>

Czy orzechy nerkowca są zdrowe?

Czy orzechy nerkowca są zdrowe?

Czy orzechy nerkowca są zdrowe? Orzechy nerkowca często zyskują pierwsze miejsce w zestawieniu najsmaczniejszych orzechów na świecie. To co smaczne jednak, nie zawsze musi być dobre dla zdrowia. Zobacz, jakie są właściwości orzechów nerkowca. Czy można spożywać orzechy nerkowca w ciąży? Orzechy nerkowca kcal, cena, wartości odżywcze.

Orzechy nerkowca właściwości

Czy orzechy nerkowca są zdrowe? Żeby odpowiedzieć na to pytanie, musimy prześledzić składniki odżywcze w nich zawarte. W orzechach nerkowca znajduje się bardzo cenne dla zdrowia białko. Co więcej, obfitują one w witaminy (A, E i D). Orzechy nerkowca to także źródło minerałów, takich jak m.in. potas, miedź, żelazo, fosfor czy wapń. To wciąż nie wszystko! W orzechach nerkowca znajdziemy ponadto wielonienasycone kwasy tłuszczowe oraz kwas gamma-linolenowy. Jak te właściwości orzechów nerkowca przekładają się na zdrowie? Otóż, regularne jedzenie orzechów nerkowca może zmniejszać ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2 oraz choroby nowotworowe. Mają one wpływ również na zmniejszanie poziomu złego cholesterolu LDL ze względu na zawartość np. żelaza. „Dobre tłuszcze” z orzechów nerkowca są sposobem na zmniejszanie ryzyka zapadnięcia na chorobę wieńcową. A ze względu na niski indeks glikemiczny (15) – są dobrą przekąską dla cukrzyków. Orzechy nerkowca sprawdzą się również u osób będących na diecie odchudzającej. Jakie są ich właściwości w tym zakresie? Otóż mają niepodważalny wpływ na normowanie procesu przemiany materii. Tym samym pośrednio przyspieszają spalanie się tkanki tłuszczowej. Orzechy nerkowca to wciąż orzechy, a więc mnóstwo kalorii. Czyżby? Ile kalorii mają więc orzechy nerkowca?

Orzechy nerkowca kcal, skład, wartości odżywcze

Orzechy nerkowca – zresztą jak to wszystkie orzechy – zawierają spore ilości tłuszczu. Nie jest jednak aż tak źle, jak się może wydawać. Kaloryczność orzechów nerkowca jest dużo niższa niż na przykład kaloryczność migdałów. W 30 gramach orzechów nerkowca znajdziemy 155 kcal. Dla porównania w takiej samej ilości migdałów jest już 180 kcal. Co więcej, w orzechach nerkowca znajdziemy małą ilość nasyconych kwasów tłuszczowych, co czyni je jeszcze zdrowszymi. Ze względu na zawartość magnezu i miedzi – orzechy nerkowca korzystnie wpływają na insulinooporność, zapobiegają nadciśnieniu tętniczemu oraz arytmiom serca. W składzie orzechów nerkowca znajdziemy także wolne aminokwasy (przeważa l-arginina) – ta ma spory udział w redukcji złego cholesterolu i poprawianiu ukrwienia naczyń krwionośnych. A dzięki zawartemu w orzechach nerkowca błonnikowi – możemy zapewnić sobie prawidłową pracę jelit oraz ograniczenie apetytu. Ta właściwość jest szczególnie cenna dla osób odchudzających się. Jednocześnie, organizm oczyszczany jest z toksyn.

Czy orzechy nerkowca są zdrowe?

Jak już wykazaliśmy wcześniej, na pytanie „czy orzechy nerkowca są zdrowe?” jest tylko jedna odpowiedź: TAK. Zbierając w skrócie ich właściwości, mamy m.in. działanie przeciwnowotworowe, przeciwbakteryjne, antyoksydacyjne (z tego powodu poleca się włączenie orzechów nerkowca do diety sportowców), odchudzające czy antystresowe. Orzechy nerkowca są doskonałą zdrową przekąską, która nie tylko reguluje metabolizm, lecz także dobroczynnie wpływa na pracę mózgu. Jakie orzechy nerkowca kupować? Otóż znacznie lepiej wybierać te paczkowane niż te na wagę. Dlaczego? Orzechy nerkowca w paczce nie są poddane szkodliwemu działaniu utleniania i promieni słonecznych. Dzięki temu się nie wysuszają i zachowują cenne składniki odżywcze. Polecamy także sięgać po produkty sprawdzone ze sklepów ze zdrową żywnością (i tych internetowych i stacjonarnych). Zobaczcie niżej:

orzechy nerkowca kcal

Orzechy nerkowca w ciąży

Zdrowe odżywianie w ciąży to konieczność. Zbilansowana dieta i odpowiednia aktywność fizyczna są w stanie zapewnić dziecku prawidłowy rozwój. Czy orzechy nerkowca w ciąży to dobry pomysł? Po pierwsze, jedzenie orzechów w ciąży ma wpływ na zmniejszenie ryzyka pojawienia się alergii pokarmowej u dziecka. Orzechy nerkowca – jako że są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych – mają duży wpływ na obniżenie ryzyka przedwczesnego porodu. Orzechy nerkowca w ciąży to również bogata dawka kwasu foliowego. A każda przyszła mama wie, że kwas foliowy i ciąża od zawsze idą ze sobą w parze. Spożywanie orzechów w ciąży dodatkowo pokrywa zapotrzebowanie na witaminy, takie jak B6 czy E. Orzechy nerkowca w ciąży są ponadto źródłem magnezy, białka i fosforu. Dzięki takim składnikom odżywczym zawartym w orzechach nerkowca spożywanie ich w ciąży zapewnia zdrowie i przyszłej mamie, i dziecku.

admin 3 24 października 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Ania
    5 listopada 2018
    Orzechy są zdrowe i dobre na pracę mózgu, no ale jednak mają sporo kalorii.. Na diecie odchudzającej średnio się sprawdzą
  • Marysia
    24 października 2018
    O nie, nie, nie, pistacje są najlepsze :)
  • Fafik
    24 października 2018
    Orzechy nerkowca to najlepsze orzechy na świecie

Artykuły z kategorii: Zdrowie i odżywianie

warzywno-owocowy-detoks-czyli-dieta-dr-dabrowskiej

Warzywno-owocowy detoks, czyli dieta dr Dąbrowskiej

Dieta – temat rzeka, a wciąż powstają nowe. Wariantów odchudzania jest tyle, że nawet wybredni znajdą coś dla siebie. Ale jest jedna wyjątkowa dieta, którą teoretycznie powinni polubić miłośnicy warzyw i owoców. Oto dieta dr Dąbrowskiej!

dieta-w-pudelko-zamknieta

Dieta w pudełko zamknięta

Choć pewnie wielu z nas słyszało o nowym trendzie na rynku dietetycznym, to nie każdy wie z czym się to je. Dziś rozłożymy pudełkową dietę na czynniki pierwsze. Artykuł przygotowany przez dietetyka Mgr Katarzynę Kaszycę.

odchudzanie-brzucha-dieta-oparta-na-koktajlach

Odchudzanie brzucha – dieta oparta na koktajlach?

O koktajlach odchudzających słyszeliśmy wiele. Jak wygląda odchudzanie dietą koktajlową? Czy rzeczywiście koktajle pomagają w odchudzaniu brzucha? To sprawdzimy. Wiemy na pewno, że odchudzanie koktajlami jest oczyszczające, zdrowe, detoksykujące i sycące.

sportowe-sprawdzone-sposoby-na-kaca-po-sylwestrze

Sportowe sprawdzone sposoby na kaca po Sylwestrze

Trudno odmówić sobie alkoholu w Sylwestra. Dobrze jednak wiedzieć, jak złagodzić skutki szampańskiej imprezy. Nowy Rok nie musi przecież przynosić bólu głowy i żołądka. Oto sprawdzone i naturalne sposoby na kaca.

sencha-najlepsza-zielona-herbata-zdrowie-i-odchudzanie

Sencha: Najlepsza zielona herbata | Zdrowie i odchudzanie

O tym, jak zbawienny wpływ na zdrowie ma zielona herbata, możemy naczytać się wiele. Problem pojawia się podczas wyboru tej najzdrowszej zielonej herbaty. W końcu gatunków herbaty mamy całe mnóstwo. Zobaczmy, czy zielona herbata jest zdrowa i jak w tym zestawieniu odnajduje się sencha herbata.

dietetyczne-dania-z-cukinii-przepisy-na-fit-cukinie

Dietetyczne dania z cukinii – przepisy na fit cukinię

Cukinia jest jednym ze zdrowszych warzyw. Sprawdza się szczególnie u osób będących na diecie. Oto przepisy na proste i zdrowe dania z cukinii – idealne na zimowy obiad!

sok-z-aloesu-na-odchudzanie

Sok z aloesu na odchudzanie?

Aloes jest rośliną o wszechstronnym zastosowaniu. Obecnie jest wykorzystywany do produkcji suplementów, napojów, soków… Wiadomo, że przyspiesza gojenie się ran czy działa przeciwzapalne. Okazuje się jednak, że sok z aloesu ma także inne właściwości. Czy sok z aloesu jest dobry na odchudzanie? Przekonajmy się!

naturalna-energia-guarana-przed-treningiem

Naturalna energia – guarana przed treningiem?

Przedtreningówki energetyczne nie są obce nawet początkującym bywalcom siłowni. W końcu każdy chce jak najszybciej osiągnąć zamierzony cel treningowy. Liczy się to, by na treningu mieć jak najwięcej energii i wykonać plan jak najlepiej. Znamy więc kofeinę, taurynę, yerba mate… A jak sprawa ma się z guaraną? Oto kompendium wiedzy o guaranie w kontekście treningów!

ile-czasu-trening-po-posilku

Ile czasu trening po posiłku?

Właśnie, kiedy trening po posiłku? Pora spożywania posiłków jest nieodłącznym elementem dobrze ułożonego planu treningowego. Czas odstępu przed treningiem różni się jednak w zależności od rodzaju posiłku. Ile trzeba czekać z treningiem po pierwszym posiłku, obiedzie, przekąsce czy wypiciu shake’a? Zobacz, czym grozi zbyt szybkie lub zbyt późne zjedzenie posiłku w stosunku do sesji treningowej.

zdrowie-czy-kwasek-cytrynowy-jest-szkodliwy

Zdrowie: Czy kwasek cytrynowy jest szkodliwy?

Oznaczenie E330, które posiada kwasek cytrynowy nikogo nie zachęca. Ciągle powielane są opinie o tym, że wszystko co na „E” jest niezdrowe. Ale czy tak jest w istocie? Czy kwasek cytrynowy jest zdrowy? Postanowiliśmy sprawdzić, jaki jest skład kwasku cytrynowego oraz jego wpływ na zdrowie.

warzywno-owocowy-detoks-czyli-dieta-dr-dabrowskiej

Warzywno-owocowy detoks, czyli dieta dr Dąbrowskiej

dieta-w-pudelko-zamknieta

Dieta w pudełko zamknięta

odchudzanie-brzucha-dieta-oparta-na-koktajlach

Odchudzanie brzucha – dieta oparta na koktajlach?

sportowe-sprawdzone-sposoby-na-kaca-po-sylwestrze

Sportowe sprawdzone sposoby na kaca po Sylwestrze

sencha-najlepsza-zielona-herbata-zdrowie-i-odchudzanie

Sencha: Najlepsza zielona herbata | Zdrowie i odchudzanie

dietetyczne-dania-z-cukinii-przepisy-na-fit-cukinie

Dietetyczne dania z cukinii – przepisy na fit cukinię

sok-z-aloesu-na-odchudzanie

Sok z aloesu na odchudzanie?

naturalna-energia-guarana-przed-treningiem

Naturalna energia – guarana przed treningiem?

ile-czasu-trening-po-posilku

Ile czasu trening po posiłku?

zdrowie-czy-kwasek-cytrynowy-jest-szkodliwy

Zdrowie: Czy kwasek cytrynowy jest szkodliwy?

{