>

Czy orzechy nerkowca są zdrowe?

Czy orzechy nerkowca są zdrowe?

Czy orzechy nerkowca są zdrowe? Orzechy nerkowca często zyskują pierwsze miejsce w zestawieniu najsmaczniejszych orzechów na świecie. To co smaczne jednak, nie zawsze musi być dobre dla zdrowia. Zobacz, jakie są właściwości orzechów nerkowca. Czy można spożywać orzechy nerkowca w ciąży? Orzechy nerkowca kcal, cena, wartości odżywcze.

Orzechy nerkowca właściwości

Czy orzechy nerkowca są zdrowe? Żeby odpowiedzieć na to pytanie, musimy prześledzić składniki odżywcze w nich zawarte. W orzechach nerkowca znajduje się bardzo cenne dla zdrowia białko. Co więcej, obfitują one w witaminy (A, E i D). Orzechy nerkowca to także źródło minerałów, takich jak m.in. potas, miedź, żelazo, fosfor czy wapń. To wciąż nie wszystko! W orzechach nerkowca znajdziemy ponadto wielonienasycone kwasy tłuszczowe oraz kwas gamma-linolenowy. Jak te właściwości orzechów nerkowca przekładają się na zdrowie? Otóż, regularne jedzenie orzechów nerkowca może zmniejszać ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2 oraz choroby nowotworowe. Mają one wpływ również na zmniejszanie poziomu złego cholesterolu LDL ze względu na zawartość np. żelaza. „Dobre tłuszcze” z orzechów nerkowca są sposobem na zmniejszanie ryzyka zapadnięcia na chorobę wieńcową. A ze względu na niski indeks glikemiczny (15) – są dobrą przekąską dla cukrzyków. Orzechy nerkowca sprawdzą się również u osób będących na diecie odchudzającej. Jakie są ich właściwości w tym zakresie? Otóż mają niepodważalny wpływ na normowanie procesu przemiany materii. Tym samym pośrednio przyspieszają spalanie się tkanki tłuszczowej. Orzechy nerkowca to wciąż orzechy, a więc mnóstwo kalorii. Czyżby? Ile kalorii mają więc orzechy nerkowca?

Orzechy nerkowca kcal, skład, wartości odżywcze

Orzechy nerkowca – zresztą jak to wszystkie orzechy – zawierają spore ilości tłuszczu. Nie jest jednak aż tak źle, jak się może wydawać. Kaloryczność orzechów nerkowca jest dużo niższa niż na przykład kaloryczność migdałów. W 30 gramach orzechów nerkowca znajdziemy 155 kcal. Dla porównania w takiej samej ilości migdałów jest już 180 kcal. Co więcej, w orzechach nerkowca znajdziemy małą ilość nasyconych kwasów tłuszczowych, co czyni je jeszcze zdrowszymi. Ze względu na zawartość magnezu i miedzi – orzechy nerkowca korzystnie wpływają na insulinooporność, zapobiegają nadciśnieniu tętniczemu oraz arytmiom serca. W składzie orzechów nerkowca znajdziemy także wolne aminokwasy (przeważa l-arginina) – ta ma spory udział w redukcji złego cholesterolu i poprawianiu ukrwienia naczyń krwionośnych. A dzięki zawartemu w orzechach nerkowca błonnikowi – możemy zapewnić sobie prawidłową pracę jelit oraz ograniczenie apetytu. Ta właściwość jest szczególnie cenna dla osób odchudzających się. Jednocześnie, organizm oczyszczany jest z toksyn.

Czy orzechy nerkowca są zdrowe?

Jak już wykazaliśmy wcześniej, na pytanie „czy orzechy nerkowca są zdrowe?” jest tylko jedna odpowiedź: TAK. Zbierając w skrócie ich właściwości, mamy m.in. działanie przeciwnowotworowe, przeciwbakteryjne, antyoksydacyjne (z tego powodu poleca się włączenie orzechów nerkowca do diety sportowców), odchudzające czy antystresowe. Orzechy nerkowca są doskonałą zdrową przekąską, która nie tylko reguluje metabolizm, lecz także dobroczynnie wpływa na pracę mózgu. Jakie orzechy nerkowca kupować? Otóż znacznie lepiej wybierać te paczkowane niż te na wagę. Dlaczego? Orzechy nerkowca w paczce nie są poddane szkodliwemu działaniu utleniania i promieni słonecznych. Dzięki temu się nie wysuszają i zachowują cenne składniki odżywcze. Polecamy także sięgać po produkty sprawdzone ze sklepów ze zdrową żywnością (i tych internetowych i stacjonarnych). Zobaczcie niżej:

orzechy nerkowca kcal

Orzechy nerkowca w ciąży

Zdrowe odżywianie w ciąży to konieczność. Zbilansowana dieta i odpowiednia aktywność fizyczna są w stanie zapewnić dziecku prawidłowy rozwój. Czy orzechy nerkowca w ciąży to dobry pomysł? Po pierwsze, jedzenie orzechów w ciąży ma wpływ na zmniejszenie ryzyka pojawienia się alergii pokarmowej u dziecka. Orzechy nerkowca – jako że są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych – mają duży wpływ na obniżenie ryzyka przedwczesnego porodu. Orzechy nerkowca w ciąży to również bogata dawka kwasu foliowego. A każda przyszła mama wie, że kwas foliowy i ciąża od zawsze idą ze sobą w parze. Spożywanie orzechów w ciąży dodatkowo pokrywa zapotrzebowanie na witaminy, takie jak B6 czy E. Orzechy nerkowca w ciąży są ponadto źródłem magnezy, białka i fosforu. Dzięki takim składnikom odżywczym zawartym w orzechach nerkowca spożywanie ich w ciąży zapewnia zdrowie i przyszłej mamie, i dziecku.

admin 0 24 października 2018  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Zdrowie i odżywianie

zdrowie-czy-kwasek-cytrynowy-jest-szkodliwy

Zdrowie: Czy kwasek cytrynowy jest szkodliwy?

Oznaczenie E330, które posiada kwasek cytrynowy nikogo nie zachęca. Ciągle powielane są opinie o tym, że wszystko co na „E” jest niezdrowe. Ale czy tak jest w istocie? Czy kwasek cytrynowy jest zdrowy? Postanowiliśmy sprawdzić, jaki jest skład kwasku cytrynowego oraz jego wpływ na zdrowie.

dobry-dietetyk-lublin-jak-go-wybrac-skuteczne-odchudzanie-w-lublinie

Dobry dietetyk Lublin – jak go wybrać? Skuteczne odchudzanie w Lublinie!

Jak wybrać dietetyka? Szczególnie w tak dużym mieście, jak Lublin? Czy jest sposób na skuteczne odchudzanie z dietetykiem? Oczywiście, że tak! Zobaczcie co powinien mieć dobry dietetyk Lublin!

jakie-owoce-jesc-zima

Jakie owoce jeść zimą?

Dostarczanie do organizmu warzyw i owoców powinno stanowić podstawę każdej diety. W okresie zimowym natomiast warto skupić się na jedzeniu owoców sezonowych. Dzięki nim można uzupełnić dietę w witaminy i zachować zdrowie. Jakie owoce jeść zimą? Oto owoce, które warto jeść w sezonie zimowym.

naturalna-energia-sproszkowany-korzen-maca

Naturalna energia – sproszkowany korzeń maca

Korzeń maca. W medycynie ludowej traktowany jako afrodyzjak. Obecnie – roślina, na bazie której powstają wszechstronne suplementy diety. Sproszkowany korzeń maca poleca się m.in. zabieganym, zapracowanym i zestresowanym osobom. Maca suplement diety może bowiem w naturalny sposób przywrócić witalność i dodać energii. Jak wykorzystać sproszkowany korzeń maca w swojej rutynie treningowej?

jedzenie-spowalniajace-metabolizm-czego-unikac

Jedzenie spowalniające metabolizm – czego unikać?

Metabolizm odpowiada za zapotrzebowanie organizmu na kalorie. W dużej mierze to od tempa metabolizmu zależy charakter treningu czy komponowanie diety. Ważne jest więc, by dostosowywać posiłki do wymagań metabolizmu. Jakie artykuły spożywcze mają jednak negatywny wpływ na jego działanie? Jak spowolnić metabolizm? A co pobudza metabolizm?

naturalne-odchudzanie-zielony-mlody-jeczmien-zalety

Naturalne odchudzanie – Zielony młody jęczmień zalety!

Młody jęczmień tabletki, młody jęczmień proszek, młody jęczmień rozdrobniony… W sklepach ze zdrową żywnością aż huczy od zalet młodego jęczmienia i jego rodzajów. Czym tak właściwie jest ta roślina? Jaki jest jej wpływ na organizm, a dokładniej – jak pomaga w odchudzaniu? Poznajcie zielony młody jęczmień!

orzechy-makadamia-na-cukrzyce-i-odchudzanie

Orzechy makadamia na cukrzycę i odchudzanie?

Maślane i lekko słodkawe orzechy macadamia bez wątpienia stanowią ważny składnik w cukiernictwie. Okazuje się jednak, że cenny jest nie tylko smak orzechów macadamia. Mają one wiele wartościowych składników odżywczych. Tym samym, orzechy macadamia mogą pomoc w zwalczaniu chorób cywilizacyjnych, a nawet przyspieszyć odchudzanie!

10-rosyjskich-posilkow-jako-uzupelnienie-twojej-diety-low-carb

10 rosyjskich posiłków jako uzupełnienie Twojej diety low-carb

Węglowodany i cukier już dawno opuściły Twój jadłospis? W obrębie jednej kuchni można odczuć monotonię… Mamy dla Was pomysły na posiłki tłuszczowo-błonnikowe wprost z Rosji! Oto 10 rosyjskich dań idealnych dla diety low-carb.

na-infekcje-organizmu-odpowiednia-dieta-i-to-wszystko

Na infekcje organizmu – odpowiednia dieta i to wszystko!

W trakcie choroby, przeziębienia czy infekcji nie można skupić się jedynie na lekach przepisanych przez lekarza. Osłabienie organizmu można przecież zmniejszyć dzięki właściwemu sposobowi odżywiania. Jaka dieta przy przeziębieniu grypie?

zdrowie-czy-kwasek-cytrynowy-jest-szkodliwy

Zdrowie: Czy kwasek cytrynowy jest szkodliwy?

dobry-dietetyk-lublin-jak-go-wybrac-skuteczne-odchudzanie-w-lublinie

Dobry dietetyk Lublin – jak go wybrać? Skuteczne odchudzanie w Lublinie!

jakie-owoce-jesc-zima

Jakie owoce jeść zimą?

naturalna-energia-sproszkowany-korzen-maca

Naturalna energia – sproszkowany korzeń maca

jedzenie-spowalniajace-metabolizm-czego-unikac

Jedzenie spowalniające metabolizm – czego unikać?

naturalne-odchudzanie-zielony-mlody-jeczmien-zalety

Naturalne odchudzanie – Zielony młody jęczmień zalety!

orzechy-makadamia-na-cukrzyce-i-odchudzanie

Orzechy makadamia na cukrzycę i odchudzanie?

10-rosyjskich-posilkow-jako-uzupelnienie-twojej-diety-low-carb

10 rosyjskich posiłków jako uzupełnienie Twojej diety low-carb

na-infekcje-organizmu-odpowiednia-dieta-i-to-wszystko

Na infekcje organizmu – odpowiednia dieta i to wszystko!