Czy trening jogi zwiększa siłę fizyczną?

Czy trening jogi zwiększa siłę fizyczną?

Okazuje się, że joga nie jest jedynie sposobem na rozciągnięcie ciała i osiągnięcie wyrzeźbionej sylwetki. Regularne trenowanie tego sportu pozwala także zbudować większą siłę fizyczną. Ciekawe? Zobacz, dlaczego tak się dzieje!

Co można zyskać trenując jogę?

Regularne uprawianie jogi ma doskonały wpływ na poprawę wyglądu ciała oraz kondycji fizycznej. Dzięki ćwiczeniom mięśnie ulegają wzmocnieniu i wydłużeniu. Zwiększa się także nasza gibkość czy wytrzymałość fizyczna. Asany angażują do pracy wszystkie partie mięśniowe. Tym samym ciało osoby ćwiczącej jogę rozwija się w proporcjonalny sposób. Ćwiczenie jogi to także sposób na zniwelowanie wad postawy czy walkę z bólami kręgosłupa. Ze względu na swój charakter relaksujący – pomaga także w usuwaniu napięć czy stresu. To kilka z wielu efektów treningów jogi. Jaka jest jednak zależność między jogą a siłą fizyczną?

Uprawianie jogi ma wpływ na siłę fizyczną?

Osoby niezaznajomione z treningiem jogi zwykle postrzegają ją jako odprężające ćwiczenia rozciągające. Mówi się o pracy nad harmonią ciała i duszy. Zapomina się natomiast o siłowym aspekcie treningu jogi. Wykonywanie bardziej skomplikowanych asanów jest możliwe właśnie dzięki mocnym mięśniom. W jodze nie obędzie się przecież bez wykorzystywania stania na rękach czy stabilizowania ciężaru ciała w różnych pozycjach. Trenowanie jogi ma wpływ na wzmocnienie mięśni oraz zwiększenie ich elastyczności. Co prawda głównym założeniem tego sportu jest osiągnięcie równowagi pomiędzy ciałem a duszą. Doprowadzenie do tego stanu wiąże się jednak ze zwiększeniem własnych możliwości oraz przesuwaniem dotychczasowych granic. W jodze ważne jest doskonalenie siebie. To można natomiast osiągnąć dzięki zwiększaniu siły fizycznej czy wytrzymałości mięśni.

Pincha Mayurasana – figura jogi wymagająca siły

Utrzymanie tej pozycji w jodze jest jednoznaczne z dużą siłą barków i ramion. Zwykle nauka tej asany odbywa się przy ścianie. Ćwiczący musi zachować równowagę oraz we właściwy sposób ustawić ciało. Opiera się na przedramionach i wygina plecy w łuk tak, że nogi nieco przechodzą do przodu.

Joga zamiast treningu siłowego?

Nic nie stoi na przeszkodzie, by dzięki treningom jogi zwiększać własną siłę fizyczną. W tym celu najskuteczniejsze będą zajęcia Ashtanga Joga lub Power Joga (czasem te dwa pojęcia stosuje się wymiennie). Pierwsza z nich obejmuje szybkie ćwiczenia skupione w seriach. Wraz ze wzrostem umiejętności – rośnie także stopień trudności wykonywanych ruchów. Założeniem Ashtanga jogi jest współgranie ruchu i oddechu podczas wykonywania pozycji. Power joga natomiast to zajęcia skupione na rozwoju siły, elastyczności i gibkości ciała.

Praktykowanie dynamicznych odmian jogi wiąże się z ćwiczeniami z wykorzystaniem masy własnego ciała. Jak wiadomo, jest to doskonały sposób na zwiększanie własnej siły fizycznej. Mięśnie stają się bardziej elastyczne i zyskują siłę funkcjonalną. Co więcej, wzrasta także nasza masa mięśniowa. Siła fizyczna to jednak nie wszystko – trenowanie jogi zwiększa również naszą siłę psychiczną.

Joga – ćwiczenia na zwiększenie siły

1. Do pracy zaangażowane są: mięśnie ramion, nóg, pleców i bioder

Pozycja wyjściowa – klęk podparty. Do lewej dłoni weź hantlę. Wdech – uniesienie ręki z obciążeniem w bok aż zrówna się z linią barków. Jednocześnie należy unieść prawą nogę (wydech). Kolejny wdech – przeniesienie nogi w bok aż zrówna się z linią bioder. Należy wykonać po 10 powtórzeń tego ćwiczenia na każdą ze stron ciała.

2. Do pracy zaangażowane są: mięśnie pleców, bioder, ud oraz obręcz barkowa

Stań z lekko ugiętymi kolanami i wysuń biodra w tył. W obu dłoniach trzymaj hantle. Opuść obie dłonie poniżej linii kolan. Wdech – unieś prawe ramię do linii ramion. Wydech – opuść ramię. Powtórz ćwiczenie po 10 razy na obie ręce.

Dominika Górska 3 16 maja 2017  1426

Dodaj komentarz

  • Ewa
    27 czerwca 2017
    Kocham jogę !
  • Sylwiaa
    23 maja 2017
    Właściwie to zależy jak się tę jogę trenuje. Jeśli bardziej ćwiczy się asany rozciągające to siła nie wzrośnie. Proste
  • Julia Dąbrowska
    16 maja 2017
    To prawda, że treningi jogi wymagają sporej siły. Są takie pozycje, w których trzeba oprzeć cały ciężar ciała na przykład tylko na rękach.

Artykuły z kategorii: Joga i rozciąganie

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!

cwiczenia-rozciagajace-kregoslup-szyjny-piersiowy-i-ledzwiowy

Ćwiczenia rozciągające kręgosłup szyjny, piersiowy i lędźwiowy

Stretching kręgosłupa prawidłowo wzmacnia mięśnie i niweluje bóle pleców. Kręgosłup można trenować na wiele różnych sposobów. Są więc ćwiczenia rozluźniające, mobilizujące, siłowe i właśnie rozciągające. Po co wykonywać ćwiczenia rozciągające kręgosłup? I które z nich są najskuteczniejsze?

joga-dla-poczatkujacych-warszawa-jakie-zajecia-wybrac

Joga dla początkujących Warszawa – jakie zajęcia wybrać?

Szukasz jogi dla początkujących w Warszawie? Zobacz, jakie są rodzaje zajęć jogi. Może joga twarzy albo joga hormonalna? W Warszawie znajdziesz każde z takich zajęć. Oto, jak wybierać szkołę jogi w Warszawie. Poradnik dla początkujących.

joga-warszawa-jak-wybrac-zajecia-jogi-dla-poczatkujacych

Joga Warszawa – jak wybrać zajęcia jogi dla początkujących?

Joga twarzy, joga asztanga, akrojoga, air joga… Wybór jest naprawdę utrudniony ze względu na wiele rodzajów zajęć jogi. Jaka joga dla początkujących będzie najlepsza? Pomagamy w wyborze zajęć joga Warszawa!

joga-sprawdzone-cwiczenia-na-bol-glowy

Joga – sprawdzone ćwiczenia na ból głowy

Znane są prozdrowotne właściwości wykonywania asanów. Joga doskonale radzi sobie z rozładowywaniem stresu, bólami kręgosłupa czy bólami głowy. Jaki wpływ mają ćwiczenia jogi na te ostatnie? Poznaj pozycje jogi, które zwalczą bóle głowy!

joga-czym-sa-cwiczenia-energetyzujace

Joga – czym są ćwiczenia energetyzujące?

Joga jest złożoną praktyką. Obejmuje ćwiczenia relaksujące, wzmacniające, energetyzujące… Poszczególne asany mają wpływ na wiele aspektów zdrowotnych czy fizycznych. Zobacz jak dzięki ćwiczeniom jogi wyzwolić energię!

czym-jest-power-joga

Czym jest power joga?

Zajęcia z power jogi znajdziemy w niemal każdym większym klubie fitness. To doskonałe rozwiązanie dla osób, które wolą bardziej dynamiczne treningi. Na czym jednak polega power joga? Jak wyglądają ćwiczenia? Dla kogo przeznaczony jest ten typ treningu?

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!

cwiczenia-rozciagajace-kregoslup-szyjny-piersiowy-i-ledzwiowy

Ćwiczenia rozciągające kręgosłup szyjny, piersiowy i lędźwiowy

Stretching kręgosłupa prawidłowo wzmacnia mięśnie i niweluje bóle pleców. Kręgosłup można trenować na wiele różnych sposobów. Są więc ćwiczenia rozluźniające, mobilizujące, siłowe i właśnie rozciągające. Po co wykonywać ćwiczenia rozciągające kręgosłup? I które z nich są najskuteczniejsze?

joga-dla-poczatkujacych-warszawa-jakie-zajecia-wybrac

Joga dla początkujących Warszawa – jakie zajęcia wybrać?

Szukasz jogi dla początkujących w Warszawie? Zobacz, jakie są rodzaje zajęć jogi. Może joga twarzy albo joga hormonalna? W Warszawie znajdziesz każde z takich zajęć. Oto, jak wybierać szkołę jogi w Warszawie. Poradnik dla początkujących.

joga-warszawa-jak-wybrac-zajecia-jogi-dla-poczatkujacych

Joga Warszawa – jak wybrać zajęcia jogi dla początkujących?

Joga twarzy, joga asztanga, akrojoga, air joga… Wybór jest naprawdę utrudniony ze względu na wiele rodzajów zajęć jogi. Jaka joga dla początkujących będzie najlepsza? Pomagamy w wyborze zajęć joga Warszawa!

joga-sprawdzone-cwiczenia-na-bol-glowy

Joga – sprawdzone ćwiczenia na ból głowy

Znane są prozdrowotne właściwości wykonywania asanów. Joga doskonale radzi sobie z rozładowywaniem stresu, bólami kręgosłupa czy bólami głowy. Jaki wpływ mają ćwiczenia jogi na te ostatnie? Poznaj pozycje jogi, które zwalczą bóle głowy!

joga-czym-sa-cwiczenia-energetyzujace

Joga – czym są ćwiczenia energetyzujące?

Joga jest złożoną praktyką. Obejmuje ćwiczenia relaksujące, wzmacniające, energetyzujące… Poszczególne asany mają wpływ na wiele aspektów zdrowotnych czy fizycznych. Zobacz jak dzięki ćwiczeniom jogi wyzwolić energię!

czym-jest-power-joga

Czym jest power joga?

Zajęcia z power jogi znajdziemy w niemal każdym większym klubie fitness. To doskonałe rozwiązanie dla osób, które wolą bardziej dynamiczne treningi. Na czym jednak polega power joga? Jak wyglądają ćwiczenia? Dla kogo przeznaczony jest ten typ treningu?

{