym klubie fitness. To doskonałe rozwiązanie dla osób, które wolą bardziej dynamiczne treningi. Na czym jednak polega power joga? Jak wyglądają ćwiczenia? Dla kogo przeznaczony jest ten typ treningu?

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!

cwiczenia-rozciagajace-kregoslup-szyjny-piersiowy-i-ledzwiowy

Ćwiczenia rozciągające kręgosłup szyjny, piersiowy i lędźwiowy

Stretching kręgosłupa prawidłowo wzmacnia mięśnie i niweluje bóle pleców. Kręgosłup można trenować na wiele różnych sposobów. Są więc ćwiczenia rozluźniające, mobilizujące, siłowe i właśnie rozciągające. Po co wykonywać ćwiczenia rozciągające kręgosłup? I które z nich są najskuteczniejsze?

joga-dla-poczatkujacych-warszawa-jakie-zajecia-wybrac

Joga dla początkujących Warszawa – jakie zajęcia wybrać?

Szukasz jogi dla początkujących w Warszawie? Zobacz, jakie są rodzaje zajęć jogi. Może joga twarzy albo joga hormonalna? W Warszawie znajdziesz każde z takich zajęć. Oto, jak wybierać szkołę jogi w Warszawie. Poradnik dla początkujących.

joga-warszawa-jak-wybrac-zajecia-jogi-dla-poczatkujacych

Joga Warszawa – jak wybrać zajęcia jogi dla początkujących?

Joga twarzy, joga asztanga, akrojoga, air joga… Wybór jest naprawdę utrudniony ze względu na wiele rodzajów zajęć jogi. Jaka joga dla początkujących będzie najlepsza? Pomagamy w wyborze zajęć joga Warszawa!

joga-sprawdzone-cwiczenia-na-bol-glowy

Joga – sprawdzone ćwiczenia na ból głowy

Znane są prozdrowotne właściwości wykonywania asanów. Joga doskonale radzi sobie z rozładowywaniem stresu, bólami kręgosłupa czy bólami głowy. Jaki wpływ mają ćwiczenia jogi na te ostatnie? Poznaj pozycje jogi, które zwalczą bóle głowy!

czy-trening-jogi-zwieksza-sile-fizyczna

Czy trening jogi zwiększa siłę fizyczną?

Okazuje się, że joga nie jest jedynie sposobem na rozciągnięcie ciała i osiągnięcie wyrzeźbionej sylwetki. Regularne trenowanie tego sportu pozwala także zbudować większą siłę fizyczną. Ciekawe? Zobacz, dlaczego tak się dzieje!

joga-czym-sa-cwiczenia-energetyzujace

Joga – czym są ćwiczenia energetyzujące?

Joga jest złożoną praktyką. Obejmuje ćwiczenia relaksujące, wzmacniające, energetyzujące… Poszczególne asany mają wpływ na wiele aspektów zdrowotnych czy fizycznych. Zobacz jak dzięki ćwiczeniom jogi wyzwolić energię!

czym-jest-power-joga

Czym jest power joga?

Zajęcia z power jogi znajdziemy w niemal każdym większym klubie fitness. To doskonałe rozwiązanie dla osób, które wolą bardziej dynamiczne treningi. Na czym jednak polega power joga? Jak wyglądają ćwiczenia? Dla kogo przeznaczony jest ten typ treningu?

{