Czy trening jogi zwiększa siłę fizyczną?

Czy trening jogi zwiększa siłę fizyczną?

Okazuje się, że joga nie jest jedynie sposobem na rozciągnięcie ciała i osiągnięcie wyrzeźbionej sylwetki. Regularne trenowanie tego sportu pozwala także zbudować większą siłę fizyczną. Ciekawe? Zobacz, dlaczego tak się dzieje!

Co można zyskać trenując jogę?

Regularne uprawianie jogi ma doskonały wpływ na poprawę wyglądu ciała oraz kondycji fizycznej. Dzięki ćwiczeniom mięśnie ulegają wzmocnieniu i wydłużeniu. Zwiększa się także nasza gibkość czy wytrzymałość fizyczna. Asany angażują do pracy wszystkie partie mięśniowe. Tym samym ciało osoby ćwiczącej jogę rozwija się w proporcjonalny sposób. Ćwiczenie jogi to także sposób na zniwelowanie wad postawy czy walkę z bólami kręgosłupa. Ze względu na swój charakter relaksujący – pomaga także w usuwaniu napięć czy stresu. To kilka z wielu efektów treningów jogi. Jaka jest jednak zależność między jogą a siłą fizyczną?

Uprawianie jogi ma wpływ na siłę fizyczną?

Osoby niezaznajomione z treningiem jogi zwykle postrzegają ją jako odprężające ćwiczenia rozciągające. Mówi się o pracy nad harmonią ciała i duszy. Zapomina się natomiast o siłowym aspekcie treningu jogi. Wykonywanie bardziej skomplikowanych asanów jest możliwe właśnie dzięki mocnym mięśniom. W jodze nie obędzie się przecież bez wykorzystywania stania na rękach czy stabilizowania ciężaru ciała w różnych pozycjach. Trenowanie jogi ma wpływ na wzmocnienie mięśni oraz zwiększenie ich elastyczności. Co prawda głównym założeniem tego sportu jest osiągnięcie równowagi pomiędzy ciałem a duszą. Doprowadzenie do tego stanu wiąże się jednak ze zwiększeniem własnych możliwości oraz przesuwaniem dotychczasowych granic. W jodze ważne jest doskonalenie siebie. To można natomiast osiągnąć dzięki zwiększaniu siły fizycznej czy wytrzymałości mięśni.

Pincha Mayurasana – figura jogi wymagająca siły

Utrzymanie tej pozycji w jodze jest jednoznaczne z dużą siłą barków i ramion. Zwykle nauka tej asany odbywa się przy ścianie. Ćwiczący musi zachować równowagę oraz we właściwy sposób ustawić ciało. Opiera się na przedramionach i wygina plecy w łuk tak, że nogi nieco przechodzą do przodu.

Joga zamiast treningu siłowego?

Nic nie stoi na przeszkodzie, by dzięki treningom jogi zwiększać własną siłę fizyczną. W tym celu najskuteczniejsze będą zajęcia Ashtanga Joga lub Power Joga (czasem te dwa pojęcia stosuje się wymiennie). Pierwsza z nich obejmuje szybkie ćwiczenia skupione w seriach. Wraz ze wzrostem umiejętności – rośnie także stopień trudności wykonywanych ruchów. Założeniem Ashtanga jogi jest współgranie ruchu i oddechu podczas wykonywania pozycji. Power joga natomiast to zajęcia skupione na rozwoju siły, elastyczności i gibkości ciała.

Praktykowanie dynamicznych odmian jogi wiąże się z ćwiczeniami z wykorzystaniem masy własnego ciała. Jak wiadomo, jest to doskonały sposób na zwiększanie własnej siły fizycznej. Mięśnie stają się bardziej elastyczne i zyskują siłę funkcjonalną. Co więcej, wzrasta także nasza masa mięśniowa. Siła fizyczna to jednak nie wszystko – trenowanie jogi zwiększa również naszą siłę psychiczną.

Joga – ćwiczenia na zwiększenie siły

1. Do pracy zaangażowane są: mięśnie ramion, nóg, pleców i bioder

Pozycja wyjściowa – klęk podparty. Do lewej dłoni weź hantlę. Wdech – uniesienie ręki z obciążeniem w bok aż zrówna się z linią barków. Jednocześnie należy unieść prawą nogę (wydech). Kolejny wdech – przeniesienie nogi w bok aż zrówna się z linią bioder. Należy wykonać po 10 powtórzeń tego ćwiczenia na każdą ze stron ciała.

2. Do pracy zaangażowane są: mięśnie pleców, bioder, ud oraz obręcz barkowa

Stań z lekko ugiętymi kolanami i wysuń biodra w tył. W obu dłoniach trzymaj hantle. Opuść obie dłonie poniżej linii kolan. Wdech – unieś prawe ramię do linii ramion. Wydech – opuść ramię. Powtórz ćwiczenie po 10 razy na obie ręce.

Dominika Górska 3 16 maja 2017  1707

Dodaj komentarz

  • Ewa
    27 czerwca 2017
    Kocham jogę !
  • Sylwiaa
    23 maja 2017
    Właściwie to zależy jak się tę jogę trenuje. Jeśli bardziej ćwiczy się asany rozciągające to siła nie wzrośnie. Proste
  • Julia Dąbrowska
    16 maja 2017
    To prawda, że treningi jogi wymagają sporej siły. Są takie pozycje, w których trzeba oprzeć cały ciężar ciała na przykład tylko na rękach.

Artykuły z kategorii: Joga i rozciąganie

aktywne-dorastanie-joga-dla-dzieci

Aktywne dorastanie | Joga dla dzieci

Każde dziecko posiada indywidualne zachowanie. Praktykowanie jogi w młodym wieku pozwala zachować wartości, które są najważniejsze w dzieciństwie – indywidualne spojrzenie na świat i pozytywną energię. Dzieci biorące udział w zajęciach jogi wykonując przeróżne asany. Dowiedz się ,jakie ćwiczenia wykonywane są na zajęciach jogi dla dzieci.

jaka-jest-najlepsza-mata-do-pilatesu-grubosc-opinie-wybor

Jaka jest najlepsza mata do pilatesu? Grubość, opinie, wybór

Mata do pilatesu to jeden z najbardziej funkcjonalnych sprzętów fitness. Może mieć różne grubości, które przekładają się na komfort wykonywanych ćwiczeń pilates. Jaka mata jest najlepsza? Swoje decyzje zakupu maty do pilatesu najlepiej oceniać na podstawie istniejących opinii.

joga-na-stres-znajdz-czas-na-chwile-oddechu

Joga na stres | Znajdź czas na chwilę oddechu!

Joga jest idealnym sposobem na poradzenie sobie ze stresem. Niektóre asany pozwalają na redukcję napięcia emocjonalnego i zmniejszenie uczucia zmęczenia. Poznaj ćwiczenia jogi na stres, które pozwolą Ci przywrócić równowagę psychiczną.

joga-zamosc-podstawowe-informacje-dla-poczatkujacych

Joga Zamość – Podstawowe informacje dla początkujących

Chciałbyś rozpocząć swoją przygodę z jogą? Wybór odpowiednich zajęć nie jest prosty. Istnieje bardzo dużo rodzajów jogi m.in.: air joga, joga twarzy, joga Asztanga, joga Iyengara. Przekonaj się o wspaniałych efektach jogi na własnej skórze. Postaramy się pomóc Ci w wyborze odpowiednich zajęć jogi w Zamościu!

cwiczenia-rozciagajace-miesnie-plecow-dla-poczatkujacych

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców dla początkujących

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców powinny stanowić element każdej rozgrzewki. Przynoszą ulgę osobom borykającymi się z bólami pleców. Należy wykonywać je systematycznie. W tym artykule poznasz kilka przykładów ćwiczeń rozciągających plecy, które zabezpieczą Cię przed występowaniem kontuzji.

kiedy-nalezy-rozciagac-barki-i-ramiona

Kiedy należy rozciągać barki i ramiona?

Nie ustają spory odnośnie odpowiedniej pory rozciągania mięśni. Jedni mówią, że przed treningiem, inni – że od razu po nim. Jak rzecz ma się z rozciąganiem barków i ramion? Zobacz, dlaczego warto i jak robić ćwiczenia na te partie mięśniowe.

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!

aktywne-dorastanie-joga-dla-dzieci

Aktywne dorastanie | Joga dla dzieci

Każde dziecko posiada indywidualne zachowanie. Praktykowanie jogi w młodym wieku pozwala zachować wartości, które są najważniejsze w dzieciństwie – indywidualne spojrzenie na świat i pozytywną energię. Dzieci biorące udział w zajęciach jogi wykonując przeróżne asany. Dowiedz się ,jakie ćwiczenia wykonywane są na zajęciach jogi dla dzieci.

jaka-jest-najlepsza-mata-do-pilatesu-grubosc-opinie-wybor

Jaka jest najlepsza mata do pilatesu? Grubość, opinie, wybór

Mata do pilatesu to jeden z najbardziej funkcjonalnych sprzętów fitness. Może mieć różne grubości, które przekładają się na komfort wykonywanych ćwiczeń pilates. Jaka mata jest najlepsza? Swoje decyzje zakupu maty do pilatesu najlepiej oceniać na podstawie istniejących opinii.

joga-na-stres-znajdz-czas-na-chwile-oddechu

Joga na stres | Znajdź czas na chwilę oddechu!

Joga jest idealnym sposobem na poradzenie sobie ze stresem. Niektóre asany pozwalają na redukcję napięcia emocjonalnego i zmniejszenie uczucia zmęczenia. Poznaj ćwiczenia jogi na stres, które pozwolą Ci przywrócić równowagę psychiczną.

joga-zamosc-podstawowe-informacje-dla-poczatkujacych

Joga Zamość – Podstawowe informacje dla początkujących

Chciałbyś rozpocząć swoją przygodę z jogą? Wybór odpowiednich zajęć nie jest prosty. Istnieje bardzo dużo rodzajów jogi m.in.: air joga, joga twarzy, joga Asztanga, joga Iyengara. Przekonaj się o wspaniałych efektach jogi na własnej skórze. Postaramy się pomóc Ci w wyborze odpowiednich zajęć jogi w Zamościu!

cwiczenia-rozciagajace-miesnie-plecow-dla-poczatkujacych

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców dla początkujących

Ćwiczenia rozciągające mięśnie pleców powinny stanowić element każdej rozgrzewki. Przynoszą ulgę osobom borykającymi się z bólami pleców. Należy wykonywać je systematycznie. W tym artykule poznasz kilka przykładów ćwiczeń rozciągających plecy, które zabezpieczą Cię przed występowaniem kontuzji.

kiedy-nalezy-rozciagac-barki-i-ramiona

Kiedy należy rozciągać barki i ramiona?

Nie ustają spory odnośnie odpowiedniej pory rozciągania mięśni. Jedni mówią, że przed treningiem, inni – że od razu po nim. Jak rzecz ma się z rozciąganiem barków i ramion? Zobacz, dlaczego warto i jak robić ćwiczenia na te partie mięśniowe.

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!