Ćwiczenie ćwiczeniu nierówne – poznaj najgorsze ćwiczenia na siłowni

Ćwiczenie ćwiczeniu nierówne – poznaj najgorsze ćwiczenia na siłowni

Treningi na siłowni niosą ze sobą wiele możliwości wykonywania ćwiczeń. Większość z nich jest skuteczna. Są jednak i te, których lepiej nie robić. Dlaczego? Część z nich jest niebezpieczna, a cześć – niemal zabawna. Oto zestawienie najgorszych ćwiczeń na siłowni!

Damskim okiem – najgorsze ćwiczenia na siłowni dla pań

  1. Prostowanie nóg w siedzeniu. U kobiet to ćwiczenie zwiększa ryzyko urazów w obrębie stawów oraz ścięgien kolanowych (są one delikatniejsze niż u mężczyzn).
  2. Wspięcia na palce. Takie ruchy – choćby panie bardzo się starały – w żaden sposób nie wpłyną na rzeźbienie damskich łydek. Ich kształt bowiem jest uwarunkowany genetycznie. Można je natomiast wykorzystać jako środek zapobiegający bólom nóg.
  3. Uginanie rąk z hantlami. Mogłoby się wydawać, że to ćwiczenie doskonale podniesie wszystkie damskie biusty. Nic bardziej mylnego – opiera się ono na nienaturalnym ruchu. Pojawia się więc dość duże ryzyko kontuzji.
  4. Brzuszki ze skrętem. Ćwiczenie tak samo nieskuteczne, jak obciążające kręgosłup. Należy mu powiedzieć zdecydowane: NIE.
  5. Unoszenie hantli. Wykonywanie tego ćwiczenia przynosi efekty niewarte zachodu. Co więcej, jeśli panie odejdą od prawidłowej techniki – stają się narażone na kontuzje stawów barkowych.
  6. Skłony w bok. Mówi się o cudownych właściwościach tego ćwiczenia w zakresie wyszczuplania talii. Prawdę mówiąc – jest zupełnie odwrotnie! Mięśnie skośne brzucha zwiększają swoją objętość, a więc – damska talia również.
  7. Przywodzenie nóg na maszynie. Kijem Wisły nie zawrócisz, a tym ćwiczeniem tłuszczu z ud nie zgubisz ;) Oddziałuje ono bowiem na mięśnie głębokie, nie na powierzchniowe.

Jakich ćwiczeń na siłowni powinny jeszcze unikać panie?
Najgorsze ćwiczenia na siłowni

przysiad na kolanach;
- wypychanie na suwnicy ze stopami w rotacji zewnętrznej;
- zakroki na suwnicy Smitha z nogą do środka;
- rotacja tułowia na maszynie do treningu mięśni skośnych brzucha;
- wyciskanie w skosie ujemnym.

Najgorsze ćwiczenia na siłowni na mięśnie brzucha

  1. Elektrostymulowanie mięśni przy użyciu tzw. motylków. Co to takiego – zapytacie? To urządzenie przykleja się na brzuch i… tyle. Jak się można domyślić, nie ma ono żadnego wpływu na rozwój mięśni brzucha.
  2. Skrętoskłony z kijem trzymanym na ramionach. Takie ćwiczenie może wyglądać nieco dziwnie. Znacznie lepiej z niego zrezygnować – bardzo słabo pobudza mięśnie brzucha.
  3. Ćwiczenia na maszynie do skrętów tułowia. Nogi ćwiczącego są nieruchome, a ruch polega na wykonywaniu obrotów tułowia, które są ograniczane przez maszynę. Mimo, że znajdziemy ją na wielu siłowniach – lepiej zaufać tradycyjnym ćwiczeniom.

Zabawne błędy w ćwiczeniach na siłowni

  1. Ćwiczący „zachodzi w głowę”. W trakcie wykonywania ćwiczenia nieprawidłowym ruchem jest unoszenie głowy nad tułów a następne przyciąganie jej do klatki piersiowej. W taki sposób powstają nieprawidłowe napięcia w kręgosłupie i mięśniach karku. Włączenie tego ruchu do ćwiczeń nie wnosi zbyt wiele do ostatecznych efektów. W zamian za to – wygląda komicznie.
  2. Ciężarowa baletnica. Czy wyobrażacie sobie ogromnego umięśnionego mężczyznę stojącego ze sztangą na siłowni? Okej. Teraz dołóżcie do tego stanie na palcach jak podczas zajęć baletu. Nie tylko może to być śmieszne, lecz także niebezpieczne!
  3. Ups – nie oddycham. Ogromną rolę odgrywa prawidłowe oddychanie w trakcie wykonywania ćwiczeń fizycznych. Czy widzieliście kiedyś ćwiczącego wstrzymującego powietrze podczas kolejnych powtórzeń? Chyba nie trudno go sobie wyobrazić ;)

Trenuj właściwie – wybierz najlepsze ćwiczenia na siłowni
Najgorsze ćwiczenia siłowe

Wielu ćwiczących może nie wiedzieć, że część ćwiczeń nie przynosi wymiernych efektów. Dużo prościej natomiast zauważyć te, które wyglądają śmiesznie – i unikać ich. Wiele z ruchów na siłowni może także stwarzać niebezpieczeństwo – szczególnie w razie nieznajomości tematu. Zamiast iść na siłownię nieprzygotowany i narażać się na śmiechy bądź kontuzje – skorzystaj z usług trenera personalnego bądź idź na zajęcia grupowe. Tam masz pewność, że każde ćwiczenie jest przemyślane i bezpieczne.
Dominika Górska 1 19 kwietnia 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Ell
    12 maja 2018
    Tak, najlepiej zniechęcić "panie" do ćwiczeń na samym początku.

Artykuły z kategorii: Trening siłowy

rola-testosteronu-w-treningu-silowym

Rola testosteronu w treningu siłowym

Testosteron jest odpowiedzialny za budowanie masy mięśniowej, rozwój kości czy stabilizowanie nastroju u mężczyzn. Podnoszenie jego poziomu jest możliwe również podczas treningów siłowych. Zobacz, jaką rolę odgrywa ten hormon w typowo męskich treningach na siłowni.

trening-silowy-dzieci-i-mlodziezy-mity-kontra-fakty

Trening siłowy dzieci i młodzieży. Mity kontra fakty

Trening oporowy (siłowy) dzieci i młodzieży to wciąż temat TABU, z którym związane jest więcej MITÓW niż FAKTÓW. Rozmawiając z trenerami, instruktorami i rodzicami młodych atletów, temat ten jest rzadko poruszany. A jeśli już, to budzi on niemałe emocje. Najczęstsze zarzuty, jakie kierowane są w stronę treningu siłowego to: hamowanie wzrostu, duża urazowość a także spadek ogólnie rozumianej wydajności organizmu.

co-to-za-dziwny-sprzet-na-silowni

Co to za dziwny sprzęt na siłowni?

Słyszysz dziwne określenia sprzętu na siłowni? Zupełnie nie wiesz jak trenować na niektórych przyrządach? Oto krótki poradnik wyjaśniający zawiłe kwestie treningu ze sprzętem na siłowni.

automasaz-miesni-po-treningu

Automasaż mięśni po treningu?

Nie da się zaprzeczyć, że masaż jest efektywnym uzupełnieniem treningu. Niewiele osób jednak jest w stanie pozwolić sobie na skorzystanie z usług masażysty. A gdyby tak istniały techniki, które można wykonywać na własną rękę? Zobacz, jak przeprowadzić automasaż mięśni po treningu siłowym oraz sesji rozciągania!

jaroslaw-domanski-specjalista-optymista

Jarosław Domański: specjalista-optymista

W dzisiejszym odcinku – Jarosław Domański – trener jakich mało. Poznaj specjalistę który poradzi sobie nawet z najtrudniejszym zadaniem!

przedtreningowka-sposob-na-energie

Przedtreningówka – sposób na energię

Brakuje energii do treningu? Odczuwasz zmęczenie? Oto materiał o rodzajach przedtreningówek i ich wpływie na organizm. Poznaj sposoby na podniesienie własnej wydajności przed treningiem siłowym czy wytrzymałościowym. Opowie nam o tym trener personalny Jacek Kremer.

podciaganie-na-drazku-a-ryzyko-kontuzji

Podciąganie na drążku a ryzyko kontuzji

Uprawianie każdej aktywności fizycznej wiąże się z możliwością nabawienia się kontuzji. Jak to jest w przypadku podciągania się na drążku? Otóż najbardziej narażone są barki i łokcie. Czy to ćwiczenie szkodzi na stawy barkowe i łokciowe? Jak prawidłowo się podciągać, by zmniejszyć ryzyko urazów? O tym w poniższym artykule!

hipertrofia-miofibrylarna-i-sarkoplazmatyczna

Hipertrofia miofibrylarna i sarkoplazmatyczna

Czym jest proces hipertrofii i jak wpływa na budowę masy mięśniowej. Poznaj mechanikę swoich mięśni!

trening-na-sile-czy-mase-miesniowa

Trening na siłę czy masę mięśniową?

Choć metody treningowe różnią się zamierzonym efektem – i tak trudno wybrać tę, nad którą chce się najbardziej pracować. W treningu siłowym czy kulturystycznym dominują dwa typy ćwiczeń – na siłę i na masę mięśniową. Na czym polegają oba typy treningów? I który z nich jest skuteczniejszy?

rola-testosteronu-w-treningu-silowym

Rola testosteronu w treningu siłowym

trening-silowy-dzieci-i-mlodziezy-mity-kontra-fakty

Trening siłowy dzieci i młodzieży. Mity kontra fakty

co-to-za-dziwny-sprzet-na-silowni

Co to za dziwny sprzęt na siłowni?

automasaz-miesni-po-treningu

Automasaż mięśni po treningu?

jaroslaw-domanski-specjalista-optymista

Jarosław Domański: specjalista-optymista

przedtreningowka-sposob-na-energie

Przedtreningówka – sposób na energię

podciaganie-na-drazku-a-ryzyko-kontuzji

Podciąganie na drążku a ryzyko kontuzji

hipertrofia-miofibrylarna-i-sarkoplazmatyczna

Hipertrofia miofibrylarna i sarkoplazmatyczna

trening-na-sile-czy-mase-miesniowa

Trening na siłę czy masę mięśniową?