Ćwiczenia z piłką lekarską - twój patent na naprawdę świetną formę!

Ćwiczenia z piłką lekarską - twój patent na naprawdę świetną formę!

Spośród wszystkich ćwiczeń z akcesoriami, trening z piłkami ma nam najwięcej do zaoferowania. Piłka gimnastyczna dostępna w sali fitness to świetny patent na rozciąganie i angażowanie mm. głębokich, z kolei niewielka piłeczka tenisowa świetnie się sprawdzi podczas rozluźniania powięziowo-mięśniowego. Zobacz nasze proste ćwiczenia z piłką lekarską do wykonania wszędzie tam, gdzie chcesz!

Jak to działa i jakie są możliwości: ćwiczenia z piłką lekarską

Niepozorna piłka lekarska to przyrząd treningowy, z którym każdy z nas miał do czynienia. Zajęcia WF w szkole, trening na siłowni czy drobna fizjoterapia wykorzystują ją w bardzo dobry sposób. Ćwiczenia z piłką lekarską to całe mnóstwo kombinacji i możliwości - piłka jest stosunkowo ciężka i może zastąpić obciążenia używane podczas treningu. Nada się też świetnie jako alternatywa dla treningu cardio, pomoże wzmocnić kręgosłup i wyrzeźbić brzuch. Możliwości jest naprawdę dużo, a jedyne ograniczenia to tak naprawdę nasze własne preferencje. Od czego najlepiej zacząć?

Ćwiczenia z piłką lekarską na kręgosłup: mocne plecy w cenie!

W dzisiejszym pędzie najbardziej cierpi nasz kręgosłup. To właśnie od wzmocnienia grzbietu powinniśmy zacząć nasze ćwiczenia z piłką lekarską. Na dobry początek warto skupić się na prostowaniu tułowia ze skłonu z obciążeniem. Coś w rodzaju martwego ciągu - z tym, że nie poszalejesz z obciążeniem. Pamiętaj, aby skupić się maksymalnie na pracy mm. prostowników grzbietu i pośladków, które odpowiadają za stabilizację kręgosłupa. Wszystkie ćwiczenia z piłką lekarską musisz wykonywać z myślą o własnym kręgosłupie - niezachowanie zasad ostrożności może mieć negatywne skutki w przyszłości, a nie o to chodzi. Zachowując naturalne krzywizny kręgosłupa, wyciągniesz jeszcze więcej z treningu.

Skutecznie ćwiczenia z piłką lekarską: brzuch ze stali w kilku krokach
piłka lekarska ćwiczenia

Dobra kondycja kręgosłupa to nie tylko mocne plecy. Wbrew pozorom, również mm. brzucha mają ogromne znaczenie w kontekście zdrowia naszego grzbietu. Ćwiczenia z piłką lekarską na brzuch to prawdziwe spektrum! Możesz wykonać klasyczne spięcia tułowia, rosyjski twist czy skręty tułowia stojąc. Ważne jest odpowiednio mocne napięcie mm. brzucha i pośladków oraz stabilizacja kręgosłupa m. czworobocznym lędźwi. To twój klucz do sukcesu! Bez dbałości o te szczegóły twój trening nie przyniesie efektów, a ćwiczenia z piłką lekarską tylko niepotrzebnie obciążą twój kręgosłup. W efekcie nie tylko stracisz motywację do treningu i pracy nad mocnym grzbietem i stalowym brzuchem, ale też możesz zagrozić swojemu zdrowiu.

Czytaj: Ćwiczenia z piłką gimnastyczną

Prosty trening cardio: wytrzymałościowe ćwiczenia z piłką lekarską

Jeśli w grę wchodzi redukcja masy ciała i szeroko pojęte odchudzanie, ćwiczenia z piłką lekarską będą jak znalazł! Na początku złap piłkę, by wyrzucić ją zza głowy w ścianę. Kolejne pchnięcia wykonuj już sprzed klatki piersiowej. Możesz też uderzać piłką o podłogę - najważniejsze, aby utrzymać wysoką intensywność w każdym wariancie wyrzucania piłki. W miarę nabierania doświadczenia, możesz wpleść pomiędzy kolejne ćwiczenia z piłką lekarską przysiady lub wyskoki. W ten sposób dodatkowo zaangażujesz mm. nóg i pośladków, zwiększając tym samym poziom spalania tkanki tłuszczowej. To prosty patent, który pozwoli ci wykorzystać ćwiczenia z piłką lekarską i wejść na wyższy poziom redukcji.

Ćwiczenia z piłką lekarską: czy to naprawdę działa?

Wykonując trening z piłką lekarską, pamiętaj o odpowiedniej długości serii. Każda z nich powinna trwać od 40 do 60 sekund z minutową przerwą przed kolejnym rzutem. Ćwiczenia z piłką lekarską kompleksowo wpływają na wszystkie partie mięśniowe. Regularnie podejmowany trening z tym prostym akcesorium świetnie rozwinie muskulaturę i pozwoli skutecznie zająć się redukcją tłuszczu z najbardziej opornych miejsc. Ćwiczenia z piłką lekarską pozwolą również wysmuklić uda i pośladki oraz wyrzeźbić spektakularne mięśnie brzucha. Na efekty nie trzeba będzie długo czekać, choć potrzebne będzie połączenie treningu z przemyślaną i zbilansowaną dietę - ale z tym na pewno sobie poradzisz!

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Aleks Dorosiński 0 4 czerwca 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

zestresowany-trening-czy-stres-ma-wplyw-na-aktywnosc-fizyczna

Zestresowany trening – czy stres ma wpływ na aktywność fizyczną?

W obecnych czasach bardzo trudno o całkowite wyzbycie się stresu. Dzięki treningom można jednak skutecznie zmniejszyć jego poziom – to jasne. W jaki sposób stres wpływa na efekty treningu? Czy może powodować pogorszenie wyników sportowych?

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

cwiczenia-na-lydki-niepozorny-trening-ktory-nada-ksztalt-twoim-nogom

Ćwiczenia na łydki - niepozorny trening, który nada kształt twoim nogom

Trening nóg to nie tylko przysiady, wykroki czy martwy ciąg. Niedoceniane na co dzień mięśnie łydek to tak naprawdę wielki potencjał o małych rozmiarach. Ważne jest, aby w twoim planie treningowym znalazły się również ćwiczenia na łydki. Czy można trenować w domu i czy istnieje sposób na zmniejszenie uczucia ciężkich nóg?

cwiczenia-wielostawowe-twoj-sposob-na-miesnie-ze-stali

Ćwiczenia wielostawowe - twój sposób na mięśnie ze stali

Na pewno niejeden raz stajesz przed wyzwaniem ułożenia własnego planu treningowego. Dobrze wiesz, że najlepiej sprawdzają się ćwiczenia wielostawowe, ale nie masz wystarczającej wprawy, by je wykonać? A może nie wiesz, czym są te ćwiczenia i na czym polegają? Sprawdź najlepsze ćwiczenia wielostawowe na duże i małe partie mięśniowe.

trening-wytrzymalosciowy-sprawdz-narzedzia-na-zwiekszenie-swojej-wydolnosci

Trening wytrzymałościowy - sprawdź narzędzia na zwiększenie swojej wydolności!

Wielu z nas trening wytrzymałościowy kojarzy się z wycieńczającym wysiłkiem. Tak naprawdę to świetna forma aktywności fizycznej pozwalająca na zwiększenie wydolności tlenowej organizmu i jednocześnie redukuje tkankę tłuszczową. Jak zorganizować trening wytrzymałościowy i jakie ćwiczenia wybrać?

przysiady-z-obciazeniem-czy-bez-jaki-trening-bedzie-dla-ciebie-najlepszy

Przysiady z obciążeniem czy bez - jaki trening będzie dla ciebie najlepszy?

Gdy w grę wchodzi trening nóg i pośladków, na myśl kobiet przychodzą przysiady z obciążeniem. Choć mężczyźni wolą trening z hantlami, również i w ich przypadku przysiady sprawdzą się świetnie. Kluczowa jest jednak technika, bo to od niej zależy dalszy rozwój.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

zestresowany-trening-czy-stres-ma-wplyw-na-aktywnosc-fizyczna

Zestresowany trening – czy stres ma wpływ na aktywność fizyczną?

W obecnych czasach bardzo trudno o całkowite wyzbycie się stresu. Dzięki treningom można jednak skutecznie zmniejszyć jego poziom – to jasne. W jaki sposób stres wpływa na efekty treningu? Czy może powodować pogorszenie wyników sportowych?

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

cwiczenia-na-lydki-niepozorny-trening-ktory-nada-ksztalt-twoim-nogom

Ćwiczenia na łydki - niepozorny trening, który nada kształt twoim nogom

Trening nóg to nie tylko przysiady, wykroki czy martwy ciąg. Niedoceniane na co dzień mięśnie łydek to tak naprawdę wielki potencjał o małych rozmiarach. Ważne jest, aby w twoim planie treningowym znalazły się również ćwiczenia na łydki. Czy można trenować w domu i czy istnieje sposób na zmniejszenie uczucia ciężkich nóg?

cwiczenia-wielostawowe-twoj-sposob-na-miesnie-ze-stali

Ćwiczenia wielostawowe - twój sposób na mięśnie ze stali

Na pewno niejeden raz stajesz przed wyzwaniem ułożenia własnego planu treningowego. Dobrze wiesz, że najlepiej sprawdzają się ćwiczenia wielostawowe, ale nie masz wystarczającej wprawy, by je wykonać? A może nie wiesz, czym są te ćwiczenia i na czym polegają? Sprawdź najlepsze ćwiczenia wielostawowe na duże i małe partie mięśniowe.

trening-wytrzymalosciowy-sprawdz-narzedzia-na-zwiekszenie-swojej-wydolnosci

Trening wytrzymałościowy - sprawdź narzędzia na zwiększenie swojej wydolności!

Wielu z nas trening wytrzymałościowy kojarzy się z wycieńczającym wysiłkiem. Tak naprawdę to świetna forma aktywności fizycznej pozwalająca na zwiększenie wydolności tlenowej organizmu i jednocześnie redukuje tkankę tłuszczową. Jak zorganizować trening wytrzymałościowy i jakie ćwiczenia wybrać?

przysiady-z-obciazeniem-czy-bez-jaki-trening-bedzie-dla-ciebie-najlepszy

Przysiady z obciążeniem czy bez - jaki trening będzie dla ciebie najlepszy?

Gdy w grę wchodzi trening nóg i pośladków, na myśl kobiet przychodzą przysiady z obciążeniem. Choć mężczyźni wolą trening z hantlami, również i w ich przypadku przysiady sprawdzą się świetnie. Kluczowa jest jednak technika, bo to od niej zależy dalszy rozwój.