Cz. 2/5 Koronawirus w starciu z domową spiżarnią. Jakie zapasy warto mieć w domu?

Cz. 2/5 Koronawirus w starciu z domową spiżarnią. Jakie zapasy warto mieć w domu?

Jeśli wiadomość o szerzącej się epidemii koronawirusa wymiata produkty spożywcze z twoich sklepów, nie martw się - mamy tak samo! Tylko jak utrzymać dietę i jeść zdrowo, by możliwie jak najrzadziej wychodzić z domu? Zobacz, jakie zapasy żywności długoterminowej warto zrobić i jak w prosty sposób przedłużyć termin przydatności do spożycia innych produktów.

Przede wszystkim woda, warzywa i owoce: jakie zapasy warto zrobić?

Kwestia świeżych produktów staje trochę pod znakiem zapytania, jednak w zdrowym żywieniu liczą się drobne patenty. Sięgnij po suszone owoce i przetworzone warzywa lub mrożonki, które możesz w każdej chwili poddać drobnej obróbce termicznej. W codziennej diecie dobrze sprawdzą się owoce i warzywa z puszki - bo choć zawierają dodatkowe syropy, w dobie koronawirusa sprawdzą się idealnie. Oczywiście możesz też zrobić zapas świeżych owoców i warzyw, pamiętaj jednak o odpowiednim przechowywaniu i regularnej kontroli ich świeżości. Ponieważ organizm to w większości woda, nie może jej zabraknąć w domowej spiżarni. Zrób spory zapas wody butelkowanej, postaraj się również zakupić dzbanek filtrujący wodę kranową. Według informacji WHO, woda kranowa nie jest zagrożona przez koronawirusy, dlatego filtrowanie wody z kranu to również dobry pomysł.

Zapas produktów węglowodanowych: nie daj się koronawirusowi!

Jeśli chodzi o produkty sypkie, sytuacja jest dziecinnie prosta. Wystarczy, że zrobisz sobie większe zapasy ulubionych makaronów, kasz i ryżu, by przetrwać ten trudny okres. Pamiętaj, że nie tylko ty znajdujesz się w trudnym położeniu i oprócz ciebie jest sporo innych osób, które również muszą wygenerować domowe zapasy jedzenia. Spróbuj obliczyć, ile danych produktów zużyjesz w ciągu 2 lub 4 tygodni i dokładnie taką ilość zabierz do domu. Poza paczkowanymi artykułami sypkimi do prostej obróbki termicznej, możesz sięgnąć po pełnoziarniste mąki, pieczywo lekkie i ryżowe wafle, a w razie potrzeby również po słoiki z dobrej jakości dżemami i konfiturami. Pamiętaj, że w tym trudnym okresie każdy produkt spożywczy jest na wagę złota i nawet od najbardziej restrykcyjnej diety powinny być drobne odstępstwa.

Tłuszcze i białka: produkty długoterminowe a zdrowe odżywianie
koronawirus ryzyko

Domowe zapasy w dobie szalejącego koronawirusa to spore wyzwanie zwłaszcza dla osób, które na co dzień sięgają po zdrową żywność. Spośród produktów tłuszczowych o długim terminie przydatności sięgnij po wielonienasycone oleje tj. oliwa z oliwek, olej kokosowy czy dobrej jakości masło roślinne, uzupełniając również zapas ziaren słonecznika, pestek dyni, orzechów i migdałów. Pamiętaj, że podstawą w twojej diecie są źródła białek. Koniecznie zrób zapas jogurtów, kefirów i serów, wybierając te o przedłużonym terminie przydatności do spożycia. W domowej spiżarni warto też mieć puszki z fasolą, soczewicę i ciecierzycę, aby źródła białek były jak najbardziej różnorodne. Jeśli lubisz i możesz pić mleko, na czas zagrożenia epidemicznego sięgnij raczej po mleko UHT, które możesz schować w domowej spiżarni i przechowywać nawet przez kilka miesięcy.

Świeże na dłużej: jak przedłużyć przydatność niektórych produktów?

W dobie szalejącego na zewnątrz koronawirusa i rosnącej liczby zachorowań nie musisz ograniczać się do żywności z puszek czy pakowanych warzyw smażonych z kaszą lub makaronem. Niektórym produktom możesz w łatwy sposób przedłużyć termin przydatności do spożycia, zamykając je w szczelnych opakowaniach i przechowując w lodówce. Świeże jaja możesz przechowywać w lodówce przez 3 lub nawet 4 tygodnie bez ryzyka zepsucia. Świeże pieczywo możesz przechowywać w zamrażarce nawet półtora miesiąca, tak samo zapas mięsa - zarówno półtuszy, jak i gotowych porcji, które wcześniej zmielisz i zamarynujesz. Świeże owoce i warzywa przechowasz w lodówce przez ok. 20-30 dni. Warto pomyśleć o zrobieniu domowych przetworów czy musów warzywnych i owocowych, które można zamrozić. Nie ograniczaj się - znajdź swój patent na zapasy i przetrwaj trudniejszy okres bez rezygnacji ze zdrowego odżywiania.



---------------------------------------------
NAWIGACJA
1. Odporność vs groźny koronawirus. Jak zmniejszyć ryzyko zachorowania?
2. Koronawirus w starciu z domową spiżarnią. Jakie zapasy warto mieć w domu? - TU JESTEŚ
3. Trening przede wszystkim - jak realizować plan treningowy w dobie koronawirusa?
4. Treningi online z trenerem w dobie koronawirusa? Ćwicz mimo wszystko!

5. Dbaj o swoje zdrowie! Zalecenia WHO i Ministerstwa Zdrowia dot. koronawirusa

Aleks Dorosiński 0 18 marca 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Zdrowie i Odżywianie

dieta-metaboliczna-czyli-zywienie-bazujace-na-przemianie-materii

Dieta metaboliczna, czyli żywienie bazujące na przemianie materii

Dieta metaboliczna cieszy się rosnącą popularnością głównie w zachodniej Europie, co ma związek ze spektakularnymi efektami, do jakich jest ona w stanie doprowadzić. Dlaczego jest ona aż takim fenomenem i na czym dokładnie polega?

dieta-od-dietetyka-od-kuchni-na-co-zwrocic-uwage-w-kontakcie-ze-specjalista

Dieta od dietetyka od kuchni. Na co zwrócić uwagę w kontakcie ze specjalistą?

Łatwy dostęp do wiedzy i certyfikaty wydawane od ręki to spore ryzyko. Coraz trudniej o dobrego specjalistę, a jeśli już go znajdziesz, nie wiesz tak naprawdę, czego się spodziewać. Jak powinna wyglądać współpraca ze specem od żywienia i czy dieta od dietetyka naprostować twoje złe nawyki żywieniowe?

dieta-1000-kalorii-dla-kogo-po-co-i-na-czym-polega

Dieta 1000 kalorii - dla kogo, po co i na czym polega

Dieta 1000 kalorii to dosyć rygorystyczny sposób żywienia mający na celu szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów. Czym dokładnie cechuje się taka dieta i z myślą o kim została ona stworzona?

przyprawy-w-diecie-czym-przyprawiac-potrawy-w-konkretnych-dietach

Przyprawy w diecie - czym przyprawiać potrawy w konkretnych dietach?

Przyprawy to obowiązkowy element każdego dania, bez którego staje się ono mdłe i niesmaczne. Niektórych z nich nie powinno się jednak stosować w przypadku konkretnych problemów zdrowotnych. W jaki sposób przyprawiać potrawy zgodnie z zasadami danej diety?

buraki-rodzaje-wlasciwosci-zdrowotne-i-przepisy

Buraki - rodzaje, właściwości zdrowotne i przepisy

Buraki stanowią jedno z popularniejszych warzyw, które z powodzeniem możemy uprawiać w przydomowym ogródku. Są one bogatym źródłem wielu wartości odżywczych, dzięki czemu zaleca się je w różnych dietach. Sprawdź, czym skutkuje regularne spożywanie tych purpurowych warzyw i jak można je przyrządzić.

szparagi-wlasciwosci-odzywcze-i-zastosowanie

Szparagi - właściwości odżywcze i zastosowanie

Szparagi to mało popularne warzywo pełne wielu wartości odżywczych wpływających pozytywnie na ludzki organizm. Jakie potrawy można wykonać z jego udziałem i czym jeszcze charakteryzują się szparagi?

jedz-truskawki-wartosci-zdrowotne-i-wlasciwosci-odzywcze

Jedz truskawki! Wartości zdrowotne i właściwości odżywcze

Truskawki to element bardzo wielu słodkich potraw oraz wyjątkowo popularne owoce w sezonie letnim. Jakie wartości odżywcze mają truskawki i w jaki sposób wpływają na Twoje zdrowie?

redukcyjna-kolacja-kulturysty-przepisy-aktualizacja-2020

Redukcyjna kolacja kulturysty – przepisy | AKTUALIZACJA 2020

Redukcja w kulturystyce jest procesem, który prowadzi do pozbycia się tkanki tłuszczowej z organizmu, a dzięki temu – uwidoczniają się mięśnie. Poznaj przepisy na kolacje, które są doskonałym źródłem energii podczas diety redukcyjnej. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

piwo-po-treningu-wskazane-czy-nie-aktualizacja-2020

Piwo po treningu - wskazane czy nie? | AKTUALIZACJA 2020

Przyjrzyjmy się popularnemu ostatnimi czasy mitowi: Piwo jest dobre po treningu. Według tego mitu spożycie jednego piwa (500 ml) po treningu przyśpiesza regenerację, dostarcza wartości odżywczych i minerałów, przeciwdziała zakwasom, a nawet nawadnia organizm. Jak jest naprawdę?

jak-odzywiac-sie-w-sposob-zdrowy

Jak odżywiać się w sposób zdrowy?

Zdrowe odżywianie w ostatnim czasie cieszy się ogromna popularnością. Sprawdź, jak samodzielnie przygotowywać poszczególne posiłki w sposób zbilansowany.

dieta-metaboliczna-czyli-zywienie-bazujace-na-przemianie-materii

Dieta metaboliczna, czyli żywienie bazujące na przemianie materii

Dieta metaboliczna cieszy się rosnącą popularnością głównie w zachodniej Europie, co ma związek ze spektakularnymi efektami, do jakich jest ona w stanie doprowadzić. Dlaczego jest ona aż takim fenomenem i na czym dokładnie polega?

dieta-od-dietetyka-od-kuchni-na-co-zwrocic-uwage-w-kontakcie-ze-specjalista

Dieta od dietetyka od kuchni. Na co zwrócić uwagę w kontakcie ze specjalistą?

Łatwy dostęp do wiedzy i certyfikaty wydawane od ręki to spore ryzyko. Coraz trudniej o dobrego specjalistę, a jeśli już go znajdziesz, nie wiesz tak naprawdę, czego się spodziewać. Jak powinna wyglądać współpraca ze specem od żywienia i czy dieta od dietetyka naprostować twoje złe nawyki żywieniowe?

dieta-1000-kalorii-dla-kogo-po-co-i-na-czym-polega

Dieta 1000 kalorii - dla kogo, po co i na czym polega

Dieta 1000 kalorii to dosyć rygorystyczny sposób żywienia mający na celu szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów. Czym dokładnie cechuje się taka dieta i z myślą o kim została ona stworzona?

przyprawy-w-diecie-czym-przyprawiac-potrawy-w-konkretnych-dietach

Przyprawy w diecie - czym przyprawiać potrawy w konkretnych dietach?

Przyprawy to obowiązkowy element każdego dania, bez którego staje się ono mdłe i niesmaczne. Niektórych z nich nie powinno się jednak stosować w przypadku konkretnych problemów zdrowotnych. W jaki sposób przyprawiać potrawy zgodnie z zasadami danej diety?

buraki-rodzaje-wlasciwosci-zdrowotne-i-przepisy

Buraki - rodzaje, właściwości zdrowotne i przepisy

Buraki stanowią jedno z popularniejszych warzyw, które z powodzeniem możemy uprawiać w przydomowym ogródku. Są one bogatym źródłem wielu wartości odżywczych, dzięki czemu zaleca się je w różnych dietach. Sprawdź, czym skutkuje regularne spożywanie tych purpurowych warzyw i jak można je przyrządzić.

szparagi-wlasciwosci-odzywcze-i-zastosowanie

Szparagi - właściwości odżywcze i zastosowanie

Szparagi to mało popularne warzywo pełne wielu wartości odżywczych wpływających pozytywnie na ludzki organizm. Jakie potrawy można wykonać z jego udziałem i czym jeszcze charakteryzują się szparagi?

jedz-truskawki-wartosci-zdrowotne-i-wlasciwosci-odzywcze

Jedz truskawki! Wartości zdrowotne i właściwości odżywcze

Truskawki to element bardzo wielu słodkich potraw oraz wyjątkowo popularne owoce w sezonie letnim. Jakie wartości odżywcze mają truskawki i w jaki sposób wpływają na Twoje zdrowie?

redukcyjna-kolacja-kulturysty-przepisy-aktualizacja-2020

Redukcyjna kolacja kulturysty – przepisy | AKTUALIZACJA 2020

Redukcja w kulturystyce jest procesem, który prowadzi do pozbycia się tkanki tłuszczowej z organizmu, a dzięki temu – uwidoczniają się mięśnie. Poznaj przepisy na kolacje, które są doskonałym źródłem energii podczas diety redukcyjnej. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

piwo-po-treningu-wskazane-czy-nie-aktualizacja-2020

Piwo po treningu - wskazane czy nie? | AKTUALIZACJA 2020

Przyjrzyjmy się popularnemu ostatnimi czasy mitowi: Piwo jest dobre po treningu. Według tego mitu spożycie jednego piwa (500 ml) po treningu przyśpiesza regenerację, dostarcza wartości odżywczych i minerałów, przeciwdziała zakwasom, a nawet nawadnia organizm. Jak jest naprawdę?

jak-odzywiac-sie-w-sposob-zdrowy

Jak odżywiać się w sposób zdrowy?

Zdrowe odżywianie w ostatnim czasie cieszy się ogromna popularnością. Sprawdź, jak samodzielnie przygotowywać poszczególne posiłki w sposób zbilansowany.